Strategyturk Forumları
Günlük: Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari)
+--- Forum: Sid Meier's Civilization VI (https://forum.strategyturk.com/forum-sid-meier-s-civilization-vi)
+---- Forum: Civ6: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-civ6-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair (/konu-gunluk-civilization-vi-ed-beach-ile-gathering-storm-a-dair)



Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair - Duman - 23-11-2018


Civilization VI'nın tasarım şefi Ed Beach, resmi siteden yayınlanan bu yazısında 14 Şubat 2019'da çıkacak olan Gathering Storm eklentisine dair bilgiler veriyor. Gathering Storm oyuna yeni teknolojiler, mühendislik projeleri, Dünya Kongresi, ülkenizi yarar veya zarar sağlayabilecek çeşitli doğa olayları ekliyor. Bunların yanı sıra bu eklentiyle birlikte 8 yeni uygarlık, 9 yeni lider ve çok sayıda yeni birim, bina ve geliştirme ekleniyor.

https://civilization.com/news/entries/civilization-vi-gathering-storm-new-expansion-release-date-pc-february-14-2019/ :Merhabalar, ben Ed Beach, Civilization VI'da ana tasarım şefi olarak görev alıyorum. Bu yazıda sizlere Civilization VI'nın yeni eklentisi Gathering Storm ile oyuna eklenen mekaniklerden bahsedeceğim.

Tarih büyük imparatorlukların hikayeleriyle, keşiflerle, hayatta kalma serüvenleriyle ve insan ruhunun maceralarıyla dolu. Biz her ne kadar Civilization'da bunu bu zamana kadar oldukça iyi yansıtmış olsak da, insanlık tarihinin bizim içerisinde bulunduğumuz kısmı seride bu zamana kadar bulunmuyordu, değişen bir gezegenin şehirlerimize olan etkisi, dünyada bıraktığımız izler.. Civilization VI: Gathering Storm'u tasarlarken üzerine gitmek istediğimiz tema buydu.


Volkanlar, Fırtınalar ve Seller
Bu eklentiyle birlikte doğanın gücüne tanıklık etmenizi sağlayacağız. Oyunda her zaman taşkın yataklarına sahiptik ancak statik olmaları bende bir hayalkırıklığı yaratıyordu, artık değil. Artık otlak ve yayla arazileri de su altında kalabilecek, bu durum da potansiyel olarak oradan edindiğiniz kaynağın artmasıyla sonuçlanabilecek. Dolayısıyla bir bölgenin su altında kalma riski olması oradan kaçınmanız gerektiği anlamına gelmiyor, tam tersi, risk alarak elde edebileceğiniz kazançlar söz konusu. Periyodik olarak oyundaki nehirlerin taştığını, su altında kalabilen bölgelerdeki binaların zarar gördüğünü farkedeceksiniz. Ancak dediğimiz gibi, bu olayın bir de pozitif yönü var.

İlk olarak bu nehirlere artık barajlar kurabiliyorsunuz, bu barajı kurduktan sonra selin negatif etkileri büyük oranda yatıştırılmış oluyor ve birkaç bölgede zengin, verimli bir toprak ediniyorsunuz. Tarih boyunca uygarlıklar gerek volkanik dağların yanı olsun gerekse bu şekilde nehirler, oldukça tehlikeli bölgelere yerleşmişler. Artık Civilization'da da bu riski yaşayabilecek, karşılığında kazançlar elde edebileceksiniz. 

Bir diğer heyecan verici eklememiz ise volkanlar. Volkanlar için de aynı risk/ödül sisteminden bahsedebiliriz, belli aralıklarla volkan patlamaları gerçekleşiyor, dağdan lavlar aktığını gördüğünüzde bu lavların yakındaki binalara zarar vereceğinden emin olabilirsiniz, ancak uzun vadede bu lavlar arkalarında volkan toprağı bırakıyor ve bu topraklardan da ekstra verimlilikte yararlanabiliyorsunuz. Aynı zamanda volkanlarla oyunda harita oluşturma sistemimizin gerçekçiliğini arttırdık. Civilization VI'da her zaman kıtalara sahiptik ancak jeoloji itibariyle bu kıta ayrımları çok da tutarlı değildi. Artık dağ sıraları kıtaların birbirinden ayrıldığı yerlerde bulunuyor, bunla birlikte volaknlar ve jeotermal çatlaklar da buralarda yer alıyor. Doğal harikalardaki volkanlarla da ilgilenip onları oldukça güçlü hale getirdik.

Oyundaki coğrafi unsurların önemini arttırdıkça bu coğrafi unsurları birbirinden ayırt edebilmemizin bir yolu olmalı diye düşündük. Artık coğrafi unsurların onu ilk keşfeden uygarlığa göre belirlenen bir ismi var, örneğin Mısır'ın yanında bir nehir varsa bu nehir artık Nil Nehri olarak biliniyor. Tabi bunu Hollanda'nın keşfettiği volkanik dağ için simule etmek biraz zor, bu gibi durumlarda volkanik dağın adı oyunda yer almayan bir uygarlığın volkanik dağ isimleri havuzundan seçiliyor. Bu da oyuna daha farklı bir anlam katıyor, nehir ve volkan isimlerini inceleyerek diğer uygarlıkların neler peşinde olduğunu çıkarabiliyorsunuz.

