27-04-2024, 23:11
(Son Düzenleme: 28-04-2024, 20:28, Düzenleyen: cemal. Toplamda 7 kere düzenlenmiş.)
Yiyecek
Her zaman yiyecek-yakıttan en az olan öncelikli olarak gösteriliyor sol üst kısımda. İlk başta çok fazla insan gücü olmadığı için ilkbaharda böğürtlen toplayan ve avcılık yapan
binalara koymak lazım insanları. Ondan sonra tarla için çiftlik binası kışında üretim binalarına aileleri yerleştirerek insan açığını gidermeye çalışabilirsiniz
Böğürtlenin yetiştiği sezon ne kadar adam olursa o kadar iyi
Yabani havyanların kaç tanesi kalana kadar avlanacağını ayarlayabiliyoruz kışın hayvan sayısı otomatik olarak 10 civarına düştüğü için 10un üstünde bir limit koymaya gerek yok. Zor durumda kalınca gidip avlarız mantığı olmuyor.
Köydeki lojistik için çok fazla öküz lazım. Öküzlerin bağlandığı bina level 2 yapılabiliyor. Bunları kullanmak için köyde hiçbir işe atanmamış aileler olması gerekiyor. Öküz için köyün refahından para harcanıyor ( hazine değil).
Yiyeceklerin taşınması için ambar yapılıp aile atanması elzem. Yoksa toplanan böğürtlenler köye getirilmiyor bina dolu diye daha fazla toplamıyorlar.
Ev inşaa ederken bahçe olacak şekilde alan bırakırsak. tavuk sebze gibi üretimler yapılabiliyor.
Çiftliklere atanan insanlar sene boyunca çalışmadıkları için sürekli dolu tutmak böğürtlen avcılık gibi gereksiz
Tarlaların verimliliğine dikkat etmek gerekiyor. Her sene aynı ekini ekersen düşüyor.
köy kanunları kısmında yiyecek tüketimini azaltan kanun var fakat memnuniyeti düşürüyor. 2 tane kanun var zaten.
Memnuniyet %50nin altındaysa köye yeni köylü göçü olmuyor. Birde boş ev olması lazım göç için.
İlk köy kurulduğunda gelen çadırı upgradelemeyin yeni ev yapın.
Üretim
Köy seviye atladıkça geliştirme puanları ile yeni binalar veya bina upgradeleri açılabiliyor. Tarlaların daha hızlı sürülmesini sağlayan geliştirme gibi.
Kurulan evin bahçesi ne kadar alan olarak büyükse o kadar çok sebze yetişiyor. Fakat tavukta kümesin sığması yeterli daha büyük olması etki etmiyor.
İkinci seviye yapılan evlerde atölyeler kurulup çeşitli kıyafet, zırh, silahlar,... üretilebiliyor. Bunlar yapıldığında buralarda çalışan köylüler başka bir işe koşulamıyor.
Buralardaki üretimler durdurulabiliyorlar.
Evlere seviye atlatma seçeneğinin çıkması için ihtiyaçlarının karşılanması gerekiyor.
Alttaki ekipmanlar kısmı ise ordu kurulmak istendiğinde lazım. Evdekilerde silah varsa milis kuvvetlerine katılabiliyorlar.
Haritadaki tüm kaynaklar sınırsız değil. Üstünde taç olmayanlar hızlıca tükenebiliyor.
Zengin rezerv olanları kullanabilmek için ise geliştirme puanı harcamak gerekiyor.
Kendi bölgenizde olmayan zengin bir rezerv için başka bölge claimlemeniz lazım.
Claimlenen yeni bölge ile diğer bölge arasında sadece takas olarak kaynak aktarımı yapılabiliyor. Malın piyasa değerine göre sayısı belirleniyor. Kaynak alanı binasına eşşek ve adam atamanız lazım.
Başka bir bölge olmadan köyünüze mal getirebilir veya direkt köyün refahına katkı yapacak şekilde para kazanmak için satabilirsiniz.
Her bir ürün için ticaret yolu açmak gerekiyor bunun içinse para harcanması gerekiyor. Ben geliştirme kısmından tüm yolları 25 paraya aç kısmını seçtiğim için bu kadar ucuz bu köyde.
Her köyün kendi geliştirme kısmı var farklı bölgelerde farklı gidilebilir.
İlk köy kurulduğunda gelen çadırı upgradelemeyin yeni ev yapın.
Üretim
Köy seviye atladıkça geliştirme puanları ile yeni binalar veya bina upgradeleri açılabiliyor. Tarlaların daha hızlı sürülmesini sağlayan geliştirme gibi.
Kurulan evin bahçesi ne kadar alan olarak büyükse o kadar çok sebze yetişiyor. Fakat tavukta kümesin sığması yeterli daha büyük olması etki etmiyor.
İkinci seviye yapılan evlerde atölyeler kurulup çeşitli kıyafet, zırh, silahlar,... üretilebiliyor. Bunlar yapıldığında buralarda çalışan köylüler başka bir işe koşulamıyor.
Buralardaki üretimler durdurulabiliyorlar.
Evlere seviye atlatma seçeneğinin çıkması için ihtiyaçlarının karşılanması gerekiyor.
Alttaki ekipmanlar kısmı ise ordu kurulmak istendiğinde lazım. Evdekilerde silah varsa milis kuvvetlerine katılabiliyorlar.
