Strategyturk Forumları
Günlük: Anno 1800 - Seferler - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari)
+--- Forum: ANNO Serisi (https://forum.strategyturk.com/forum-anno-serisi)
+---- Forum: ANNO: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-anno-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Anno 1800 - Seferler (/konu-gunluk-anno-1800-seferler)



Anno 1800 - Seferler - Ragnvaldr - 15-10-2018

01_expedition_header.png

Bu Anno 1800 geliştirici günlüğünde oyuna eklenen Seferler mekaniğinden bahsediliyor.

https://www.anno-union.com/en/im-going-on-an-adventure/ :19. yüzyılın başlarında imparatorluklar ve çeşitli ticaret şirketleri dünyanın çoğunu keşfetmiş olsa da daha erişilmemiş topraklara gitmeye ve tarihin kaybolmuş sırlarını çözmeye meraklı maceracılar vardı. Charles Darwin’in yolculuklarından Alexander Humboldt’a; merak, cesaret ve zorluk hakkındaki çeşitli hikayelere kadar, Anno 1800’deki yeni “Sefer” özelliği için ilham alabileceğimiz birçok kaynak vardı.

Seferler Anno’ya farklı bir gözden bakmamızı sağlıyor, çoğunlukla kullandığımız mimar gözü dışındaki bir bakış açısından. Arktik bölgelere yapılan tehlikeli keşif seferlerinden yağmur ormanlarında saklı eski uygarlıkların kalıntılarını bulmaya veya meşhur korsanları avlamaya kadar sizi değerli ve nadir öğelerle ödüllendirecek birçok heyecan verici hikaye var. Bu öğeler hayvanat bahçesi için egzotik hayvanlar, yeni açılan müzenizde sergilenebilen arkeolojik eserler veya üretiminizi arttıran, daha sonraki seferlerde size eşlik edebilen ve hatta tecrübeli denizciler olarak sancak gemilerinizi komuta edebilen uzmanlar olabilir.

Ancak bu seferler risksiz işler değildir. Birçok bilim insanı ve kaşif hayallerinin peşinden koşarken hayatlarını kaybetti ve aynı şekilde bu tehlikeli girişimler de geminiz ve mürettebatınız için ölümcül birer tehdit olabilir.

Sizi bir maceraya götürelim
Yeni sefer özelliği Anno 1800’e “kendi maceranı seç” tarzı görevler ekliyor. Bu görevlere bir gemiyi ve mürettebatını sonu belli olmayan bir yolculuğa göndererek başlıyorsunuz. Macera sırasında seferin türüne göre mürettebatınız farklı senaryolarla karşılaşacak ve hem ödül veren hem de güvenli olan bir sonuç almak için bu olayları nasıl çözeceğinizi akıllıca seçmeniz gerekecek. Arkeolojik, zoolojik, kurtarma görevleri ve korsan avlama gibi çeşitli sefer türleri olacak.

02_expedition_world_map.jpg

Üçüncü vatandaşlık seviyesinde açılan bu maceraları dünya haritanızda ve sefer menüsünde görebileceksiniz. Buradan her seferin ismini, türünü ve zorluğunu da öğrenebilirsiniz. Daha uzun ve tehlikeli seferler doğal olarak daha iyi ödüller sunacak. Oynayabileceğiniz çeşitli olaylar içeren birçok hikaye olacak ve aynı anda birden fazla sefere çıkabileceksiniz. Hangi yolculuğa çıkmak istediğinizi seçtiğinizde ilk önce geminizi hazırlamaya başlayacaksınız.

Moral çubuğu, seferin keşfedilmemiş sulardaki uzun yolcuklarında bir can çubuğu görevini görüyor. Moral çubuğu geminin ana moral oranı dışında erzak, özel kabiliyetler sağlayan mallar ve mürettebatınıza katılan uzmanlar tarafından da etkilenir. Kabaca, moraliniz ne kadar yüksekse seferin başarılı olma olasılığı da o kadar yüksektir.

Tecrübeli denizci danışmanınız seferdeki olası ödüller ve olaylar hakkında bilgiler verir. Olaylar diplomatik zarafet gerektiren yabancı kültür karşılaşmaları, mürettebatınızın gizemli bir geçişten geçenlerin başına kötü bir şey geleceğine inanması gibi farklı şeyler içerebilir. Sefer sırasında karşılaşacağınız olaylara uygun öğelere sahipseniz moral çubuğunuz da buna göre yükselir.

Diplomasi tecrübesine sahip uzmanlar yabancılarla karşılaştığınızda; tecrübeli topçular veya toplar düşman gemiler ile karşılaştığınızda; fazla erzak ise açık denizlerdeki uzun yolculuklarda yardımcı olacak.

04_expedition_preparation.jpg

Kaptanın önerilerine göre geminizi uzmanlarla ve diğer öğelerle doldurduktan sonra mürettebatınızı yolculuklarına göndermeye hazırsınız. Geminiz sizin “oturumunuzu (harita yani)” gerçek zamanda terk edip dünya haritasına girecek. Dünya haritasında bir simgeyle gösterilen seferin olduğu yere yönelecek ve geminin rotasını da görebileceksiniz.

