XCOM 2 - Grenaider Rehberi
#1
l1anQE.jpg
Grenaider
Bütün askerleriniz ayrı bir biçimde bomba taşıyabilir, ancak Grenaiderlar savaş alanında tamamen patlamayla özdeşleşmiş bir sınıf ve doğal olarak diğer askerlerden daha çok bomba taşıyabiliyorlar. Sahip oldukları özel silahlarla sahip oldukları bombalar daha uzun menzilde etkili olabiliyor ve hatta daha büyük alana daha çok hasar verebiliyor. XCOM 2'deki çok sayıda arkasına saklanabilecek alan bu tür bombalarla kullanılmaz hale getirilebiliyor, düşmanların zırhları sadece bu tür bombalarla aşılabiliyor. 

Demolitions Expert yetenek ağacını takip eden Grenaiderlar için Heavy Ordnance, Volatile Mix ve Salvo gibi özellikler mevcut. Bu özellikler Grenaiderların daha hızlı ve daha etkili bomba atmasını sağlıyor. Bu ana yetenek ağacının verdiği alan hasarı dikkate alındığında, karşı yetenek ağacında Supression ve Rupture özellikleri Demolition ve Saturation Fire özelliklerinden daha avantajlı duruyor. Proving Ground'dan EXO/WAR giysileri yararlı olmakla birlikte Blast Padding'ten elde edilen ekstra zırh slotu Grenaiderları adeta tank birimlerine dönüştürüyor.

Heavy Gunner ise direkt atış yoluyla düşmanın zırhını en etkili bir biçimde kırmayı amaçlıyor. Shedder, Holo Targeting, Chain Shot özellikleri özellikle oyunun son dönemlerinde karşılaşabileceğiniz ağır zırhlı robotik düşmanların zırhını kırma konusunda kilit bir yere sahip. Rupture hala özellikle Sectopod gibi devasa düşmanlara karşı önemini koruyor. Demolitions Expert'teki Salvo özelliği Hail of Bullets'a nazaran daha garanti sonuç verebilir, dolayısıyla Grenaider'in zayıf kalan isabetini çeşitli silah modifikasyonları ve PCS geliştirmeleriyle desteklemek önem sarfediyor. Autoloader ve Expanded Magazine'ler Heavy Gunner'in mermi sıkıntısına çözüm olabilir.

Grenaiderlerin bombalarla ilgili bonusları defansif bir sis bombasından çeşitli deneysel bombalara kadar tüm bombalara etki ediyor. Düşmanın zırhına zarar verebilen asit bombaları özellikle Grenaider'ların 'zırh yokedici' misyonunu destekliyor.

Ayrıntılı Grenaider Build Karşılaştırmaları
Grenaiderler ilerledikçe aşağıdaki seçeneklere sahip oluyorlar. 
  1. Blast Padding vs Shreddder
  2. Demolition vs Supression
  3. Heavy Ordnance vs Holo Targeting
  4. Volatile Mix vs Chain Shot
  5. Salvo vs Hail of Bullets
  6. Saturation Fire vs Rupture
Yazımızda hangi seçeneğin ne gibi avantajlara sahip olduğunu inceleyeceğiz.

1. Blast Padding vs Shredder
Blast Padding, Shredder'in defansif versiyonu. Grenaiderların düşmanın zırhını yokedebilmektense kendilerinin ayrı bir zırha sahip olmasını sağlıyor.

Böylelikle Grenaiderlar tank haline gelip dayanıklılıklarını arttırıyorlar. Askere verilecek EXO Suit gibi zırhlarla dayanıklılığı daha da arttırılabilir. Ancak Ranger sınıfı askerler de tank işlevi görebilirler, eğer Grenaider'inizin tank olmasını istiyorsanız Ranger'inizde Phantom olarak ilerlemelisiniz. Blast Padding etkisini oyunun ileri dönemlerinde kaybetmektedir, çünkü düşmanların hasar gücü yükselir ve zırhları daha kolay parçalayabilirler. 

Shredder, Blast Padding'in ofansif versiyonu. Grenaiderların zırh elde etmektense düşmanın zırhını parçalabilmesini sağlıyor.

