Victoria 2 - Kara Savaşları Rehberi
#1
Kara Savaşları Rehberi



Nasıl fabrikalar işçi arıyorsa ordununda onlara katılacak bir askere ihtiyacı vardır.Askerler bölge bölge çıkmaktadır yani bazı bölgelerde asker çıkaramazken bazı bölgelerde çıkar.Askerler bölgelere yapılan tevşikler ve yüksek maaşlar ile artarlar.

Askerler sağ üste ''Millitary'' kısmına takılandıktan sonra çıkan ekranda ''Build Army'' sekmesine tıklanarak istenen tugaylar üretilmeye başlanır.


Supply limit ve Attrition : Supply limit bir bölgenin besleyebileceği maksimum asker sayısıdır fazlası ordunun hastalanıp bir kısım kayıplara sebep olur attrition da işte o kayba verilen isimdir.

Supply limit ''chemistry'' teknoloji ağacındaki araştırmalar ve demir yolları ile arıtırılır.Ayrıca doğal olarak çöl,orman,dağ ve tepelerde supply limit düşükken bozkır ve düzlüklerde yüksektir.

Terimler 

Dig-in: Savunma bonuslarından biridir.Bir orduyu bir bölgede 5 gün bekletirseniz 1 zar değeri kadar düşmana ( düşman o bölgeye saldırdığı takdirde) debuff verirsiniz yani hasarını düşürürsünüz(1 zar seviyesi %10 hasar demektir).Dig-in ''Army Doctrine'' teknoloji ağacında teknoloji başına +1 dig-in seviyesi artırılabilir.

Ayrıca dig-in seviyesi düşman sizden attığı her yüksek zarla birlikte 1 puan azalır bunu da belirteyim yani uzun savaşlarda ibre savaşta saldıran tarafa dönebilir.

Recon ve Siege statları;

Recon ve Recon Eff: (2) Recon ordunun daha hızlı işgal etmesini ve düşmanın bize sağlayabileceği dig-in debuffını düşürmekte işe yarar.Recon statı Hussar,Uçak,Dragoon ile kazanılabilir.Recon EFf ise Recon'un ne kadar efektif olduğunu gösterir bize o da ''2'' ile işaretlediğim yerde gözükmektedir.

10 bin kişi için 1 Recon statı gerekmektedir.Benim ordum 33 bin kişiden oluşmaktadır ve Hussar'dan 2 Recon,Dragoon'dan 1 Recon statı gelmiştir yani ordunun Recon ihtiyacı karşılanmıştır isterseniz ordunuza bir kaç piyade ve ya top ekleyebilirsiniz çünkü Recon Eff'i zorlamadım bu orduda.

Siege ve Siege EFF: (3) Siege statı ordunun daha hızlı işgal etmesini ve Fortlardan alabileceği hasarı düşürür.Engineer ve Tank ile Siege puanı giderilebilir.

30 bin kişi için 1 Siege statı yeterlidir.
Buradan savaş mantığını geçip tekrar terimlere geri döneceğiz.

Savaş Mantığı


1 = Organizasyon bir tugay/ordunun ne kadar savaşabileceğini gösterir.Bir tugayda organizasyon 0'a düşerse savaşamaz.
2 = Strength bir ordunun savaşabilecek kişi sayısını gösterir.(Savaştan sonra eğer millitary hospitals bulunmuş ise bir kısım asker ölmektense tekrar pop'a katılır)
3= Arka saflar  savaşın en önemli kısmıdır.Support statı bulunan askerler arka saflarda savaşırlar.
4= Ön saflar savaşın hasar çekenleri denebiliniler.Ön kısımda support statı bulunmayan birlikler savaşırlar.
5= Rastgele atılan zar,general,dig-in,arazi,gaz saldırılar ve ya savunmasının getirdiği bonus hasarları ve ya dezavantajları gösterir.
6= Bir karedeki askerin kişi sayısı ve organizasyonunu gösteren bir ekrancık bu ekranda görüldüğü gibi savaşamayacak bir durumdadır yani etkisi eleman olmuştur.

