Napoelon - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Total War Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-forumlari) +--- Forum: Napoleon: Total War (https://forum.strategyturk.com/forum-napoleon-total-war) +---- Forum: Napoleon: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-napoleon-rehberler) +---- Konu Başlığı: Napoelon - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi (/konu-napoelon-multiplayer-savaslari-icin-ipucu-taktik-ve-rehberi) |
Napoelon - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi - SatanistKesenKedi - 21-09-2018 Napoleon Total War benim için en zevkli multiplayer savaşlarına sahip TW oyunudur. Az da olsa oyunla alakalı tecrübelerimi paylaşmak istiyor ve bu konuyu açıyorum. Genel olarak savaş alanında ne yapılması gerektiği ve oyundaki orduların avantaj ve dezavantajlarını kısaca açıklayacağım. Genel ordu düzeni: Ünite Fiyatları ve Ordulara göre değişmek üzere genelde 4 hafif piyade, 4 elit hat piyadesi, 4 hat piyadesi ve kalan parayı, uygunsa süvariler ve yasak değilse toplara harcıyoruz. İstisnalar hariç ünitelere tecrübe puanı vermeye gerek yok. Ünitelerin Ordudaki Yeri
Hafif Piyade ve Skirmisherlar: Menzili sırası ile 100 ve 120 olan bu üniteler oyunun en uzun menzilli piyade üniteleridir. Genel olarak piyade hatlarının içine karışıp destek vermek, karşı counterpartları ile vuruşmak, yüksek bir tepeden; önde savaşan piyade hatlarına destek vermek, üstün menzilleri ile karşının manevra ve hattını bozmak için kullanılır. Süvari ve herhangi bir yakın dövüşte performansları inanılmaz kötüdür, (Ayrıca kare formasyonuna giremezler bu da süvarilere karşı neredeyse hiç şansları olmadığının habercisidir.) bu sebepten korunmaları gerekir. Skirmisherların kazıkları olması nedeniyle bir gıdım daha iyilerdir. Lakin Kazıklar çatışma ortasında yer aldıkları taktirde karşıya menzilli silahlar ile verilecek hasarı büyük oranda azaltır. Ama asıl soru şudur: HP mi yoksa Skirmisher mı? Bence HP. Neden diye soracak olursanız, kendilerinin mermi doldurma hızları çok daha iyi olup sayıları da 50% kadar daha fazladır. Böylece fazladan 30 kişi ateş ederken aynı zamanda daha hızlı mermi dolduran HP'ler Skirmisherların kolayca üstesinden gelir. Ayrıca HP'ler skirmishlerın aksine dost hatlarına uyum sağlar ve ön kısımda savaşma kabiliyeti çok daha iyidir. Savaş kızışmaya başladıktan sonra zaten menzilin çok bir önemi kalmayacak yaklaşk savaşlar 100 ila 0 menzil arasında olacak. Bu da Skirmsiherların bütün avantajını ortadan kaldırmaktadır. Elit Hat Piyadeleri ve Düz Hat Piyadeleri: Ordunun bel kemiği olan lakin çok yönlülüğü tartışılacak bir ünite tipi. Sayıları en üstün olup, statları elit olanlar dışında her konuyu kotaracak lakin hiç bir konuda öne çıkamayacak ünitelerdir. Elitler ise özellikle üstün moral ve saldırı/atak puanları ile öne çıkar. Diğer özelliklerini saymıyorum bile. Genel olarak görevi hasar emmek, hasar vermek ve alan kontrolünü sağlamaktır. Ülke ordularına göre statları fark etmektedir. Süvari: Ordunun mobil ama çağı gereğince kullanılması en zor ve iyi ellerin elinde bulunduğunda göre en iyi ünite tipinden biri. Genelde ordunun ''arta kalan parası'' bu ünite tiplerine yatırılır. İyi bir süvari ünitesi atak puanı yüksek, moral şokuna dayanıklı, morali yüksek üniteler olmalıdır. Ben şahsen genelde ağır süvarileri tercih ederim lakin iyi bir mızraklı süvari de düşman hatlarında güzel hasarlar bırakabilmektedir. Hafif süvariler ise yanlış hatırlamıyorsam hız dışında hiç