Yama Notları: League of Legends - 8.3 Yama Notları
#1
8.3 YAMA NOTLARI
Selamlar sihirdarlar,

Swain'in yepyeni bir yetenek setine kavuştuğu 8.3 Yaması'na hoş geldiniz. Son zamanlarda birkaç şampiyon gerçekten öne çıkıyor ve bunun sebebi en güçlüler arasında olmaları yerine, genel anlamda birçok şeyi iyi yapmaları. Dolayısıyla sahip olmaları gereken zayıf noktaları biraz daha öne çıkararak rakiplerinin karşı oyun şansını arttırıyoruz.

Tabii sembolleşmiş normal saldırı şampiyonlarımızı da unutmamak gerek. Master Yi ve Tryndamere zor bir yıl geçiriyor. Bu yüzden sahip oldukları hasarı biraz arttırarak onları daha geçerli seçimler haline getiriyoruz. Tabii şimdilik amacımız sahip oldukları bütün sorunları çözmek değil; yalnızca şu anki kadar zayıf hissetmemelerini sağlamak.

Son olarak, orta koridor ve nişancı şampiyonlar arasında ortaya çıkan bazı uç durumlara el atıyoruz. Diğerlerini tamamen gölgede bırakan bazı üst düzey seçimler bulunmasının yanında, eski favorilerden birkaçının gerçekten gözden düştüğü ortada.

Bu yamada Noxus'lu iblis kolunuzu hazırlayın, sakın kuşlara uymayın ve Vadi'ye inip rakiplerinizi darmadağın edin.

Bol şans ve iyi eğlenceler.

Yazanlar: Aether, Gentleman Gustaf, Luqİzİlla

SWAIN
Swain'in şampiyon güncellemesi 8.3 Yaması'yla birlikte oyuna geliyor.LoL: Swain konusundan daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

AZIR
Azir'in koridor safhasının erken bölümlerindeki gücü, özellikle de yüksek beceri düzeylerinde diğer orta koridorların oyun üzerinde yeterince söz sahibi olmalarını engelliyor.Q'nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı.

Q - Kumların Fatihi
BEKLEME SÜRESİ 11/9,5/8/6,5/5 ⇒ 15/12,5/10/7,5/5

W - İleri! (güncellendi.)
BAŞINI EZ Azir'in askerlerinin saldırıları artık minyonları Azir'in üzerine çekiyor.

JARVAN IV
Jarvan'ın rakiplerinin ona karşı kullanabilecekleri, daha belirgin zayıf yönlere sahip olmasını istiyoruz. Taban dayanıklılığını aşağı çekmek (özellikle de orman canavarlarına karşı), düelloculara oyunun başlarında ona karşı daha etkili biçimde savaşabilme şansı sunacaktır. Taban zırh miktarı azaldı.

TABAN ZIRH 38 ⇒ 34

JHIN
Büyücülük ve zırh deşmeye gelen değişiklikler Jhin'i planladığımızdan daha zayıf bir noktaya getirdi. Bu yüzden taban hasarının bir kısmını ona geri veriyoruz. R'nin taban hasarı sonraki yetenek seviyelerinde arttı.

R - Son Perde
TABAN HASAR 50/115/180 ⇒ 50/125/200

KATARINA
Katarina koridorda tamamen etkisiz hale getirildiğinde bile, yüksek taban hasarı sayesinde koridor safhasından iyi şekilde çıkabiliyor. Bu durum kaybettiği karşılaşmalar için bile geçerli. Pasifinin hasarı azaldı.

Pasif - Açgözlü
HASAR 75/80/87/94/102/111/120/131/143/155/168/183/198/214/231/248/267/287 ⇒ 68/72/77/82/89/96/103/112/121/131/142/154/166/180/194/208/224/240 

KOG'MAW
Kog'Maw'ın hasarı yalnızca bir eşyayla bile fazla keskin şekilde artabiliyor. Normal saldırılarını gerçekten tehlikeli hale getiren bu yeteneğin hasarını azaltmak, şampiyonu eşyalara daha bağımlı hale getirecektir. W'nun azami can hasarı sonraki yetenek seviyelerinde azaldı.

