TBS: Old World
#1
old-world-logo.png

Geliştiriciliğini ve yayımcılığını Mohawk Games'in yaptığı, Civilization IV ve Offworld Trading Company'nin Baş Tasarımcısı Soren Johnson'ın elinden çıkan bu tarihi destansı strateji oyununda Old World'ün hakimi ol. Her tur bir yıl ve her lider sıradan bir insan. Bu yüzden süregelen hükümdarlığın, ardında bıraktığın mirasın olacak.

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel



76561198034761601.png
[+] 4 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Son zamanlarda civ benzeri oyunlar çıkmaya başladı. Bu oyun da onlardan birisi gibi sanırım.
Ara
Cevapla
#3
Bu oyunda yanlış anlamadıysam bir hanedan sistemi var. Aile mekaniği var sanırım. Her tur bir seneye denk, hükümdar öldüğünde yerine çocuğu geçiyor. Kendi döneminde yaptıkları miras kalıyor. Kendine has mekanikleri olacak sanırım.
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Epic store'da gördüm çok ilginç geldi. Deneyip yorumlayabilecek biri varsa almayı planlıyorum açıkçası.
Ara
Cevapla
#5
https://www.mohawkgames.com/2020/04/28/o...n-may-5th/ April 28, 2020 by Soren Johnson :Old World'ün erken erişime çıkış tarihini duyurmaktan mutluluk duyuyoruz: 5 Mayıs 2020! Görüntü yasağı da bugün kaldırılıyor, bu yüzden videolar ve yayınlar için YouTube ve Twitch'i kontrol edin. Basın için bir kitimiz bulunmakta, bu yüzden oyunu yayınlarken bu kiti kullanmaktan çekinmeyin.

İki hafta önce yaptığımız duyurudan bu yana yayınlanan önizlemelerin listesi:

Ayrıca Old World için yeni bir Discord sunucusuna da sahibiz: https://discord.gg/BNVpEgJ
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
https://www.mohawkgames.com/2020/05/05/o...lease-day/ May 5, 2020 by Mohawk Games :Bugün o gün, Old World 11:00 TSİ Epic Games Mağazada erken erişime açılacak! Çıkışını kutlamak için lütfen Mohawk Game'in resmi Twitch kanalındaki yayına katılın: twitch.tv/mohawkgames

Oyun hakkındaki tartışmaları Discord sunucumuzda ve ayrıca yeni Old World subreddit'inde takip edeceğiz.

