Topçular Ne Zaman Fiyat Efektif Oluyor
#1
Topçuların performansı hangi teknolojiden sonra ödediğimiz paraya değiyor?
Ara
Cevapla
#2
Kale yıkma kısmı oyun başından itibaren ödediğin paraya değer. Fakat savaştaki asıl efektiflikler mil 15'ten sonra başlıyor diye hatırlıyorum. O zamana kadar sadece kuşatmalar için kullanmakta fayda var.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Altinin dedigi gibi kale yikma icin deger. Bildigim kadariyla kaleyi yikabilmen icin fort leveli kadar top bulundurman gerekiyor. Oyun basi lv2 kaleler (baskentlerde kale varsa lv 3 )olacagindan 2-3 topcu yeter yikmak icin. Yikmasan bile siege bonusu verirler. Topcular asil tech 16`dan sonra (Chambered Demi Cannons) giderek artan bir bicimde degerlenmeye baslar. Bu asamadan sonra back row denilen savas sirasinda arka saf tamamen topculardan olusacak sekilde dolmasi gerekir. Bunu saglamak icinde topcu sayin toplamda atli ve piyade sayisini gecmeyecek sekilde olmali ve topcu sayisi combat width kadar olmali.

Peki combat width neden bu kadar onemli ? Combat width demek savasta bir safta veya sirada (line ) yer alacabilecek maksimum birlik sayisi. Cw 30 ise demek oluyor ki front line de en fazla 30 birlik savasabilir. Savasta hem front line hemde back row denilen iki sira oldugundan 30 birimde geride savasir demektir. Piyade her zaman on safta olacagindan dolayi,eger combat width kadar piyaden varsa topcular arka safta dizilir. Yani ozetle combat width kadar back row (arka saf) genisligi olacagindan combat width kadar topcun olmalidir.

Topcularin bu kadar degerli hale gelmesi, tech arttikca fire piplerinin artamasiyla alakali, ayrica arka siradan vurduklari icin on saf tukenene kadar zarar gormeden dusmana zarar veriyorlar. Ek olarak piyade sayinin on safi doldurmayacak sekilde az olmasi da cok tehlikeli cunku bu sefer topcular on safa gelirlerse 2 kat fazla hasar alirlar.

Sorunun cevabini biraz fazla detaylica verdim,kusura bakmazsin umarim.
[+] 8 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
@Sezar

Ecnebiler 2den fazla atlının gereksiz para harcamak olduğundan bahsediyorlar Avrupa devletleri için, bu konuda da bir iki şey yazıp çizebilirsen aydınlanmış oluruz hocam.
Ara
Cevapla
#5
(02-10-2018, 06:39)Awake : @Sezar

Ecnebiler 2den fazla atlının gereksiz para harcamak olduğundan bahsediyorlar Avrupa devletleri için, bu konuda da bir iki şey yazıp çizebilirsen aydınlanmış oluruz hocam.

Atlilar  ilk teknolojilerde  aslinda piyadeden daha iyi. Fakat zaman gectikce pipleri piyadeye kiyasla dustuklerinden ve shock fazinin onemini kaybetmesi sonucu degersizlesiyorlar. Sonuc olarak piyadeden tek ustun olduklari nokta flanking. Peki nedir bu flanking. Bir birimin dusman biriminin ne kadar otesine saldirabilecegi durumu. Ornegin oyun basinda ilk hattaki 1 piyade birimi dusmanin ilk hattindan birimin bir sagina ve bir soluna kadar saldirabilir.Yani 1 Flanking degerine sahiptir. 1 Birim atli ise dusman hattindaki birimin 2 sagi ve 2 soluna kadar saldirabilir. Yani flanking degeri 2`dir. Tech arttikca Flanking range de artar ama piyadeninki degismez, atli ve topcularin artar.

331hmis.png

Pratikteki yansimasina gelince, Western uluslarlar icin tech 18`e kadar ordu basina 4 atli , tech 18 den tech 23`e kadar 6 atli ,bundan sonrasi icin 8 atli koyarsak flanking bonusundan maksimum olcude yararlanmis olunur. Tabii ki Eastern,Anatolian,Horde gibi uluslarda Atli/piyade orani artacagi icin biraz daha fazla konulabilir.
[+] 3 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Bu konu ordu oranlarına (army composition) gider.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...edit#gid=0
Edit: Katılmadığım bazı noktaları olsa da genel olarak buna uyuyorum.

Bence topçu basmaya tech 16'da başlanmalı ve mümkün oldukça tech 18'de istenilen orana göre maksimum hale getirilmeli.

