Strategyturk Forumları
Yama Notları: AoM - 1.13 Yaması - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Microsoft Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-microsoft-forumlari)
+--- Forum: Age of Mythology (https://forum.strategyturk.com/forum-age-of-mythology)
+---- Forum: AoM: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-aom-haberler)
+---- Konu Başlığı: Yama Notları: AoM - 1.13 Yaması (/konu-yama-notlari-aom-1-13-yamasi)



AoM - 1.13 Yaması - Duman - 09-01-2016

Bug fixler
  • Chimeralar artık hero citizenlara karşı özel saldırılarını kullanamayacak.
  • Walking woods tanrı gücü artık Gaia'nın ağaçlarına uygulanabilecek.
  • Satyr'lerin artık önceden belirlenmiş bir üretim süresi var, bu üretim sürelerinin 30'dan 15'e düşmesini sağladı.
  • Oracle birimler artık boş askeri birim kısmında görünmüyor.
  • Kronos da artık Omniscience açabiliyor.
  • Titan kapıları artık yapıma başlandığı bölgeyi haritada açmıyor. (Haritada hala görünebilir haldeler ancak savaş sisi kalkmıyor)
  • Sea snake brimleri artık Leviathan/Nereidlere saldırabiliyor.
  • Oyuniçi teknoloji ağacı artık Atlantisliler için draft horses isminde bir teknolojiye sahip.
  • Yunan birimleri artık kısayollarla üretilebiliyor.
Grafik değişiklikleri
  • Anamenü arkaplanı düzeltildi.
  • Balıklar artık daha temiz bir şekilde görünüyor.
  • Relicler artık parlıyor ve daha temiz bir şekilde görünüyor.
  • Yağmur sisi artık görünüşü engellemiyor.
  • Karlı haritalar artık daha az parlıyor.
  • Gölgeler artık daha hafif.
  • İkonların çözünürlüğü artık 2 kat.
  • Texture sıkıştırmada geliştirmeler yapıldı, bu durum daha iyi resim kalitesi sağlıyor.
  • Arazi textureları geliştirildi, bu durum arazinin birbiriyle daha uyumlu yapıda olmasını sağlıyor.
  • Gölge pozisyonları ve ışıklar ile ilgili çalışma yapıldı, bu durum birimlerin daha kolay ayırt edebilmesini sağlıyor.
  • Transparan olma bugları giderildi. (manticoreların kanatlarının gözükmemesi vs.)
Harita değişiklikleri
  • Reginleif ile oynayabileceğiniz ekstra bir senaryo eklendi.
  • Black Sea ve River Styx haritaları eklendi.
  • Highland artık rastgele harita seçeneklerinden biri değil.
  • Town center etrafındaki et ve altın dengesizliklerinde büyük çalışma yapıldı.
  • Et kaynakları artık daha adil bir şekilde bölüşülüyor ve başlangıçta avlanabilecek olan hayvanlar oyuncunun görüş alanının dışında olmuyor.
  • Başlangıç altın madeni artık herhangi bir kulenin koruma altında olurken town center'a da daha yakın halde bulunuyor.
  • Vahşi hayvanlar artık altın madeni veya town centerla karşılaştığında bölgeden uzaklaşıyor.
  • Tavuklar ve yemiş toplama yerleri artık altın madenlerinin üstünde bulunamıyor.
  • Midgard haritasında oyuncunun yanındaki yemiş yeri 2'den 5'e çıkarılırken oyuncunun balığa daha kolay erişebilmesi için balıklar yakınlaştırıldı.
  • Alfheim ve Highland haritalarındaki tepelerde artık yürünemiyor (tepelere yürüyerek çıkılamıyordu ancak Roc vb. birimlerle yukarıdan asker bırakılabiliyordu)
  • Anatolia haritasında artık tepeler bulunmuyor. 
