İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
06-04-2019, 17:26
(Son Düzenleme: 13-09-2019, 15:15, Düzenleyen: Duman.)
Crusader Kings II: Shattered Multiplayer Etkinliği
Crusader Kings II Haziran 2019 Shattered World multiplayer etkinliğine hoş geldiniz.
Etkinliğe katılan kişilerin öncesinde ilk mesajı detaylıca okuması beklenir.
Etkinlik Düzeni
Etkinlik Kuralları
- Oyuncular oyun içerisinde herhangi bir bug veya exploitten yararlanamaz, etkinliğin işleyişini manipule edemez.
- Oyuncular aynı savaşta yeralmadıkları müddetçe birbirlerinin isyanını bastıramaz, birbirine hibede bulunamaz. (Gift vb.)
- Oyuncular 936 Shattered World'de oynanabilir alan içerisinde bağımsız bir düklük ile başlayacaktır, duruma göre kontluklara alımlar yapılabilir.
- Oyuncuların başkent şehri bir başka oyuncu tarafından ele geçirilemez.
- Bir oyuncuya plot kurulabilmesi için oyundaki mevcut oyuncu sayısının 3'te 1'inin plota dahil olmayı kabul ediyor olması gerekir.
- Oyuncu hanelerinde oyuncu dışındaki karakterlere plot kurulamaz, bir oyuncu karakterinin plotla öldürülmesi sonrasında geçtiği karaktere önceki karakteri öldürmüş oyuncular plot kuramazlar.
- Oyuncular oynanabilir alanın dışına genişleyemezler, oynanabilir alanın dışından müttefik alamazlar, savaş esnasında herhangi bir müttefik alıp çağıramazlar.
- Oyuncular zindana atılabilir, öldürülebilir, işkenceye maruz bırakılabilir, ancak süresiz bir biçimde zindanda bekletilemezler.
- Oyuncular tarikatlara katılabilir, ancak tarikat özellikleriyle bir başka oyuncuya zarar veremezler.
- Oyuncular başkentlerini taşıyamazlar, oyun içerisinde öncelikli ünvanını değiştiremezler.
İlk defa denenen bir multiplayer konsepti olması neticesinde çeşitli spesifik olaylarda yeni kurallar eklenebilir.
Etkinliğin Amacı ve Katılım Şekli- Tüm oyuncuların amacı Kutsal Roma İmparatorluğunu kurmak ve diğer oyuncuları imparatorluk çatısı altında toplamaktır.
- Oyuncular Steam linkleriyle birlikte oynama alanı içerisinde 3 farklı krallıktan 1'er düklük sıralamak suretiyle başvurabilir.
- Öncelikli olarak her de jure krallığa 1 dük oyuncu verilecektir.
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
06-04-2019, 20:49
(Son Düzenleme: 06-04-2019, 20:51, Düzenleyen: Duman.)
Önümüzdeki hafta birçok forum üyesinin vize haftası olması sebebiyle etkinliği 1 hafta erteleyeceğiz, bu süre zarfında başvuruları toplayıp kurallarda/oyun günlerinde tartışabiliriz.
Oyun günleri EU4 mpsinin o zamana kadar bitecek olması sebebiyle değişiklik gösterebilir. Fikirlerinizi belirtirsiniz konu üzerinden.
•
İleti Sayısı: 5,874
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Pazartesi-perşembe dışı bana uygun.
•
İleti Sayısı: 2,461
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
36
•
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
•
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Flanders-Toulousse-Lombardy
https://steamcommunity.com/id/aeschyli
Oyun günlerine göre başvuru kendini imha edebilir.
•
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
14-04-2019, 22:27
(Son Düzenleme: 14-04-2019, 22:27, Düzenleyen: Duman.)
Etkinliğe katılım oldukça düşük boyutta, bunun sebebini anlamak gerekiyor duruma göre konseptte değişikliğe gidebiliriz. Üyeler CK2 etkinliğine mi katılmak istemiyorlar, yoksa bu etkinliğin konsepti mi ürkütücü geldi, bunun anlaşılması lazım.
