[MP] EU4 - Multiplayer: Ocak 2019
#1
YqPlEk.jpg

Europa Universalis 4 için düzenlenen Ocak ayı multiplayer etkinliğine hoş geldiniz.

Etkinlik Bilgisi
GM - Host@Ayro - @Voidian
Oda AdıStrategyturk EU4 Ocak Multiplayer
Hız2 - 3
LedgerLimitli
Oyun GünleriÇarşamba-Pazar
Oyun Saatleri21.00 - 00.30
Victory CardsKapalı
Lucky NationsKapalı

Başvurmadan Önce
Etkinliğe katılan tüm oyunculardan diğer oyunculara ve etkinliğe saygı göstermeleri beklenir. Oyuncular hem oyun içerisinde hem de oyun dışında oyunla ilgili tartışmalarda saygı çerçevesinde hareket etmeli, etkinlikte diğer oyuncuların keyfini kaçırabilecek eylemlerden kaçınmalıdır. Katıldığını belirten tüm oyunculardan etkinliğe özenle yaklaşması, çeşitli sebeplerden oyuna katılamayacağı zaman bunu bildirmesi ve basit sebeplerden etkinliklerden ayrılmaması beklenir. Multiplayerdaki eylemlerde yegane karar mercisi GM'dir, tüm oyuncuların etkinlikteki önceliklerinin eğlenceli ve güzel zaman geçirmek olması beklenir, hırs yaparak tartışmalara ve kavgalara sebep olan, etkinliğe ve diğer oyunculara saygısızlık gösteren oyuncular etkinlikten çıkarılabilirler.

Eğer kolay sinirlenen ve insanların ne için bir araya geldiğini unutabilen biriyseniz lütfen bu etkinliğe katılmayın.

Başvuru Şekli

Oyunculardan katılım mesajlarında aşağıdaki unsurları belirtmiş olması beklenir.

Steam Linki
Oyun Saati
Tercih Edilen 3 Ülke

(Avrupa'da 1 major, Avrupa-dışı herhangi bir ülke, Avrupa'da 1 minor)

Avrupa'daki major ülkeler: İngiltere, Fransa, Kastilya, Avusturya, Osmanlı, Polonya, Moskova, Danimarka.
Etkinliğe başvuru yapmış herkes konunun ilk mesajını okumuş ve onaylamış sayılır.

Oyuncuların ülkeleri tarafımca belirlenecektir.Buradan duyurulacak bir günde etkinlik başlamadan ilan edilir.Boşta kalan oyuncular tercih edilmeyen coğrafyalara yerleşebilir.



Kurallar
Etkinliğe katılan oyuncuların kuralları okuduğu ve kabul ettiği varsayılır.
Kurallarda spesifik bir şekilde yasaklanmamış unsurlar, GM aksini belirtmediği müddetçe meşru eylem olarak görülür.
Gerekli görülmesi durumunda kural değişiklikleri yapılabilir.

Etkinlik Konusu
Multiplayer etkinliğine dair tüm duyurular, bilgi ve içerik bu konu içerisinde bulunacaktır. Her rehostta save indirme linki, oyuncuların daha kolay yükleyebilmeleri için bu konuda paylaşılacaktır. Bu konuda yapılmış duyuruların her oyuncu tarafından görüldüğü ve okunduğu varsayılır. Oyuna katıldıktan sonra herhangi bir sebepten oyuna gelememe veya yetişememe gibi durumlarda bunla ilgili bu konu üzerinden tüm oyuncuları bilgilendirmeniz beklenir. Bunun yanı sıra her oyun günü sonrası oyuncu ülkelere dair development istatistikleri ve harita bu konu altından paylaşılacaktır. Oyuncular oyun sonrasında gidişatlarını bu konu altından resimlerle anlatabilir veya RP yapabilir. Etkinliğe katılmış tüm oyuncuların bu konuyu ve bu konudaki duyuruları takip etmesi ve konuya katılım göstermesi beklenir.

hby6qc.gif
[+] 3 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
https://steamcommunity.com/profiles/76561198195251630/
1000 saat
Fransa, İsveç, Rassids
Ara
Cevapla
#3
Şuan yazan kurallar Aralık Multiplayer etkinliğinin aynısı. Üyeler kurallar hakkında fikirlerini belirtebilir, yeni önerilerde bulunabilir.

