İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Açıkçası çok agresif gidip test yaptığım bir oyun oldu. Kartopu etkisi dediğim oydu biraz, inşaatı durdursam bile gider yazmaya devam etti, borç arttıkça faiz de fırladı, en sonunda bu noktaya vardık. Devam etme gibi bir niyetim yok, sıfırdan başlayacağım bir kez daha Japonya olarak.
•
İleti Sayısı: 350
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
1
vergi kanunununun üst basamaklarına abanmazsanız vergi oranını fulleyerek nihai bir çözüm elde edemezsiniz
•
İleti Sayısı: 1,370
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
Ülkendeki radikaller sayısı ve vergi kapasiten kötü durumda diye bunu yaşıyorsun gibi duruyor. Radikaller zaten yaşam standardından çıkmış belli oluyor buradan.
Bu durumda bence radikal bir karar alıp, tüm vergileri sonuna kadar çek ve servis ve tahıl gibi yüksek tüketilen ürünlerden de vergi al. Yapabiliyorsan yeni vergi yasası geçirmeye çalış. Radikaller bayağı artacaktır büyük ihtimal. Amaç zaten iç savaş çıkarmak. Diğer türlü bu kadar radikali kısa sürede yok etmek pek mümkün değil. Eğer iç savaş çıkmazsa vergi almaya devam et bu parayla üretim kapasiteni geliştir, büyük şehirlerindeki yaşam standardını yükselt. Zamanla yaşam standardı yükseleceği için radikaller azalmaya başlayacaktır. Faizi de ödemen kolaylaşır. Ayrıca teknoloji sayfasında, Society bölümünden bürokrasi araştırmaları yap ve Mutual Funds gibi araştırmaları araştır. Bunlar sayesinden faize ödeyeceğin miktar azalır ve daha çok vergi alırsın.
Ayrıca hükümet meşrutiyetin de az duruyor. En azından 50 üstü meşrutiyetteki bir hükümeti başa geçirmen radikalleri azaltabilir.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(18-03-2023, 17:09)Menars : Ülkendeki radikaller sayısı ve vergi kapasiten kötü durumda diye bunu yaşıyorsun gibi duruyor. Radikaller zaten yaşam standardından çıkmış belli oluyor buradan.
Bu durumda bence radikal bir karar alıp, tüm vergileri sonuna kadar çek ve servis ve tahıl gibi yüksek tüketilen ürünlerden de vergi al. Yapabiliyorsan yeni vergi yasası geçirmeye çalış. Radikaller bayağı artacaktır büyük ihtimal. Amaç zaten iç savaş çıkarmak. Diğer türlü bu kadar radikali kısa sürede yok etmek pek mümkün değil. Eğer iç savaş çıkmazsa vergi almaya devam et bu parayla üretim kapasiteni geliştir, büyük şehirlerindeki yaşam standardını yükselt. Zamanla yaşam standardı yükseleceği için radikaller azalmaya başlayacaktır. Faizi de ödemen kolaylaşır. Ayrıca teknoloji sayfasında, Society bölümünden bürokrasi araştırmaları yap ve Mutual Funds gibi araştırmaları araştır. Bunlar sayesinden faize ödeyeceğin miktar azalır ve daha çok vergi alırsın.
Ayrıca hükümet meşrutiyetin de az duruyor. En azından 50 üstü meşrutiyetteki bir hükümeti başa geçirmen radikalleri azaltabilir.
Açıkçası tepetaklak gitmemizin başlangıcı başlangıcı meşrutiyetle oldu. Anayasal reform partisini basa getirdiğimde meşrutiyet 0'a düşüyor. Bu bir bug mi yoksa oyunda kaçırdığım bir nokta mi var?
•
İleti Sayısı: 490
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
(18-03-2023, 20:39)GespensterPanzer : (18-03-2023, 17:09)Menars : Ülkendeki radikaller sayısı ve vergi kapasiten kötü durumda diye bunu yaşıyorsun gibi duruyor. Radikaller zaten yaşam standardından çıkmış belli oluyor buradan.