W - Biyo-Büyü Salvosu
AZAMİ CAN HASARI Hedefin azami can miktarının %3/4/5/6/7'si ⇒ Hedefin azami can miktarının %3/3,5/4/4,5/5'i

LUCIAN
Lucian'ın biraz ilgiye ihtiyacı var; ancak bu değişikliklerin büyük bölümünün alt koridor taşıyıcısına yönelik geleneksel dizilimlerde hissedilmesini istiyoruz. Kritik vuruş hasarı ve ilk yetenek seviyelerinde pasifinin hasarı arttı.

Pasif - Işık Silahşoru
İKİNCİ ATIŞ HASARI Saldırı gücünün %40/50/60'ı ⇒ Saldırı gücünün %50/55/60'ı
İKİNCİ ATIŞ KRİTİK VURUŞ HASARI %50 ⇒ %75

MASTER YI
Master Yi'nin kapsamlı oynanış iyileştirmelerine ihtiyaç duyduğunu düşünüyoruz; ancak o zamana dek mevcut hali bu kadar da zayıf olmamalı. Üstatlık unvanının hakkını verebilmesi için hasarını biraz arttırıyoruz. Q'nun mana bedeli azaldı. E'nin aktifinin taban hasarı ilk yetenek seviyelerinde arttı ve ilave saldırı gücü oranı yükseldi.

Q - Alfa Vuruşu
BEDEL 70/80/90/100/110 Mana ⇒ 70/75/80/85/90 Mana

E - Wuju Stili
TABAN HASAR 14/23/32/41/50 ⇒ 18/26/34/42/50
ORAN İlave saldırı gücünün %25'i ⇒ İlave saldırı gücünün %35'i

RYZE

Ryze'ın Zhonya'nın Kumsaati'ni kullanarak ultisini garantiye alabilmesinin kararını verirken, bu etkileşim hakkında gerçekten arada kalmıştık. Ancak buna erişebilmek için hatırı sayılır bir bedel ödemesi gerektiğinden, bunun kabul edilebilir olduğu sonucuna varmıştık. Zhonya'nın Kumsaati ya oyunun ileri safhalarında geliyor ya da Ryze'ın zaten pahalı olan dizilimindeki temel eşyaların gecikmesine neden oluyordu. İlham yolu Zhonya'nın etkisine erişmeyi artık çok daha kolay hale getirdiğinden, bu denli düşük etkileşimli bir oynanışı olduğu gibi bırakmak istemiyoruz. Kronometre veya Zhonya'nın Kumsaati'ni etkinleştirmek, artık Ryze'ın ultisini tıpkı kitle kontrolüne maruz kaldığında olduğu gibi iptal ediyor.

KENDİNİ KONTROL ET Kronometre veya Zhonya'nın Kumsaati'ni etkinleştirmek, artık Ryze'ın ultisini tıpkı kitle kontrolüne maruz kaldığında olduğu gibi iptal ediyor.

SEJUANI
Tıpkı Jarvan gibi, Sejuani de her konuda epey iyi: Kendisi oyunun ileri safhalarında güçlenen, iyi derecede hasar ve kitle kontrolüne sahip bir tank. Tüm bunların yanında oyunun erken safhaları için bu kadar iyi hareketliliğe ihtiyacı yok. Bu yüzden bu özelliğini biraz aşağı çekiyoruz. Q'nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı.

Q - Kutup Saldırısı
BEKLEME SÜRESİ 13/12,5/12/11,5/11 saniye ⇒ 17/15,5/14/12,5/11 saniye

TRYNDAMERE
Tıpkı Master Yi gibi Tryndamere de şu anda biraz hasara ihtiyaç duyuyor. Yüksek seviyelerdeki taban saldırı gücü arttı. E'sinin ilave saldırı gücü oranı arttı. 

