14-03-2023, 15:07
sizce indirimden sonra fiyatının artması ihtimali yüzde kaç
Sohbet: Vic3 - Genel Sohbet: Parlamento
|
14-03-2023, 15:07
sizce indirimden sonra fiyatının artması ihtimali yüzde kaç
14-03-2023, 15:19
(14-03-2023, 15:07)Legnica : sizce indirimden sonra fiyatının artması ihtimali yüzde kaçGüncel fiyattan çıktı diyorlardı ama ck3ün 425 liraya çıkmasına rağmen vic3ün 250 lirada kalmasıda saçma olur o yüzden paranız varken almak mantıklı olabilir ne de olsa bir sonraki indirimde de aynı oranda indirim alır çok yüksek ihtimalle
14-03-2023, 15:28
(Son Düzenleme: 14-03-2023, 15:28, Düzenleyen: Legnica. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
(14-03-2023, 15:19)Enesrar :bende aynen böyle düşünüyordum stellarise indirim verdiler sonra fiyat fıırladı, aoe3 de dlc leri indirimle 3 5 liraya düştü sonra 50 100 liraya fırladı bence de ck3 gibi özverisiz bir oyuna göre daha pahalı olması gerekirdi öyle ise aldık aldık yoksa yeni patchin oynanabilirliğinin gazıyla fiyatı fırlayacak gibi(14-03-2023, 15:07)Legnica : sizce indirimden sonra fiyatının artması ihtimali yüzde kaçGüncel fiyattan çıktı diyorlardı ama ck3ün 425 liraya çıkmasına rağmen vic3ün 250 lirada kalmasıda saçma olur o yüzden paranız varken almak mantıklı olabilir ne de olsa bir sonraki indirimde de aynı oranda indirim alır çok yüksek ihtimalle
15-03-2023, 07:43
Durun bu daha 1.2 yaması iki üç yama ve özellikle bir dlc sonra tadından yenmiyecek bir oyun olacak. Daha ikinci versiyonda oyunu iade edenler geri alıyorsa gerisini siz düşünün. Ben bunu dediğimde bazı arkadaşlar acımasızca gömüyor bu oyunu kendilerine hakaret olarak algılıyorlardı. Adamı böyle tekrar almanın eşiğine getirirler işte. Belkide aldırdılar bile.
15-03-2023, 20:53
(Son Düzenleme: 15-03-2023, 21:07, Düzenleyen: Averroes. Toplamda 4 kere düzenlenmiş.)
Osmanlı oyunu açtım 1892'ye kadar oynadım. Genel olarak oyunumdaki deneyimlerimi paylaşayım. Sadece bir save oynadığım için söyleyeceklerim tüm oyunlar için geçerli olmayabilir diyerek başlayayım.
16-03-2023, 10:44
(15-03-2023, 20:53)Averroes : [*]Bu benim oyunuma has olabilir ama kanunları çıkartasıya canım çıktı. İç savaş bile yedim. Normalde %20 bandında olan kanunları 2 seferde falan geçiriyordum (oyalama çok değilse) ama bu sefer %90'lara kadar geldiğini gördüm :D %50'den aşağısı çıkartmakta çok zorlandım. Ayrıca sürekli olumsuz event gelmesi de cabası. Tabii bu benim şanssızlığımdır muhtemelen. Genelde 1870'lere kadar istediğim tüm kanunları geçirir, radikalizmi de çok düşürürdüm. Bu sefer 1890'da bile hala birkaç tane geçiremediğim kanun vardı. Bunun ben de ceremesini çektim. Oyun ilk çıktığında "hasta adam" durumunu çok kolay şekilde hallettiğimi hatırlıyorum, bu yamayla kıl payı son 3 sene halledebildim o da suriye, mısır fethi, ayrılıkçılık(ki kendiliğinden oluyor), ordu modernizasyonuyla 4 şartı sağlayabildim. Mısır fethinde kılpayı kazandım, Avusturya ile de savaştım aynı anda. Mısır'ı daha yavaş işgal etsem veya Avusturya biraz daha iyi savaşsa savaşı kaybeder eventi de tamamlayamazdım. Kanunların hiçbirini geçiremiyorum, aydınları destekleme işi epey yavaşlamış. Tanzimatın istediği hiç bir yasayı kolaylıkla çıkaramadım destekler çok düşük. Yasayı çıkarma ihtimali çok düşük ve tamamen şans işi. Osmanlı bu açıdan epey zorlaşmış diyebilirim yani.
