Söyleşi: Total War: Warhammer - Ian Roxburgh ile Mortal Empires Hakkında
#1
TWWHII_ME.png

Total War blogunda Total War: Warhammer serisinin oyun direktörü Ian Roxburgh ile bir söyleşi yayınlandı.

https://www.totalwar.com/blog/mortal-emp...n-roxburgh :Merhaba Ian, bizlerle konuşmak için zaman ayırdığın için teşekkürler.

Mortal Empires ne kadar büyük olacak?
Mortal Empires devasa olacak, Old World'ün tamamını içerecek, bunun yanı sıra Southlands bölgesi, Ulthuan, Naggaroth ve Lustria'dan bazı bölgeleri barındıracak. Bu senaryo bu zamana kadar yaptığımız, en çok karakter barındıran, en çok içerik barındıran senaryo olacak. Toplamda 35 efsanevi lord oynanabilir olacak, bunların yanı sıra Warhammer II'den çok sayıda yeni mekaniği bu senaryoda göreceksiniz. (hazine avı, yeni arayüz özellikleri, deniz fırtınaları gibi)

Zamanında Rusların oyun dosyalarını karıştırarak edindiği bilgilerle oluşturduğu haritayla kıyaslarsan ne gibi farklar mevcut?
Açıkçası oldukça isabetli bir harita yapmışlar ancak tam anlamıyla senaryo haritasını nasıl bir araya getirdiğimizi net bir şekilde gösteren bir harita değil, çok fazla içerik barındırıyor. Yukarıdan baktığınızda haritanın biraz sıkıştırılmış olduğu hissine kapılabilirsiniz ancak daha aşağı inip birkaç tur oynadığınızda haritanın ne kadar devasa olduğunu göreceksiniz.

Yani Yeni Dünya'nın bazı kısımları Mortal Empires'ta yok?
Evet bu tasarım aşamasında almamız gereken bir karar oldu, büyüklükle pratiklik arasındaki bir tercih. Çok daha fazla bölge ekleyebilirdik ancak bu durum hem tur bekleme sürelerini gereksiz uzatırdı hem de senaryoyu daha sıkıcı bir hale getirebilirdi. Bunu yaparken aklımızda Warhammer III'ü bulundurarak yaptığımızı da unutmayın.

Oynanabilir 35 ülkenin her biriyle her zorluk seviyesinde testler yaptık ve bu testlerin sonrasında dengeli bir senaryo edindiğimizi söyleyebilirim. Emin olun şu 2 boyutlu harita 50 saati aşkın uzunlukta olacak oyunlarınızın hissiyatını vermeye yeterli değil.

Warhammer tamamen önemli karakterlerin giriştiği önemli savaşlar, önemli olaylar ve farklı kültürler, farklı ırklar arasındaki çarpışmalardan ibaret. Elf oyuncusunun oyununun yarısını diğer Elflerle savaşarak geçirmesini istemiyoruz, War of the Beard'i canlandırırken hala oyunun 3'te 1'ini bile tamamlamadıklarını düşünerek heyecanlanmalarını istiyoruz.

Eski Dünya'daki Efsanevi Lordlardan başlangıç yeri değişen var mı?
Henüz böyle bir değişiklik yok ancak olabilir, şu anki odak noktamız Mortal Empires'ı güzel bir başlangıç yapacak konuma getirmek. Mevcut efsanevi lord başlangıçlarını gözden geçirmek uzun zamandır yapmak istediğimiz şeylerden birisi ancak ilk önce önümüzdeki işe bakmamız gerekiyor. Şu ana kadar tüm oyunculara elimizdeki oyunu nasıl geliştirmeye devam ettiğimizi gösterdik ve ileride de bunu yapmaya devam edeceğiz.

Haritadaki değişiklikler doğrultusunda Yeni Dünya'daki bazı lordların oynanış tarzlarının değiştiğini söyleyebilirim, örneğin Queek Dünya'nın Köşesi dağlarının hemen yanında Karrag Orrud'da başlıyor, hem yeşilderililere hem de cücelere oldukça yakın. Teclis Star Tower'dan Lustria'nın doğu kıyısına geçmiş durumda dolayısıyla oyunun erken dönemindeki problemleri vampirler ve fareler. 

Vortex senaryosundaki hangi geliştirmeleri Mortal Empires'ta görebileceğiz?

Neredeyse hepsini, bazılarından daha önce de bahsettim ancak rogue ordular, choke-point savaş haritaları, denizde karşılaşmalar, universal bölge ele geçirme. Eğer Eski Dünya'da oynuyorsanız oyunun çok daha farklı hissettirdiğini göreceksiniz. 

Eski Dünya'daki ırklar ritüellere sahip olmayacak, ritüeller Yeni Dünya'daki ırkları özel kılan şeylerden bir tanesi.

Mortal Empires'ı ne zaman indirebileceğiz?
Şimdilik belli değil ancak birkaç hafta içerisinde diye düşünüyoruz.*

*Yazı çıktıktan bir süre sonra Mortal Empires'ın çıkış tarihi 26 Ekim olarak duyuruldu, daha fazla bilgi için tıklayın.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
DMkuvS4X0AIhOlg.jpg:large

Mortal Empires senaryo haritası.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
Kroq-gar ve Queek en ilginç senaryolar olacak gibi.

Böyle bir haritaya gemi savaşlarını eklememiş olmak CA için büyük bir eksi.
Ara
Cevapla
#4
(21-10-2017, 19:54)Awake : Kroq-gar ve Queek en ilginç senaryolar olacak gibi.

Böyle bir haritaya gemi savaşlarını eklememiş olmak CA için büyük bir eksi.

deniz savaşları sanırsam total warlarda tutulmuş bir olay mı 
empire total war da vardı sanırsam deniz savaşları hiç beğenmemiştim acaba ondan mı koymuyorlar açıkcası bana total war da hep bir ters hep bir eksik gibi geliyor temeli oturmadı sanırsam ki baktıgımda otomatik savaş özelliğinde bile sanki hesaplaması sıkıntı gibi görüyorum deniz savaşlarını tutarsız hesaplıyorum tecrübelerime göre 

var mıdır başka total war oyunlarında deniz savaşlarının etkili ve güzel olanı ? benim genel tavrım denenmiş ama olumlu olmamış gibi
p8RNv0.png
Cevapla
#5
En iyi deniz savaşları Empire: Total War'daydı, diğerlerinde bozdu.
Ara
Cevapla
#6
o zaman dediğim gibi temelli oturtamadılar beceremediler bu işi başka açıklaması yok
p8RNv0.png
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.