İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
10-12-2021, 17:44
(Son Düzenleme: 07-03-2024, 23:41, Düzenleyen: Attila the Hun. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
İleti Sayısı: 477
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
19
4X oyunları uzun süre oynayamıyorum ama bu oyun ile tekrar denemeyi düşünüyorum.
•
İleti Sayısı: 3,665
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
Umutluyum. İnanmak istiyorum. Umarım 1000 tlden çıkmaz.
•
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
•
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Atreides Hanedanı tanıtıldı.
https://store.steampowered.com/news/app/...4406047784
Dük Leto Atreides
Konsey Üyeleri
Özel Birimler
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
26 Nisan'da erken erişimde çıkıyor.
İleti Sayısı: 5,327
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
Aşağıdaki 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Attila the Hun
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
Oyun mekanigi sirketin diger oyunu northgarda cok benziyor. Umarim onun gibi dlc manyağı yapmazlar.
•
İleti Sayısı: 580
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Bunda klan mantığı yok ya, yapamazlar bence.
•
İleti Sayısı: 376
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
Game pass'a geliyor mu bu ya
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
(26-04-2022, 13:57)GespensterPanzer : Bunda klan mantığı yok ya, yapamazlar bence. Cok daha fena klan mantigi var bunda. Faction olarak tabi.
•
İleti Sayısı: 580
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(26-04-2022, 14:40)yafeshan : (26-04-2022, 13:57)GespensterPanzer : Bunda klan mantığı yok ya, yapamazlar bence. Cok daha fena klan mantigi var bunda. Faction olarak tabi.
Yok anlatamadım kendimi, factionlar belirli ya. Kuş klanı ayı klanı gibi basit içerikler çıkmaz bence. Belki hikaye ya da karakter içeriği ekleyebilirler ileride.
•
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Çıktı. Fiyatı ₺100'den aşağı olsa düşünebilirdim ama bu devirde pek de gerçekçi bir hayal değil gibi.
İleti Sayısı: 1,589
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
44
Almayı düşünüyordum ancak o fiyatı gördükten sonra vazgeçtim. O fiyata gerek yok.
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
Fiyat pahali ama aldim, biraz yeni birseyler deneyeyim diyerek. Ne kadar yeni orasini gorecegiz.
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
28-04-2022, 10:53
(Son Düzenleme: 28-04-2022, 10:54, Düzenleyen: yafeshan. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Izlenimler,
Oyun güzelmiş ama mekanikleri anladiktan sonra fazlasıyla kolay. Belli bir guce ulasinca gerisi geliyor. Bu halinde zorluk seviyesi ayarı bulamadim, oyunun cogunda rakiplerle mucadele degil, aksine kendi ekonominizi duzenli buyuterek genişlemek daha onemli. Ai cok yavas ilerliyor.
Ekonomi bence oyunun en iyi tarafı. Birbirine bagimli kaynakları idare edip gelistirmek, bu sirada ekonomiyi cokertmemek gerekiyor. Ilk başlarda çok kirilgan olabiliyor. Ozellikle su idaresi kritik.
Teknoloji agaci cok kucuk ama oyun suresi icin ideal. Gelistirmelerin bazıları cok etkili bazisi olmasa da olur.
Ajan kullanma tarafi cok ilginc olmus. Ozel operasyonlar ozellikle cok kullanisli. Bazi operasyonlar cok güçlu, yeterli seviyeye gelince direk rakip lideri öldürme operasyonu bile açılıyor, acmak zor ama oyunda farklı zafer opsiyonlarinin olmasi cok guzel.
Benim bulabildiğim 4 farkli zafer opsiyonu var. 25k hegemony ulasmak, intel seviyelerini maxlayip rakip liderkere suikast yapmak, consul oylamalarinda kendinizi governor olarak sectirmek ve duz mantik askerlerle rakip ana üslerini yok etmek. Smuggler ve fremenler governor olamiyor ama.
