Simülasyon: RimWorld
#41
Protez sevmiyişine kurban olurum ben onun. Bir gün bir payromanyağın canı sıkıldı ve benzin deposuna giderek bidonları tutuşturdu. O gün bu gündür etiketliyorum o karakterleri..!
Bana göre;
Eh güzel 3 özellik
+ Protezden hoşlanma (bir süre sonra mecbur kalıyorsun bari hoşuna gitsin)
+ Karanlık ve kapalı ortamdan hoşlanma (Benim gibi dağların tepelerin içine yerleşmeyi sevenler için elzem)
+ Uyumlu (Tadımız kaçmasın Ali Rıza Bey)
En kötü 3 özellik
+Payromanyak (Allahın belası bir özellik şayet bana düşerse dierkt düşmanın üzerine sürüle)
+Sadist kana susamış (Kavga çıkarır ve pek ayarı yoktur)
+Hastalık hastası (Bu kolonist fix her hafta hasta olur saç baş yoldurur)

Kolonistlerine iyi bakıyorsun ama ilerleyen süreçte oyun zorlaşmaya başlıyor fazla bolluğa alıştırma :D

Yeni yama ile bazı özellikler silinmiş ve save dosyaları hasar görmüş olabilir. Seedler değişmiş eski koordinatlardaki konforlu bölgelerin yerinde yeller esiyor. Sıfırdan başlama vaktidir...
[+] 1 üye Zeytin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#42
Payromanyak ve kimyasal ilgisi olanları direkt almıyorum ben de. Ayrıca dumb labor olanları da tez vakitte kovuyorum. Bunlarla uğraşılmaz. Onun dışındakilerle iyi kötü mutsuz da olsak idare ediyoruz. Favori traitim jogger bu arada. Haritayı büyüttüğüm için mesafeler çok vakit kaybı olabiliyor. Yürüme hızı paha biçilemez.
Zenginlikten dolayı zaten fazlasıyla mutluluk gerekiyor ama konforlu yaşadıkları için sorun yok.
Yamalarda yeni oyuna başlamak gerek aynen.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#43
Pamuk ekmek boş iş ilk vakitte. Avlanarak kumaş ihtiyacınızı deriden karşılayabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#44
Geçen bununla ilgili bir şey konuşulmuştu. Aynı anda birden fazla koloni yapılabiliyor mu diye. Wikide şöyle bir şeye denk geldim.

Alıntı:Multiple colonies and pitstops
The game options let you choose how many colonies (up to 5) you can have active on the globe at once. Temporary maps from events do not count towards this limit. In order to build beyond the game menu limits you must abandon an existing colony.

Kendim denemedim ama sanırım oluyor evet.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#45
çıplak ve şaşkın başladığım maceramda, ipsiz sapsız biri gelir ortalığı yaktı, kendini öldürmeyi başarsam da mental olarak yıkılmış ana karakterim yanındaki adamı ateşten kurtarmak yerine "ben biraz uyuyayım, belki hepsi bir kabustur" moduna girip yatağa gitti. Her ne kadar yataktan kaldırıp olaya müdahale ettirmeye kalksam da sonrasında Phil'i kurtaramadım..
[+] 1 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#46
Ahşap binalarda yaşıyorsan ateşi küçümsememek gerekiyor. Ben de geçen günlerde Boreal Forest'ta Savage zorlukta 5 kabile insanıyla yeni bir oyun açtım. AI Storyteller olarak da favorim olan Phobe Chillax seçtim. İlk yıl zorlansam da artık sun lampları vs. kurarak düzenli bir hayata geçtim. Yalnız 20 gün yetiştirme dönemi olduğu için ciddi miktarda odun sıkıntısı çekiyorum. Oyuna girince ss atarım.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#47
Random başlamak aşırı zevkli geliyor. Henüz finale ulaşamasam da , ilk gelen seed, sonra randomda ilk çıkan iniş alanı ve acizliği olmayan ilk karakter ile başlıyorum. Sağlık problemi ya da istemediğim bir özelliği olsa bile seçiyorum. Acizlik tek başına başladığın için aşırı büyük bir nerf o yüzden maalesef onu tolere etmem gerekiyor. Özelliklere göre her oyuna farklı önceliklerle başlamak gerçekten çeşitliliği ve oynanabilirliği artırıyor.
Çizimleri paint'te ben bile yapabilirim, ama bu oynayış ile stokastik hikaye ve olay örgüsü paha biçilemez.
Ara
Cevapla
#48
Oyunun mottosu zaten çok güzel.
"RimWorld is a story generator, not a skill test. A ruined colony is a dramatic tragedy, not a failure."
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#49
Selamlar bazı sorularım var sıralayım, cevaplanırsa hem benim için hem takip edenler için yararlı olabilirler.