Taban nitelikler
SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI 3,2 ⇒ 3,7

E - Biçerdöner
ORAN İlave saldırı gücünün %120'si ⇒ İlave saldırı gücünün %130'u

VIKTOR
Geçmişte Viktor'un gücü, kısmen de olsa Q - Güç Aktarımı ve Lich Boğan ile rakiplerine tek atmasıyla biliniyordu. Zaman içinde yetenek setini daha uzun süre rakiplerinin yakınında kaldığında onu ödüllendirecek şekilde değiştirdik; ancak Viktor artık bunu güvenli şekilde yapmasını sağlayacak araçlara sahip değil. Sık sık riskli oyun stillerine yönelen Viktor oyuncularına, rakiplerine gerçekten yaklaştıklarında bundan canlı kurtulmalarına olanak sağlayacak araçları sağlamak istiyoruz. Q'nun kalkanı artık Eklenti: Turboşarj ile artıyor. R'nin bekleme süresi sonraki yetenek seviyelerinde azaldı.

Q - Güç Aktarımı
TURBOŞARJLI KALKAN Eklenti: Turboşarj, artık ayrıca Güç Aktarımı'nın kalkan miktarını %60 arttırıyor.

R - Kaos Fırtınası
BEKLEME SÜRESİ 120/110/100 saniye ⇒ 120/100/80 saniye

ZOE
Uçarı Yıldız'ın mevcut bekleme süresi, rakiplerine yeterince uzun bir karşı oyun aralığı sunmuyor. Q'nun bekleme süresi arttı.

Q - Uçarı Yıldız
BEKLEME SÜRESİ 7,5/7/6,75/6,5/6,25 ⇒ 8,5/8/7,5/7/6,5

CAN YENİLENMESİ
Şampiyonların taban can yenilenmesi nitelikleri, yalnızca buçuklu veya tam sayılar gösterecek şekilde temizlendi.

Cho'Gath Yetenek ve Görsel Efekt Güncellemeleri
Cho'Gath LoL'ün eski günlerinden kalma bir şampiyon ve sahip olduğu yetenek parçacık efektleri bunu gerçekten belli ediyor. Vadi'nin en devasa Hiçlik ölüm makinesinin hak ettiği kadar muhteşem görünebilmesi için bütün yetenek efektlerini elden geçirdik.

cho-q.jpg&resize=256:cho-w-2.jpg&resize=256:
cho-e-2.jpg&resize=256:cho-r-2.jpg&resize=256:

SKOR TABLOSU
Artık görüş skoru takımınız için gösteriliyor. Bunu ziynet yuvasında bulabilirsiniz.
İstatistikleri daha iyi karşılaştırabilmeniz için küçük değişikliklere gidildi.
Minyon skoru ve KDA'nın daha iyi şekilde karşılaştırılabilmesi için, skor tablosunun ayna modunun düzeni değiştirildi.

RÜN ÖZELLİKLERİ
Ön ayarlı sayfaları gizle seçeneği artık şampiyon seçiminde çalışıyor.
Seçilen anahtar rünler artık oyun sonu ekranında görünüyor.
Eğer rünlerinizi düzenlerken birincil yolunuzu değiştirirseniz, ikincil yolunuzdaki seçimleriniz kalıyor. 
Eğer tasarruf modu açık değilse, sayfa düzenleme ekranında yeni animasyonlar gösteriliyor.

DÖNÜŞÜMLÜ OYUN MODU
Kanlı Av Vakti 8 Şubat 2018 saat 19.00 ve 20 Şubat 2018 saat 10.59 arasında Dönüşümlü Oyun Modu sırasına geliyor. Kayıp Ruhları, İblis Alametlerini ve rakip şampiyonları kurban ederek sadece puan değil seni görünmez yapan İblis'in Mührü'nü de kazanacaksın.

bloodmoon.jpg

Sadece en vahşi 20 şampiyon Kanlı Av'a çıkabilecek (bunlardan 10 tanesi yalnızca bu oyun modu için ücretsiz olacak).

Ücretsiz oynanabilecek şampiyonlar: Ahri, Akali, Elise, Evelynn, Katarina, Kennen, LeBlanc, Rengar, Shaco, Talon.
Sahipsen kullanabileceğin şampiyonlar: Camille, Diana, Ekko, Fizz, Kassadin, Kha'Zix, Lee Sin, Pantheon, Yasuo, Zed.