bir konuda öne çıkamayan ünitelerdir. Açıkçası oyunun en iyi süvarileri her türlü açığı kapatabilecek seçenekleri ile Osmanlı Ordusudur. Özellikle Atlı Tüfekçileri karşı düşmanın ünitelerini vur kaç ile büyük hasarlar bırakabilirler. Sipahilerine değinmeye bile gerek yok bence. Toplar: Mühimmatı sınırsız, aşırı yavaş ve fiyat performansını vermekte zorlanan ünite tipidir. Üzerinde çok durmaya gerek yoktur çünkü genelde ya yasaklıdır yada map gereği pek iş yapamaz. Toplar içerisinde roket ve bazen unicorn'lar yasaklıdır. Oyunun en iyi topları bence Rusya ve Fransız Ordularındadır. Ülkelerin Orduları ve Öne Çıktıkları Kısımlar
Avusturya: Kısaca oyunun en vasat majorlerinden biri olabilir.Başta elit piyadeleri yok. Piyadelerin atakları çok iyiken (Hungarianların), geri kalan statları sıradan. Süvarileri iyi lakin büyük bir fark yaratacak düzeyde değil. Skirmisher ve HP'ler yine ortalama, HPleri hatta zayıf bile denebilir. Yakın dövüşe girdiği bütün yakın piyadeleri yenme ihtimalleri var. O yüzden stratejinizi karşıya milislerin önden gittiği doğrudan bir saldırı ile karşının hatlarını bozup yanında süvarilerin desteklediği bir strateji denenebilir.
Fransa: Genel olarak her alanda iyiler. Skirmisherları ile HP'leri vasat özellikle skirmisherlarının menzilinin 100 olduğunu belirtmek isterim. Temel süvari ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayacak bir çeşitliliğe sahipler ve bunun yanında kaliteli özel üniteleri de var. Topçuları da çok iyi özellikle tek ünitede 8 topu olan birlik müthiş. Piyadeleri ise elit dışında ortalama bir performans sergiliyor. Orduyu sırtlayan yegane kısım ise elitleri özellikle Olld Guardların düşman moralini düşürmesi büyük bir artı. Tek bir atışta karşının skirmisherlarını kaçıran Old Guardlar görmek mümkün.
İngiltere: Oyunun en iyi Standart Piyadelerine sahip devleti desek yanlış olmaz. Özellikle isabet ve doldurma hızları bütün diğer orduları geride bırakıyor.Elitleri ise oyunun en iyilerinden sayılırlar lakin ne olursa olsun bir Fransa elitleri değiller. Skirmisher ve HP'lleri de gayet iyi. Top ve süvarileri ise fazlasıyla sıradan lakin çok kötü değil.
Prusya: Prusya ordusu oyunun en dengeli ordularından biri. Neredeyse hiç bir konuda yetersiz değil, en azından en önemli kısımlarda. İngiltereden sonra en iyi standard hat piyadelerine sahip ordu. Oyunun en iyi Skirmisherları ve Hpleri kendilerinde bulunur. Süvarileri çok bir şey sunmaz ama yine de orduya hizmet edebilecek kabiliyete sahiptir. Topları ise kötüdür. Elit piyadeleri ise ortalamadır ama yine de etkililer. Mümkünse Prusya ile yakın dövüşten kaçının.
Rusya: Oyunun Osmanlı ile birlikte en ilginç ordusu. Hat Piyadeleri menzillide çok kötüyken, charge bonusunun müthiş olması ile iyi denebilecek bir yakın dövüşe sahipler. Uzun menzilli piyadeleri yok desek yeridir sadece aşırı yetersiz Hafif Piyadeleri vardır. Süvarileri ise çok iyidir, özellikle mızraklı ve ağır süvarilerde sıkıntı yaşamayacağınıza garanti verebilirim. Ayrıca At Üzerinde Tüfek kullanan ünitelere sahipler. Ve Rus ordusunun en ilginç özelliklerinden biri ise Unicorn toplarıdır oyunun muhtemelen en yıkıcı silahlarından biridir. Patlama alanı çok geniş bir yüksek patlayıcı mühimmata sahipken bunun yanına çok uzun menzilli olması da eklenmelidir. Ordunun ateş gücünü sırtlayan ünite desek yalan olmaz. Diğer önemli özelliği ise ki gözden kaçan ama kaçmaması gereken bir şey olan Soğuk Havaya karşı dirençleridir. Bu durum karlı maplerde Rusları bir adım öne taşır.