1)Doğal taşlar (mermer, kumtaşı vs) arasında kalite farkı var mıdır? Ya da rim'lerin öncelikli tercihleri var mıdır?

2)Klima kullanımı hakkında;
   i)Ayarlanan derece sıcak üflemeyi soğuk üflemeyi mi ayarlıyor? İkisini birden ayarlama imkanımız var mı?
   ii)Kışın iyi hoş güzel, soğuk buzdolabına, sıcak eve dağılıyor, peki yazın o sıcak havayı ne yapacağız?

3)Mobilyalarda ahşap, taş, gümüş vs olmasının (yanma ihtimali dışında) farkı var mı?  Var ise hakeza burada da doğal taşlar arasındaki fark nedir?

4)Dağ içine yapı kurarken sanırım dağı deliyor. Zira biz çatı yapamıyoruz, taştan çatı olur ince ve kalın. Bunun bir zararı-faydası var mıdır? Değiştirelebilir mi?

5)Evcilleştirdiğimiz hayvanlar hakkında;
   i)En azından bir dişi ve bir erkek olursa, sayıları artmaya başlar mı?
   ii)Öldürmeye kalktığımızda geri saldırırlar mı, ya da diğer hayvanlar etkilerler mi? En iyi öldürme yolu nedir?
   iii)En verimli hayvanlar hangisidir? Gereksiz hayvanlar da var mı?

6)Araştırma hakkında;
   i)Her zaman araştırma yapan biri olmalı mı? Araştırmanın önceliği ne olmalı?
   ii)Hiç zaman kaybetmemiz gereken gereksiz araştırmalar var mıdır? 
   iii)Bir sıralama, öncelik söz konusu mudur yoksa soldan sağa doğru sırayla mı gitmeliyiz?

7)Çalışma-Eğlence-Uyku-Serbest saatlerinde optimum bir düzen var mı? Ya da sizin için en verimli şekilde nasıl düzenlenebilir?

Şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#50
Cevaplayayım.

1) Doğal taşlardan yapılan yapıların farklı güzellik, fiyat ve can değerleri oluyor. Granit en dayanıklısıyken mermer en güzeli gibi. Yine aynı şekilde silahlarda kullanırken hız ve hasar farklılıkları, kapılarda kullanırken açılıp kapanma hızı farklılıkları olabiliyor. Ama min/max kasmıyorsan tüm taşları birbirinin yerine kullanabilirsin. Taşlar benim önerim duvar ve heykel dışında kullanılmamalı. Kolonistlere rim dendiğini ilk defa görüyorum bu arada.

2)Klima yalnızca o ayara kadar soğutur. Sonra düşük enerji harcayarak kendini beklemeye alır. Isıtmak için ısıtıcı, gayzer, kamp ateşi gibi şeyler kullanman gerekir. Buzdolabı için de birkaç farklı metod var.
-İlki dolabı direkt dışarıya bakan bir cephe odaya yapıp klimaları dışarıya üfletmek. Genelde tarlaya bakan odayı dolap yaparım ben. Bu sayede hem taşırken yoldan tasarruf etmiş olurum. Hem de o duvara koyduğum klimalarım dışarıya üflemiş olur. Evi genişletmeyi düşünmediği herhangi bir dış cephe de olur.
-Diğer yol baca taktiği. Dolabın ortasındaki birkaç karelik alanın çatısını söküp orayı duvarla çevirerek outdoor alan elde etmiş oluruz. Bu bacaya taktığımız klimalar yine dışarıya üflemiş olur.