Olaylar - Kaptan, kara göründü!
Yolculuğun süresi seferin varış noktasının ne kadar uzak olduğuna göre değişecek ve yolculuk sırasındaki olaylar da seferin zorluğuna göre daha fazla ve daha zor olacak şekilde çıkacak. Olayların sonuçlarına ve yaptığınız seçimlere göre farklı hikayeleri ve farklı evreleri olacak. Hemen hemen her olayın iyi ve kötü olan birçok sonucu var. Yaptığınız seçimler ve getirdiğiniz öğeler bu sonuca etki eder. Başarı olasılığı öğelerinizin kalitesinden etkilenir; uzmanlarınız, gemi, diğer öğeler ve malların kendi becerileri, etkileri bulunur.

Örneğin geminiz bir fırtına sırasında ağır hasar aldı ama gemideki bir marangoz biraz tahta kalas ile hasarı tamir edebilir. Ama hem gereken malzeme hem de tamir edecek marangoz yoksa? Ufuktaki gizemli adaya gidip yardım aramak aldığınız riske değebilir. Hasarı boş verip yolculuğa devam edelim de diyebilirsiniz ama bu karar mürettebatınızın moralini oldukça düşürür.

05_expedition_decisions_01.jpg

Daha önce de dediğimiz gibi karakterlerin belirli özellikleri olabilir, örneğin antropologlar (insanbilimci) yabancı kültürlerle karşılaştığınızda yardımcı olabilir ve özel seçenekler açabilir.

Örnek olarak: İçilebilir su arayışı içinde mürettebatınız bir adaya iner ve kutsal bir ayin yapan yerel kabileyle karşılaşırlar. Adada yaşayanları sinirlendirmek istemediğiniz karmaşık bir durum. Neyse ki insanbilimciniz yabancı gelenekler üzerinde yıllarca çalıştı ve ayinlerine katılarak kabileye gereken saygıyı gösterebilir. Başarılı olursanız kabileden ödül olarak özel bir öğe alırsınız.

Bu gibi karmaşık durumlarda başarılı olmanızı garanti eden öğeler var ama bazı senaryolarda en basit şeyler bile yardımcı olabilir. Örneğin sabun tıp bonusu verir, tahta kalaslar ile geminizi tamir edebilirsiniz, papağanlar da bazen umut sağlayabilir.

Risk mi? Risk her zaman var
19. yüzyıldaki büyük bilim yolculukları gibi her zaman riskler vardır ve yüksek beceriye sahip kişiler hangi riskleri alıp almayacağını iyi bilir. Olaylarda başarısız olmak veya gerekli maddelere ve becerilere sahip olmadığınızda olayları görmezden gelmez seferinizin moralini azaltır. Gamescom’da gösterdiğimiz “Aşk Adası” seferinde kabile şefiyle olan karşılaşmanın çeşitli sonuçları vardı. Şanslıysanız (veya iyi hazırlanmışsanız) kabile üyelerinden biri uzman olarak mürettebatınıza katılabilirdi ama talih yüzünüze gülmediyse kötü zamanlanmış bir “Kim o?” şakası bile komedyeninizin hayatına mal olabilir. Gemide ne kadar boş alan olduğu da önemli, bir olay sırasında aldığınız ödül için birini arkada bırakmak veya mallarınızı denize atmak zorunda kalabilirsiniz.

06_expedition_decisions_02.jpg

Seferler sırasındaki olaylarda başarılı olsanız bile moraliniz düşer. Gemideki her yiyecek ve içecek maddesi erzak sayılır ve her olaydan sonra daha az moral kaybetmek için erzak harcamayı seçebilirsiniz. Moral zamanla azalır ve kötü bir durumdayken oldukça düşebilir. Maceranız bitmeden moraliniz 0’a ulaşırsa seferiniz kaybolmuş sayılır; geminizi, mürettebatınızı, kargonuzu ve papağanınızı kaybedersiniz. Neyse ki gemiyi siz kontrol ediyorsunuz ve seferin çok riskli olduğunu düşündüğünüz zamanlarda veya durumun beklenmedik bir şekilde kötüye gideceğini hissettiğinizde geminizi aktif bir seferden geri çağırabilirsiniz.

Şans cesur olandan yanadır – ödüller de
Seferi bitirirken birkaç nadir ve hatta efsanevi öğelerle ödüllendirileceksiniz. Her seferin zorluğuna ve türüne göre vereceği belli şeyler var. Örneğin arkeolojik seferlerde başarılı olursanız kültürel bir eser alacağınız garantidir. Ek olarak her olayda farklı şeyler alabilirsiniz ve belirli sonuçlardan alacağınız belirli öğeler de bulunur. Bunlar seferi bitirdiğinizde aldığınız ödüllerden farklıdır.

07_expedition_success.jpg

Olaylardan alacağınız öğeler dışında seferlerden alacağınız öğeler geminizde yer kaplamaz. Seferi bitirdikten sonra geminiz ana adanıza geri döner ve kargosunu boşaltır.

Hikayemiz şimdilik burada bitiyor
Seferler oyunun şehir inşa etme kısmından ayrılarak daha farklı ve ilginç bir yön katar. Bunun yanında Anno 1800 dünyasının derinliğini arttırır ve sizi de bu dünyaya dahil eder. Tabii aynı zamanda yardımcı öğeler ve uzmanlar da verir.

Ekip olarak seferler hakkındaki düşüncelerinizi ve başınızdan geçen olayları duymak için sabırsızlanıyoruz. Seferleri nasıl buldunuz? Ne tür hikayeler ve maceralar görmek istiyorsunuz? Uzun yolculuklara hangi erzaklar iyi gider? Ne düşündüğünüzü yorumlarda söyleyebilirsiniz.