  • Tundra haritasında artık bina yapmayı engelleyen küçük taşlar bulunmuyor.
  • Oasis artık haritanın ortasında büyük bir ormana sahip değil.
Denge değişiklikleri
Genel
  • Titan araştırmak artık 60 saniye değil 90 saniye sürüyor.
  • Duvarı onarma hızı %70 oranında azaltıldı.
  • Duvarın hack armor oranı %64'ten %50'ye düşürüldü.
  • Duvarların bağlanma noktaları artık oyuncuya görebileceği alan sağlamıyor.
  • Atış yaptığınız siege birimlerle surlara saldırmak artık ekstra hasar sağlıyor.
  • The Bow of Artemis relici artık Throwing Axemanla birlikte tüm menzilli mistik birimleri de etkiliyor, Centaurlar etkilenmiyor. 
  • The Scarab Pendat relici artık Fire Siphonları da güçlendiriyor.
Yunan
  • İlk çağda kahramanların saldırı gücü %50 azaltıldı. 
  • Ajax, Theseus ve Jason'un üretilme hızı 9'dan 4 saniyeye düştü.
  • Oddyseus'un canı 320'den 300'e düştü.
  • Chiron'un menzili 14'ten 16'ya çıktı.
  • Hippolyta'nın canı 240'dan 280'e çıktı.
  • Achilles ve Heracles'in üretim ücreti 350 et 4 favordan, 200 et 100 odun 4 favor'a değiştirildi.
  • Bellerophon'un özel saldırı menzili 5'ten 10'a çıkarıldı.
  • Polyphemus'un hızı 3.5'ten 4.1'e çıkarıldı. 
  • Bolt tanrı gücü artık işçilere, leviathanlara ve Roclara atılamıyor.
  • Bolt artık Son of Osiris'a %1, Nidhogg'a %2 hasar veriyor. 
  • Restoration'un süresi 8'den 6 saniyeye indirildi.
  • Underworld Passage'ın onarım süresi artık normal seviyede.
  • Hetairoi'nin canı 110'dan 140'a çıktı.
  • Centaur'un taban hızı 5'ten 5.2'ye çıktı. Sylvan Lore araştırmasının hıza olan etkisi +%40 yerine +1 olarak değiştirildi.
  • Trireme'lerin menzili 16'dan 14'e düşürüldü.
  • Divine Blood artık town center kurulum hızını da etkiliyor.
  • Zeus'un favor kazanma avantajı %38'den %25'e düşürüldü.
  • Colossus başlangıç canı artık 1100 yerine 1000. Onarılma hızı 30 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü.
  • Lightning Storm gücü artık her gördüğünü vuruyor (eskiden %66 şans vardı)
Norse
  • Başlangıçtaki Ulfsark artık özel bir birim ve saldırmama pozisyonu alabiliyor, bolt'a karşı dayanıklı ancak yeniden üretilemiyor.
  • Hersir hızı 4.2'den 4.3'e çıkarıldı. Hall of Thanes araştırmasının Hersir hızına olan etkisi  1.1'den 1.0'a düşürüldü.
  • Axe of Muspell araştırması 3. çağdan 2. çağa geçirildi, artık Throwing Axeman birimlerine +2 menzil sağlarken uçan birimlere karşı da bonus veriyor.
  • Portable Ram hızı 3.25'ten 3.5'a çıkarıldı, üretim hızı 20 saniyede 15 saniyeye düşürüldü.
  • Dwarven Auger'in ramlara verdiği hız bonusu %20'den %10'a düşürüldü, üretim hızı bonusu %50'den %25'e düşürüldü.
  • Burning Pitch'in Ballistalar üzerindeki bonusu %20'den %40'a çıkarıldı.
  • Fenris Wolf Pack bonusu %20'den %15'e düşürüldü.
  • Healing Spring'in pasif iyileştirme oranı saniyede 3 candan saniyede 4 cana yükseldi. 
  • Odin'in kuzgunları artık çağ atlayınca değil tapınak kurulur kurulmaz geliyor.
  • Odin'in iyileşme bonusu artık saniyede 0.8 yerine saniyede 1.5.
  • The Toothed Arrows ve Trios Bow artık Throwing Axeman birimleri de etkiliyor.