Bu durumda bence radikal bir karar alıp, tüm vergileri sonuna kadar çek ve servis ve tahıl gibi yüksek tüketilen ürünlerden de vergi al. Yapabiliyorsan yeni vergi yasası geçirmeye çalış. Radikaller bayağı artacaktır büyük ihtimal. Amaç zaten iç savaş çıkarmak. Diğer türlü bu kadar radikali kısa sürede yok etmek pek mümkün değil. Eğer iç savaş çıkmazsa vergi almaya devam et bu parayla üretim kapasiteni geliştir, büyük şehirlerindeki yaşam standardını yükselt. Zamanla yaşam standardı yükseleceği için radikaller azalmaya başlayacaktır. Faizi de ödemen kolaylaşır. Ayrıca teknoloji sayfasında, Society bölümünden bürokrasi araştırmaları yap ve Mutual Funds gibi araştırmaları araştır. Bunlar sayesinden faize ödeyeceğin miktar azalır ve daha çok vergi alırsın.
Ayrıca hükümet meşrutiyetin de az duruyor. En azından 50 üstü meşrutiyetteki bir hükümeti başa geçirmen radikalleri azaltabilir.
Açıkçası tepetaklak gitmemizin başlangıcı başlangıcı meşrutiyetle oldu. Anayasal reform partisini basa getirdiğimde meşrutiyet 0'a düşüyor. Bu bir bug mi yoksa oyunda kaçırdığım bir nokta mi var?
Sebebi yöneticinin şogunluğa dâhil olması.
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(18-03-2023, 20:42)Enesrar : (18-03-2023, 20:39)GespensterPanzer : (18-03-2023, 17:09)Menars : Ülkendeki radikaller sayısı ve vergi kapasiten kötü durumda diye bunu yaşıyorsun gibi duruyor. Radikaller zaten yaşam standardından çıkmış belli oluyor buradan.
Bu durumda bence radikal bir karar alıp, tüm vergileri sonuna kadar çek ve servis ve tahıl gibi yüksek tüketilen ürünlerden de vergi al. Yapabiliyorsan yeni vergi yasası geçirmeye çalış. Radikaller bayağı artacaktır büyük ihtimal. Amaç zaten iç savaş çıkarmak. Diğer türlü bu kadar radikali kısa sürede yok etmek pek mümkün değil. Eğer iç savaş çıkmazsa vergi almaya devam et bu parayla üretim kapasiteni geliştir, büyük şehirlerindeki yaşam standardını yükselt. Zamanla yaşam standardı yükseleceği için radikaller azalmaya başlayacaktır. Faizi de ödemen kolaylaşır. Ayrıca teknoloji sayfasında, Society bölümünden bürokrasi araştırmaları yap ve Mutual Funds gibi araştırmaları araştır. Bunlar sayesinden faize ödeyeceğin miktar azalır ve daha çok vergi alırsın.
Ayrıca hükümet meşrutiyetin de az duruyor. En azından 50 üstü meşrutiyetteki bir hükümeti başa geçirmen radikalleri azaltabilir.
Açıkçası tepetaklak gitmemizin başlangıcı başlangıcı meşrutiyetle oldu. Anayasal reform partisini basa getirdiğimde meşrutiyet 0'a düşüyor. Bu bir bug mi yoksa oyunda kaçırdığım bir nokta mi var?
Sebebi yöneticinin şogunluğa dâhil olması.
Bütün bilgi veren arkadaşlara çok teşekkür ederim, benim patlamaya başladığım yer burasıydı açıkçası, yeni oyunda bunlara dikkat ederek ilerleyeceğim.
•
İleti Sayısı: 5,320
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
bide savaşta mikro olmayacak diyorlardı
俺たち 自由 に なれる の か ?
Aşağıdaki 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Sezar
İleti Sayısı: 3,987
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
53
Aydınlar ve Sanayiciler odaklı hükumet dışı bir oyun tarzı deneyen var mı? Yani meta gibi bile değil sanki direkt tek hedef gibi duruyor.
•
İleti Sayısı: 73
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
1
(21-03-2023, 18:59)elefsar : Aydınlar ve Sanayiciler odaklı hükumet dışı bir oyun tarzı deneyen var mı? Yani meta gibi bile değil sanki direkt tek hedef gibi duruyor.
Sorun da tam burada. Aydın-sanayici sonra da aydın-sendikacı hükûmeti dışında bir alternatif yok maalesef.
İleti Sayısı: 3,987
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
53
21-03-2023, 20:26
(Son Düzenleme: 21-03-2023, 20:26, Düzenleyen: Elefsar.)
Sonra da komünist. Hep aynı terane.