3)İlk soruda dediğim gibi fiyat ve güzellik en öne çıkan farklılıklar. Ayrıca taş yataklar uyku barını daha yavaş dolduruyor. (%10) Mobilyalarda kalite materyalden daha önemli genelde. Ahşap hem ucuz, hem yeterince güzellik sağlıyor. Yüksek kalitelerde ahşap eşyalar fazlasıyla yeterli. Taş ile ilgili ilk soruya verdiğim cevap burada da geçerli. Ayrıca masterwork eşyalar yapmak için belki defalarca denemek gerekiyor. Ahşap burada da ucuz işçilik ve ucuz materyal ile öne çıkıyor. Duvar ve heykel dışında yapabildiğin her şeyi ahşap yapmanı öneririm. Zemine halı tabi.

4)Dağlarda ince çatı ve kalın çatı ayrımı var. İnce çatı kaldırılabiliyor. Normal ev çatısından bir farkı yok diye biliyorum. Kalın çatı ise hiçbir şekilde kaldırılamıyor. Üstüne mortar vs atılamıyor. Fakat destekleyen bir duvar veya kolon olmadığında çökerek kaya parçaları oluşturuyor. Buna göre kendin evini ve çatını yeniden tasarlayabilirsin. Kalın çatıyı destekleyecek duvarlar bırak yeter.

5) i) Evet bir dişi ve bir erkek olması yeterli üremeleri için.
ii)Hayvanı kesmeden önce mutfak veya buzdolabına bir karelik alan yapıp keseceğin hayvanları buraya atayarak cesetlerini getir götür yapmaktan kurtulabilirsin. Keseceğin hayvanın seçeneklerinden Slaughter seçeneğini seçtiğinde hayvanlarla ilgilenen biri gelip tek hamlede hayvanı öldürür. Bundan hiçbir hayvan da kolonist de etkilenmez. Burada da dikkat etmen gereken tek husus keseceğin hayvana kimsenin bond olmamış olması.
iii) Et için domuz diye hatırlıyorum fakat dışarıda otlatman gerekiyor. Süt için de inekti ama son yamada gelen keçilerin performansını kıyaslayamadım. Tavuklara hiç bulaşma derim. Eti de avcılıktan aldığın yeterli oluyor bence. Süt için inek besle. Yünde de hangi yünü istiyorsan onu besle. Yün farketmez diyorsan alpaka en çok yün vereni. Gereksiz hayvan yok ama değmeyen hayvan var. Hepsinin farklı artıları var sonuçta. Kimi getir götürünü yapar, kimi savaşta yardımcı olur, kimi de süt veya yün verir. Kediler mesela kolonistlere nuzzle yaparak 24 saatliğine +4 mood verir. Ama değer mi tartışmalı. Tamamen hayvansız da oynanabiliyor. Biraz hobi meselesi hayvanlar yani. İlla yapıcam diyorsan da dışarıda otlatabildiğin kadar tut. Samanla beslemeye değen hayvan pek yok.

6) i) Araştırmada önce araştırma hızı veren şeylerden gidilebilir. Daha ilkel kabilelerde elektrik ve klima öncelikli olmalı. Basit gereksinimleri tamamladıktan sonra bir öncelik sıralaması yok. Kalan araştırmaları hiç yapmasan da huzur içinde yaşar gidersin.
ii) Var tabi ama taş atıyorsun da elin mi yoruluyor. Entellektüeli ateşli biri varsa, verecek çok önemli bir işin yoksa bırak takılsın. İstediğin şeyleri açacak olan araştırmaları yapman yeterli. Özel bir beklentin yoksa da sıradan bütün araştırmaları yap geç. Zaten bir yerden sonra skillin çok artacağı için seri seri yapacaktır baştaki gereksiz görülüp atlanılan araştırmaları.
iii) Üstte verdim sanırım cevabı.

