Kutsal Roma İmparatorluğu
#1
Arkadaşlar Avusturya ile oyuna başladım ve Kutsal Roma İmparatorluğu ile ilgili bazı sorularım var. Öncelikle Bohemya ve Macaristan'ı PU ile aldım daha sonra Burgundy'nin de toprakları event ile bana geçti. Shadow Kingdom'u önledim. Şimdi 1520 yılındayım. İmparatorluk içi barışı sağlamak için tüm üyelere uyarı gönderiyorum ancak beni takan yok kendi aralarında savaşa devam ediyorlar. Uyarı attığım ülkeler savaştığında bana uyarı falan gelmiyor mu ? Özellikle savaşan ülkelere savaş ilan edebiliyor muyum diye bakıyorum herhangi bir savaş sebebi vermiyor. Uyarı sebepsiz açılan savaşları mı önlemek için mi ? İmparatorlukta dini merkezler ortaya çıktı bunları nasıl yok edeceğim ? Dini merkezlerin bulunduğu ülkelere savaş açıp din değiştirmeye zorladığımda dini merkezler başkentte değilse bir işe yaramıyor. Bir de Fransa Papa olarak beni dinden attı nasıl tekrar girebilirim ?
Ara
Cevapla
#2
Uyarı ancak savaş açılan ülke ile sen de sınırsan işe yarar.O durumda sana da bildiri gelir ve savaş açılan tarafın yanına katılabilirsin.Reform merkezleri içinse en iyi yol merkezin bulunduğu toprakları direk kendine almak.İmparator olduğun için Hre içinde bağlantın olmasa da direk toprağı kendine alabilirsin.Aldıktan sonra dinini değiştirirsen o ülkenin kolay kolay tekrar din değiştirmez.Önceliği elektörlere vermeni tavsiye ederim.1550 yılında bütün elektörler halen Katolik ise ligler tetiklenmez ve büyük bir virajı rahatça atlamış olursun.
Ara
Cevapla
#3
Uyarı sana sınır olan devletlere savaş açıldığında senin dahil olabilmenin sağlar.

Dini merkezleri de yok etmek zor gerçekten tek şehirlilere din dayatsan bile başka yerde patlak veriyor. Din Savaşı'nı kazanıp kendi dinini kutsal Romanın dini yapmak çözüm olabilir.