Oyuncuların fikrini almak için özellikle geçtiğimiz multiplayera katılım göstermiş üyelere mention atıyorum, düşüncelerinizi iletirseniz sevinirim. Duruma göre daha klasik bir etkinlik açabiliriz, eğer katılım bu şekilde olursa önümüzde zaten yoğun bir etkinlik/yayın dönemi olduğu için iptal edeceğiz gibi görünüyor bu etkinliği.
@ BulutusPescator, @ Peynir Ekmek, @ Ferreke, @ SchrödingersCat, @ Mabella, @ fodunkiran.
İleti Sayısı: 1,023
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
10
üzgünüm sınavlar sebebiyle katılamayacağım yoksa konu açılır açılmaz başvuru yapardım
•
İleti Sayısı: 1,909
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
49
Konsept olarak cok hosuma gitse de özel hayatimdaki yoğunluktan dolayi katilsamda devamlilik gosteremeyecegimi dusundugum icin bir sure hic bir etkinlige katılmayacagim
•
İleti Sayısı: 41
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
16-04-2019, 00:43
(Son Düzenleme: 16-04-2019, 19:28, Düzenleyen: Peynir Ekmek.)
Foruma pek bakamıyordum son zamanlarda ama şu an bakabiliyorum.Konsept hoşuma gitti fakat ruler designer kullanımının serbest olmasını isterim.Eğer yeterli oyuncu çıkarsa katılırım.
Ayrıca oyuncu pilotlarının ve lucifers own kapalı olması hoşuma gitmeyen 2 şey bunların aktif olmasını isterim.
•
İleti Sayısı: 477
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
19
Flanders - West Frisia - Austria
https://steamcommunity.com/id/highpriestdf/
Şimdilik 17 Hazirandan sonra her gün katılabilirim, eğer bir değişiklik olursa mesajımı güncellerim.
•
İleti Sayısı: 262
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
07-06-2019, 17:05
(Son Düzenleme: 07-06-2019, 17:08, Düzenleyen: Barbarossa.)
•
İleti Sayısı: 2,471
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Gunler uygunsa katilim saglamaya calisirim.
•
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Haziran ayının 2. yarısında etkinliğe başlayabiliriz gibi. Az kişi olsak da eğlenceli olacağını düşünüyorum.
İleti Sayısı: 1,023
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
10
09-06-2019, 00:08
(Son Düzenleme: 20-06-2019, 12:01, Düzenleyen: Ferreke.)
Paris-Tolouse-Burgundy
•
İleti Sayısı: 731
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Normandy - Tuscany - Burgundy
•
İleti Sayısı: 77
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
14-06-2019, 16:52
(Son Düzenleme: 14-06-2019, 16:59, Düzenleyen: Duman.)
(06-04-2019, 17:26)Duman : - Bir oyuncunun öncelikli dük ünvanı dahilindeki demesne toprakları denk veya üst seviye bir oyuncu tarafından ele geçirilemez.
- Kontunuz sizi devirip topraklarınızı alabilir, ancak Kralınız ana düklüğünüzü ve oradaki demesne topraklarınızı sizden alamaz.
- Bir oyuncuya plot kurulabilmesi için oyundaki mevcut oyuncu sayısının 3'te 1'inin plota dahil olmayı kabul ediyor olması gerekir.
- Oyuncu hanelerinde oyuncu dışındaki karakterlere plot kurulamaz, bir oyuncu karakterinin plotla öldürülmesi sonrasında geçtiği karaktere önceki karakteri öldürmüş oyuncular plot kuramazlar.
- Oyuncular oynanabilir alanın dışından müttefik alamazlar, savaş esnasında herhangi bir müttefik alıp çağıramazlar.
- Oyuncular tarikatlara katılabilir, ancak tarikat özellikleriyle bir başka oyuncuya zarar veremezler.
- Oyuncular başkentlerini taşıyamazlar, oyun içerisinde öncelikli ünvanını değiştiremezler.
Bu kuralların varlığını (özellikle de kalınlaştırdığım kısımlarını) anlamadım. Kaldırılır ya da değiştirilir (bu kuralları tartışmak en doğrusu olur bence) ise katılmak isterim. Ama bu kurallar varken oyunu oynamam aşırı zorlaşır.