Haritadaki tüm kaynaklar sınırsız değil. Üstünde taç olmayanlar hızlıca tükenebiliyor.
Zengin rezerv olanları kullanabilmek için ise geliştirme puanı harcamak gerekiyor.
Kendi bölgenizde olmayan zengin bir rezerv için başka bölge claimlemeniz lazım.
Claimlenen yeni bölge ile diğer bölge arasında sadece takas olarak kaynak aktarımı yapılabiliyor. Malın piyasa değerine göre sayısı belirleniyor. Kaynak alanı binasına eşşek ve adam atamanız lazım.
Başka bir bölge olmadan köyünüze mal getirebilir veya direkt köyün refahına katkı yapacak şekilde para kazanmak için satabilirsiniz.
Her bir ürün için ticaret yolu açmak gerekiyor bunun içinse para harcanması gerekiyor. Ben geliştirme kısmından tüm yolları 25 paraya aç kısmını seçtiğim için bu kadar ucuz bu köyde.
Her köyün kendi geliştirme kısmı var farklı bölgelerde farklı gidilebilir.
Çok fazla mal sattığınızda market fiyatları düşebilir hatta alımlar durabiliyor.
Lordluk
Gelelim yeni bölge almaya öncelikle hazine ile nüfuzu bilmek lazım.
Hazine bölgelerin refahı olan paradan ayrı olarak lordun kendi parası.
Lordluk
Gelelim yeni bölge almaya öncelikle hazine ile nüfuzu bilmek lazım.
Hazine bölgelerin refahı olan paradan ayrı olarak lordun kendi parası.
Bu paralarla
+Paralı asker tutabilir(Aylık maaş ödenir)
+Yeni alınan bölgeye köy kurulabilir
+Mahiyet(retinue) kısmına yeni asker tutulabilir
Başka bir bölgede hak iddia etmek için nüfuz lazım
Bir haydut kampını yağmaladığınızda hem nüfuz hem de para kazanırsınız. Bu parayı en yakın köy veya direkt hazinenize aktarabilirsiniz. Oyunun başında köyün refahına göndermek çok işe yarıyor biraz ilerleyince de lordun.
Başka bir bölgede hak iddia etmek için nüfuz lazım
Bir haydut kampını yağmaladığınızda hem nüfuz hem de para kazanırsınız. Bu parayı en yakın köy veya direkt hazinenize aktarabilirsiniz. Oyunun başında köyün refahına göndermek çok işe yarıyor biraz ilerleyince de lordun.
Her haydut kampında ortalama 18 haydut oluyor bunların çok fazla bir dövüş kuvveti yok kolayca ortadan kaldırılabiliyorlar.
Aylık vergilendirme ile hazineye para
Aşar ile de nüfuz kasmak mümkün manor diktikten sonra
Savaş
Hane halklarına silah dağıtınca elde edilen birlikler milisler. Seferberlikte olmadıkları müddetçe köyde çalışmaya devam ederler.
Maiyet ise lordun köşkü yapıldıktan sonra açılır başta 5 tane verir. Kalede yapılan bir bina ile arttırılabilir.
Yeni asker almak için ise özelleştirmeye tıklamak gerekiyor
Soldaki kısımdan hazineden para harcayarak asker tayin ediyoruz. Sağdaki zırh yükseltmesine para vererek ise saldırı/savunma gücünü arttırıyoruz
Savaş alanına koşarak giden bir birlik etkililiğini kaybedebiliyor. Düşmana yakınken pek koşturmamak lazım.
Savaşta çeşitli duruşlar verilebiliyor defansı arttıran saldırı sıklığını arttıran gibi.
Eğer öldürdüğünüz haydutlar kendi toprağınızda ise ceset çukuru açıp onları oraya atmanız gerekiyor.
edit: Bir bölgede toplanan birlikler sadece orada tekrar dağıtılabilir. İkinci bölgede yapılan yeni bir manor 2inci mahiyet birliği oluşturuyor.
Aylık vergilendirme ile hazineye para
Aşar ile de nüfuz kasmak mümkün manor diktikten sonra
Savaş
Hane halklarına silah dağıtınca elde edilen birlikler milisler. Seferberlikte olmadıkları müddetçe köyde çalışmaya devam ederler.
Maiyet ise lordun köşkü yapıldıktan sonra açılır başta 5 tane verir. Kalede yapılan bir bina ile arttırılabilir.
Yeni asker almak için ise özelleştirmeye tıklamak gerekiyor
Soldaki kısımdan hazineden para harcayarak asker tayin ediyoruz. Sağdaki zırh yükseltmesine para vererek ise saldırı/savunma gücünü arttırıyoruz
Savaş alanına koşarak giden bir birlik etkililiğini kaybedebiliyor. Düşmana yakınken pek koşturmamak lazım.
Savaşta çeşitli duruşlar verilebiliyor defansı arttıran saldırı sıklığını arttıran gibi.
Eğer öldürdüğünüz haydutlar kendi toprağınızda ise ceset çukuru açıp onları oraya atmanız gerekiyor.
edit: Bir bölgede toplanan birlikler sadece orada tekrar dağıtılabilir. İkinci bölgede yapılan yeni bir manor 2inci mahiyet birliği oluşturuyor.
俺たち 自由 に なれる の か ?