  • Great Hunt tanrı gücü artık %100 oranla çalışıyor. (eskiden %75'ti)
  • Undermine tanrı gücü artık %100 oranla çalışıyor. (eskiden %50'di)
  • Frost tanrı gücü artık %100 oranla çalışıyor. (eskiden %90'dı)
  • Walking Woods tanrı gücü artık eğer bölgede yeterli ağaç varsa her zaman 8 ağacı canlandırıyor. (eskiden %75 şansla 7-8 ağaçtı)
Mısır
  • İlk çağda firavunun menzili artık 4 yerine 3. 
  • Firavunun atağı %50 düşürüldü. Hands of the Pharaoh geliştirmesi eski seviyesine çıkartıyor.
  • Hands of the Pharaoh araştırması artık 1. değil 2. çağda yapılabiliyor.
  • Set hayvanlarının saldırıları 1. çağda artık %50 daha az.
  • Set hayvanları artık küçük hayvanlar 1, büyük hayvanlar 2 olmak üzere nüfus harcıyor.
  • Isis'in heykelleri artık %20 daha az cana sahip.
  • Shifting Sands tanrı gücünün düşman birliği üzerindeki etkisi %50 azaltıldı, ox cartlar artık bu tanrı gücüne dayanıklı.
  • Roc hızı 4.8'den 4.6'ya düşürüldü.
  • Mercenary Infantry hack armoru %45'ten %35'e düşürüldü, pierce armor değeri %30'dan %15'e düşürüldü.
  • Mercenary Cavalry hack armoru %40'tan %20'ye düşürüldü, pierce armor değeri %45'ten %35'e düşürüldü.
  • Develi birliklerin üretim süresi 9 saniyeden 7 saniyeye düşürüldü, pierce armor değerleri %30'dan %35'e çıkarıldı. Üretim için et gereksinimi 50'den 40'a düşürüldü.
  • Meteor artık her gördüğünü vuruyor. (eskiden %85 şanslaydı)
Atlantis
  • Medium Archerlar artık 2. çağa geçiş ile aktif hale gelmiyor.
  • Shockwave tanrı gücünün sersemletme süresi 4 saniyeden 2 saniyeye düşürüldü.
  • Fire Siphon menzili 12'den 16'ya çıkarıldı.
  • Contarius pierce armor'u %15'ten %25'e çıkarıldı, et gereksinimi 10 yükseldi.
  • Birimleri kahraman yaparken gereken ücret %30 oranında azaltıldı. 
  • Valor kullanabilme sayısı 3'ten 2'ye düşürüldü.
  • Gaia's Lush menzili 8'den 10'a çıkarıldı.
  • Automaton hızı 3.75'ten 4.2'e yükseltildi.
  • Volcanic Forge automatonlara verdiği bonusun yanı sıra zırh geliştirmelerinden etkilenen diğer birimlerin de pierce armor değerinin yükselmesini sağlıyor.
  • Traitor ve Chaos tanrı güçlerinin kullanımı 2'den 3'e çıkarıldı.
  • Chaos artık her zaman 1 mistik 4 normal birimi etkiliyor, eskiden 3-4 normal 0-1 mistik birimdi.
  • Heroic Renewal'ın iyileşme hızı saniyede 1.5'ten 2.5'e çıkarıldı.
  • Mail of Orichalkos okçuların hem pierce hem hack armorunu yükseltiyor.
  • Heka Gigantes hack/pierce armor değerleri %44'tan %60'a yükseltildi.
  • Atlantis town centerları artık diğer town centerlara oranla daha zayıf değil.



RE: Age of Mythology 1.13 Yama Notları - Duman - 09-01-2016

Dikkatimi çeken bir kısmı yazayım, yamaya dair asıl düşüncemi daha uygun olduğum bir vakit uzunlamasına yapmayı düşünüyorum çünkü yazılacak çok şey var.

Alıntı:Hersir hızı 4.2'den 4.3'e çıkarıldı. Hall of Thanes araştırmasının Hersir hızına olan etkisi  1.1'den 1.0'a düşürüldü.

Buna anlam veremedim mesela 4.2 + 1.1 = 5.3 iken yaptıkları değişiklik 4.3 + 1.0 = 5.3 neyin ince ayarıdır ne anlamı var bu değişikliği yapmanın anlamak güç.