Strategyturk Forumları
Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv)
+--- Konu Başlığı: Paradox'un uluslara karşı bakışı. (/konu-paradox-un-uluslara-karsi-bakisi)



Paradox'un uluslara karşı bakışı. - 1Manascı - 14-12-2018

Arkadaşlar öncelikle forumun yeni bir üyesi olduğumu belirtmek isterim Eu4 oyununun demosunu denedikten sonra bugün itibari ile satın aldım ve size ilk izlenimlerimi açıklamak istedim, değineceğim konular Pardox'un oyundaki ulusları güncellerken neye göre hareket ettiğini kavrayamadığım için, ''Rule Britanna'' eklentisi ile gelen görev ağacı gayet güzel bir gelişmeydi ancak içerik olarak eleştireceğim örneğin Biritanya görev ağacına gerçek tarihte Britanya'nın gerçekleştiremediği olaylar eklenmiş, HRE yi yıkmak yada İmparator olmaya kadar giden bir dizi görevler var, aynı şekilde son dlc ile İberya ve Berberi ülkelerine de alternatif tarih yolları eklenmiş anladığım kadarıyla Paradox son içerik paketlerinde alternatif tarihe daha çok önem önem vermiş, size soruyorum Berberi ülkelerine bile alternatif tarih hareketleri için görev ağacı ile destek verilirken yada Britanya gibi bir küresel imparatorluğa bu destek verilirken neden Osmanlı'ya alternatif tarih hareketleri için bir içerik sağlanmıyor ? En basit öneri olarak İtalya'nın fethine dair bir görevler silsilesi eklenebilir, alternatiften ziyade gerçeklik açısından da eleştirilecek noktalar var örneğin, Portekiz oynarsanız Kristof Kolomb'un bir event ile amiraliniz olduğunu görürsünüz fakat Osmanlı Oynarken 16.yy'a adım attığınzda asla benzeri bir eventin size dönemin Akdeniz hakimi Barbaros Hayrettin Paşa'yı kazandırdığını göremezsiniz, 3 yıldızlı bir amiral olan Hayrettin Paşa'yı oynamak için I.Süleyman döneminden başlamaktan başka seçeneğiniz yok, son olarak da oyundaki top teknolojisini eleştirip konuyu kapatacağım, anladığım kadarı ile askeri teknolojideki dönüm noktalarına göre barutlu silahları kullanan birimler açılıyor, tarihsel sürece göz attığımızda barut ile kullanılan ilk ateşli silah olan savaş topu ilk kez yıl 1232'de Çinliler tarafından Moğollara karşı Piyenking'de kullanıldı fakat oyunda top teknolojisine ilk ulaşanlar Avrupalılar bu detaya hiç kimse dikkat etmesede bence barutlu silahlar teknolojisi ayrı bir temele oturtulmalı, herkese iyi oyunlar dilerim.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - zencefil - 14-12-2018

Oyun iyice eskidi ve artık üç beş içerik eklemek ve para kazanmaya çalışmaktan başka bir şey yapamazlar. Yeni oyunu çıkartmaları ve adam akıllı bir düzene oturtulup bizi hoi4 teki gibi dlc açlığına bırakacak kadar da eksik olmamalı.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Aytaç - 14-12-2018

Osmanlı'ya CoC yaması ile eklemeler yaptılar fakat Osmanlı coğrafyası için bir yama daha gelirse görevlerde, eventlerde vs. değişikliğe gidebilirler.

Top işi benim de pek hoşuma giden bir mekanik değil ama değişikliğe uğraması zor gözüküyor.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Defterdar - 14-12-2018

@Tulpar_S1
Şu barut konusunda haklısın sana ilginç bir şey söyleyeyim mi?
Sence Osmanlı'nın okçuları mı daha güçlü yoksa tüfekli askerleri mi?
Cevap:Okçuları!



Paradox'un uluslara karşı bakışı. - 1Manascı - 14-12-2018

Erken dönem çakmaklı tüfekler çok kusurluydu detayları sen vermişsin zaten dolum süresi ve etkili menzili, Avrupa ordularını ateşli silah kullanmaya iten şey okların ve yakın dövüş silahlarının hasarını büyü ölçüde azaltabilen ağır plaka zırhların kısa menzilde ateşlenen kurşun cephane karşısında dayanıksız olması, yalnızca bu yüzden ordular ağır zırh kullanmanı sonlandırdı, ok konusuna gelecek olursak İngilizler ve İskandinavlar hariç Avrupalılar genelde kundaklı yay kullanır bu yayı germesi daha basittir ama yavaştır, dediğin gibi Avrupalı masraftan kaçınmak için daha basit olana başvurmuş.

