Manor Lords Başlangıç Rehberi ( Çıkış Sürümü)
#1
manorlords-1657665820153.jpg?width=300&c...&auto=webp

Yiyecek

Her zaman yiyecek-yakıttan en az olan öncelikli olarak gösteriliyor sol üst kısımda. İlk başta çok fazla insan gücü olmadığı için ilkbaharda böğürtlen toplayan ve avcılık yapan  
binalara koymak lazım insanları. Ondan sonra tarla için çiftlik binası kışında üretim binalarına aileleri yerleştirerek insan açığını gidermeye çalışabilirsiniz

p4wBj6N.png

Böğürtlenin yetiştiği sezon ne kadar adam olursa o kadar iyi

 IqdhTAs.png

Yabani havyanların kaç tanesi kalana kadar avlanacağını ayarlayabiliyoruz kışın hayvan sayısı otomatik olarak 10 civarına düştüğü için 10un üstünde bir limit koymaya gerek yok. Zor durumda kalınca gidip avlarız mantığı olmuyor.

bCjb4Fd.png

Köydeki lojistik için çok fazla öküz lazım. Öküzlerin bağlandığı bina level 2 yapılabiliyor. Bunları kullanmak için köyde hiçbir işe atanmamış aileler olması gerekiyor. Öküz için köyün refahından para harcanıyor ( hazine değil).

zfRGkJO.png

Yiyeceklerin taşınması için ambar yapılıp aile atanması elzem. Yoksa toplanan böğürtlenler köye getirilmiyor bina dolu diye daha fazla toplamıyorlar.

9Rcb7py.png

Ev inşaa ederken bahçe olacak şekilde alan bırakırsak. tavuk sebze gibi üretimler yapılabiliyor.

13kcVv5.png

Çiftliklere atanan insanlar sene boyunca çalışmadıkları için sürekli dolu tutmak böğürtlen avcılık gibi gereksiz

m05A7VF.png

Tarlaların verimliliğine dikkat etmek gerekiyor. Her sene aynı ekini ekersen düşüyor.

AO1kALA.png

köy kanunları kısmında yiyecek tüketimini azaltan kanun var fakat memnuniyeti düşürüyor. 2 tane kanun var zaten.
Memnuniyet %50nin altındaysa köye yeni köylü göçü olmuyor. Birde boş ev olması lazım göç için.
İlk köy kurulduğunda gelen çadırı upgradelemeyin yeni ev yapın.

h6NcZg8.png



Üretim

Köy seviye atladıkça geliştirme puanları ile yeni binalar veya bina upgradeleri açılabiliyor. Tarlaların daha hızlı sürülmesini sağlayan geliştirme gibi.

r8APce0.png

Kurulan evin bahçesi ne kadar alan olarak büyükse o kadar çok sebze yetişiyor. Fakat tavukta kümesin sığması yeterli daha büyük olması etki etmiyor.

1x5n7AJ.png

İkinci seviye yapılan evlerde atölyeler kurulup çeşitli kıyafet, zırh, silahlar,... üretilebiliyor. Bunlar yapıldığında buralarda çalışan köylüler başka bir işe koşulamıyor.

kHyxBk4.png

Buralardaki üretimler durdurulabiliyorlar.

rOhBXh9.png

Evlere seviye atlatma seçeneğinin çıkması için ihtiyaçlarının karşılanması gerekiyor.
Alttaki ekipmanlar kısmı ise ordu kurulmak istendiğinde lazım. Evdekilerde silah varsa milis kuvvetlerine katılabiliyorlar.

kN4HpJ0.png

Haritadaki tüm kaynaklar sınırsız değil. Üstünde taç olmayanlar hızlıca tükenebiliyor.

c8WWvjd.png

Zengin rezerv olanları kullanabilmek için ise geliştirme puanı harcamak gerekiyor.

YFIJxpf.png

Kendi bölgenizde olmayan zengin bir rezerv için başka  bölge claimlemeniz lazım.

uEPKm6o.png

Claimlenen yeni bölge ile diğer bölge arasında sadece takas olarak kaynak aktarımı yapılabiliyor. Malın piyasa değerine göre sayısı belirleniyor. Kaynak alanı binasına eşşek ve adam atamanız lazım.

jt6tsd7.png

Başka bir bölge olmadan köyünüze mal getirebilir veya direkt köyün refahına katkı yapacak şekilde para kazanmak için satabilirsiniz.
Her bir ürün için ticaret yolu açmak gerekiyor bunun içinse para harcanması gerekiyor. Ben geliştirme kısmından tüm yolları 25 paraya aç kısmını seçtiğim için bu kadar ucuz bu köyde.
Her köyün kendi geliştirme kısmı var farklı bölgelerde farklı gidilebilir.
Çok fazla mal sattığınızda market fiyatları düşebilir hatta alımlar durabiliyor.