Savaşlar round şeklinde gerçekleşir her rounda bir kere zar atılır ve roundlar 5 gün sürer.

1.Önce saldıran ve savunan taraflar zarlarını atar.
2.dig-in,arazi,lider ve potansiyel gaz saldırıları zarlara eklenir.
3.Tüm etkiler saldıran ve savunan için net bir veriye dönüşür.
4.Millitary Tactics etkisi de hesaplanır ardından savaşlar simülasyon edilir.
5.Savaş sonrasında millitary hospitals etkisi ile savaşta strength hasarı alan bazı askerler tekrar pop'a geri dönerler.

Her gri kare içinde x olan kısıma bir tugay yerleştirilebilir bu her kare 1 width'tir oyundaki teknoloji ilerledikçe width azalır aynı şekilde dağ,orman ve tepelerde width düşer.

Terimler

Organizasyon:bir tugay/ordunun ne kadar savaşabileceğini gösterir.Bir tugayda organizasyon 0'a düşerse savaşamaz.

Moral:Bir ordunun azalmış organizasyonunu geri kazanmasındaki hızı belirleyen faktörüdür.Army Leadership teknoloji ağacında geliştirilebilir.

Strength: bir tugayın savaşabilecek kişi sayısını gösterir.(Savaştan sonra eğer millitary hospitals bulunmuş ise bir kısım asker ölmektense tekrar pop'a katılır)

Millitary tactics: Birliklerin aldığı hasarı düşürür.Army Leadership teknoloji ağacından araştırılabilir.

Disiplin:Askerlerin alacağı organizasyon hasarını düşürür.Disiplin en yüksek Guard en düşük düzensiz piyadelerdir.Geri kalan birliklerin aldığı organizasyon hasarı sabittir.

Experience: Savaşta yaşanan roundan gelen zarın etkisini artırır.

Manevra:Manevra bir birliğin karşıyı ne kadar sarabileceğini gösterir.Mesela Hussarlar 4 manevraya sahiptir karşı tarafında her hangi bir düşman tugayı olmazsa diğer widthlere yönelir Hussar'ın 4 width'i olduğuna göre karşısındaki 1 width sağ ve sol tarafındaki 3 width'e saldırabilir hale gelir bu diğer birliklere destek sağlamasını sağlar.

Süvarilerden Hussar ve Dragoon piyadelerden Guard ve Engineerların manevrası 1'den fazladır.Guard oyundaki en iyi saldırı birliklerinden biri olmasının altında yatan sebeplerden biri budur manevra,disiplin ve saldırısının normal birliklere göre daha yüksek olmasıdır.

Support:Arka saflarda savaşan birliklerde bulunan bir stattır.Savaşlarda belirleyici özellik denebilir çünkü size savaş sistemini daha iyi anlamanızı sağlayacak şeyi açıklıyorum;

Aslında oyunda gösterilen hasarların üzerine bir de +10 saldırı ve ya savunma puanı eklemelisiniz yani oyun içerisinde bir piyadenin saldırı puanı 1 ise aslında 11'dir.Asıl konumuza dönelim yani support statına,support statı top,engineer ve Uçağın saldırı ile defans puanlarını katlar, %200 ise hasarlar 2 katına çıkar hesaplama şu şekildedir.

(10 + oyun içi hasar) x Support değeri = Gerçek hasar            

Kısacası ordular support birlikleri olmadan etkilerini büyük ölçüde kaybederler.

Supply Consumption: Askeri teknolojiler araştırıldı mı ordunun ihtiyacı olan erzağın ne kadar artacağını gösterir.Yani size çıkacak masraf artar :D.

Liderler

Her liderin,general olmadan önceki bir meslek ve kişiliği vardır bunlar rastgele olarak generallerde belirir.Bu bahsettiğim özellikler aşağıdaki şeyleri efekte edebilir.
  • Organizasyon = Ordunun maksimum organizasyonu artar.
  • Moral = Ordunun organizasyonunu toplama hızını artırır.
  • Speed = Ordunun hareket hızını etkiler
  • Recon = Recon özelliğini artırmaya yarar.(Bunu tam olarak bilmiyorum)
  • Experience = Ünitenin kazanabileceği tecrübeyi artırır.
  • Reliability = Askerlerin millitancy'sini etkiler.
  • Atak ve Savunma = Puanına göre zarlara direk sayısal etkide bulunur.