Not: Bu kadar kuralı olan mplerin nasıl oynanabilir olduğunu hiç anlamadım.
Ayrıca:
(06-04-2019, 17:26)Duman : - Tüm oyuncuların amacı Kutsal Roma İmparatorluğunu kurmak ve diğer oyuncuları imparatorluk çatısı altında toplamaktır.
Resimde gördüğüm kadarıyla seçilebilen düklerin bazıları Fransa, Akitanya, Bretonya ve Burgundya krallıklarında ve bu krallıklar Frenk imparatorluğuna bağlı. Bence iki imparatorluk iki amaca bölünmeli, bu kuraldan oyuncunun oynadığı düklüğün de jure imparatorluğuna göre 2 tane olmalı bence.
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
•
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
14-06-2019, 17:10
(Son Düzenleme: 14-06-2019, 17:18, Düzenleyen: Duman.)
Konsept multiplayer olduğu için mesele zaten kurallar. "Girelim kafamıza göre takılalım" değil. Kuralların birçoğu yapamaz edemezlerden ziyade etkinliğin ana işleyişini belirleyen maddeler.
Oyuna herkes dük olarak başlıyor, 1. ve 2. madde oyunda herkesin öncelikli dük ünvanı içerisinde yer alan toprakların kralı veya bir başka dük tarafından ele geçirilemeyeceğini belirtiyor. Senin altında bulunan bir kont sana darbe yapıp düklüğünü alıp o toprakları ele geçirebilir, ancak kralın senin merkezin olan bölgeyi senin elinden alamaz.
Oyuncu plot meselesi oyuncular tarafından "doğru" kullanılamayan ve eğlencelik adam öldürmeye varabilen bir sistem. Ancak kısıtlı bir alanda birbiriyle çekişme üzerine bir konsepte sahip olduğumuz için belli bir şart altında plot kurulmasını sağlamamız gerekiyor, o şart da alıntıladığın 3. maddede anlatılmış: oyuncuların 3'te 1'inin plota katılmış olması. 9 oyuncu varsa etkinlikte 3'ünü ikna edebilmen gerekiyor kralını öldürmek için.
4. madde bir diğer oyuncu karakterin oğlunu vs öldürmeye veya ana karakterini öldürdükten sonra geçtiği karakteri öldürerek meselenin griefing'e dönmesini engellemeye yönelik. 5. madde Fransa - Almanya - İtalya üçgeninde oynanan oyunda müttefikin Bizans İmparatorunu yanına çağırarak diğer oyuncuları yenmeni engellemeye yönelik. 6. madde haşhaşiler ve satanistlerle abuk bir biçimde diğer oyuncuların doğranmasını engellemeye yönelik. Son madde ise oyunun konseptini korumaya alakalı.
Bu tarz "kural karşıtı" düşünceler EU4'te de oluyordu ancak multiplayerda biraz deneyim edindikten sonra farkedeceksiniz ki bu tarz etkinliklere değer ve eğlence katan unsur oyuncuların belli bir işleyişi kabul ederek oyunu zenginleştirmesi, "gelin 2 saat ck2 akalım" değil.
Son yazdığınla da ilgili olarak Kutsal Roma İmparatorluğu decision ile kuruluyor. Duruma göre 1066 yerine yeni eklenen Iron Century tarihini deneyebiliriz.
Aşağıdaki 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 69
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Aquitane,Bohemya,Austaria
•
İleti Sayısı: 77
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
(14-06-2019, 17:10)Duman : Konsept multiplayer olduğu için mesele zaten kurallar. "Girelim kafamıza göre takılalım" değil. Kuralların birçoğu yapamaz edemezlerden ziyade etkinliğin ana işleyişini belirleyen maddeler.
Tamam buna saygı duyuyorum ve kuralların sebeplerini anladım.
Ama "Shattered World" modu ile oynayacağız, "Shattered World" modu verilen amaç için aşırı zor bir mod.
Ne kadar çok kural olursa oynamak o kadar zorlaşmaz mı?
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
•
|