Eğer zırhlı birlikleri hızlı bir biçimde yenilgiye uğratmak istiyorsanız bunu seçmelisiniz. İlk olarak Grenaiderlarla vurup zırhı devredışı bırakıp ardından zırshız düşmanı kolaylıkla yenebilirsiniz. Shredder özellikle Holo Targeting ile uyumludur. Grenaider bu ikisinin kullanımıyla önce düşmanın zırhını yokedip ardından diğer askerlere yardımcı olması için isabet bonusu sağlar. Shredder'in etkisi oyunun son dönemine kadar devam etmektedir çünkü 3 kademeye kadar zırhı yokedebilir.

2. Demolition vs Supression
Demolition, saklanabilecek alanların hedef alındığı bombalar için daha iyi bir tercihtir. Supression'dan daha risklidir, çünkü eğer düşmanın saklandığı bölge düşmanla birlikte yokedilemez ise düşman bir sonraki tur başka bir saklanma noktasına geçebilir. Bazı saklanma yerleri tamamen yokedilemez.

Supression, tehlikeli hedeflerin ekibinize saldırmasını önlemekte birebir. Özellikle turun sonuna doğru kullanılmalıdır. Demolition'a oranla daha defansif bir özelliktir, düşman hasar vermez ancak düşmanı hareket edemez hale getirir. Holo Targeting ile iyi bir ikili oluştururlar. 

3. Heavy Ordnance vs Holo Targeting
Heavy Ordnance, Grenaidearınızda öncelikli olarak bombalar kullanıyorsanız avantajlıdır. Saklanan hedeflere karşı iyidir, yüksek dodge'a sahip hedeflere karşı iyidir. Oyunun son dönemine doğru daha etkilidir. 

Holo Targeting, bonusu saldırınız isabet etse de etmese de etkilidir. Archon gibi yüksek defansa sahip düşmanlara karşı açılış hamlesi olarak kullanılabilir. Shredder, Hail of Bullets veya Rupture ile birlikte kullanılınca daha ölümcül bir silah haline gelir. 

4. Volatile Mix vs Chain Shot
Volatile Mix, Flashbang gibi özel bombalar için daha iyidir çünkü çok az hasar verir. Oyunun orta ve son döneminde çok etkili olabilir çünkü Muton Autopsy, Plasma Grenade gibi özellikleri size sunar. 

Chain Shot'un etkili bir şekilde kullanılabilmesi için ilk vuruşun isabet etmesi gerekir, Grenaider'lar en iyi isabete sahip askerler olarak bilinmezler, dolayısıyla çok da kullanışlı değildir.

5. Salvo vs Hail of Bullets
Salvo, hasar vermek için bomba kullanan Grenaiderlar için daha avantajlı bir tercihtir çünkü 2 bomba birden atılmasını sağlayabilir veya 1 bomba atıp başka bir hamle yapılmasına olanak sağlayabilir. Daha defansif bir özelliktir çünkü Grenaider'ın bu özelliği kullanabilmesi için bir konumda konuşlanmış olması gerekir.

Hail of Bullets, düşük isabet oranına sahip Grenaiderlar için iyi bir tercihtir. Shredder ile birlikte iyi ikili olurlar, yüksek defansa sahip Gatekeeper gibi birimlere karşı avantaj sağlarlar. Bir vuruş yerine 3 vuruş harcar, dolayısıyla iyi bir silaha sahip olmanız gerekir.

6. Saturation Fire vs Rupture
Saturation Fire, bombanız bittiğinde veya az kaldığındad kullanışlıdır, Saturation Fire'ın düşmana isabet etmesi garanti değildir, bir yerin arkasına saklanan düşmanların büyük ihtimalle saklandığı yer yok olacak, ancak kendileri hasar almayacaktır.

Rupture, belli hedefleri tek başına indirebilmek isteyen Grenaiderlar için çok önemli bir seçenektir. Oyunun son döneminde yüksek cana sahip düşmanlara karşı bu özellik kullanılmalıdır. Shreddder veya Holo Targeting ile birlikte kullanıldığında bu özellik aha güçlü bir hal alır. Rupture kullanılığına kritik bir vuruş garantidir. Rupture bir vuruş yerine 3 vuruş harcar, dolayısıyla iyi bir silaha sahip olmanız gerekir.
Cevapla
#2
psişikleriniz varsa pek önermedigim sınıf grubu oyun başları gayet iyi oyun sonları işe yaramaz
p8RNv0.png
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.