Lansraad council cok ilginc bir mekanik. Belli sürelerde oylamalar yapiliyor. Tüm factionlar oy veriyor ama Atreides ve harkonen hangi kararlarin oylanacaginda daha etkili. Kazanilan influence ile oy veriliyor. Oy verilen kararlar ekonomi veya askeriye icin cok saglam buff olabildigi gibi etkili negatif seyler de olabiliyor. Kendinden daha fazla rakibi etkilyecekse negatife oy vermek mantikli olabilir. Bazı kararlar bir faction hedef alinarak sadece onu etkilemesi icin secilebiliyor. Hegemony seviyesi en yuksek olan faction cogu zaman negatif kararlar icin hedef olabiliyor. Influence ile oy kullanmak zorunlu degil, kullanilmayan miktar sonraki sefere kaliyor.
Ajan sistemi ilginc. Haritadaki rastgele kesif noktalarini ilerletmek, dusmaar hakkinda bilgi toplamak, ondan kaynak calmak, npc factona yerlestirip ajanlari kullanmak, savasta dusmana negatif etki verip kendi askerine buff atmak vb birbirinden farkli kullanilabilecek mekanikler bulunuyor. Ayrica bunlar icin intelligence arttirmankn da değişik yollari var.
Her faction askerleri farklı. Her birinin guclu ve zayif yanları var. Ozellikle fremenin melee askerleri cok iyi ama diğerleri iyi asker cikarmamis da olabilir. Askerlerin hp ve saldiri gucunu arttirmak icin bir suru opsiyon ve teknoloji var. Özelikle ana usden insa edilen districtler saglam ozellikler veriyor.
Ana üs, 2k hegemony ulasinca district insa etme özelliğini açıyor. Bu districtler statecraft military ve economy olarak ayriliyor ve her biri cok güçlü etkilere sahip. Ayni turden districtden birden cok yapinca da etkisi artiyor.
Ekonomide her ne kadar her sey Baharat'a bagli dense de baharat üretimi solari geliri ve vergi odemesi icin onemli. Yoksa ben baharat ile birimlere guc verilmesini falan beklerdim. Vergi ödenmezse ulkenin etkinligi düşüyor ama. Diger kaynaklar da en az baharat kadar onemli. Su idareli kullanilmazsa birimler ölür, koyler isyan edebilir, yapi malzemesi biterse hic birsey insa edemezsiniz.
Diplomasi opsiyonlari oldukca sınırlı. Kaynak alışverişi, ekonomi anlasmasi bilim anlaşması ve saldirmazlik anlasmadi var. Bazi factionlar sizden hoslanmiyorsa ne verseniz de kabul etmeyebilir. Bazısı kabul etse de anlasma suresi bitmeden iptal edip arkadan saldırabilir. Oyunda nasil hareket ettiginize gore ai tepki veriyor. Mesela atreides ile saldirmazlik yaptim, hemen yanıbaşında baska factiona saldirdim. O da yikilirsa teke tek kalacaktık. Benden zayif oldugunu bildigi icin birlikler baska savastayken anlasmayi bozup saldirdi.
Tek basina askeri gucle oyunu kazanmak en zor yontem olabilir cunku ana üslerde cok fazla hp var ve ayrica saldiran birliklere alan etkili roket atiyor. Ne kadar kalabalik da saldirilsa zamanla askerler harcaniyor. Bunu altetmenin tek yolu o rakibin ana ussunu notrleyecek council kararini gecirtip oyle saldirmak galiba.
Herkese iyi oyunlar.
İleti Sayısı: 2,471
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Ayni sekilde bende almayi dusunuyordum ama hem fiyat degmez gibi hem de forumdan pek alan yok, multi oynamadikca zevki cikmaz diye almadim.
•
İleti Sayısı: 5,870
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Oyunun 30$'dan çıkıyor olması ürkütücü geldi, ufak çaplı bir proje heralde. En azından yeni AA oyunlar gibi 40$ olsaymış.
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
28-04-2022, 19:56
(Son Düzenleme: 30-04-2022, 18:11, Düzenleyen: yafeshan. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.
Düzenleme Nedeni: Yanlış bilgi düzeltme
)
Su an multiplayer yok. Harita secme opsiyonu bile yok ama zaten her oyunda otomatik yeni random harita geliyor. Mp olarak oldukca zevkli olabilir.
Oyun ayarlari;
Harita büyüklüğü, sandworm ve sandstorm sıklığı, ai zorlugu
•
|