XCOM: Enemy Unknown - Assault Rehberi
#1
Assault Sınıfı
İlk girip son çıkanlar. Assault birimlerini grubunuzla beraber tutun, tek bırakıp çok ilerlemeyin. Tam bir keşif ve yakından çatışma uzmanlarıdır, çoğu durumda en önde yer alırlar. Uzaylılara da en yakın birlik olduğu için en fazla da onlar ateş altındalardır. Uzaylılar doğrudan Assault'u hedef alıp ateşlerini ona odaklarlarsa Assault pek de uzun süre dayanamaz. Bu nedenle Assault'unuza en iyi zırhları ve can arttıran eşyaları verin. EU'da Overwatch modu ile kısa mesafe kaydetmeler hemen hemen her durumda kullanılabilir ve Assault'a destek sağlar. EW'de eklenen Meld ile bazen daha riskli hareketler gerektiği için Assault'larınız yalnız kalabilir, kanatlardan hareket edebilir ve rahatça ateş edilebilir.

Silahlar
Assault sınıfı birincil silahlar arasında iki seçeneğe sahip olan tek sınıftır:pompalılar ve tüfekler.İkincil silahlar olarak tabanca kullanırlar.

Pompalılar
Silah ResmiSilahAna HasarKritik HasarıKritik ŞansıMenzili
XEU_Shotgun.pngShotgun3-56-8%20Kısa
XEU_Scatter_Laser.pngScatter Laser5-79-11%20Kısa
XEU_Alloy_Cannon.pngAlloy Cannon8-1014-16%20Kısa

Tüfekler
Silah ResmiSilahAna HasarKritik HasarıKritik ŞansıMenzili
XEU_Assault_Rifle.pngAssault Rifle2-45-7%10Kısa
XEU_Laser_Rifle.pngLaser Rifle4-67-9%10Orta
XEU_Light_Plasma_Rifle.pngLight Plasma Rifle4-68-10%10Orta
XEU_Plasma_Rifle.pngPlasma Rifle6-811-13%10Orta

Tabancalar
Silah ResmiSilahAna HasarKritik HasarıKritik ŞansıMenzili
XEU_Pistol.pngPistol1-22-4%0Orta
XComEU_Laser_Pistol.pngLaser Pistol1-33-5%10Orta
XEU_Plasma_Pistol.pngPlasma Pistol2-45-7%0Orta

Rütbe Özellikleri
Rütbe ResmiRütbeÖzellik ResmiÖzelliklerAçıklamaları
RANK_SQUADDIE.pngSquaddieXEU_Assault_RunAndGun.pngRun&GunAtıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir.
RANK_CORPORAL.pngCorporalXEU_Assault_TacticalSense.pngTactical SenseGördüğünüz her düşman başına +5 Defans verir. (Maksimum +20)
RANK_CORPORAL.pngCorporalXEU_Assault_Aggression.pngAgressionGördüğünüz her düşman başına +%10 kritik vurma şansı verir. (Maksimum +%30)
RANK_SERGEANT.pngSergeantXEU_Assault_LightningReflexes.pngLightning ReflexesHer tur bu birime yapılan ilk reaksiyon ateşini başarısız olmaya zorlar.
RANK_SERGEANT.pngSergeantXEU_Assault_CloseAndPersonal.pngClose and PersonelXCOM: Enemy Unknown'da: Bitişiğindeki düşmanlara %30 kritik vurma şansı verir. Bu bonus düşmandan uzaklaşıldıkça azalır.
XCOM: Enemy Within'de: Bir düşmanın 4 tile çevresinde yapılan ilk standart saldırı action harcamaz. Run&Gun ile birlikte kullanılamaz.
RANK_LIEUTENANT.pngLieutenantXEU_Assault_Flush.pngFlushDüşmanları saklandıkları yerden çıkmak zorunda bırakan bir saldırı yapmana imkan sunar. Hedefi bulma şansı yüksektir ama daha az hasar verir.
RANK_LIEUTENANT.pngLieutenantXEU_Assault_RapidFire.pngRapid FireTek bir hedefe arka arkaya iki saldırı yapmanı sağlar. Her atış -15 hedefleme penaltısına sahiptir.
RANK_CAPTAIN.pngCaptainXEU_Assault_CloseCombatSpecialist.pngClose Combat SpecialistAtıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir.
RANK_CAPTAIN.pngCaptainXEU_Assault_BringEmOn.pngBring 'Em OnKritik hasarlarda grubun görebildiği her düşman başına ekstra 1 hasar ekle. (Maksimum 5)
RANK_MAJOR.pngMajorXEU_Assault_ExtraConditioning.pngExtra ConditioningGiyilmiş armor tipine göre ekstra can sunar.Daha ağır zırhlar bu bonusu yükseltir.
RANK_COLONEL.pngColonelXEU_Assault_Resilience.pngResilienceBu birim kritik hasar almaz.
RANK_COLONEL.pngColonelXEU_Assault_KillerInstinct.pngKiller InstinctRunGun'ı aktive etmek,o tur boyunca +%50 kritik hasar şansı sunar.