Konumuza dönecek olursak bir arkadaşımız ''CoC'' içerik paketinden bahsetmiş incelemelerim neticesinde Osmanlı yönetim sistemini güzelce ayırt etmemize yarayan bir paket, olumsuz eleştirilerime değinecek olursam bölge sayısı bakımından Avrupa diğer coğrafyalara karşı ağır basıyor, yani tamam development olarak Avrupa eyaletleri yüksek seviyede başlasın ama Balkan Coğrafyasında Selanik gibi askeri manevrayı berbat eden saçma boyutlu şehirler görürken İberya'nın en ucunda Galiçya denen minör bölgenin 4'e ayrıldığını görüyoruz sizcede çok saçma değil mi ?

Düzenleme: Aynı şekilde Mora yarımadasını Osmanlı ele geçirdikten sonra bile uç kesimleri Venedik Cumhuriyetine aitti hem bu kontrol bölgeleri İstanbul'daki Ceneviz kolonisinden çok daha büyüktü söz edecek olan olursa şimdiden karşılaştırayım dedim, dikkat ettim de geliştirici günlüklerinde bölge sayısını artırarak oyuna derinlik katıldığı söylenmiş asıl sınırları ifade etmekten ziyade bazı bölge değişimlerinin yalnızca hayal ürünü olduğunu düşünüyorum yanlışsam beni aydınlatın.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - süleyman maik - 14-12-2018

Ne saçma sapan şeyler konuşuyorsunuz ya.Top, tüfek gibi   silahlar 14. yydan beri bilinen şeyler fakat yaygın olarak kullanılmıyorlar çünkü yetersizler.Hiç mi söylemediler size tarih dersinde top avrupa'da da biliniyor  ama  duvarları yıkacak güce sahip olmadığından sesle atları korkutmak için kullanılıyordu diye.Tüfekler de dolumu uzun sürüyor ve doldurduğunda da tek atış yapılabildiği için gücünün farkında olunmasına rağmen  yine de ordularda ok kullanılmış.Çünkü tersi saçmalık olurdu bir yanda  dakikada 30 tane   ok attığın yay var diğer yanda 2 dkda 1 atış yapabildiğin  ilkel tüfek.Osmanlı'da 15. yydan beri tüfek kullandı ama asıl kullanılan silah yaydı. 
      Zaten konuyu açan arkadaşın  kafası daha garip. Allahını seven bir admin konuyu Paradox Osmanlı'nın gücünü kıskanıyor diye değiştirsin en azından güleriz.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - fff7 - 14-12-2018

Oyun, oyuna başladığın tarihten itibaren zaten alternatif tarih oluyor. Osmanlı da yeterince OP. Osmanlıya alternatif tarih için görev verilmemesi çok garipsenecek bir durum değil bence. AI açısından düşünürsek, sen Osmanlıyı seçmesen bile eğer ayarlardan lucky nations'ı historical seçersen Osmanlı birçok bonus alıyor. Onun dışında etkileyeceğin bir ayar yok(belki zorluk seviyesi sayılabilir ama o da tüm AI'a eşit). Biz bile devlet seçmeden ilerletilen oyunlar da tarihe yakın sınırlar görünce şaşırıyoruz. Osmanlı için yapılabilecek çok daha güzel şeyler varken alternatif tarih için mission olmadığını eleştirmek garip doğrusu. Garip çünkü Osmanlı ile birçok şeyi yapabilirsin daha ne kadar alternatif tarih olur bilemiyorum. Farklı coğrafyalardan farklı devletler deneyip deneyiminizi artırmanızı öneriyorum.
https://eu4.paradoxwikis.com/Luck#Historically_lucky_nations


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Awake - 14-12-2018

@Tulpar_S1 :Konumuza dönecek olursak bir arkadaşımız ''CoC'' içerik paketinden bahsetmiş incelemelerim neticesinde Osmanlı yönetim sistemini güzelce ayırt etmemize yarayan bir paket, olumsuz eleştirilerime değinecek olursam bölge sayısı bakımından Avrupa diğer coğrafyalara karşı ağır basıyor, yani tamam development olarak Avrupa eyaletleri yüksek seviyede başlasın ama Balkan Coğrafyasında Selanik gibi askeri manevrayı berbat eden saçma boyutlu şehirler görürken İberya'nın en ucunda Galiçya denen minör bölgenin 4'e ayrıldığını görüyoruz sizcede çok saçma değil mi ?