Generali olmayan orduların alacağı dezavantajlar

İyi bir general örneği 


                                                                          Teknoloji

Burada bazı önemli özellik/birlikleri hangi teknoloji ile açacağınızı göstereyim
En önemli araştırmalar Army Leadership ve Heavy Armament kısımlarıdır arından oyun tarzınıza göre teknolojilerinizi şekillendirmelisiniz yani oyunda teknolojilerinizi bulunduğunuz coğrafyaya ve oyun tarzınıza göre belirleyin Osmanlı Devleti gibi bir yerde saldırıya dayalı bir ordu kurmaktansa defansif bir ordu kurmak daha mantıklı olabilir ve ya Avrupa ülkelerinde savunmadan ziyada saldırı orduları daha önemli olabilir.



Bazı Tüyolar

 
  • Savaşlarda Forts seviye başına %10 organizasyon ve %10 millitary bonusu verir yani bol bol kurmaya çalışın.
  • Savaşlardan önce belli bir strateji belirleyin nereye yüklenip orada kazanılmış bir savaş düşman ile olan cephenizde nasıl bir değişiklik yaratabileceğini hesaplayın.Zaten bir kere düşmanı yardınız mı gerisi gelir.
  • Eğer düşman cephesinde sağlam savunma yerleri varsa alternatif işgaller yapabilirsiniz mesela Prusya olarak Avusturya'ya karşı savaşıyorsunuz ve Bohemya bölgesi savunmak için el verişli bir bölgedir.Oraları yaracağınıza Bayvera ve Wurtemberg üzerinden ülkesini sarabilirsiniz böylece savunma pozisyonlarını kaptırmaya başlar ya da inat edip pozisyonlarından vazgeçmez ise yavaş yavaş geriden işgale devam edersiniz.
  • Avrupa savaş sahnesinde her zaman Guardlara önem verin çünkü statları yüksek ve uzun süre savaşabilecek birliklerdir eğer sayı üstünlüğünüz olan bir muharebede bir de Guardlar var ise manevradan ötürü tam bir kıyım yaşatabilirsiniz.
  • Mobilizeleri düzenli ordularınızla entegre edin böylece mobilizeler,top desteğinden mahrum kalır ne de toplar ön saflarda savaşabilecek piyade eksikliğinden.
  • Büyük savaşlarda organizasyon ve strength bakımından güç düşmüş orduları kendi bölgelerinize çekin böylece ilerleyen süre zarfından eski gücünü toparlayacak ve savaşa devam edeceklerdir.Bu sizin büyük savaşlarda devamlılığı sağlayacak yegane şeydir.
  • Düşman topraklarında askerleriniz daha yavaş yenilenir kendi topraklarınızda ise tam tersi bunu düşmanlarınıza karşı kullanabilirsiniz.
  • Her zaman mümkün ise düşman toprağını ele geçirmeye bakın bu düşmanın ekonomisini baltalayacaktır.Ayrıca Savaş yorgunluğu gibi dikkate değer bir özellik mevcut yorgunluk artıkça halkın ürettiği malzemelerde azalma olur bunları iyi kullanmaya bakın.


Rehberim şu an için son bulmuştur önerilere açığım.Konu altında sorularınız olursa cevaplarım.İyi oyunlar dilerim :D.
[+] 4 üye SatanistKesenKedi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yeni başlayanlar için baya yararlı olmuş  (Y)
Ara
Cevapla
#3
Çok iyi, serinin 3. oyunu duyursunlar başlayacağım 2. oyuna.
Cevapla
#4
Sizi aramızda görmek bizi mutlu eder :D.
Ara
Cevapla
#5
Süper olmuş eline sağlık.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.