27-10-2022, 11:06
Ben paradox oyunlarına eu3 ile başlamıştım. Öncesinde total war serilerini oynuyordum strateji olarak. Eu3'ü ilk gördüğümde bu ne demiştim. Bu nasıl savaş sistemidir böyle iki tane piyon karşı karşıya geliyor ve dış dış birbirine vuruyor arka planda zarlar atılıp sayılar hesaplanıyor. Ama sonra oynadıkça farkettim ki oyunun amacı zaten savaş değil. Oyun mekanikleri el verdiğince savaşlar o kadar yansıtılabilmiş. Artık dönüp total war oynamaz oldum. Burada da durum bu. Bence gayet de güzel olmuş dönemin savaş alanları düşünülünce. Çünkü o dönemde savaşlar git gide statikleşiyor. Savaşların bu derece statikleştiği bir durumda da zaten haritada piyon sürüklemek bir anlam ifade etmiyor. Tabi eksiklikleri var. Komutanları transfer edebilmeliyiz. Taburları transfer edebilmeliyiz. Sonra cepheye atanan ordulara yön verebilmek lazım. Misal bir cepheye iki komutan atadın biri Marsilya yönüne biri Paris yönüne diye emir verebilmeliyiz. Sonra balkan ordusu trenin olmadığı Osmanlı'da cart diye Suriye'ye gelememeli. Biraz mikro öğeler eklenebilir çok ağlayanlar için isteyen yapay zekaya devreder mikroları. Sınır hatlarına tahkimat inşası eklenebilir. Bu gibi sorunlar çözülünce tamamdır bence. Ayrıca ben bu oyuna savaş mekanikleri ile ilgili bir dlc beklemiyorum bedava yamalarla yada ana dlcler arasına sıkıştırma özelliklerden öteye gitmez.