Oyunda bölge sayısının askeri açıdan bir önemi yok, zaten Osmanlı halihazırda hem askeri, hem ticari, hem teknolojik, hem de bölgesel gelişmişlik (development) bakımından Avrupa'daki neredeyse bütün ülkelerden önde başlıyor oyuna, Osmanlı yine kendine has hükümet mekanikleri ve özel askerleri (yeniçeriler) olan nadir ülkelerden, aynı zamanda tonla evente sahip, bu açıdan kurmaya çalıştığın argümanı anlayamıyorum, Osmanlı yeterince ilgi görmemiş mi demek istiyorsun? Çünkü oyunda en çok ilgi gören devletlerden birisi Osmanlı.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - 1Manascı - 14-12-2018

Azıcık coğrafi düşünen birisi Egedeki ada sayısını göz önünde bulundurarak, niçin üç parçadan oluşan Balear adalarının hepsi oyunda tek tek var fakat ege adaları doğu ve batı olarak 2 grup halinde özetlenmiş diye sorar. Selanik gibi tarihi daha köklü olan bir bölge tek başına bir eyalet olabilecekken oyunda daha özensiz modellenmişken Galiçya(İspanya) gibi bir yer neden 4 parçadan oluşur diye sorulmalı.

Düzenleme: Oyunda bölge sayısı askeri manevra açısından çok mühim bunu tartışmayacağız herhalde.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - mmmutlu93 - 14-12-2018

Konudan bağımsız olarak, Balkanlarda daha fazla bölge olmalı. Selanik, Sofya, Filibe ve Niğbolunun bölünmesi gerekir diye düşünüyorum. Ama bölge bölge gidildiği için zamanla burası da düzenlenir.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Semavi7 - 14-12-2018

Osmanlı daha ne olsun ya. Siz bir Avusturya ile oyun açıp Macarı pu alın Osmanlı gelsi bir görün Osman nasıl bir şeymiş. İçinizden geçiyor oyun başında. Top mevzusu ise eğer iyi bir oyuncuysan avrupadan erken top çıkarabilirsin. Eğer yanlış hatırlamıyorsam eu3'te Osmanlı 3 top ile başlıyordu.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - altnkurt - 15-12-2018

CK2 gibi daha eski tarihli bi oyundan eu4e geçince koca kütleler halinde şehirler görmek bence de hoş değil.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Defterdar - 15-12-2018

(15-12-2018, 01:25)altnkurt : CK2 gibi daha eski tarihli bi oyundan eu4e geçince koca kütleler halinde şehirler görmek bence de hoş değil.

Vic2 bile daha detaylı bir haritaya sahip.Kıbrıs bile 3 parça


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Awake - 15-12-2018

@Tulpar_S1

Oyunda askeri manevra diye bir şey yok bölge sayısını önemli kılsın.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - 1Manascı - 15-12-2018

(15-12-2018, 14:08)Awake : @Tulpar_S1

Oyunda askeri manevra diye bir şey yok bölge sayısını önemli kılsın.

Sanırım oyunu hep 5x hızında oynayan birine Selanik gibi devasa bir şehirde bulunan unitenin Teselya gibi uzaklık bakımından gayet mesafeli bir bölgeye konuşlu ünitelere saçma bir şekilde müdahale edebilme kabiliyetinin gerçek dışı bir askeri manevra olduğunu kanıtlamaya çalışmayacağım  :smiling: :smiling:

Hepiniz oyunu benim yaşım kadar deneyimlemişsinizdir o konuda sizinle tartışmaya giremem ama coğrafi açıdan hiç düşünmüyorsunuz.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Awake - 15-12-2018

@Tulpar_S1

Coğrafi açıdan düşünecek bir askeri derinliği olsa oyunun düşüneceğim, 1200 saat oynadım oyunu, askeri açıdan bölge sayısının hiç bir önemi yok oyunda, HoI gibi her tile da birliklerin olduğu ve manevra ile düşmanı bozguna uğratabildiğin bir oyun değil EU 4. Hatta Selanik üzerine konuşacak olursak bölgenin coğrafyası düz olduğu için "düşmanı Selanik'e çekeyim, orada kale var, dağ var, savunurum orada" bile diyemiyorsun, Selanik'in yanında Kesriye bölgesi var dağlık, Selanik'deki kaleyi yıkıp oraya kale kurmak askeri açıdan yapabileceğin yegane taktik oyunda. EU 4 basit bir oyun, bunu baştan kabullenmek sonradan oyuna cephe almayı engeller.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - fff7 - 15-12-2018

DLClerle eklenen şehirler için, yeni şehirler eklemek oyuna derinlik katmıyor gibi yorumlar gördükten sonra az şehir olmasından yakınılan yorumlar görmek ilginç. Herkesin farklı farklı beklentisi var paradox ve eu4'dan. Kimi memnun edecek bu adamlar ben bile şaşırıyorum bazen.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - altnkurt - 15-12-2018

(15-12-2018, 15:47)fff7 : DLClerle eklenen şehirler için, yeni şehirler eklemek oyuna derinlik katmıyor gibi yorumlar gördükten sonra az şehir olmasından yakınılan yorumlar görmek ilginç. Herkesin farklı farklı beklentisi var paradox ve eu4'dan. Kimi memnun edecek bu adamlar ben bile şaşırıyorum bazen.

