Stellaris 2.7 Ayrıntılı Gemi ve Silah Rehberi
#3
(22-09-2019, 15:54)altnkurt :
Alıntı:Bu kısımda bulunan son özelliğimiz "Cooldown time " dır. Bir silah ateş ettiğinde yeniden ateşlenmesi belli bir süre alır. Örnek 1 de bulunan Mass Drive 3.45 cooldown a sahiptir. Yani bunun anlamı bu silah her 3.45 saniyede bir ateşlenmektedir.

3.45 saniye değil 3.45 günde bir ateşleniyor.


Evasion hard cap'ı 90'dır. Bu rakama ulaştıktan sonra evasion artıran parçalar yüklemenin etkisi olmuyor. (Eklendi)

Enerji tipi silahların yalnızca Armor'a karşı güçlü olduğu da yanlış. Arc Emitter gibi Armor/Shield Penetration özelliğine sahip ve bazı durumlarda mükemmel iş yapabilen veya Energy Siphon gibi Shield'a karşı güçlü olan enerji silahları da var.


Okuduğun ve yanıt verdiğin için teşekkür ederim. Gerekli düzenlemeleri yaptım. 

Lazer kısmına da şunu ekledim: 


Ama altnkurt'un hatırlattığı gibi enerji silahlarını sadece anti-shield olarak değerlendirmek yanlış olur. Hatta baya Jack of All trades tarzı her alanda iş yapan varyasyonları mevcuttur. Mesela mining lazer teknolojisi şansa denk gelir ise bu lazerler shielde daha az ama  armor ve hull a büyük bonuslar ile saldırmaktadır. Ayrıca Disruptor,  Cloud Lightning ve Arc Emitter ile shield ve armoru esgeçerek direk gemini hull kısmına saldırabilirsiniz. Ama disruptorlar diğer silahlara göre daha belirsiz ve düşük hasara sahiptir ve patlayıcı füze tarzı penetration(delici) silahlarla gayet uyumlu bir combinasyon kurulabilir. 

(22-09-2019, 15:54)altnkurt :
Alıntı:Ve son olarak Flank Cannon'a geldik. Bunlarda Point-Defence modülünün Strike Craftlara karşı olarak kullanılan versiyonudur.

Picket range'de savaşan gemiler için ana silahlar kadar olmasa da ciddi bir ateş gücü oluşturabiliyor. Ayrıca her durumda enerji tipi PD kullanmanızı tavsiye ederim. Kinetik silahlarda merminin silahtan ateşlenip hedefe kadar gitmesi gerekiyor. Fakat enerji silahları ateşleme yaptıktan sonra aynı anda hedefi vuruyor.

Strike Craftlar da oyunda matematiksel olarak en çok hasar veren silah türü olmasına rağmen hangardan ayrılırken hedefe doğru değil de uzağa doğru gitmesi, hedefi bulup ateş ederken çok fazla süre kaybetmesi veya hedefi vuramadan düşmesi gibi teknik sıkıntılar yüzünden oyunda gösterilen rakamların çok çok altında bir performansa sahip.

Rehberine bir de şeyi ekleyebilirsin. Corvette/Destroyer/Cruiser/Battleship ayrımı neye göre olmalı? Hangisine ne takmak ideal? Filo kompozisyonu nasıl olmalı? Onun dışında eline sağlık.


Strike Craft ile ilgili olanı ekledim ama PD ile ilgili, olana katılamıyorum bence Pd hem bonus hem ortalama hasar olarak diğer silahların çok altında kalmaktadır, Ayrıca oyunda kinetik silahlar adı kinetik olsa da lazer gibi anında vuruş yaptığı için oyunda mesafe kateden yegane silah missile ve strike craft tarzı silahlardır.

Gemi tipleri ile ilgili bende istiyorum ekleme yapmak. Fırsat bulduğumda bu konu ile ilgili de yazımı eklemeyi düşünüyorum.
[+] 1 üye DamageExpert nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris 2.7 Ayrıntılı Gemi ve Silah Rehberi - Yazar: DamageExpert - 22-09-2019, 18:33



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.