Bu arada full topçu(back and front row) en iyisi diyenler var ama test etme şansım olmadı. Test eden var mı?
[+] 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Tech 16ya kadar kuşatma yapmam, ben tall gidiyorum diyorsanız neden olmasın.
Ara
Cevapla
#8
İyi yanları var.Eğer ordu olarak kendinden küçük ordularla savaşıyorsan, topçular yok edebiliyor.Fakat yakın sayıdaki ordularda ilk günler güzel hasar versende, shock phase´de ordun eriyor.Zaten topçular 2 kat hasar yiyorlar.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
#9
Ben 14'den sonra topçuları full point durumuna getiriyorum. Piyadeler kaleleri almakta sıkıntı çekmiyor ama burçları hızlı indiremiyorlar. Kendinize denk bir ülke ile savaşınca oldukça sıkıntı yaşıyorsunuz. Very hard'da bu daha da belirgin oluyor.
Ara
Cevapla
#10
(02-10-2018, 03:22)Sezar : Altinin dedigi gibi kale yikma icin deger. Bildigim kadariyla kaleyi yikabilmen icin fort leveli kadar top bulundurman gerekiyor. Oyun basi lv2 kaleler (baskentlerde kale varsa lv 3 )olacagindan 2-3 topcu yeter yikmak icin. Yikmasan bile siege bonusu verirler. Topcular asil tech 16`dan sonra (Chambered Demi Cannons) giderek artan bir bicimde degerlenmeye baslar. Bu asamadan sonra back row denilen savas sirasinda arka saf tamamen topculardan olusacak sekilde dolmasi gerekir. Bunu saglamak icinde topcu sayin toplamda atli ve piyade sayisini gecmeyecek sekilde olmali ve topcu sayisi combat width kadar olmali.

Peki combat width neden bu kadar onemli ? Combat width demek savasta bir safta veya sirada (line ) yer alacabilecek maksimum birlik sayisi. Cw 30 ise demek oluyor ki front line de en fazla 30 birlik savasabilir. Savasta hem front line hemde back row denilen iki sira oldugundan 30 birimde geride savasir demektir. Piyade her zaman on safta olacagindan dolayi,eger combat width kadar piyaden varsa topcular arka safta dizilir. Yani ozetle combat width kadar back row (arka saf) genisligi olacagindan combat width kadar topcun olmalidir.

Topcularin bu kadar degerli hale gelmesi, tech arttikca fire piplerinin artamasiyla alakali, ayrica arka siradan vurduklari icin on saf tukenene kadar zarar gormeden dusmana zarar veriyorlar. Ek olarak piyade sayinin on safi doldurmayacak sekilde az olmasi da cok tehlikeli cunku bu sefer topcular on safa gelirlerse 2 kat fazla hasar alirlar.

Sorunun cevabini biraz fazla detaylica verdim,kusura bakmazsin umarim.
biraz zaman geçmiş kusura bakmayın bu topçularla ilgili kale seviyesi kadar top lazım fakat daha fazla top bulundurmanın siege e katkısı olur mu mesela 2 seviye forta 2 top ile 5 top arasında siege zamanını kısaltabilir miyiz yoksa fazla top olmasının etkisi yok mu? teşekkürler şimdiden
Ara
Cevapla
#11
10 topçuya kadar siege kısaltma süresi var. O sebeple genelde ordu dizilişlerinde topçu sayısı 10'un altında bulunmaz.
Ara
Cevapla
#12
siege bonus +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8

Castle (Fort level 2) 1 4 6 8 10 12 14 16
Bastion (Fort level 4) 1 6 9 12 15 18 21 24
Star fort (Fort level 6) 1 8 12 16 20 24 28 32
Fortress (Fort level 8) 1 10 15 20 25 30 35 40

normalde topçu sayısına göre maximum +5 siege bonus kazanabiliyoruz. napoleonic warfare' i açında topçu sayısını dahada arttırdığımızda bonus +8 e kadar çıkabiliyor. Örneğin 2. seviye bir kale için 1 topçu 1 siege bonus verirken. 4 topçu 2 bonus bu şekilde devam ediyor.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#13
50k piyade 20k topçulardan oluşan bir orduyla tüm düşman fortlarına mutant gibi saldır o zaman nası etkili olduğunu anlarsın
ha bide 20k topçu ile kendinden daha güçsüz bir orduyu tamamen yok edince nası etkili olduğunu anlarsın
Ara
Cevapla
#14
100 k piyade 80 k süvari 100 k topçuyla hiç bir devlet koalisyona giremez sana
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.