Gathering Storm'u geliştirirken ilk olarak selleri ve volkanları tamamladık, ancak sonraları bir tür hava olayı olmadan dünyayı canlı hissettiremeyeceğimize karar verdik. Bu sebeple oyunda artık kıtlıklar ve 4 farklı fırtına çeşidi bulunuyor. Oyunda fırtınaların tarihsel etkilerini eklerken oldukça eğlendiğimizi söyleyebilirim, artık gemileriniz denizde fırtınayla karşılaşıp batabiliyor, kum fırtınaları çölün etrafında kurulmuş şehirlere zarar verebiliyor. Rus arazilerindeki buz fırtınaları ordulara önemli zararlar veriyor. Tüm fırtınalar zarar sağlasa da, kum fırtınaları ve hortumların pozitif etkileri de mevcut.

Dünyayı Dize Getir
Her ne kadar dünya artık çok daha zorlu bir sahne olsa da, insanlık bu zorluklara göğüs germesini bilen bir tür olduğunu defalarca kanıtlamış durumda. Biraz yukarıda bahsettiğim baraj inşası doğanın bilinmezliğini dize getirip aksine bundan fayda sağlamamızın basit örneklerinden birisi. Bir şehirde barajınızın olması oldukça yararlı, erken dönemde size Housing ve Amenity sağlıyor, ileride ise barajınıza hidroelektrik istasyonu ekleyip elektrik üretebiliyorsunuz.

Bu da lafı oyuncularımızın heyecanla beklediğini bildiğimiz bir başka mekaniğe getiriyor, kanallar. Oyuna kanalların eklenmesinin sayısız kere talep edildiğini, önerildiğini, istendiğini görmüştük. Bunu esasen 3 parçaya ayırabiliriz, oyuncuların tek tile genişliğinde istmuslarda (oyuncularımızın tabiriyle kanal şehrileri) oynama istekleri hali hazırda mevcut, oyuna yeni eklenen kanallarla deniz üzerinde geçiş yapabilip şehirlerinizi 2 taraftan sararak su parçaları arasında 3 tile genişliğinde bir alan oluşturabiliyorsunuz. Ancak niye burada durasınız ki? Civilization VI ekibi olarak "A man, a plan, a canal - Panama" palindromunu duyup oyuna bir de Panama Kanalı harikası ekledik. Aynı zamanda oyunda artık kanallarla hareket edilebilir 7 tile'lık yol oluşturma üzerine bir de başarımımız var.

Ancak mühendislik projeleri bu iki yenilikle sınırlı değil. Artık dağların içinden tüneller açabilecek, demiryolları inşa edebileceksiniz. Gathering Storm ile haritayı kendi isteğinize göre şekillendirmeniz artık çok daha mümkün.

Hatalardan Kaçın
Tabi ki insanlık ve doğa arasındaki ilişkiden bahsettiğimiz zaman her şeyin o kadar da kolay olmadığını görüyoruz. Oyunda küresel ısınma ve iklim değişikliği mekanikleri mevcut. Bu mekanik Gathering Storm'un diğer mekanikleriyle uyumlu olmasının yanı sıra, oyunun ikinci yarısını daha ilginç kılma amacımızla da uyuşuyor. Artık yaptığınız bazı eylemlerin küresel bazı sonuçları söz konusu.

Gathering Storm ile birlikte Güç sistemi oyuna ekleniyor, oyunun son dönemlerinde bazı binaları çalıştırabilmek için stratejik kaynakları yakıt olarak kullanabiliyorsunuz - Kömür, Uranyum ve Petrol. Bunları yapmanız dünyadaki CO2 seviyesini arttırıyor, bu da sel ve fırtına şansını arttırıp deniz seviyesini yükseltebiliyor, hatta kutuplardaki buz kütlelerinin erimesine sebep oluyor. Ancak eklenen yeni teknolojilerle alternatif seçenekleriniz var, jeotermal enerji, rüzgar santralleri, güneş enerjisi ve daha fazlası.


Birlikte Çalış
Oyuncuların Diplomatik Zafer eklenmesini istediklerini biliyoruz, oyuna Diplomatik Zafer seçeneğini Dünya Kongresi mekaniğiyle birlikte ekliyoruz. Gathering Storm ile birlikte diplomatik seviyenizi takip eden bir sayaç bulunuyor. Bu sayaç Dünya Kongresindeki oy gücünüzü sembolize ediyor. Öte yandan Warmonger (savaşçıllık) skoru yerini Grievance (kötü geçmiş) skoruna bıraktı, bu sistem oyuncular arasında örneğin bir ülkenin diğerine sürpriz savaş açmasının ardından, savaş açılanın kazandığı savaşta birkaç şehir almasının diğer uygarlıklar tarafından daha "anlaşılabilir" karşılanmasını sağlıyor.

