![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
XCOM: Enemy Unknown - Ekonomi ve Finansman - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari) +--- Forum: XCOM: Enemy Unknown (https://forum.strategyturk.com/forum-xcom-enemy-unknown) +---- Forum: XCOM: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-xcom-rehberler) +---- Konu Başlığı: XCOM: Enemy Unknown - Ekonomi ve Finansman (/konu-xcom-enemy-unknown-ekonomi-ve-finansman) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
XCOM: Enemy Unknown - Ekonomi ve Finansman - İlber Ortaylı - 06-11-2018 Ekonomi ve Finansman
Bu rehberde Dünya'mızı uzaylı tehdinden kurtarmaya çalışırken çabalarınızı finansal açıdan nasıl destekleyebileceğinizi, hangi kaynakları bu uğurda kullanabileceğinizi ve de Dünya ülkelerinin size yaptıkları yardımları inceleyeceğiz.
Öncelikli olarak oyunun başlangıcında size direk verilen para miktarlarını bir inceleyelim.
Başlangıç Finansmanı
Başlangıç Finansmanı: Ana Finansmanınız,HQ Başlangıç Parası ve İlk alacağınız ülke fonu ve giderlerinizin toplamından meydana gelmektedir. Ana Finansman Ana finansmanınız zorluk derecenize oranla değişiklik gösterir.Kolay ve Normal zorluklarda 175 Kredi Klasikte 75 Kredi ve İmkansızda 50 Kredi. Bu krediler oyun başında bir kez verilir. Afrika kıta bonusu bu değeri %30 oranında artırır. Ülke Finansmanı
Kıtalara göre alacağınız ilk ülke finansmanları da şu şekildedir:
Kolay zorluğunda bu değerler %50 artar.
Second Wave seçenekleri arasında ki New Economy bu değerleri değiştirecektir.
HQ Başlangıç Parası
HQ başlangıç parası tüm zorluklarda aynı miktardadır ve hiçbir şekilde değişmez. (100 Kredi) Giderler
Son olarak da başlangıç ekonomisinin giderleri de şu şekildedir;
Tesis Bakımları; 1 Access Lift (10 Kredi),1 Satellite Uplink(15 Kredi) ve Kolay ve Normal zorluklarda 1 Officer Training School (25 Kredi)
Craft Bakımları; 2 İnterseptör ve 1 Skyranger(Her biri için 20 Kredi toplamda 60 - Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte 30'a düşer) Kıtalara Göre Başlangıç Fonları
Kuzey Amerika
Güney Amerika
Avrupa ve Asya
Afrika
Para Akım Tablosu
XCOM gelirleri iki farklı kaynaktan gelirler;Ana Fon ve Ülke Fonları
Ana Fon Ana Fon(Council tarafından zorluk seviyesine göre verilen destek fonu) Second Wave seçeneklerinden War Wariness bu değeri etkileyecektir. Bu seçenek seçili ise 0'a düşene kadar her ay bu fon azalır. Ülke Fonları
Bu fonlar o ülkelere uydu bağladığınız zamanlarda alabileceğiniz fonlardır. Bu değerler sabittir ve aşağıda ki tabloda listelenmişlerdir. Second Wave seçeneği New Economy bu değerlerin rastgele olmasını sağlar. Kolay zorluğunda bu değerler %50 artış gösterir. Second Wave özelliklerinden War Wariness ve Results Driven'da bu değerleri etkileyecektir.Results Drive seçeneği ile birlikte full fon desteği alabilmek için o ülkenin panik seviyesinin seviye 1 de olması gerekir.Panik ne kadar yükselirse alacağınız fon da o kadar düşer. Ülkelerin Bireysel Fonları Afrika
Asya
Avrupa
Kuzey Amerika
Güney Amerika
* ile işaretlenmiş ülkeler başlangıç kıtası olarak seçtiğiniz zaman üstünde uydu sahibi olacağınız ilk ülkelerdir.Parantez içerisinde belirtilmiş miktarlar Kolay zorluğunda alacağınız fonları gösterir.
Uydular
Oyundaki bir ülkenin aylık fonunu alabilmek için ile o ülkenin yörüngesini bir uydu ile çevrelemek gereklidir. Uydulardan gelirleri ay sonunda topladığınızdan dolayı onların yapımını dikkatli bir şekilde planlamak önemli bir iştir.Bu planlamanın önemi uyduların yapımları uzun sürdüğünden dolayı onları ay bittikten hemen uzaya atmak yerine ay bitiminden hemen önce atmayı tercih etmelisiniz. İhtiyacınız olacak enerji ve mühendislerden dolayı da doğru zamanda Generator ve Workshop yapmayı unutmayın. Satellite Uplink'ler komşuluk bonusu almak isteyeceğiniz ilk binalar olmalılar. Tüm Dünya'yı kaplayabilmeniz için 16 adet uyduya ihtiyacınız olacağından 4 Satellite Uplink ve 1 Satellite Nexus'a (yada 2 Uplink ve 2 Nexus) ve 4 komşuluk bonusuna ihtiyacınız olacak. Uydular ile birlikte paniği kontrol ederken amaçlarınızdan bir tanesi de Afrika'yı kıta bonusu için tamamen kaplamak olmalı. Giderler
XCOM daki ana gider kaynaklarınız Crafts ve Tesisler'den gelir. Başlangıç uçakları İnterseptör ve Skyranger aylık 20 Kredi bakım masrafına sahip iken Firestorm 10 Kredi masrafa sahiptir. Bu değer Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte %50 düşürülebilir. Facilities'den gelen aylık giderler aşağıdaki listede belirtilmiştir;
Tesis Bakım Masrafları
Gray Market
Gray Market uzaylı kalıntılarını satarak önemli miktarda gelir kazanabileceğiniz tek yerdir. Ancak bunu yapmak tehlikeli olabilir.
Sectoid,Thin Man ve Floater cesetleri erken oyunda sürekli dahasını edinmeye devam edeceğinizden dolayı satmak için uygun tercihlerdir.Ancak 3. aydan sonra Sectoid cesetlerini ve 4. aydan sonra Floater cesetlerini satmayı bırakmalısınız. Çünkü oyunun bu sürelerinden sonra bu uzaylı tiplerini neredeyse hiç görmeyeceksiniz ve bu uzaylıların cesetleri İnterseptör eklentilerinde kullanıldıklarından önemlidirler. Her zaman Council görevleri sayesinde Thin Men Cesedi kaynağınız olacak. İlk iki ay sırasında ne kadar cazip gelseler de asla Weapon Fragments'ları satmayın çünkü araştırmalarda ve Foundry projelerini yapmanızı engelleyecek tek şeylerdir. Daha az önemli olsalar da Elerium ve Alloy'lar geç oyunda zırh üretmek için gerektiklerinden bunları da satmaktan çekinin. Uzaylı Kalıntıları
|