Eklenmesi-değşmesi muhtemel kurallar
  • Osmanlı ve Rusya'nın +1 region hakkına sahip olması.
  • 1700 yılından sonra Ming'e gelecek oyuncunun diğer oyuncuları tributary alabilmesi.
  • Enforce yapılabilmesi için gereken savaş skorunun artırılması.
  • Gift, subsidies ve borç verme kurallarında değişiklik.
hby6qc.gif
Ara
Cevapla
#4
Alıntı:15. Oyuncular barış anlaşmalarında iki ülke arasına sınır çekmeye yönelik veya anlaşma yapılan ülkeyi ikiye bölmeye yönelik çizgi şeklinde toprak alamazlar.

Bu kuralın geçtiğimiz mpde bazı spesifik durumlarda savaşı kazanan devleti adil olmayan bir şekilde kısıtladığını düşünüyorum. Eğer şehirlerin limanı aynı deniz tile'ında ise toprak kaybeden ülkenin bölünmemiş sayılacağı yönünde değiştirilmesini öneriyorum. 

Örneğin böyle bir ülkeden Modena, Ferrara ve Romagna'yı almak bölmek sayılmamalı;

1aec492348e38abf9f9f689b432cb218.jpg

Edit: İlk 3 öneriye doğrudan katılıyorum. 4. madde içinse önerim giftte %10un devam etmesi, subsidies ve borcun tamamen yasaklanması.
[+] 2 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
https://steamcommunity.com/profiles/76561198212838128/

2700 Saat

Kastilya
İsveç
Etiyopya
Ara
Cevapla
#6
https://steamcommunity.com/id/rawwrath1

338 saat

Fransa
Vijayanagar
Brandenburg
Ara
Cevapla
#7
Muscovy
Bahmanis
Brandenburg
2370 Saat
https://steamcommunity.com/id/PCOyun
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#8
Fransa
Macaristan
Kara Koyunlu
351 saat
Ara
Cevapla
#9
İngiltere Hollanda Malakka
1350 saat
Ara
Cevapla
#10
@Türkopol @mlhblkc @Hüdavendigar

Baya istekliydi bu arkadaşlar, kaçmasınlar konuyu.
hby6qc.gif
[+] 1 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
https://steamcommunity.com/id/vokae/

870 Saat

Polonya Bahmaniler Portekiz
Ara
Cevapla
#12
Danimarka isviçre ashikaga
1756 saat
https://steamcommunity.com/id/sxarios
Ara
Cevapla
#13
1. Kastilya
2. Malacca
3. Mali

316 Saat
Ara
Cevapla
#14
https://steamcommunity.com/profiles/76561198181029695/
860 saat
Denmark,florence,great horde.
Ara
Cevapla
#15
Polonya
Burgonya
Timurlular

537 saat
https://steamcommunity.com/profiles/76561198066882863/

Multiplayer oyunnlara getirilen birçok kuralın yersiz olduğunu düşünüyorum. Sonuçta multiplayerın güzel yanı insanların yapay zekaya mahkum olmadan birbirleriyle sınırsız diplomasi yapabilmesidir. Bu şekilde borç ödememe veya hediye yollamayı kısıtlayan tarzda kurallar bu diplomasi sınırsızlığını kısıtlayacaktır.