Son olarak, oyunun geliştirme ve oynanış testleri süreci ile ilgili ayrıntılar için lütfen en son çıkan Oyun Tasarımı Yuvarlak Masa podcast'ini dinleyin.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#7
Çok sayıda ekran görüntüsü:
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#8
https://www.mohawkgames.com/2020/05/13/o...-update-1/ May 13, 2020 by Mohawk Games :Daha fazla detay için tam güncelleme notlarını okuyunuz.
  • Oligark arketipi Hatip olarak yeniden isimlendirildi.
  • Romulus artık Komplocu arketipine sahip.
  • Marketler ve Tiyatrolar gibi Kentsel binalar artık birbirlerine bitişik inşa edilmek zorunda değiller.
  • Eğer birbirlerine bitişik inşa edilirlerse inşa maliyeti daha düşük olacaktır.
  • Bir şehirde Vali olmadığında alınan ceza kaldırıldı.
  • Uzmanları hızlandırma ve geliştirme yükseltme etkileri Hatip ve Hakim arketipleri arasında yer değiştirildi.
  • Hakimler artık uzmanları para ile hızlandırabilecek.
  • Hatipler artık geliştrime yükseltebilecek.
  • Bazı arketiplerin istatistikleri değiştirildi.
  • Bağnazlar: -1 Bilgelik (-2'den yükseltildi)
  • Komplocu: -1 Cesaret (-2'den yükseltildi)
  • Hatip: -1 Disiplin (-2'den yükseltildi)
  • İlişkiler güncellendi.
  • Bazı ilişkiler artık diğe ilişkileri kaldıracak ve fikir değişikliklerini daha tutarlı hale getirecek.
  • Bazı Eşsiz Birimler yeniden isimlendirildi.
  • Mahout artık Afrika Fili
  • Howdah artık Kuleli Fil
  • Deve Sürücüsü artık Akad Okçusu
  • Deve Süvarisi artık Kimmer Okçusu
  • Asur artık Tuzak teknolojisiyle başlıyor. (Bu, Demir İşçiliğinin yerini aldı)
  • Kartaca artık Kehanet teknolojisiyle başlıyor (Bu, Taş Yontmanın yerini aldı)
  • Mısır artık Taş Yontma teknolojisiyle başlıyor. (Bu, Kehanetin yerini aldı)
  • Mühendislik yasası artık bakım maliyetleri için yılda 3 çalışma gerektirmektedir (Civics'ten değiştirildi)
  • Tiranlık yasası artık senede +10 Çalışma ve sınırlarınız içindeki askeri birim başına +20 altın sağlıyor. (10'dan yükseltildi)
  • Gönüllü Ordu yasası artık savaş başına +20 Çalışma sağlıyor.
  • Fazladan lüks kaynaklar artık Başkentiniz için yılda -1 hoşnutsuzluk sağlıyor.
  • Ticaret görevleri diğer grtuplar ile olan ilişkiniz baz alınarak hesaplanacak şekilde güncellendi.
  • Birim eylemleri sekmesine nöbet komutu eklendi.
  • Bu komut, birimi uyku moduna geçirir ve bir düşman birimi 5 altıgen yakında olduğunda birimi uyandırır.
  • Milis başına birim maliyet artışı azaltıldı.
  • Rodos Heykeli ve Deniz Feneri Harikaları artık su altıgenlerine inşa edilmelidir.
  • Eğitmen olayları değiştirildi, bu da onların gerçekleşme olasılığını biraz düşürdü.
  • Birkaç geliştirmenin bitişik altıgen bonuslarında güncelleme yapıldı.
  • Meralara bitişik çiftlikler +%40 yiyecek bonusu alır. (%20'den yükseltildi)
  • Tahıl ambarlarına bitişik çiftlikler +%60 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Yel değirmenlerine bitişik çiftlikler +%60 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Yel değirmenlerine bitişik keresteciler +%60 odun bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Limana bitişik balık ağları +%40 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Herhangi bir dini binaya bitişik bahçeler olsun +%60 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Tüccar aileler artık nüfus başına +2 altın kazanırlar. (Önceden şehir başına +10'du)
  • Tüccar aileler artık şehirleri birbirinden uzakken görüş(opinion) kazanıyorlar.
  • Deniz Feneri artık uzman başına +2 altın kazandırıyor. (Önceden nüfus başına +2 altındı)
  • Teoloji teknolojisi Doktrin olarak yeniden adlandırıldı.
  • Teolojiler artık Civic'e mal olmaz.
  • Eşsiz Birimleri yükseltmek için artık bir Hisar gerekiyor
  • Çeyizler ayarlandı.
  • Zorla boşanmalar artık para/görüş yerine meşruiyete mal oluyor.
  • Haftanın oyunu artık rastegele zorluk ayarında.
  • Acınası özelliği istatistikleri artık -1 Karizma sağlar. (-2'den yükseltildi)
  • Yeni bir proje eklendi: Konsolosluk Kürsüsü
  • Bu proje sadece “Dövüş Sınıfı” olayında belli bir karar alırsanız alınabilir olur.
  • Bu proje +%5 Eğitim, +%5 Civic ve -%10 Hoşnutsuzluk sağlar.
  • Çeşitli harita komut dosyaları güncellendi.
  • Nehir konumları zayıf yağmur alanlarından daha az başlayacak şekilde iyileştirilmiştir.
  • Haritaların organik sınır alanları daha yumuşak sınırlara sahip olacak şekilde geliştirildi.
  • İç Deniz harita komut dosyaları çöl alanları için geliştirdi.
  • Tek Oyunculu oyunlarda, oyuncuya yönelik şehir siteleri artık oyuncunun başlangıç alanıyla aynı kara kütlesinde olacak şekilde ayarlanır.
  • Kuzey Okyanusu harita komut dosyaları değiştirildi, artık büyük çöl alanının daha derin kısımları sınırların dışında olması gerekir ve düşük boyutlarda yaşanabilir araziyi telafi etmek için harita boyutları artırıldı.
  • Diğer YZ şehirleri artık Başkentleri ile aynı kara kütlesinde olmayı tercih ediyor, ancak yine de diğer kara kütlelerinde de oluşabilir.
  • Uzun nehirler ve sıra dağlar artık birden fazla isim etiketi almaya uygun. (Her etikette aynı isim)
  • Harita Öğesi İsim Etiketleri artık şehirlerden kaçınmak, kaynaklardan kaçınmak, tundradan kaçınmak (okuması zor) ve birbirinden kaçınmakta çok daha iyi bir iş çıkarıyor.
  • Ada isimleri eklendi.
  • Çöl isimleri eklendi.
  • Orman isimleri eklendi.
  • Göl isimleri eklendi.
  • Kıta harita komut dosyasında nehir oluşum oranı düşürüldü, altıgenlerin Tundra veya Çöl alanlarına kaybolmasıyla eşleşti.
  • Kıyı Yağmur Havzası: Göl oluşum oranı biraz düşürüldü.
76561198034761601.png
[+] 4 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Keşke bu oyunun yamasını yapma imkanınız olabilse idi çok müteşekkir kalırdık. CK3 yaması için ayrıca teşekkürler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.