İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
STS değil mi bu ne ara TBS oldu?
•
İleti Sayısı: 2,414
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Son zamanlarda yeni ve düzgün bir TBS çıkmadı.
Bazı kişiler Paradox'un oyunlarını TBS olarak kabul ediyorlar çünkü oyun içi hesaplamalar belli aralıklara bölünmüş durumda. Tabii ki ben oynanışı gerçek zamanlı olduğu için Paradox'un oyunlarını RTS olarak kabul ediyorum :P . İki taraf da "Grand Strategy" olduğunda hemfikir olduğu için ve bu oyunlar klasik RTS ve TBS'lere pek de benzemediği için birçok kişiye Paradox'un oyunlarının türü sorulduğunda o kişiler RTS veya TBS demek yerine "Grand Strategy" der.
Kafa ağrıtmak için söylüyorum, Johan'a göre CK "Grand Strategy" değil, bana göre HoI "Grand Strategy" değil; çünkü ikimiz "Grand Strategy"yi farklı şekilde tanımlamışız :P .
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Listede zaten Jagged Alliance 2 ve Fallout'un ilk oyunları yok nasıl bir STS listesi ise...
•
İleti Sayısı: 2,414
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Onları TBS değil de TBT saymış olmalılar.
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• House
İleti Sayısı: 2,414
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Zaten hangi oyunların strateji oyunu kabul edilmesi gerektiği bile bazen tartışma konusu oluyor. Commandos'u strateji oyunu kabul etmeyip "Puzzle" oyunu kabul eden de var.
•
İleti Sayısı: 128
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Sıra tabanlı strateji oyunlarındaki avantaj belirtildiği gibi o tur hamle yapmama serbestliği ve aynı zamanda el çabukluğundan çok stratejik düşünmeye odaklandığı için bazı oyuncular tarafından daha kabul görüyor.
Özellikle birlik yoğunluğu ve geniş haritalarda oynanan savaş oyunu tarzında senaryo oluşturulan oyunlarda sıra tabanlı turların yine geleneksek yapı üzerinden işlendiği fakat turun işlenme süresinin belli bir sıraya alınması üzerine yeni ve eski oyun tasarımcılarının fikirleri mevcut.
Yeni oyunlardan örnek vermek gerekirse:
Gary Grigsby War in the West' de alttaki tur çözümlenmesinin bir kısmı bir turun Schwerpunkt WWIIE 'daki gibi hava ve kara üzerinden alt turları olması gerektiği üzerinden tasarlanmıştır. John Tiller gibi yapımcılar turları daha bir çok alt tura bölerek gerçek zamanlı oyunlar arasındaki mesafeyi kapatırlar. Bir not olarak bu oyunlar gerçek zamanlı oynanamayacak ölçüde detaylı yapıdadır.
1) Axis Logistics Phase
2) General Logistics Phase (for Axis units only)
3) Allied Amphibious Phase (Multiplayer Upload Point)
4) Allied Player PBEM Save Break Phase (PBEM only)
5) Axis Air Planning Phase
6) Axis Air Execution Phase
7) Axis Action Phase (ground movement and combat)
B. Allied Player Turn
8) Allied Logistics Phase
9) General Logistics Phase (for Allied units only)
10) (Multiplayer Upload Point)
11) Allied Air Planning Phase
12) Allied Air Execution Phase
13) Allied Action Phase (ground movement and combat
•
İleti Sayısı: 1,177
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
Divinity Original Sin çıktıydı turlulardan, fena oyun değil ancak AC gibi oraya git buraya gitten ziyade kendin çözmen gereken RPG'lerden.
•