Yine aynı şekilde

"15. Aynı regionda toprağı olan 2 GP rival olmak zorundadır. 3 rival'ından 2si aynı olmayan oyuncular ally olamaz. Her oyuncunun 1 tane great power müttefiklik sınırı vardır.Great power olmayan 1 oyuncu ile dost olabilme sınırı vardır.Dost olunan oyuncu great power ise 2 hakkını da kullanmış sayılır."

bu kural da diplomasi sınırsızlığını önemli ölçüde baltalayacaktır. Her insan kendi ülkesinin çıkarlarını gözetebilir ve buna göre politika değişikliklerine gidebilir. Fakat bu şekilde oyunun rival mekanizmasına muhtaç kalacağız. Rival mekanizması da bu şekilde çalışması için tasarlanmadığı için ve amacı apayrı bir şey olduğu için, oyunda doğal olmayan süreçler yaşanacaktır.

Bana kalırsa kurallar bakımından özgürleşme yoluna gitmeliyiz. Sonuçta önemli olan şey denge değil, eğlenmek.
Ya bir yolunu bulurum, ya da bir yol yaparım.
[+] 2 üye Hüdavendigar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
(18-01-2019, 19:08)Hüdavendigar : "15. Aynı regionda toprağı olan 2 GP rival olmak zorundadır. 3 rival'ından 2si aynı olmayan oyuncular ally olamaz. Her oyuncunun 1 tane great power müttefiklik sınırı vardır.Great power olmayan 1 oyuncu ile dost olabilme sınırı vardır.Dost olunan oyuncu great power ise 2 hakkını da kullanmış sayılır."

bu kural da diplomasi sınırsızlığını önemli ölçüde baltalayacaktır. Her insan kendi ülkesinin çıkarlarını gözetebilir ve buna göre politika değişikliklerine gidebilir. Fakat bu şekilde oyunun rival mekanizmasına muhtaç kalacağız. Rival mekanizması da bu şekilde çalışması için tasarlanmadığı için ve amacı apayrı bir şey olduğu için, oyunda doğal olmayan süreçler yaşanacaktır.

Bana kalırsa kurallar bakımından özgürleşme yoluna gitmeliyiz. Sonuçta önemli olan şey denge değil, eğlenmek.

Diplomasi sınırsızlığı olunca oyuncular dinamik diplomasi yapmaktan çok 4-5 kişi birleşip 1 kişiyi yok ediyorlar. Bu durumda o 1 kişinin de çok eğlendiğini sanmıyorum.
hby6qc.gif
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Kastilya
Tunus
Bavaria

429 saat
https://steamcommunity.com/profiles/76561198242152226

(18-01-2019, 19:23)Ayro :
(18-01-2019, 19:08)Hüdavendigar : "15. Aynı regionda toprağı olan 2 GP rival olmak zorundadır. 3 rival'ından 2si aynı olmayan oyuncular ally olamaz. Her oyuncunun 1 tane great power müttefiklik sınırı vardır.Great power olmayan 1 oyuncu ile dost olabilme sınırı vardır.Dost olunan oyuncu great power ise 2 hakkını da kullanmış sayılır."

bu kural da diplomasi sınırsızlığını önemli ölçüde baltalayacaktır. Her insan kendi ülkesinin çıkarlarını gözetebilir ve buna göre politika değişikliklerine gidebilir. Fakat bu şekilde oyunun rival mekanizmasına muhtaç kalacağız. Rival mekanizması da bu şekilde çalışması için tasarlanmadığı için ve amacı apayrı bir şey olduğu için, oyunda doğal olmayan süreçler yaşanacaktır.

Bana kalırsa kurallar bakımından özgürleşme yoluna gitmeliyiz. Sonuçta önemli olan şey denge değil, eğlenmek.

