Strategyturk Forumları
AoE2 - Aztekler Rehberi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Microsoft Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-microsoft-forumlari)
+--- Forum: Age of Empires II (https://forum.strategyturk.com/forum-age-of-empires-ii)
+---- Forum: AoE2: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-aoe2-rehberler)
+---- Konu Başlığı: AoE2 - Aztekler Rehberi (/konu-aoe2-aztekler-rehberi)



AoE2 - Aztekler Rehberi - SatanistKesenKedi - 07-11-2018

Aztecs

latest?cb=20180915120239

Aztekler oyundaki Amerikalı uygarlıklardan biridir. Bu yüzden atlı üniteleri üretemeyip alternatif olarak eagle warrior üretebilmekteler. Rakibine göre oyun sonu güçlü veya güçsüz kalabilen bir uygarlık bunu da ileride nedenleriyle değineceğim. Lakin çok iyi bir rush uygarlığı olduğunu söylemek yanlış olmaz.



Aztek Uygarlığına Özel Bonuslar: 

  1. İşçiler +5 daha fazla kaynak taşıyabilir.
  2. Monk dışındaki askeri üniteler 18% daha hızlı üretilir
  3. Monklar her araştırılan manastır teknolojisi için +5 hit point kazanır.
  4. Aztekler +50 Gold ile başlar.

Aztek Özel Ünitesi: Jaguar Warrior ( 50/75 HP, 10/14 Attack (+10 piyade, +2 eagle warrior, +2/4 bina'ya hasar bonusu.), 1-1/2-1 zırh.)

Aztek Özel Teknolojileri: Atlatl (Skirmisher ve Genitours +1 Attack +1 Range) (Castle), Garland Wars (Piyadeler +4 Attack) (Imperial)

Aztek Takım Bonusu: Reliclerden gelen gold kazanımını 33% artırır.


Eksik olan önemli teknolojiler: Thumb Ring, Halberdier, Galleon, Cannon Galleon, Hoarding, Ring Archer Armor, Masonry, Two Man Saw ve bütün barutlu araştırmalar.

Teknoloji Analizi: 

Askeri

Azteklerin kendilerine özel bonuslarına bakınca agresif bir uygarlık olduğu çok açık. Oyun başı rush yapmasını önleyecek hiç bir engel yok, belki süvarilerin olmaması biraz üzebilir lakin daha feodal çağdan üretmeye başlayabileceğiniz (bu avantajı Castle'a geçerken hızlıca eagle üretebilmeniz için kullanabilirsiniz) eagle warriorlar var. Yine 18%'lik  asker üretme bonusu gayet iyi bu sizi askeri üretimde büyük ihtimalle rakibinize göre hızlı kılmakta. Tabi bu avantaş Drush yani Dark Age'den Feodale geçerken ürettiğiniz Militia'ları düşmana saldırabilmenizde de yardımcı. 

Azteklerle eğer iyi bir erken oyun geçirdiyseniz Castle çağı ile artık oyunu iyice domine edebilme şansınız var. Oyun ortasında sizi geride bırakacak tek eksik, muhtemelen Thumb Ring'in eksik olması ki, bunun yerine zaten büyük ihtimalle piyade ağırlıklı bir oyun çıkaracağınızı düşünüyorum. Skirmisherları çok kullanmanız gerekeceğini sanmıyorum ama eğer olursa kullanısanız yine alternatif olarak Atlatl teknolojisi (Bence biraz pahalı) alternatif olarak durmakta. Monk ve Eagle Warrior ağırlıklı bir ordunun yanında gelecek Ram ve Catapultlar ile muhtemelen oyunu buradan kazanma şansınız da olacak. Es geçmemem gereken diğer bir şey ise eğer rakibiniz de piyade ağırlıklı bir oyun sergileyecekse, askerlerinizin önemli bir kısmını Jaguar Warriorlardan oluşturmaktadır. Çünkü kendileri Militia Line araştırmalarına ihtiyaç kalmadan ve piyadelere karşı çok etkili olmasından oyun ortasında piyade ağırlıklı grupların canını sıkacaktır. Militia Line ise yine her zaman bir tercih olarak kullanılabilir.

Eğer rakibiniz bir şekilde size direnç gösterdi ve oyun uzadı ise rakibine göre gerçekten zorlanabileceği bir takım şeyler ortaya çıkmaya başlayacak. İlk sebep Okçular Arbalest'e kadar araştırılabilirken, Son okçu zırhı araştırması yok ve üst paragrafta dediğim gibi Thumb Ring'iniz de yok. Bu da sizi büyük ihtimalle rakibinze karşı menzilli ünitelerde aşırı geriye düşürecek bir şey. Onun alternatifi ise Atlatl ile agresif ama defansif bağlamda yetersiz skirmisherlar olacaktır. 

Yine çok büyük bir başka sorun ise Halberdier araştırmasının olmaması. Eğer monkları mikro etmekte zorlanıyor üzerine bir de koruyamıyorsanız süvarilere en iyi alternatiflerinizden birini kaybetmiş oluyorsunuz. Pikeların süvarilere bonus hasarı +22 iken Halberdlerin +32.

Bu temel sorunlar dışında çok büyük avantajlarınız da var. Bunlardan biri Garland Wars araştırması ile piyadelerinizin çok yüksek hasarlara sahip olacağı gerçeğidir. +4 hasar azımsanmayacak bir bonus olup pikelarınıza da etkilemekte. Bu da süvari olmayan ünitelere karşı çok iyi bir avantaj elde etmesine sebep oluyor. Özel üniteniz sayesinde ayrıca piyadelere karşı yenilmenizin mümkün olduğunu bile düşünmüyorum. Eğer oyun başında relicleri (takım bonusunu unutmayın) toplamışsanız özellikle 1vs1 oyunlarda inanılmaz bir altın avantajı da elde edeceksiniz, o da uzun vadede yine rakibinizi yenmenize sebep olabilecek bir etken. Diğer değinmek istediğim bir şey ise Siege ünitelerinin neredeyse hepsinin açık olması tek eksiği Siege Scorpion olmaması o da çok üzecek cinsten bir şey değil. Monk teknolojilerinin hepsinin açık olduğunu ve araştırdığınız manastır araştırması kadar da monkların canlarının artığını da unutmayalım.


Ekonomik ve Diğer 

İlk olarak ekonomik kısmına değineceğim. Aztekler ekonomik olarak çok büyük eksiklere sahip değil sadece Imperial Çağ'da açılan odun kesme işlemini hızlandıran araştırma ile Guilds araştırması eksik bunlar da genelde çok üzecek araştırmalar değil. Onun dışında gayet tatmin edici bir ekonomiye sahipler. 

Şimdi ise konuşmak istediğim şey bina ve bina araştırmaları. Azteklerin Masonry araştırmalarının eksikliği. Eğer defansif bir duruma düşerseniz çok dayanıksız yapılarla direnmeniz gerekecek hatta askeri üretim binalarınızı daha kolay yok edebilecekleri için savaş alanına yakın olan binalarınız çabucak eliminite edilebilir hale getirecek. Bu da askerlerinizi daha uzak yerlerde üretmeye zorlar. Yine son kule araştırmaları eksik, özellikle bombard cannon olmaması zaten bu binaları bir alternatif olmaktan çıkarmakta. Hoardingin olmaması da kalelerinizi bayağı dayanıksız bir hale sunmakta. Kısacası her zaman agresif olan taraf siz olmaya çalışın. 

 
Tanıtımın sonu. Alfabetik olarak diğer uygarlıklar ile devam edeceğim.