16-03-2023, 16:55
(16-03-2023, 10:44)perverende :[*]Bence olması gerekende buydu diğeri çok kolaydı. Aynı şekilde Amerika ile iç savaştan kurtulmanın da çok zor olması gerek bence.(15-03-2023, 20:53)Averroes : [*]Bu benim oyunuma has olabilir ama kanunları çıkartasıya canım çıktı. İç savaş bile yedim. Normalde %20 bandında olan kanunları 2 seferde falan geçiriyordum (oyalama çok değilse) ama bu sefer %90'lara kadar geldiğini gördüm :D %50'den aşağısı çıkartmakta çok zorlandım. Ayrıca sürekli olumsuz event gelmesi de cabası. Tabii bu benim şanssızlığımdır muhtemelen. Genelde 1870'lere kadar istediğim tüm kanunları geçirir, radikalizmi de çok düşürürdüm. Bu sefer 1890'da bile hala birkaç tane geçiremediğim kanun vardı.[*]
16-03-2023, 22:14
benimde gözüme çarpanlar şunlar:
-Henüz endüstrileşmemiş ülkelerle endüstrileşmek daha zor. -Deniz çıkarması yapmak daha zor(önceki yamada 1 gemi ile dahi çıkartma yapabilirken şimdi gönderilecek askerle orantılı olması daha önemli) -Artık diğer devletler pazarınızı hunharca sömüremiyor. -Savaşlarda ki yorgunluk daha mantıklı hale gelmiş.
17-03-2023, 08:44
Yeni farkettiğim için paylaşmak istedim belki farkedenleriniz olmuştur
Özel sağlık sigortası bazı durumlarda Genel Sağlık sigortasından daha avantajlı.
17-03-2023, 11:51
(Son Düzenleme: 17-03-2023, 11:51, Düzenleyen: Val Thorne.)
(17-03-2023, 08:44)Wayfear : Yeni farkettiğim için paylaşmak istedim belki farkedenleriniz olmuştur Eskisi kadar yüksek sol değerlerine ulaşmak kolay değil. Önceki yamada mantıklı olabilirdi ama büyük devletlerle bile 15-16 solu geçmek baya uzun sürüyor.
17-03-2023, 12:21
Şeyi tam hatırlayamadım. Kargaşa olunca eskiden bina basma süresine penaltı veriyor muydu? Bunun dışında deneyimlediğim birkaç şey:
GDP hesaplaması da değişmiş sanırım eskisi kadar yüksek gdpler için çok mikro oynamak gerekecek artık. Free Trade daha iyi durumda gibi geldi ama bilemedim. Tek oyunculuda zaten iyiydi multide denemek lazım. Eski sürümlerde amaç hızlıca daha özgürlükçü yasalara geçmekti çünkü ülkenin dininin olması ya da ülkede monarşi olmasının neredeyse hiçbir yararı yoktu. Onu biraz otorite puanları ve loyalist bonuslarıyla dengelemişler oyun başında hemen geçmeye çalışmasan da zararı olacağından şüpheliyim. Çok küçük ülkelerde bir markete bağımlı olmadan oynamak eskiye nazaran çok daha zor geldi (Ya da ben becerememiş olabilirim bundan emin değilim.) Özel inşaat muhabbetini çok sevemedim. AI çok nadir de olsa gereksiz şeyler basarak boş nüfusumu doğru fabrikalara yönlendirmemi engelliyor. Buna ek olarak inşaat hacmi kullandığından dolayı ve özellikle laissez faire'de bu oran %75e çıktığından dolayı ekonomisi küçük olan ülkelerde fazla inşaat hacmin olmadığından dolayı kendi başına bir şey basmanı tümden engelliyor. Yeni rota hesaplaması daha iyi hissettirdi. Ama eskisine nazaran bir hafta güncellemesinden sonra bile zarar ettirebilme olasılığı var sanırım. Eskisinde fiyatlar bu kadar hızlı negatif olarak yansımıyordu. Multide oyuncuyu kaynak çekerek batırmaya çalışmak sanırım eskisi kadar kolay olmayacak.
17-03-2023, 14:16
(17-03-2023, 12:21)Val Thorne : Şeyi tam hatırlayamadım. Kargaşa olunca eskiden bina basma süresine penaltı veriyor muydu? Vermiyordu diye hatırlıyorum. Kuyruktaki inşaatlar aynı hızda ilerliyordu çünkü eski sürümde. Bu sürümde kargaşalı vilayetlere bina inşa etmek zaman açısından çok sıkıntılı. 20 hafta olan inşaat 30 hafta oluyor, yani 1.5 kat yavaşlatıyor.
