![]() |
Günlük: EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv) +---- Forum: EU4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri (/konu-gunluk-eu4-1-28-spain-yamasindaki-yapay-zeka-gelistirmeleri) |
EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Ragnvaldr - 16-10-2018 ![]() EU4 günlüklerinde bu hafta 1.28 "Spain" yamasındaki ordu yapay zekasında yapılan değişikliklerden, geliştirmelerden ve bu konuda modculara gelen yeni yeteneklerden bahsediliyor. https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-16th-of-october-2018.1124066/ :Bugünkü geliştirici günlüğüne hoş geldiniz, benim adım Michael ve bir yıldan uzun bir süredir EU4 ekibinde programcı olarak bulunuyorum. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Semavi7 - 16-10-2018 Bir İngiltere oyunumda Prusya ve Fransa bütün ordularını Fildişine getirmişlerdi. Sonrada Fransa Hepsini oradan çekip hindistana götürmüştü. Bu saçmalıkları çözmeleri lazım önce. Buda iyi bir ikmal sistemi ile olur. Aslında çok basitce çözülebilir. Başkentin bulunduğu eyaletten uzaklaştıkça orduların aldığı zarar artmalı. Ordu ne kadar büyükse aldığı zararda o kadar büyük olmalı. Böylece dünyanın öbür tarafına yayan giden ordu sapı tutar. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Aeschyli - 16-10-2018 En çok istedigim özellik. Yemin ediyorum o kadar sıkılmıştım ki yapay zeka ile kovalamaca oynamaktan cogu oyunda salip geçiyordum carpet atsınlar diye. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - zencefil - 16-10-2018 (16-10-2018, 17:43)Semavi7 : Bir İngiltere oyunumda Prusya ve Fransa bütün ordularını Fildişine getirmişlerdi. Sonrada Fransa Hepsini oradan çekip hindistana götürmüştü. Bu saçmalıkları çözmeleri lazım önce. Buda iyi bir ikmal sistemi ile olur. Aslında çok basitce çözülebilir. Başkentin bulunduğu eyaletten uzaklaştıkça orduların aldığı zarar artmalı. Ordu ne kadar büyükse aldığı zararda o kadar büyük olmalı. Böylece dünyanın öbür tarafına yayan giden ordu sapı tutar. Oyun dengelerini alt üst eder böyle bir şey. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Semavi7 - 16-10-2018 @zencefil neden? EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - zencefil - 16-10-2018 @Semavi7 Rusya gibi kocaman bir ülkeyi, kolonilicilik ile uğraşan ülkeleri mafeder ve çok güçsüz kılar böyle bir yenilik. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Aeschyli - 16-10-2018 Ya oldukça basit bir mekanik aslında. Eklenmesi gereken şey ordularda erzak ihtiyacı. Binalar sekmesinde erzak sağlayan bir bina eklenecek ve ordular bu binanın yakınlarında olmak zorunda kalacak. Bu alandan çıkan orduların erzak seviyeleri giderek düşmeye başlayacak. Bu seviye yanlızca düşman şehirlerden erzak çalarak artabilecek veya geri dönüp erzağı yenilemeleri gerekecek. Misal İngiltere eğer Hindistan seferi yapmak istiyorsa oraya çıkarttığı ordunun beslenmesini sağlayacak bir üs edinmesi gerekecek veya başka bir devletle anlaşarak onun depolarını kullanacak. Ve uzak yerlere sefere giden ordular böyle bir masrafa sahip olacaklar. Hem başka ülkelerden gıda alma ihtiyacı hemde bina dikmek zorunda kalacak. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - fff7 - 16-10-2018 Ekibi elinde orijinal kod var ve düzgün AI yapamıyor. Kısıtlı modlama imkanıyla bir şeyler çıkacağını sanmıyorum boş. Umarım şaşırtırlar. Çeviri için teşekkürler. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - Republic - 19-10-2018 Yani bu kaçıncı yama ve eklenti, hala yapay zekanın ordusunu adam gibi kontrol etmesi sağlanamamış. Çünkü adamların tek ilgilendiği konu oyuncuları nasıl sömürürüz. Bu yüzden bıraktım ben oynamayı. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - fodunkiran - 21-10-2018 Adamlara yükleniyoruz yapay zeka konusunda fakat şunu da kabul etmek gerekir ki çok fazla ülkenin olduğu bir oyun bu işlemci yükü çok fazla oluyor yapay zekayı geliştirmek için seçimlerini etkileyen faktörleri artırmak zorundasın bunu yapmakta işlemciye olan yükü artırıyor oyuncu kitlesinin hepsinde 8. nesil i7 işlemci de yok kiminin bilgisayarında çok eski nesil işlemciler var adam onunla oynuyor bu oyunu adam 1.10 sürümünde oyunu oynuyorken aynı bilgisayarla 1.25 te o oyunu oynarken oyun keyfini kaçıracak kadar yavaşlık yaşarsa olmaz bu nedenle işlemci yükünü çok artırmadan yapmaları gerek her geliştirmeyi bunuda eski yaplanları optimize ederek yapay zekanın daha kolay doğru seçimi yapmasını sağlayacak şekilde geliştirmeye çalışıyorlar tabi bu durumda istedikleri yapay zeka perfomansına ulaşmalarının önüne geçiyor teknoloji geliştikçe oyuncu kitlesinde ki bilgisayarların perfomansı artıkça adamlar illaki daha kaliteli oyun yapay zekası sunarlar bize oyunlarında bunu da kabul etmek gerek. EU4 - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri - fff7 - 21-10-2018 Her AI algoritması CPU'ya yüklenecek diye bir şey yok. Hatta daha temiz algoritmalar CPU'a daha az yüklenir. Kabul ediyorum bu kadar fazla değişkenin olduğu oyunun AI oldukça hantal ve yapımı zordur ama bizde çok şey istemiyoruz. AI ordusu kovalamayalım yeter. AI yeterince hile yapıyor zaten. |