o2MYz2P.png


Lordluk

Gelelim yeni bölge almaya öncelikle hazine ile nüfuzu bilmek lazım.
Hazine bölgelerin refahı olan paradan ayrı olarak lordun kendi parası.
Bu paralarla
+Paralı asker tutabilir(Aylık maaş ödenir)
+Yeni alınan bölgeye köy kurulabilir
+Mahiyet(retinue) kısmına yeni asker tutulabilir

tZ0FpO4.png

Başka bir bölgede hak iddia etmek için nüfuz lazım

PTADc23.png

Bir haydut kampını yağmaladığınızda hem nüfuz hem de para kazanırsınız. Bu parayı en yakın köy veya direkt hazinenize aktarabilirsiniz. Oyunun başında köyün refahına göndermek çok işe yarıyor biraz ilerleyince de lordun.
Her haydut kampında ortalama 18 haydut oluyor bunların çok fazla bir dövüş kuvveti yok kolayca ortadan kaldırılabiliyorlar.

Ds9HI2m.png

Aylık vergilendirme ile hazineye para
Aşar ile de nüfuz kasmak mümkün manor diktikten sonra

046C0KV.png

Savaş

Hane halklarına silah dağıtınca elde edilen birlikler milisler. Seferberlikte olmadıkları müddetçe köyde çalışmaya devam ederler.
Maiyet ise lordun köşkü yapıldıktan sonra açılır başta 5 tane verir. Kalede yapılan bir bina ile arttırılabilir.

Yeni asker almak için ise özelleştirmeye tıklamak gerekiyor

nUWGodr.png

Soldaki kısımdan hazineden para harcayarak asker tayin ediyoruz. Sağdaki zırh yükseltmesine para vererek ise saldırı/savunma gücünü arttırıyoruz

WHYuruV.png

Savaş alanına koşarak giden bir birlik etkililiğini kaybedebiliyor. Düşmana yakınken pek koşturmamak lazım.

tqwtvJh.png

Savaşta çeşitli duruşlar verilebiliyor defansı arttıran saldırı sıklığını arttıran gibi.
Eğer öldürdüğünüz haydutlar kendi toprağınızda ise ceset çukuru açıp onları oraya atmanız gerekiyor.

RuNaDpB.png

edit: Bir bölgede toplanan birlikler sadece orada tekrar dağıtılabilir. İkinci bölgede yapılan yeni bir manor 2inci mahiyet birliği oluşturuyor.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 8 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Geliştirmede ithalat vergisini düşüren kanun alırsanız

VlwjUHK.png

örneğin mızrak 17 altından 7 altına düşüyor fiyat olarak

kE1UTjb.png

Ayrıca tarım alanları da kaynaklar gibi bölgeden bölgeye değişiyor

JAMLY89.png

düz buğday bir bölgede çok kötü yetişiyorken

qCAVqpc.png

rye açarsanız

GgmIe39.jpeg

O bölgede azda olsa verimli tarım yapılabiliyor. Hali hazırda verimli bir bölgedeyseniz verim alan sayısı çok artıyor.

AN5m8Ck.jpeg
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 2 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Vergi köylerin parasından pay aldığı köy zenginleşmediği müddetçe vergi basmanın manası yok

MD7KtwK.png

Mahiyet(retinue) askerlerine ekstra para harcayıp ağır zırh takabiliyoruz. Ayrıca asker miktarı 6 ile sınırlandırılmış. Eğer 6 milis basmadan önce 2 retinue basarsanız 4 milisle kalıyorsunuz.4 milis 1 retinue varken paralı asker tutarsanızda milis basmanıza izin vermiyor paralı askeri disband etmeden

wELwQtH.png

Milislere miğfer takabilsekte eğer ev seviye 3 değilse örme demir zırh gibi ağır zırhları takmıyorlar

hsX5Iok.png
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 2 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Eline sağlık. Güzel olmuş.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Bu oyunda atlı asker ve kale yok mu?
Ara
Cevapla
#6
(09-05-2024, 01:34)Semavi7 : Bu oyunda atlı asker ve kale yok mu?
Atlı askerler eklenecekmiş. Kale yok, sadece vergi toplayabildiğin ve küçük bir ağır zırhlı birliğin olmasını sağlayan ahşap surları olan konak benzeri bir yer var.
Onen i-estel elyë, ú-chebin estel anim.
[+] 1 üye Tusalant nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.