•
İleti Sayısı: 490
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
Birazda dönemin ruhu maalesef,mantıklı bir alternatif yaratmak zor.
Aşağıdaki 1 üye Enesrar nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Enesrar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Craetus
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
21-03-2023, 22:04
(Son Düzenleme: 21-03-2023, 22:04, Düzenleyen: GespensterPanzer.
Düzenleme Nedeni: İmla
)
Bence kesinlikle metadan ziyade, bütün hükümet türleri ve kanunların avantajları olmalı ki, aynı noktaya gitmek zorunda olmayalım. Belki Dlc'lerle yaparlar.
İleti Sayısı: 73
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
1
21-03-2023, 22:22
(Son Düzenleme: 21-03-2023, 22:23, Düzenleyen: Averroes. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
(21-03-2023, 22:04)GespensterPanzer : Bence kesinlikle metadan ziyade, bütün hükümet türleri ve kanunların avantajları olmalı ki, aynı noktaya gitmek zorunda olmayalım. Belki Dlc'lerle yaparlar. Aslında bazı politika/kanunlar net dezavantajlı ve bu döneme göre normal. Sanayileşmenin ve yeni pazarlar aramanın peak yaptığı bir dönemde geçiyor oyun, haliyle sanayiciler güçlenmeli. Aynı şekilde sanat, edebiyat, felsefe vb. alanlarda da pek çok ilerleme kaydedilmiş, bu da aydın sınıfın marifeti. Ama bu yeni oynanış stillerine ket vuruyor. Bunu oyunun siyaset mantığını revize ederek de yapabilirler belki. Çünkü oyuncunun gözünde aydın-sanayici tayfa dışında gerisi hep aynı kefede. Ne kadar iyi kanun varsa karşılar. Birbirlerinden ayırt edici özellikleri yok. Zaten şu anki haliyle varlığa/statüye dayalı oy hakkını geçirdiniz mi bir daha siyaset ekranını kontrol etmiyorsunuz. Tüm bunlara rağmen yine de farklı siyasi kombinasyonlar daha oynanabilir olmalı bence de.
İleti Sayısı: 1,584
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
44
Paradox Plaza'da yayınlanan grafik. 1.2 Güncellemesi ile oyuncuların oyuna geri döndüğünü gösteriyor. Geliştiricilerin yüzünü güldürmüş gibi gözüküyor bu güncellemenin sonucu. Daha fazla hata düzeltme, yeni içerik ve performans artışı da oyuncuların yüzünü güldürecektir.
İleti Sayısı: 490
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
(22-03-2023, 16:09)Craetus : Paradox Plaza'da yayınlanan grafik. 1.2 Güncellemesi ile oyuncuların oyuna geri döndüğünü gösteriyor. Geliştiricilerin yüzünü güldürmüş gibi gözüküyor bu güncellemenin sonucu. Daha fazla hata düzeltme, yeni içerik ve performans artışı da oyuncuların yüzünü güldürecektir.
Umarım victoria3te ,eu4 gibi tutulan bir oyun olurda güncelleme almaya devam edebiliriz.
•
İleti Sayısı: 1,370
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
Oyun düzgün bir şekilde çıkmış olsaydı daha çok oyuncunun oynayacağı kesindi. Şu anki hali bile normal bir oyuna göre beta sayılabilecek düzeyde. Bu tarz güncellemelerle oyuncu sayısının artacağını düşünüyorum.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
1.2 çıktığından beri çılgın gibi oynuyorum. Dlc ve güncellemeler ile 1000lerce saat gömeceğiz belli ki.
•
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
80 saati bulduğuma göre biraz yorum yapabilirim sanırım artık.
- Osmanlı, Japonya ve Prusya olarak 3 tam oyun oynadım.
-Görebildiğim en belirgin problem, gümrük birliğinin, protektoranin hatta kuklaların anlamsız bir durumda olması. Özellikle Almanya oyunumda Hollanda'dan İran'a kadar devasa bir pazarım ve protektora ağım vardı. Gelin görün ki kendi ürettiğim dışında hammadde bulmakta çok zorlanıyordum. Bu da oyunu harita boyama oyununa çeviriyor bir noktadan sonra ister istemez, ki bu benim istemediğim bir şey. En azından bize bağlı devletlere inşaat ve benzeri müdahaleler yapabilmemiz lazım ya da gümrük birliğinden komple birleşmeye giden bir yol olmalı oyunda.