Dünya Kongresinde Favor (iyilik borcu) kullanarak yasa geçirebiliyorsunuz, bu yasalar bir sonraki toplantıya kadar geçerliliğini sürdürüyorlar. Bunların pozitif veya negatif etkileri olabilir, spesifik hedefleri olabilir. Örneğin kürk kullanımını veya yağmur ormanlarının kesilmesini yasaklayabilirsiniz. Tüm oyuncular birlikte karar alıp belli bir tür binanın inşa edilmesini yasaklayabilir. Bu sistemi küresel rekabet içeren meseleleri sponsore etmek için de kullanabiliyorsunuz, örneğin Panayırlar, Dünya Turnuvaları, Felaket Yardımları ve Acil Durumlar. Bu etkinliklerin her birinin kendilerine has ödülleri var.

Peki bu sistem diplomatik zaferle birlikte nasıl işliyor? Periyodik bazı oylamalrın yanı sıra, Felaket Yardımlarından Nobel Barış Ödülünü kimin alacağında rekabet etmeye kadar çeşitli yollarla edindiğiniz bu puanlarla diğer liderler tarafından sevilen biri haline gelerek bu zaferi almanız mümkün.


Geleceği Planla
Gathering Storm'da daha önce yapmadığımız bir şeyi yaptık ve teknoloji ile yurttaşlık yasalarına yeni bir çağ ekleyerek bu çağa aralarında bazı spekülatif teknolojiler de olmak üzere yeni şeyler ekledik. Geleceği ön görmemiz mümkün değil, dolayısıyla bu çağın tek bir gidişatı yok. Onun yerine biraz da rastgele olarak bu ayrı kolların kendilerine has bazı özellikleri var. Bu konuda spesifik bir bilgi veremiyorum ancak bu yeni teknolojiler Bilim, Kültür ve Dominasyon zaferlerini hem daha eğlenceli hale getirecek hem de bunları güçlendirecek bazı özelliklere sahip.

Yeni Liderler
Gathering Storm ile birlikte eklenen yeni mekaniklerden bahsetmeye devam edebilirm ama oyuna önümüzdeki aylar içerisinde tanıtacağımız yeni liderler ve ülkeler eklendiğini belirtmezsem hata etmiş olurum. Bazı oyuncu favorisi uygarlıklar - tahmin edemeyebileceğiniz yeni şaşırtıcı özelliklerle - geri geliyor. Bunların yanı sıra seride ilk defa yer alacak bazı uygarlıklarımız var. Her eklentide olduğu gibi bu uygarlıkların yeni sistemlerle uyumlu olmasını amaçlıyoruz, dolayısıyla çevre mekanikleri ve dünya kongreleriyle uyumlu mekanikleri olan uygarlıklar görebilirsiniz.

Bunlar Gathering Storm ile birlikte oyuna eklenen unsurların sadece bir kısmı, sizlerle 14 Şubat 2019'a kadar paylaşacağımız çok şey var, takipte kalın.



Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair - Semavi7 - 23-11-2018

Bence bu ilk dlcsiden kat kat daha dolu bir dlc.


Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair - Alduin - 23-11-2018

(23-11-2018, 17:03)Semavi7 : Bence bu ilk dlcsiden kat kat daha dolu bir dlc.

Aslında daha dolu olmaktan çok oyuncuy yeni özelliklerini, tasarımlarını kat ve kat hissettiren bir dlc. Önceki dlc aslında daha fazla mekanik eklenmişti fakat bu mekaniklerin oyuna ve oyuncuya verdiği zevk açısından ne iyi ne kötüydü. Ama yine yenilik ekliyordu.

Bu dlc dolu gelmesinin sebebi oyuna ve oyuncuya daha etki ettirecek yenilikler gelmesinden kaynaklanıyor yani.
Ya hani artık harita dahada şekillenebilir hale geldi. O hep aynı sıkıcı yapılar yerine farklı farklı yapılar geldi. Mesela barajlar gibi. Baya hoş.
Ve bu barajların oyuna etkisi toprak verimliliği olarak gelmeside oldukça oynanabilirliği arttırmış durumda.
Yani oynanabilirlik arttıkça oyun dahada iyileşiyor. Bu dlc ile civ6'daki eksikliklerin bi kısmı tamamlanmış olacak lakin 2-3 Büyük genişleme paketi çıkmadan tam oynanabilir bir oyun olacağını sanmıyorum. Firaxisin oyunu bi köşeye atıp bırakmak yerine geliştirmeye devam etmesi oldukça umut verici.

Birde oyuna küresel ısınma mekaniği eklenecekmiş. Co2 derecesi artıkça küresel etkileri olacakmış. Efsane fanteziler çıkar bundan :D baya heyecanlandım şimdi


Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair - Semavi7 - 23-11-2018

@Alduin ama genede çok pahalı.


Civilization VI - Ed Beach ile Gathering Storm'a Dair - Alduin - 23-11-2018

(23-11-2018, 20:25)Semavi7 : @Alduin ama genede çok pahalı.

O konuda firaxisi kesinlikle kınıyorum. Yani dolar şuan yüksek olabilir fakat onların dolar bazından sattığı değerlerde uçuk. AA-AAA oyun fiyatına dlc bile satıyolar.