GİDERİLEN HATALAR
  • Zombi Totem rününe sahip oyuncular, artık diğer oyuncular tarafından çağrılmış kapanları kırdıklarında bir Zombi Totem ortaya çıkmıyor.
  • Altın üreten eşyalar artık hedeflerine ulaştıktan sonra da ne kadar altın toplandığını doğru şekilde göstermeye devam ediyor.
  • Kalista'nın Pasif - Üstün Denge yeteneğinin yüksek saldırı hızlarında tetiklenememesi hatası giderildi.
  • Syndra'nın W - İrade Gücü yeteneğiyle yakaladığı hedefleri minyon saldırılarından hasar görmez hale getirememesi hatası giderildi.
  • Tahm Kench'in W - Ham Yap yeteneğiyle yuttuğu hedefleri minyon saldırılarından hasar görmez hale getirememesi hatası giderildi.
  • Sion'un E - İnfazcının Kükremesi yeteneğiyle hedef aldığı minyonun, yanlış şekilde minyon saldırılarından hasar görmez hale gelmemesi hatası giderildi.
  • Mini haritadaki kule simgeleri artık kulenin yıkılmasıyla birlikte yıkılıyor ve can göstergesi animasyonunun tamamlanmasını beklemiyor.
  • Sion'un Q - Kırıp Geçir yeteneğinin bekleme süresi, kullanımı sırasında şampiyonun kitle kontrolüne maruz kalması halinde 2 saniyeye iniyor.
  • Ivern'ün Q - Kök Sal yeteneğini yeniden kullanmasının, Ulti Şapkası rünü tarafından farklı bir ulti kullanımı olarak algılanması hatası giderildi.
  • Sion'un Pasif - Ölümün Görkemi yeteneği etkinken W - Ruh Eriten yeteneğine seviye atlatmasının, Sion'un rakip birimleri katlettiğinde kazandığı azami can miktarında sorunlara yol açması hatası giderildi.
  • Kozmik Gün Rakan artık saç dökülmesi sorunlarına sahip değil. Görsel efektleri başının alt tarafını ortaya çıkarmıyor.
  • Ay Muhafızı Warwick'in eldivenindeki mücevher ışıltısı artık yanlış yerde gösterilmiyor.
  • Muhabbet Kuşu Xayah'nın modeli, R - Tüy Fırtınası yeteneğini kullanıp yere konmasının ardından kaybolmuyor. 
  • Muhabbet Kuşu Xayah'nın R - Tüy Fırtınası yeteneğinin hançerleri, artık ona geri dönerken modelinin altında kaybolmuyor. 
  • Haritaya özel müzikler ve Yıldız Muhafızı müzikleri artık Uğursuz Koruluk, Sonsuz Uçurum ve Kristal Kayalık haritalarında aynı anda çalmıyor.
  • Belli şampiyonlar canlanırken kamera başlangıç platformunu görecek şekilde konumlandırılmadığında bile, canlanma seslendirmeleri artık doğru şekilde duyulabiliyor.
YAKINDA GELECEK KOSTÜM VE RENKLER

AY MUHAFIZI NASUS
lr-nasus.jpg?v=3

AY MUHAFIZI WARWİCK
Riot_LoL_LUNAR_WARWICK_EL_v014.jpg


MUHABBET KUŞU XAYAH VE RAKAN
sh-xr.jpg?v=3

AY HANIMI LUX
Riot_LoL_LUNAR_LUX_EL_v001.jpg

8.3 Yaması'nın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak ifadeleri aşağıda bulabilirsiniz:

emotes-2.jpg
Sırasıyla: Nasılmış? / Bol Şans / Kuçu! / Grrr! / N'aber Kanka? / Şşşş / Köpek Yılı / Bekçi Köpeği.

emotes-v.jpg&resize=640:
Sırasıyla: Kalp Kıran / WP / GG / GLHF / Poros / Anlatsana... / Aşk Simgesi / Öf Ya...
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.