-Oyunun ilk haline göre ticaret önemini kaybetmiş gibi geldi, bir mali üretmekten başka çaremiz yok, kimse fazlasını üretip satmıyor sanırım. Özellikle petrol bölgelerini ele geçirmediyseniz petrol bulmak imkânsızlaşıyor.
-Diplomatik manevralar çok basite indirgenmiş ve sayıca çok fazla manevra firkati oluyor, sürekli birileri savaş halinde oluyor. Işın kötüsü, bu diplomatik oyunlara dahil olunca kazançlı çıkmayı başaramadım, savaş hedefi koyamıyoruz sanırım başkasının diplomatik oyununa. Bir de savaş uzadıkça daha fazla savaş hedefi ekleyebilirsek güzel olur, taraflar kaybetmeye başladıkları savaşı uzatmak istemezler böylece.
-Askeri sistem hala bitik durumda, generalleri düzenlemek bile karışık geldi bana, oyunun stok sisteminin olmaması isleri çok anlamsız bir noktaya götürmüş bence. Savaşlar arası ordunun teçhizatını düşürüp, savaştan önce yükseltmenin dezavantajı yok mu, ben mi fark etmedim bilmiyorum. Savaşlarda bir yerlerden yeni cepheler fışkırıp duruyor, özellikle deniz aşırı müdahalelerde siz müdahale edip yeni birlik gönderene kadar cephe dağılıyor resmen.
-Deniz savaşları inanılmaz zayıf olmuş, HOI serisindeki gibi bir gemi üretme mekaniği olmalı bence, gemi üretmenin ve onu kaybetmenin önemini hiç bir şekilde hissetmiyorsunuz. 1. Dünya Savaşında Jutland'da 150 İngiliz gemisine karşı 100 Alman gemisi vardı(Dretnot sayıları 28 vs 16), oyunda çok fazla gemi var hissiyatına kapıldım.
-Üretim kısmında da o kadar fazla fabrika oluyor ki kontrol etmek düzenlemek inanılmaz zorlaşıyor, en azından tabları düzenlemek sıralamak kolaylaşmalı. Bu arada ben yeni otomatik inşa mekaniğini çok beğendim, bir noktadan sonra ülkenin kendi kendine büyümesini izlemek hoş olmuş, Victoria 2'nin en sevdiğim yani buydu belki de. Ufak bir sorun, nüfus olmayan yere fabrika kurmaya çalışması olmuş, düzeltirler umarım bunu da.
-Son olarak da ara yüzden bahsedeyim, 32" monitörde oynamama rağmen sağ tarafta her şey üst üste bindi oyun boyunca, görmek istediğim bilgileri görmekte zorlandım resmen. Bu arada hala 1900u geçtikten sonra oyunda inanılmaz yavaşlıyor, özellikle 20-30 arası zulme donmuş durumda.
Özetle bu şekildeydi benim tecrübem, büyük keyif aldım ancak yeni bir büyük güncellemeye kadar çok fazla oynamam diye düşünüyorum. Yeni DLC ya da büyük güncelleme ile donup bir 100 saat daha gömerim umarım. Ufak bir ekleme, tavsiye edeceğiniz mod'lar varsa denemek isterim.
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Oyuna acil eklenmesi geren iki özellik var bence biri diğer ülkelere yatırım yapmak diğeride yerel pazarlar üstünde bir dünya pazarı olması. Böylece ai kendi kendine yetince üretimi bırakmaz ve dünya pazarındaki açığı görüp üretime devam eder.
İleti Sayısı: 1,695
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
2
(02-04-2023, 16:19)Semavi7 : Oyuna acil eklenmesi geren iki özellik var bence biri diğer ülkelere yatırım yapmak diğeride yerel pazarlar üstünde bir dünya pazarı olması. Böylece ai kendi kendine yetince üretimi bırakmaz ve dünya pazarındaki açığı görüp üretime devam eder. Acil eklemesi gereken ilk iki özellik konusunda haklısın ama üçüncüyü unuttun... Karşı tarafın başkentini düşürmüş olsak bile sadece diplomatı oyun sırasında eklediğimiz savaş hedeflerini alabiliyoruz. Bunun yerine başkenti düşen devletin savaş hedeflerine ek bazı yaptırımlara maruz bırakılabilmesi daha mantıklı ve uygun olmaz mıydı?
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
|