Synthetic Dawn Mini Inceleme
#1
Selamlar,

Oyunun yeni versiyonu ve gelen DLC hakkinda goruslerimi paylasmak istiyorum. Uzulerek belirteyim ki, resim video yok cunku bilgisayarim goctu ciddi zarar gordu. Buna ragmen oyunun yeni halini bor hayli oynayabildim

Makine imparatorluklari

Artik oyuna tamamen makine irki olark baslayabiliyoruz. Trait secenekleri ve civic listesi oldukca zayif duruyor.  Mesela hive mind gibi bir influence veren civic yok yada kayda deger bir bonus alamiyorsunuz traitlerden. Ama bunlar ragmen food gereksinimi olmamasi buyuk bir avantaj.  Pop olarak alabilieceginiz traitler disinda sadece full kolonizasyon avantaji var biyolojik irklara gore. Oyunun cok baslarinda pahali bir robomodding teknolojisi karsiniza cikiyor, isterseniz erteleyebilirsiniz ama cok ertelenmesi buyuk bir firsati kacirmaniza sebep oluyor.

Soyleki, Teknolojinin cok erken cikmasiyla populasyonunuzu modifiye etme firsatini elde ediyorsunuz. Ilk aldiginiz traitleri tamamen degistirip duruma ve gezegene uygun pop uretebilirsiniz. Ama bu degisiklik ilk traitlerden kazandiginiz bazi avantajlari kaldirmayabiliyor. Mesela +2 leader level traitini sectiniz oyun basinda, tum makine irki degisse bile hala liderlerinizde +2 seviye olacaktir. Bu ozelligi sonuna kadar somurup, oyun basindaki zayif trait listesini bir nevi kendi yarariniza kullanabilirsiniz. Tradition ve tech olarak yeni trait puanlari aliyorsunuz ve oyunun ortalarinda artik harcayacak trait bulamiyorsunuz, Bu noktada sorun maksimum alinabilecek 4 trait olmasi.

Oyunda degisen temel seylerden biri lider seviyeleri. Artik liderler maksimum 5. seviye degil, gerekli bonusu varsa 10. seviyeye kadar cikabiliyor. Oyun basinda makine irki kolayca +3 ile baslayabiliyor ve bunu daha sonra tum liderlerde +4e ve vali, amirallerde +5e cikartabiliyor. Makine liderlerin teknik olarak olumsuz olmasi da isin tuzu biberi. Makine liderleri sadece nadir rastgele event ile kendi kendine parcalaniyor. 100 sene hic lider kaybetmeyebileceginiz gibi 20 senede ilk bilim liderini yitirebilirsiniz.

Makine irkinin, hive mind gibi en buyuk sorunu influence biriktirememek. Inluence toplamak icin klasik rival disinda neredeyse hic bir yol yok. Frontier istasyonu spami yapmak tamamen imkansiz. Bununla beraber frontier istasyon alani sanki biraz daha buyutulmus gibi geldi bana. Xenophile disina butun biyolojik irklar sizden nefret ediyor, robot irklari size dogrudan dusman olmasa da anlasma yapmay pek yansmiyorlar. Sansiniz varsa, xenophile birini bulup ortak rivallere falan sahip olabilirseniz ancak defansif anlasma sansiniz var. Bu durum tabi ki "insane" zorluk seviyesinde boyle. Dha alt zorluklarda anlasmalar kolay olabilir.

Cok merak edilen missile duzenlemesi cok birseyi degistirmis gorunmuyor. Kimsenin eline point defense yokken biraz avantajli gibi gozukse de aslinda degil. yapilan testler hala diger silah tiplerinden zayif oldugunu gosteriyor. Heleki karsinizda point defense kullanan bir filo varsa, missile kullanmak cok buyuk hata olur. Zaten verilen bonuslar kinetic silah benzeri ve ona gore pek iyi de degil.  Gordugum ilginc seylerden biri yapay zeka eger teknolojisi varsa cok guzel gemi dizaynlari yapabiliyor, o kadar ki ona karsi ne kullanmak gerektigine kolay karar veremiyorsunuz, ornegin plasma / disruptor karisimi yapmis ne koysaniz gemiye caresini bulmus. 

Koloni basina bir lider koyma derdi artik yok. Tum merkez gezegenlerinize sektor basina koyulmus gibi tek lider valilik yapabiliyor. Eger iyi seviye almis ve traitleri guzel bir lideriniz varsa buyuk bir bonus alabiliyorsunuz bu sayede.

Makine irkinda gordugum abzurd bir durum guzel bir eddict bonusu veren civic (%33 ucuz) vermis olmalarina ragmen kullanilabilecek pek bi eddict yok gezegenlerde, bilim bonusu veren ethic yok hepsinden onemlisi. Hem boyle bir eksikliginiz hemde influence kazanma zorlugunuz varken sadece 3 eddict ile idare ediyorsunuz. Buna karsin Cok guzel bir bonusu olan machine world terraform secenegi var 3. ascension perk olarak alabileceginiz. Oyunun ortalarina kadar buna ulasmak cok mumkun olmasada alinca uretiminize oldukca cici bir bonus geliyor. 

Makinelerde bir ascension-yukselme yolu yok ama alabileceginiz perklerden biri +2 trait point ve %33 daha ucuz trait yenileme ozelligi veriyor.

En sevilen degisiklerden biri olarak artik sektor gezegenlerine bina ve pop yapabiliyorsunuz, yani benim gibi gezegeni sekore birakmaya korkmaniza gerek yok. Bu noktadan sonra sektorlere ne gerek var orasi ayri mesele.

Gemi savasi icin kucuk ama onemli bir degisiklik gelmis. Hedefi patlamis missile artik baska hedefe yoneliyor ve zirh karsiti silahlar (mesela disruptor) artik ates ettigi geminin zirhi sifirlaninca baska gemiye kitlenmiyor. sadece zirh bonusu olan silahlarin bu cok buyuk dejavantajinin kaldirilmasi silah dengelerini degistirecektir. 

Simdilik bu kadar. Gonul isterdiki bir video resim bisey olaydi ama yok.
Iyi oyunlar
[+] 4 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yani missile özellikle denemedim ama ben de pek bi fark göremedim. Yz de iyileştirmeler var aynen. Güzel inceleme . Eline sağlık. Yeni robot isyanini nasıl buldun?
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#3
Jax full missile basladim oyle filo yaptim. Sonra savasta benim filoyu uzay zaman dokusunddan kazidilar. Missile yaramaz
Ara
Cevapla
#4
Plasma teknolojisinin gelmesi için ne yapabiliriz? Kinetik başladım ben roket geldi plazma gelmiyor? Torpido da önemli.
Ara
Cevapla
#5
Plazma fizik araştırmalarında . Sanıyorum lazer gerekiyor stellaris wiki de şartları vardır oradan bi Bak veya eve geçince ben bakar yazarım.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#6
Evet temel lazer gerekiyo plasma icin.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.