Osmanlı: Oyunun diğer ilginç ordusudur kendileri. Tartışmasız aşırı en iyi süvarilere sahipken, elit piyadelere sahip olmayıp, ortalama hat piyadeleri ile savaş alanına çıkarlar. İlginç topları vardır lakin savaş alanında görme fırsatım olmadı. Bunun yanında bir çok orduya göre fark yaratan şeyleri ise At Üstünde Tüfek kullanan süvariler ve savaş alanında yerini kılıçları ile alan bazı piyadelerdir. Oyunun tartışmasız fiyat performans olarak en iyi yakın dövüş ünitesine de bu şekilde sahip olurlar. Ayrıca Osmanlı Ordusu sıcak havalara karşı dirençlidir bu da çöl haritalarında avantaj sağlar.
İspanya: Pek tercih edilmeyen hatta gözümden kaçan yegane ordu. Kendileri nizamı savaşın yanında gerilla savaşı da yapmaktadır. Belli üniteleri orduların yerleştiği yerler dışında başka yerlerde de savaşa başlayabilme özelliğine sahiptir. Lakin her şeye rağmen hiç bir konuda parlayan bir ordu değildir. Ucuz ünitelere sahip olmasını artı sayabiliriz en azından.
Genel Tüyolar
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer merak ettiğiniz veya eklenmesini istediğiniz bir şey var ise sormaktan/belirtmekten çekinmeyin. Cevaplarım. Okuyan herkese teşekkür ederim.
@Raijin Tüyoları:
NTW - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi - Merco - 21-09-2018 Eline sağlık. Gayet bilgilendirici, güzel bir rehber olmuş. Avusturyada genellikle uzun menzilli skirmisher askerler ağırlıkta. Single oyunda iş yapabilir ama mp de pek etkisi olmuyor o yüzden Avusturya zayıf desek yeridir. NTW - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi - SatanistKesenKedi - 21-09-2018 Skirmisherlar en azından Hafif piyadelere aşık atabilse oynanabilirdi çünkü kazıkları cidden atış efektifitesini ve süvari manevrasını etkileyen şeyler belki kazıkları sırf karşı piyade atışlarını önlemek için koyabilir verimsiz salvolardan sonra yakın dövüşte işi bitirmeye çalışabiliriniz tabi. Lakin ne elit (guard) piyadeleri var ne de fark yaratacak bir üniteleri. Napoelon - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi - SatanistKesenKedi - 29-09-2018 Oyundan ünite statlarını incelerken bazı yanlışlıklar keşfettim. Yakın bir vakitte hataları düzeltip, rehbere yeni şeyler ekleyeceğim. Napoelon - Multiplayer Savaşları için İpucu, Taktik ve Rehberi - Raijin - 29-09-2018 Genel Tüyolara birkaç şey eklemek istiyorum; - Muharebe esnasında alana hakim olun, mevcut hattınızı bozmamaya gayret edin. bozmanız gerekiyorsa da fazla dağılmayın. - Birim kalitesine bağlı olarak ilk ateş eden genelde avantajlı oluyor , yüksek menzile sahip askerlerle taciz ateşleri avantaj sağlayabilir. - Arazideki yükseltileri lehinize kullanmaya bakın, savaş alanını inceleyerek yüksek yerleri rakibinizden önce ele geçirmek avantaj sağlar. - Kanatlarınızı süvari hücumlarına karşı koruyun , bunu kare formasyonu yada kazıklarla sağlayabilirsiniz. - Ordunuzda yeterli miktarda Hafif piyade veya Skirmisher bulundurmak faydalı olabiliyor. Savaş esnasında düşmana fark ettirmeden yandan veya arkadan güzel avlayabilirsiniz - Generalinizi koruyun , savaş alanında gerekmedikçe kullanmayın. |