Diplomasi sınırsızlığı olunca oyuncular dinamik diplomasi yapmaktan çok 4-5 kişi birleşip 1 kişiyi yok ediyorlar. Bu durumda o 1 kişinin de çok eğlendiğini sanmıyorum.
4-5 kişinin birleşip 1 kişiyi yok etmesi bence gerçekçi birşey ve o yok edilen 1 kişinin diplomatik ilişki trafiğinde geri kalmasının eseridir. 2 aynı rival kuralını 1 aynı rival'a indirmek hiç değilse oyunu daha gerçekçi kılacaktır ve oyun diplomasisini hareketlendirecektir diye düşünüyorm.
[+] 2 üye Grüner Teufel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Moskova
Bahmaniler
Bradenburg
625 saat
Ara
Cevapla
#19
(18-01-2019, 19:42)Grüner Teufel : 4-5 kişinin birleşip 1 kişiyi yok etmesi bence gerçekçi birşey ve o yok edilen 1 kişinin diplomatik ilişki trafiğinde geri kalmasının eseridir. 2 aynı rival kuralını 1 aynı rival'a indirmek hiç değilse oyunu daha gerçekçi kılacaktır ve oyun diplomasisini hareketlendirecektir diye düşünüyorm.

Yeri geldiğinde topluca girilebilir 1 kişiye ancak bu 4-5 kişinin müttefikliğini bozması için bir sebep yoksa neden bozsunlar? Aralarındaki sınırı %100 güvenceye alıp bütün güçlerini diğer oyunculara yöneltmeleri ne kadar adil ve strateji içeriyor? Eğer herkes bir tarafı ile sonsuza kadar müttefik olup sürekli diğer taraf savaşırsa oyun bloklara ayrılır ve hep aynı savaşları izlediğimiz için hiç bir keyfi kalmaz.

Oyunda tek diplomatik aksiyon müttefik olmak değil. Bir savaşa katılmanız gerekirse Enforce ve Intervene mekaniklerini kullanabilirsiniz.
hby6qc.gif
[+] 1 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
(18-01-2019, 20:23)Ayro :
(18-01-2019, 19:42)Grüner Teufel : 4-5 kişinin birleşip 1 kişiyi yok etmesi bence gerçekçi birşey ve o yok edilen 1 kişinin diplomatik ilişki trafiğinde geri kalmasının eseridir. 2 aynı rival kuralını 1 aynı rival'a indirmek hiç değilse oyunu daha gerçekçi kılacaktır ve oyun diplomasisini hareketlendirecektir diye düşünüyorm.

Yeri geldiğinde topluca girilebilir 1 kişiye ancak bu 4-5 kişinin müttefikliğini bozması için bir sebep yoksa neden bozsunlar? Aralarındaki sınırı %100 güvenceye alıp bütün güçlerini diğer oyunculara yöneltmeleri ne kadar adil ve strateji içeriyor? Eğer herkes bir tarafı ile sonsuza kadar müttefik olup sürekli diğer taraf savaşırsa oyun bloklara ayrılır ve hep aynı savaşları izlediğimiz için hiç bir keyfi kalmaz.

Oyunda tek diplomatik aksiyon müttefik olmak değil. Bir savaşa katılmanız gerekirse Enforce ve Intervene mekaniklerini kullanabilirsiniz.

4-5 kişi müttefik olup 1 kişiye dalsa bile sınırlar güvende değildir illa ki çıkar çatışmaları başlaycaktır ve ihanetler olacaktır. Saldırılan kişi vaadler sunarak ittifakı bozmaya çalışmalı ve kendi etrafına adam toplamalı. Rival kuralı bence oyunu tekdüze yapıyor ve blokları kesin olarak ayırıyor yani kimin kime düşman olacağı belli oluyor ve pazarlık gibi diplomatik aksiyonlara mahal kalmamış oluyor. İnsanlar sunulan vaadlere göre taraf değiştirme hakları olmalı. Rival kuralı ile müttefiklerimizi hoşnut tutmak zorunda değiliz çünkü bize karşı ittifak kuramıyorlar. Bence oyunu insanca oynamalıyız makine gibi değil yani oyunculara daha esnek bir oyun alanı bırakmak gerekiyor, oyun başından belirlenen salt bloklar yerine.
[+] 2 üye Grüner Teufel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.