Strategyturk Forumları
Günlük: Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Imperator: Rome (https://forum.strategyturk.com/forum-imperator-rome)
+---- Forum: Imperator: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-imperator-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler (/konu-gunluk-imperator-cesitli-savas-mekanikleri-ve-muharebe-taktiklerindeki-degisiklikler)



Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - Ragnvaldr - 25-03-2019

diaryimp.png
Imperator günlüklerinde bu hafta savaştan ve muharebe taktiklerine yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/imperator-development-diary-25th-of-march-2019.1162743/ :Merhaba, bir başka Imperator: Rome geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün savaş mekanikleri ile ilgili günlüğümüzde bahsetmediğimiz savaş ile ilgili şeyler hakkında konuşacağız.

Imperator önceki oyunlarımızdan büyük ölçüde faydalanıyor. Bugün bahsedeceğim şeyler diğer oyunlarımızı oynayanlara tanıdık gelecek.

Bozguna Uğramak
retreat.jpg

Bozguna uğramak Europa Universalis gibi oyunlarımızda da bulunuyor. Yenilen bir ordunun, düşman tarafından müdahale edilemeden ve orduyu kontrol eden kişi tarafından durdurulamadan güvenli bir yere geri çekilmesi anlamına geliyor.

Imperator’da bozguna uğramak sadece savaş kaybedildiğinde gerçekleşmiyor. Ordu arayüzündeki “Tam Çekilme” tuşuna basarsanız ordunuz bozguna uğramış gibi hareket eder. Böylece düşman savunmalarının arasında sıkışmış ordunuz dost bölgeye geri çekilebilir.

Kuşatılmış Tahkimatlara Yardım Etmek
defenderswap.jpg
(Burada Maurya orduları tarafından kuşatılmış bir tahkimatın yardımına gelen Bhojalıları görüyoruz. Bhoja ordusu savunan taraf olarak sayılıyor ve Maurya ordusu tahkimatlar dağ üzerinde inşa edildiği için “arazi cezası” alıyor.)

Tarih boyunca tahkimatlar en savunulabilir bölgelere inşa edilmişti. Dağlar, geçitler, tepeler ve sabit olan neredeyse her tür savunma kullanılmıştı. Bu sadece kalelerin içindeki ordulara yardım etmekle kalmaz ayrıca kuşatan orduyu sıkıştırdığı için savunmacılara yardıma gelen askerlere yardımcı olurdu.

Bunu yansıtmak için ve kuşatan ordularınızı savunmayı önemli bir hale getirmek için kuşatmayı yapan taraf saldırıya uğrarsa saldıran taraf sayılacak. Yani arazi özelliklerinden savunanlara yardıma gelen ordular yararlanacak, oraya daha önceden gelen kuşatmacı güçler değil.

Hareketin Kilitlenmesi
movement_Lockl.jpg

Gerçek hayatta bir nesne iki şehir arasında herhangi bir noktada olabilse de oyunumuzda sadece çizilmiş yerlerde yani haritamızdaki bir şehirde bulunabilir. Bu çoğunlukla düzgün şekilde çalışsa da ordu hareketleriyle ilgili bir sorun oluşturuyor. Diğer oyunlarımızda bir ordu hareketini bitirene kadar bir bölgede kalmak zorundadır ve hareketi tamamladığında yeni bölgeye ışınlanır. Yani örnek olarak Roma’dan Ostia’ya giden bir ordunun hareket emrini bozarsanız ordu gerçek hayattaki gibi Roma ve Ostia arasında değil, Roma’da olur.

Bunun üstesinden gelmek ve savaşlarda son dakikada ordu hareketlerini değiştirmeyi önlemek için bir ordu yeni bir bölgeye hareket ederken hareket sürecinin %50’sinden fazlasını tamamladığı anda hareketi kilitlenecek. Yeni emirler vermeye devam edebilirsiniz ancak bunlar ordu hareketini tamamladığında gerçekleştirilir.

Kuşatmanın Kontrolünü Üzerinize Almak
assume_control.jpg

Bir şehrin kuşatmasında birden fazla ordu yer alıyorsa savaş lideri iseniz veya kuşatan ülkenin efendisi iseniz kuşatmayı üzerinize alabileceksiniz. Böylece kaleye ne zaman saldırılacağına siz karar verirseniz ve şehir düştüğünde kontrolünü yine siz alırsınız.

Takip Etmek
attach.jpg

Ordunuz yalnızken düşmanı yenecek kadar büyük değilse müttefik bir ordunun her hareketini takip etmesini isteyebilirsiniz. Aynı şekilde müttefiklerinizin ve vasallarınızın sizi takip etmesine izin vermek isteyebilirsiniz. Ordu arayüzündeki tuşlar ile ordunuzun takip edilip edilemeyeceğini veya ordunuzla aynı yerdeki bir orduyu takip edip etmeyeceğiniz ayarlayabilirsiniz.

