RTS: Distant Worlds 2
#21
SEvgili uzayseverler bu oynayacaksaniz bol bol save almanizi tavsiye ediyorum. Oyun olarak iyi ama teknik olarak cok dengesiz.
Ara
Cevapla
#22
Teknik sorunlar dışında oynanabilirlik açısından kısa(!) bir ön değerlendirme yapmak istiyorum.

Öncelikle oyunu çok sevdim. Objektif olamayabilirim.
Bağımsız dünyaları ülkeye katmak ulkeye cok buyuk katki sağlıyor. Siradan koloni atmadan once bunlara odaklanmak cok daha verimli olabilir. Çünkü nufusu yuksek ve kisa sürede vergilendirebiliyorsunuz. Ayrica yuksek nufus, daha fazla kaynak demek ki bu kaynagi tasimak icin daha fazl sivil gemi siparisi demek.

İlk oyunlarda bilim bonuslu yer bulmak oldukca nadir görünüyor. Bu durumda bilim icin birincil kaynak koloni istasyonlari ve fonlama. Ayrica exploration menusunde resort istasyonu atabilecek yer bulabilirseniz turizm geliri alirken az bir miktar bilim bonusu da olabiliyor (bilim bonusu etkiliyor mu tam emin degilim).

Survey ile sistemleri arastirdiktan sonra daha iyi ekipmanla bir daha ustlerinden gecmek gerekiyor çünkü yeni kaynaklar ve itemlar bulunabiliyor. Bu tip yeniden arastirmaya ihtiyac duyan sistemler galaksi haritasinda gorunebiliyor.

Fonlama, oyunda en fazla ayarladıgim sey oldu. Burda gelirin bir kismini tutup farkli alanlara destek olarak dagitabiliyoruz. Beni en cok ugrastiran kisim bilim/nufus fonlamasi. Maintenance i
Orani genelde yuksek bunu dusurup bilim/nufusa aktarilabilir. Bilimi genelde maksimum potansiyele ulasmasi icin fon ayarliyoruz ama bu nufus hizindan kısma anlamina gelebiliyor. Bu durumda ana gezegen vergisini arttirip diger gezegenlerdeki nufus hizini ve toplam bilim gelirini yuksektitabiliriz. Fakat uzun vadede yuksek nufus artisi cok daha güçlü ekonomi demek.

Korsanlar tam bir bas belasi. Elinizde hic birsey yokken kapiniza dayanip mafya haraci istiyorlar. Ama zamanla dost olup saldirmazlik anlasmasi yapabilirsiniz. Daha anlasmayi bozan cikmadi belki ileride bozabilirler. Bununla beraber korsan istasyonunu yokedip tamamen kurtulmak icin cok da fazla bir guc gerekmiyor. Cok beklenirse iyice gucleniyorlar. Kimseyle tanismadan once korsanlarla teknoloji takasi yapmal yada casusla teknoloji calmak cok faydali olabilir. Ama siradan imparatorluktan teknoloji calmak nedense daha kolay.

İmpararluklar ile tanistiktan sonra savasa hazirlikli olmak gerekiyor. Ozellikle mortalen gibi savasci irklar me yaparsaniz yapin savas açacaktır. Fakat ai hemen her zaman en yakin kolonize saldirmaya calisiyor. Orada iyi bir savunma sonrasi dusman bölgesinde bir iki istasyon indirebilirseniz, uğraşmak istemediğiniz bir savasi çabucak bitirebilirsiniz.

Savas gemilerinde isik-alti motorlar ve manevra ekipmani savaslarda oldukca kritik. Sadece dusmani yakalamak icin yüksek hiz degil, ek olarak birbirini kovalaeken gemiletin kolay donebilmesi de cok onemli. En güçlü silahlariniz geminin ön kismindaysa motorlara yatirim yapmayi unutmamak gerek. Hem kalkan hem de zirh ihmal edilmemeli. Sadece birini gelistirip mesela cok fazla zirh koymak yeterli olmayabilir. Çünkü, zirhi asip dogrudan gemi hasar almaya başladığında kritik moduller hasar alabilir ve gemi islemez hale gelebilir. Ayrica farkli silahlarin kalkana yada zirha ayri bonuslari bulunuyor. Savasta filo kapismalarini kendi haline birakmak yerine focus-fire yaptirmak cok verimli oluyor. Ayrica manevra yapip dusmani kandirmak da mumkun. Cunku o size yapiyor. Mesela filo ile savunulan bir sisteme saldirirken direk hedefe degilde sistemin baska bir yerine gelirseniz bazen savunma filosunu ustunuze cekebilirsiniz. Sizi karsilamaya gelem dusmani bosverip esas hedefe zıplayınca dusman filosu gemileri dondurup size yetismesi gerekiyor bu sayede hedef istasyona saldırmak icin zaman kazaniyorsunuz.

Maden istasyonu yaparken sadece talebi yuksek olanlara odaklanmak daha verimli çünkü inşa hemilerini boşa meşgul etmek buyuk zaman kaybi.

Uzayda bir sistemden baskasina gecerken arada sorun cikaran nebula olabiliyor. Genellikle gemiler  serbest uzaydan gecmeye çalışıyor ama yine de oralara hapsolan bir kac gemi olabilir. Bu bolgelerdem korunmak icin sivil gemilere de iyi kalkan ve zirh teknolojileri koymak faydali ( oyunun baslarinda sivil gemilere silah ve savunma ekipmaninkoymak tamamen maintenance israfi). Bu arada dusman karsisinda gemilerin hangi sekilde davranacagini dizayn penceresinde ayarlayabiliyorsunuz. Ozellikle sivil gemilerin kaçmak icin saldirilmayi beklemesi yerine dusman olan sistemden direk uzaklasmasi daha iyi bana gore.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#24
Çok guzel oyundur. Nedense hakettigi ilgiyi pek goremedi. Hic biseyine bakmasan en iyi gozuken uzay stratejisi oyunu
Ara
Cevapla
#25
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#26
DLC hariç bir alıp deneyeceğim.
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.