18-03-2023, 01:12
Çok ilginç şekilde Japonya'yla batıyorum. Özel inşaatın da giderini biz ödüyoruz ve durduramıyoruz. Kartopu etkisiyle kurtarmak mümkün olmuyor bir noktadan sonra. Önerileriniz ya da püf noktalar varsa bu konuyla ilgili, çok sevinirim.
18-03-2023, 07:13
(18-03-2023, 01:12)GespensterPanzer : Çok ilginç şekilde Japonya'yla batıyorum. Özel inşaatın da giderini biz ödüyoruz ve durduramıyoruz. Kartopu etkisiyle kurtarmak mümkün olmuyor bir noktadan sonra. Önerileriniz ya da püf noktalar varsa bu konuyla ilgili, çok sevinirim.Özel inşaatı sen ödemiyorsun diye hatırlıyorum ve japonya ile asıl batmanın sebebi bu yamayla devlet binaları artık daha çabuk yetersiz hale geliyor haliyle vergi alman düşüyor.Yapabileceğin şeye gelirsek devlet binası yapmayı ihmal etme,para basmayı arttıracak buluşları araştır ve diğer bilindik şeyler olan vergiyi kökle falan.
18-03-2023, 13:48
(18-03-2023, 01:12)GespensterPanzer : Çok ilginç şekilde Japonya'yla batıyorum. Özel inşaatın da giderini biz ödüyoruz ve durduramıyoruz. Kartopu etkisiyle kurtarmak mümkün olmuyor bir noktadan sonra. Önerileriniz ya da püf noktalar varsa bu konuyla ilgili, çok sevinirim.Bütçeni ekran görüntüsü atsan daha isabetli yorumlar yapabiliriz. Benim son Osmanlı oyunumda bütçeyi zorlayan bir kaç faktör vardı sende de onların etkisi vardır muhtemelen. İlki inşaat malzeme giderleri bence. Eğer inşaatta kullanılan odun, demir, alet gibi hammaddeler yüksek fiyatlıysa inşaat kalemine ciddi bir gider yazıyor. İkincisi yetersiz vergi toplama olabilir. Ekonomik yapın gelenekselcilikse hemen değiştirmen lazım, vergi kanunu olarak alt kademeler de çok verimsiz onları da geliştirmen gerek.
18-03-2023, 15:16
(Son Düzenleme: 18-03-2023, 15:18, Düzenleyen: GespensterPanzer. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.
Düzenleme Nedeni: resimler guncellendi
)
(18-03-2023, 13:48)perverende :(18-03-2023, 01:12)GespensterPanzer : Çok ilginç şekilde Japonya'yla batıyorum. Özel inşaatın da giderini biz ödüyoruz ve durduramıyoruz. Kartopu etkisiyle kurtarmak mümkün olmuyor bir noktadan sonra. Önerileriniz ya da püf noktalar varsa bu konuyla ilgili, çok sevinirim.Bütçeni ekran görüntüsü atsan daha isabetli yorumlar yapabiliriz. Benim son Osmanlı oyunumda bütçeyi zorlayan bir kaç faktör vardı sende de onların etkisi vardır muhtemelen. İlki inşaat malzeme giderleri bence. Eğer inşaatta kullanılan odun, demir, alet gibi hammaddeler yüksek fiyatlıysa inşaat kalemine ciddi bir gider yazıyor. İkincisi yetersiz vergi toplama olabilir. Ekonomik yapın gelenekselcilikse hemen değiştirmen lazım, vergi kanunu olarak alt kademeler de çok verimsiz onları da geliştirmen gerek. Cesitli ekran goruntulerini buraya birakiyorum fikir vermesi acisindan.
18-03-2023, 15:56
(Son Düzenleme: 18-03-2023, 15:59, Düzenleyen: perverende. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Faiz giderin korkunç seviyede IMF'e gidecek kıvama gelmişsin burdan döner mi bu oyun pek emin değilim. Hiç faiz ödemesen şu an bütçe dengen artıda mesela, işler o kadar kötü değilmiş ama faiz mahvetmiş. İnşaat giderlerin bence düşük ama devlet binası giderlerin aşırı yüksek. Kağıdın fiyatı çok yüksek olabilir.
Yasalarda sorun yok gibi en azından erken oyunda idare eder. İlla bu save devam edecekse vergiyi çok artırıp maaşları çok kısıp mevcut borcu azaltıp faizden kurtulman gerekir ama yapılabilir mi bilmiyorum. Hayat standardı, radikallik falan kötü noktalara ulaşır bu durumda da.
18-03-2023, 16:38
Memleketi AKP mi yönetti? Bu ne faiz?
|
|