İşgal Devretmek
transfer.jpg

Savaştaki amacınız çoğunlukla istediğiniz bir bölgeyi ele geçirmektir. Ancak savaşa katılan birçok taraf olduğunda oluşan kaos nedeniyle bir şehri ilhak etmek isteyen kişi o şehri işgal etmemiş olabilir. Sınırları daha güzel yapmak için ve müttefikler arasında işbirliğine izin vermek için eyalet ekranına eklediğimiz bir tuş ile işgal edilmiş bir şehrin kontrolünü sizin tarafınızda savaşta yer alan bir ülkeye devredebilirsiniz.

YZ vasallarınız bunu kullanarak barış antlaşmalarında istediğiniz şeyleri aldığınızdan emin olacak (müttefikleriniz de toprağı kendileri istemiyorsa size devredebilecek).

Muharebe Taktikleri Değişiklikleri
overview2.jpg

Son olarak muharebe taktikleri hakkında konuşacağım. Ekimdeki bir günlükte bahsettiğimiz sistem rakibinizin taktiklerini tahmin ettiğinizde ödüllendirilmeniz gibi ilginç şeylere sahip olsa da sistemle ilgili bazı sorunlarımız vardı.

Taktik seçimi çoğu zaman rastgeleydi ve ordunun nelerden oluştuğuna pek bakmıyordu. Farklı saldırı ve savunma taktikleri ise her zaman akılda tutulacak kadar basit şeyler değildi. Taktik sistemi ayrıca askeri gelenek ağaçlarında yer alan bazı birlik yetenekleriyle de örtüşüyordu.

Bu sorunların doğrultusunda taktikler sistemine aşağıdaki değişiklikleri yaptık (@Groogy öncülüğünde):
  • Artık hem savunma hem de saldırı taktikleri yok. Ordunuz için sadece bir tane seçersiniz, savunmada mı saldırıda mı olduğunuza bakmadan etkiler verir.
  • Taktiklerin sağladığı bonuslar ve cezalar hala karşı tarafın seçtiği taktiğe karşı ne kadar iyi olduğuna bağlı olmaya devam ediyor; bunun yanında taktiklerin verimliliği ise ordunuzun düzenine daha bağlı olacak.
  • Askeri gelenekler ile açılan özgün “duruşlar” açtığınız muharebe taktiklerine dahil edildi. Bunlar normal taktiklerden daha yüksek bonuslara ve farklı zayıflıklara sahip.

composition.jpg

Maksimum verimlikteyken normal muharebe taktikleri %20 bonus veriyor, geleneklerden açılan taktikler ise %5 ekliyor. Ayrıca normal taktiklerin açılabilir taktiklerinin daha etkili veya daha zayıf olduğu şeyler olacak.

phalanx.jpg

Örneğin açılabilir Falanks taktiği Shock Action taktiğine karşı oldukça etkili ama bu bonustan ne kadar yararlanabildiğiniz ise ordunuza bağlı. Yukarda bunun %9.7 olduğunu görebilirsiniz.

Yeni sistem hala rakibinizin taktiklerini tahmin etme mekaniğini barındırmaya devam ediyor ve aynı zamanda bu denkleme ordu düzeninizin ne kadar elverişli olduğunu katıyor.

battle.jpg
(Yukardaki savaşta Selevkoslar Falanks taktiğini seçti, bu taktik Antigonidlerin seçtiği Shock Action’a karşı etkili. Selevkos ordu düzeni seçilen taktiği güzelce uyduğu için iyi bir bonus alıyorlar.)

Bu haftalık bu kadar. Gelecek hafta barbarlara ve onları idare etmenin çeşitli yollarına göz atacağız.



Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - Tetsure - 25-03-2019

Roma lejyonerleriyle Makedon falanksını aynı ağır piyade sınıfında tutmak doğru gelmiyor. Buna en iyi örneklerden birisi Pydna Savaşı olur sanırım. Savaş mekaniğine önceki oyunlardan da aşinayım ve genel olarak memnunum ancak birim tiplerine el atsalar iyi olabilirdi.


Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - Hammurabi - 25-03-2019

Eu4'a ve Ck2'ya (başka pdx oyunu oynamadım :) oranla daha güzel ve interaktif olmuş gibi görünüyor. Lakin '' Chase Enemy Army'' yani düşman ordusunu takip et butonu yine yok gibi.


Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - Sylvanas - 25-03-2019

5000 fil fazla değil mi?


Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - shinovia - 27-03-2019

Son bir ay deneyimlemek için gün sayıyorum


Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - HulkSpider03 - 27-03-2019

(25-03-2019, 19:46)Tetsure : Roma lejyonerleriyle Makedon falanksını aynı ağır piyade sınıfında tutmak doğru gelmiyor. Buna en iyi örneklerden birisi Pydna Savaşı olur sanırım. Savaş mekaniğine önceki oyunlardan da aşinayım ve genel olarak memnunum ancak birim tiplerine el atsalar iyi olabilirdi.

PI formlarında da yazılırsa dlc ile eklerler.


Imperator - Çeşitli Savaş Mekanikleri ve Muharebe Taktiklerindeki Değişiklikler - cennaro - 28-04-2019

Tam emin değilim ama yaptığım savaşlar kadarıyla, taktiklerin savaşa etkisinde bizim ve düşman ordusunun yapısının taktiğe uygunluğundan ziyade komutanın taktiğe uyumu daha belirleyici gibi geldi bana.