7) Başlangıç düzeni aslında fena değil. Yatmadan önce son 1-2 saate work atıyorum ben ek olarak. Erken yatıp da erken kalkarak düzenleri şaşmasın diye. Onun dışında bırak takılsınlar.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#51
unknown.png

Worm isimli hanım ablamız biraz çapkın. Billy'den boşanıp Melville ile evlendi. Şimdi de Black ile aşk yaşıyor. Black de Melville de Worm ablamızla aynı yatakta yatmak istiyor. Worm ablamız ise Black ile yatmak istiyor. Melville biraz üzülecek ama yapacak bir şey yok.
Sic Parvis Magna
[+] 3 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#52
unknown.png
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#53
Dağ oyunlarını çok severim. Geçen gün de öyle bir oyun açtım. Ne güzel haritanın beşte dördü dağ diye sevinmiştim.

Ara
Cevapla
#54
mz11cjtkuq251.png
Reddit'ten komiklikler.
[+] 3 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#55
En iyi kıyafet kombini nedir acaba?
Ara
Cevapla
#56
Günlük kıyafet için kafaya sıcakta cowboy hat, soğukta tuque (social kastığın kişiye de aşırı sıcak ve soğuk haricinde bowler hat) giydirmelisin. Sıcak soğuk derdin yoksa herkese bowler hat giydir. Pantolon zaten klasik. Üstüne de daha pahalı olsa da t-shirt yerine button-down shirt giydirmelisin. Yalıtım ve koruması daha iyi. Dış kıyafet olarak da soğukta parka sıcakta duster giyiliyordu sanırım ama dış kıyafetler yavaşlatıyor. Yani ihtiyacın yoksa giydirmeyebilirsin. %50'nin altındaki yıpranmaları olan ve cesetlerden alınma kıyafetleri kesinlikle giydirme. Kumaş olarak da genelde yünler iyi ısı yalıtımı yaparken deriler iyi savunma sağlıyor. Zırhları hatırlamıyorum. Mümkün olduğunca ileri teknoloji daha iyidir.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#57
Oyundaki su birikintileri bir şekilde kullanılabiliyor mu? Nehir, gölet, deniz?
Ara
Cevapla
#58
İnsanları yavaşlatma ve su değirmeni yapmak dışında pek bir işlevleri yok. Tabi gemi modları da var. Onlarla oynuyorsan gemi veya bot yapıp nehir ve okyanuslarda seyehat edebiliyorsun. Aynı zamanda bir cismi nehre attığında normalde olduğundan daha hızlı bozulup parçalanıyordu. O yüzden fırın yapana ya da yangın odası - taş kapı ve duvarlarla çevrili, cesetleri biriptirip molotof kokteyli atarak yakabileceğin bir oda- yapmadan önce haritanın ücra bir köşesindeki nehre bırakıp kendi kendilerine yok olmalarını bekleyebilirsin. Benim bildiğim bu kadar.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#59
Ben hiç o kadar gelişememiştim. Hep random bölgede random biriyle çıplak başlıyorum. 100 civarı dayanabildim en fazla.
Bi sefer yıldırım ateşini durduramadım, bi sefer kendi içlerinde kavga edip enfeksiyondan öldüler, bi sefer beni kızdırdılar odalara kitleyip açlıktan öldürdüm. Karavan falan da yapamadım daha hiç .d
Ara
Cevapla
#60
Deniz ve göletler Onur'un dediği gibi modlarla balıkçılık, tekne vs faaliyetlere açık ama vanillada bir kullanımları yok. Nehirlere ise değirmen yapıp bol bol enerji elde edebilirsiniz. Ben bu yüzden nehirli haritaları seçiyorum başlangıç için.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.