Assault Tipleri
Bu kısımda oyun içerisinde kullanabileceğiniz iki farklı Assault birim türü göstereceğim sizlere. Birimleri Assault Alpha ve Beta olarak adlandırıp inceleyelim.

Assault Alpha
Rütbe ResmiRütbeÖzellik ResmiÖzelliklerAçıklamaları
RANK_SQUADDIE.pngSquaddieXEU_Assault_RunAndGun.pngRun&GunAtıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir.
RANK_CORPORAL.pngCorporalXEU_Assault_TacticalSense.pngTactical SenseGördüğünüz her düşman başına +5 Defans verir. (Maksimum +20)
RANK_SERGEANT.pngSergeantXEU_Assault_LightningReflexes.pngLightning ReflexesHer tur bu birime yapılan ilk reaksiyon ateşini başarısız olmaya zorlar.
RANK_LIEUTENANT.pngLieutenantXEU_Assault_Flush.pngFlushDüşmanları saklandıkları yerden çıkmak zorunda bırakan bir saldırı yapmana imkan sunar. Hedefi bulma şansı yüksektir ama daha az hasar verir.
RANK_CAPTAIN.pngCaptainXEU_Assault_CloseCombatSpecialist.pngClose Combat SpecialistAtıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir.
RANK_MAJOR.pngMajorXEU_Assault_ExtraConditioning.pngExtra ConditioningGiyilmiş armor tipine göre ekstra can sunar.Daha ağır zırhlar bu bonusu yükseltir.
RANK_COLONEL.pngColonelXEU_Assault_Resilience.pngResilienceBu birim kritik hasar almaz.

Alpha tipi Assault'lar sıyrılma ve hayatta kalma üzerine kurulular. Bu durum onlara takımın gözcüsü yada kanatlardan ilerleyen adamı olarak yardım sunabilir.

Run&Gun özelliği ona yaralanmış düşmanları yada etrafından dolanılmış düşmanları öldürme fırsatı sunar. 

İlk iki özelliği Tactical Sense ve Lightning Reflexes birimin savunmasını yükseltirken Resilience'da onun bir çok saldırıyı sırtlamasına imkan sunar. Bu sayede Alpha birimleri öldürülmesi en zor XCOM birimleri olurlar.

Flush, Alpha birimlerine düşmanların sahip oldukları avantajlı bölgeleri terketmelerine sebep olabilir.Bu özellik Overwatch'da olan takım arkadaşları ile birlikte de kullanılabilir.

Close Combat Specialist binalar gibi dar alanlarda ve de yakın menzilli düşmanlara karşı iken büyük bir avantaj sağlar. 

Assault Beta
Rütbe ResmiRütbeÖzellik ResmiÖzelliklerAçıklamaları
RANK_SQUADDIE.pngSquaddieXEU_Assault_RunAndGun.pngRun&GunAtıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir.
RANK_CORPORAL.pngCorporalXEU_Assault_Aggression.pngAgressionGördüğünüz her düşman başına +%10 kritik vurma şansı verir. (Maksimum +%30)
RANK_SERGEANT.pngSergeantXEU_Assault_CloseAndPersonal.pngClose and PersonelXCOM: Enemy Unknown'da: Bitişiğindeki düşmanlara %30 kritik vurma şansı verir. Bu bonus düşmandan uzaklaşıldıkça azalır.
XCOM: Enemy Within'de: Bir düşmanın 4 tile çevresinde yapılan ilk standart saldırı action harcamaz. Run&Gun ile birlikte kullanılamaz.
RANK_LIEUTENANT.pngLieutenantXEU_Assault_RapidFire.pngRapid FireTek bir hedefe arka arkaya iki saldırı yapmanı sağlar. Her atış -15 hedefleme penaltısına sahiptir.
RANK_CAPTAIN.pngCaptainXEU_Assault_BringEmOn.pngBring 'Em OnKritik hasarlarda grubun görebildiği her düşman başına ekstra 1 hasar ekle. (Maksimum 5)
RANK_MAJOR.pngMajorXEU_Assault_ExtraConditioning.pngExtra ConditioningGiyilmiş armor tipine göre ekstra can sunar.Daha ağır zırhlar bu bonusu yükseltir.
RANK_COLONEL.pngColonelXEU_Assault_KillerInstinct.pngKiller InstinctRunGun'ı aktive etmek,o tur boyunca +%50 kritik hasar şansı sunar.

Beta tipi Assault'lar ileri atılıp, yakın menzillerde düşman birimlerini yoketmek üzerine kurulu askerlerdir.

Aggression ve Close & Personal özellikleri Shotgun'ların kendilerinde bulunan kritik şansı ile de birleşerek neredeyse her saldırının kritik hasar olmasını sağlar. Rapid Fire'dan gelen iki saldırı Bring'em On ve Killer Instinct ile birlikte yüksek hasarlı kritik saldırılara dönüşebilir.

Pompalılar Run&Gun ve Killer Instinct özelliklerinin avantajlarını kullanmak adına en iyi seçim olacaklardır.Ama yine de bu özellikler Assault tüfeklerinde de kullanılabilirler özellikle Aggression Rapid Fire ve Bring 'Em On onları ölümcül piyadelere dönüştürür.
[+] 1 üye İlber Ortaylı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.