Rehber: Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi
#1
header.jpg?t=1569013660

Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi

Agricultural
  • Agricultural özelliğine sahip uygarlıklar şehir karesinde +1 yiyecek bonusu alırlar. Bu, çoğunlukla despotluk cezasından etkilenir. Bir nehir ya da tatlı su kaynağının yanına kurulan kasabalar, şehirler ve metropoller despotluk cezasına rağmen +1 yiyecek alır.
  • Ayrıca, sulanmış tüm çöl kareleri fazladan +1 yiyecek alır.
  • Tüm zirai binaların üretim maliyeti yarıya düşer. Zirai binalar Aqueduct, Solar Plants ve Recycling Center'dır.
  • Agricultural özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Pottery teknolojisiyle başlar. Eğer bir uygarlık hem Expansionist hem de Agricultural özelliklerine sahipse Masonry teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Agricultural özelliğine sahiptir:
  • Aztek
  • Keltler
  • Hollanda
  • İnka
  • İrokua
  • Maya
  • Sümer

Commercial
  • Yolsuzluk %25 düşer.
  • Şehirler fazladan +2, metropoller fazladan +3 commerce üretir.
  • Commercial özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Alphabet teknolojisi ile başlar. Eğer bir uygarlık hem Commercial hem de Seafaring özelliklerine sahipse Pottery teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Commercial özelliğine sahiptir:
  • İngiltere
  • Fransa
  • Yunanlar
  • Hintler
  • İrokua
  • Roma
  • Kore
  • Hitit

Expansionist
  • Uygarlıklar bir Scout birimi ile oyuna başlar ve Scout birimi yapabilir. (Explorer biriminin erken bir versiyonu)
  • Yerli köyleri ziyaret edildiklerinde hiçbir zaman barbar birimleri çıkarmaz ve her zaman güvenlidir. Ayrıca, oyuncuyu çoğu zorluk seviyesinde daha sık bonus antik teknolojilerle ödüllendirirler. 
  • Expansionist özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Pottery teknolojisi ile başlar. Eğer bir uygarlık hem Expansionist hem de Agricultural özelliklerine sahipse Masonry teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Expansionist özelliğine sahiptir:
  • Amerika
  • Rusya
  • Zulu
  • Arabistan
  • Moğolistan
  • Hitit
  • İnka
  • Portekiz

Industrious
  • İşçiler %50 daha hızlı çalışır.
  • Metropolisler şehir meydanında fazladan bir kalkan verir.
  • Industrious özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Masonry teknolojisi ile başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Industrious özelliğine sahiptir:
  • Amerika
  • Çin
  • Mısır
  • Fransa
  • Persler
  • Kartaca
  • Osmanlı
  • Maya

Militaristic
  • Kara birimleri için iki kat daha fazla terfi şansı.
  • Tüm askeri binaların üretim maliyeti yarıya düşer.
  • Militaristic özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Warrior Code teknolojisiyle başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Militaristic özelliğine sahiptir:
  • Aztek
  • Çin
  • Almanya
  • Japonya
  • Roma
  • Zulu
  • Moğolistan
  • Vikingler

Religious
  • Religious özelliğine sahip uygarlıklar uzun süren anarşi periyotları yaşamazlar. Yeni hükümetlerini seçmeden önce en fazla 2 tur boyunca anarşi yaşarlar.
  • Tüm dini binaların üretim maliyeti yarıya düşer. Dini binalar Temple ve Cathedral'dir.
  • Religious özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Ceremonial Bruial teknolojisiyle başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Religious özelliğine sahiptir:
  • Babil
  • Mısır
  • Hintler
  • Japonya
  • Arabistan
  • Keltler
  • İspanya

Scientific
  • Scientific özelliğine sahip uygarlıklar her çağın başında bonus bir teknoloji alır. Bunlar çoğunlukla Monotheism, Nationalism ve Rocketry'dir.
  • Çoğu uygarlık için bir teknolojiyi ilk keşfeden olmak %3 ihtimalle bir Great Scientific Leader çıkarmalarını sağlar. Bu ihtimal Scientific özelliğine sahip uygarlıklar için %5'tir.
  • Tüm bilimsel binaların üretim maliyeti yarıya düşer.
  • Scientific özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Bronze Working teknolojisiyle başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Religious özelliğine sahiptir:
  • Babil
  • Almanya
  • Yunanlar
  • Persler
  • Rusya
  • Kore
  • Osmanlı
  • Bizans
  • Sümer

Seafaring
  • Tüm donanma birimleri +1 fazladan hareket puanına sahip olur.
  • Güvenli olmayan bölgede turunu bitiren donanma birimlerinin kaybedilmeme şansı %50 yerine %75'tir.
  • Tüm denizcilik binalarının üretim maliyeti yarıya düşer. Denizcilik binaları Harbor, Commercial Dock, Coastal Fortress ve Offshore Platform'dur.
  • Seafaring özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Alphabet teknolojisiyle başlar. Eğer bir uygarlık hem Commercial hem de Seafaring özelliklerine sahipse Pottery teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Seafaring özelliğine sahiptir:
  • Kartaca
  • Bizans
  • Hollanda
  • Portekiz
  • İngiltere
  • İspanya
  • Vikingler
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.