Oyun genelde manada sığ olduğu için ne ekleseler içi boş kalıyor. Tüm savaş 3 asker tipi ve bir yığın modifierdan ibaret olduğu için bölgelerin vs de taktiksel pek bi etkisi olmuyor. Oyundaki rezalet supply mekaniği de bunu körüklüyor.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - fff7 - 15-12-2018

(15-12-2018, 15:52)altnkurt :
(15-12-2018, 15:47)fff7 : DLClerle eklenen şehirler için, yeni şehirler eklemek oyuna derinlik katmıyor gibi yorumlar gördükten sonra az şehir olmasından yakınılan yorumlar görmek ilginç. Herkesin farklı farklı beklentisi var paradox ve eu4'dan. Kimi memnun edecek bu adamlar ben bile şaşırıyorum bazen.

Oyun genelde manada sığ olduğu için ne ekleseler içi boş kalıyor. Tüm savaş 3 asker tipi ve bir yığın modifierdan ibaret olduğu için bölgelerin vs de taktiksel pek bi etkisi olmuyor. Oyundaki rezalet supply mekaniği de bunu körüklüyor.
Oyun biraz jack off all trades tarzı olduğu için spesifik alanları becerip oynayabilen ama büyük resmi göremeyip oynayamayan, ezbere taktikleri uygulayıp özgün olamayanlar oyunu pek anlayamıyor bence.


Paradox'un uluslara karşı bakışı. - Türkopol - 15-12-2018

(14-12-2018, 21:10)Tulpar_S1 : Azıcık coğrafi düşünen birisi Egedeki ada sayısını göz önünde bulundurarak, niçin üç parçadan oluşan Balear adalarının hepsi oyunda tek tek var fakat ege adaları doğu ve batı olarak 2 grup halinde özetlenmiş diye sorar. Selanik gibi tarihi daha köklü olan bir bölge tek başına bir eyalet olabilecekken oyunda daha özensiz modellenmişken Galiçya(İspanya) gibi bir yer neden 4 parçadan oluşur diye sorulmalı.

Düzenleme: Oyunda bölge sayısı askeri manevra açısından çok mühim bunu tartışmayacağız herhalde.

Balear adalarının hepsi yüksek popülasyon sahibi, Katalanlar için önemli, ebatça büyük ve stratejik konumlu adalar, buna rağmen baktığınızda Ege yöresindeki adalardan sadece Eğriboz, Sakız, Sİsam, Girit, Rodos ve Makedonya kıyısındaki ada önemli. kalanlar nispeten küçük ve tek parça olmaları mantıklı. Yani abartmanın anlamı yok dostum Ege adaları düşük popülasyonlu ve çok  yakın. Onları ayırmak Maldivleri ya da Mikronezya'yı ayrı ayrı modellemek gibi olurdu. 
Galiçya konusu ayrı, o çok saçma ama Selanik yöresini en fazla ikiye bölebilirsin zaten Tsehalonikki ve Makedonya olarak, onun da lüzumu yok, sadece saçma bir iş olmuş olur. Ayrıca Selanik ya da Makedonya diyelim, Makedonya'da konuşlanmış askerlerin Teselya'ya kısa zamanda ulaşması Yunan coğrafyası için mantıklı bence. Şimdi yarı Helen olarak şöyle söyleyeyim, Selanik ve Teselya öyle çok da uzak değil, şehir değil de eyalet olarak bakarsan hiç değil.
 EUIV'te savaş mekanikleri öyle çok derin değil, eyalet sayısının herhangi bir önemi fazla yok işin özünde. yani Selanik-Teselya arasında askeri manevra yapman gerekmesi için Arnavutluk ya da Bizantin'e yenilmen lazım zaten. Stratejik olarak aşırı önem sahibi değil . Ha dersen ki Galiçya çok mu önemli, her üç oyunumdan birinde Portekiz-Kastilya ya da Aragon-Kastilya savaşı çıkıyor. Galiçya özellikle Portekiz savaşında ve Portekiz ile Aragon'un müttefik olması durumunda işe yarıyor.Ki manevra olayı EUIV'te savaş kaderini etkileyecek önemden çok uzak. Bir de bence <Galiçya> adlı barış anlaşmasıyla salınabilecek bir ülke olduğu için yaptılar o düzenlemeyi. Galiçya opm olmasın, iyi allyler bulabilirse İspanya'ya karşı şansı olsun gibi.
 Ha aynısı özellikle Bulgaristan ve Trakya'ya yapılır mı yapılır, ama çok lazım mı değil.