Afaroz da kral öldüğünde kalkar veya papalığı elinde bulunduran ülke afarozu kaldırabilir isterse.
Ara
Cevapla
#4
Teşekkürler arkadaşlar cevaplarınız için. Yani reform merkezini alıp kendim mi değiştireceğim bölgenin dinini ?
Ara
Cevapla
#5
Kendin değiştirirsen merkez kaybolur evet.-%5 daha zordur ama değiştirmesi zor ileride değişirirsin ancak.Oradaki alma amacı, diğer ülkenin sonraki savaşta dinini değiştirmek ve bir daha dönmemesini sağlamak aslında.Bu işlere 1500 ün başında başlarsan 3 merkezi de toplayıp, elektörlerin dinini değiştirip dediğim gibi 1550 deki din savaşını engelleyebilirsin.Almanın da ana amacı bu.
Ara
Cevapla
#6
Merkezlerden birini alıp döndürdüm. Şimdi Papa benim ülkemden çıktı üzerimdeki aforozu kaldırır mı ? Yoksa benim herhangi bir müdahale yapmam mı gerekiyor ?
Ara
Cevapla
#7
Kalkmış olması lazım diye biliyorum.Hükümet sekmesinden etkileri inceleyebilirsin afaroz gözüküyor mu diye veya hükümdarın üstüne gelince afarozlu ise kırmızı gözükür ismi.
Ara
Cevapla
#8
Burgundy'den veraset yoluyla aldığımız Hollanda topraklarında bugünlerde sürekli isyan çıkıyor. Bunun bir sonu var mı ? Yoksa Hollanda kuruluncaya kadar bu böyle devam mı edecek ?
Ara
Cevapla
#9
Toprakların kültürünü değiştirirsen çıkmaz.
Ara
Cevapla
#10
1650'ye kadar devam ediyordu galiba. Bi kere tetiklendikten sonra kültür değiştirsen de fayda etmiyor olabilir.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#11
Avusturya oyunum baya iyi gidiyor şimdilik. Ordu kompozisyonu nasıl olmalı ve combat width tam olarak nedir ?
Ara
Cevapla
#12
Oyunda yeni olmama rağmen birkaç araştırma ve tecrübelerimi paylaşayım. Oyundaki savaşlarda ordular çarpışırken 2 sıra halinde diziliyorlar. Combat width, bir savaşta yan yana kaç asker olabileceğini gösteriyor. Örneğin bu değer 20 ise yan yana 20 askerin sıralandığı 2 set halinde savaşa giriyorsun demektir.
Orduyu kurmayla ilgili yabancı forumlarda askeri teknolojiye göre böyle bir düzen anlatılıyordu. Genelde bunu uyguluyorum ve güzel de işliyor.
Başlangıçta: 6-12/4/0
Teknoloji 7: 12/4/1
Teknoloji 13: 12/4/6
Teknoloji 16: 12/4/8
Teknoloji 22: 16/4/12
Teknoloji 25: 20/4/16
Ayrıca, ordudaki atlı birliklerin sayısıyla alakalı da şöyle bir çıkarım yapmışlardı:
Teknoloji 17'ye kadar 4 atlı
Teknoloji18-22 6 atlı
Teknoloji 23'ten sonra 8 atlı
Ordudaki topçu sayısıyla alakalı da "16'dan itibaren arka saf komple topçu olmalı" diyorlardı.
Topçular ön safa geldiklerinde çok hasar alıyorlar, o yüzden mümkün olduğunda ön safı piyade ve atlılarla doldurmak gerekiyor.
Kendi mevcut uygulamam da şöyle (atlı sayısına birebir uymadım):
Combat width 30: 4 ayrı ordum var, her biri 30 kişilik, ve her ordu 13 piyade, 2 atlı, 15 topçu. Orduları 2'şer 2'şer birbirine yakın gezdiriyorum, olası bir savaşta 2 ordu birlikte savaşıyor ve 60k kişilik ordumun ön safı 26 piyade, 4 atlı; arka safı komple 30 topçu oluyor. Bu sayede savaşlardan yüksek oranda galibiyetle ayrılıyorum.
Dediğim gibi, bunlar kendi deneyimlerim ki pek de deneyimli bir EU4 oyuncusu değilim. Bu konularda daha bilgili arkadaşların da görüşlerini merak ediyorum, ona göre kendimi de güncellerim.
[+] 1 üye Salomon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
(09-11-2018, 16:46)Salomon : Oyunda yeni olmama rağmen birkaç araştırma ve tecrübelerimi paylaşayım. Oyundaki savaşlarda ordular çarpışırken 2 sıra halinde diziliyorlar. Combat width, bir savaşta yan yana kaç asker olabileceğini gösteriyor. Örneğin bu değer 20 ise yan yana 20 askerin sıralandığı 2 set halinde savaşa giriyorsun demektir.
Orduyu kurmayla ilgili yabancı forumlarda askeri teknolojiye göre böyle bir düzen anlatılıyordu. Genelde bunu uyguluyorum ve güzel de işliyor.
Başlangıçta:   6-12/4/0
Teknoloji 7:        12/4/1
Teknoloji 13: 12/4/6
Teknoloji 16: 12/4/8
Teknoloji 22: 16/4/12
Teknoloji 25: 20/4/16
Ayrıca, ordudaki atlı birliklerin sayısıyla alakalı da şöyle bir çıkarım yapmışlardı:
Teknoloji 17'ye kadar 4 atlı
Teknoloji18-22 6 atlı
Teknoloji 23'ten sonra 8 atlı
Ordudaki topçu sayısıyla alakalı da "16'dan itibaren arka saf komple topçu olmalı" diyorlardı.
Topçular ön safa geldiklerinde çok hasar alıyorlar, o yüzden mümkün olduğunda ön safı piyade ve atlılarla doldurmak gerekiyor.
Kendi mevcut uygulamam da şöyle (atlı sayısına birebir uymadım):
Combat width 30: 4 ayrı ordum var, her biri 30 kişilik, ve her ordu 13 piyade, 2 atlı, 15 topçu. Orduları 2'şer 2'şer birbirine yakın gezdiriyorum, olası bir savaşta 2 ordu birlikte savaşıyor ve 60k kişilik ordumun ön safı 26 piyade, 4 atlı; arka safı komple 30 topçu oluyor. Bu sayede savaşlardan yüksek oranda galibiyetle ayrılıyorum.
Dediğim gibi, bunlar kendi deneyimlerim ki pek de deneyimli bir EU4 oyuncusu değilim. Bu konularda daha bilgili arkadaşların da görüşlerini merak ediyorum, ona göre kendimi de güncellerim.

Ben de paradox'un forumlarına baktım ama tam anlayamadım. Örneğin benim combat width im 36 şu anda ordularım da 16 2 12 şeklinde. Bu combat width e göre nasıl olmalı dağılım ?
Ara
Cevapla
#14
ön sıra komple piyade olmalı.bu nedenle combat widthin yarısı kadar piyade ile düzen uygun. ben bi tık daha fazla piyade koyuyorum..arka sıra süvari ve topçu.süvariler az topçular çok. ileri yıllarda bu böyle...süvarileri çift sayı koymak gerekir.4-6-8 gibi..topçu neden önde olmaz. çünkü topçu bu .sadece fire gücü var.önde durduğu vakit piyade veya süvari shockuna karşı yapabileceği pek bişey yok.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#15
Teknoloji grubuna göre bazı değişikliklerde olabilir mesela göçebe grubunu düşünürsek ordu kompozisyonunda atlıyı öne çıkarmak daha etkili oluyor.Sadece teknoloji grubuna göre değil bazı spesifik örneklerde var mesela doğulu teknoloji grubuna sahip olan Polonya-Litvanyanın teknoloji grubundan değil kendi idealarından aldığı bonuslar sebebiyle atlıyı öne çıkarmak etkili oluyor.
Ara
Cevapla
#16
Birisi bununla ilgili şöyle bir şey hazırlamış https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...edit#gid=0 
burada anlamadığım şey ben buna göre 40 combat width'te 38 8 40 şeklinde ordu oluşturunca lojistik sıkıntılar ortaya çıkıyor ordu sürekli yıpranıyor ?
Ara
Cevapla
#17
bdb07a8699.png
Ara
Cevapla
#18
o butona bastıktan sonra bilgisayarına dikkat et.
[+] 1 üye Carpathia nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.