![]() |
||||||||||||||||
Civilization VI - District Kurma Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari) +--- Forum: Sid Meier's Civilization VI (https://forum.strategyturk.com/forum-sid-meier-s-civilization-vi) +---- Forum: Civ6: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-civ6-rehberler) +---- Konu Başlığı: Civilization VI - District Kurma Rehberi (/konu-civilization-vi-district-kurma-rehberi) |
||||||||||||||||
Civilization VI - District Kurma Rehberi - Rzenma - 25-09-2019 District mekaniği Civilization 6 ile birlikte seriye eklenen ve oyunda ciddi değişikliğe sebep olan yeni bir oyun mekaniğidir. Bu yeni oyun mekaniği oyuncuları şehir etrafındaki toprakları nasıl kullanacağını düşünmeye zorluyor. Öncelikle şehirleriniz district inşa edebilmeleri için belirli sayıda popülasyona sahip olmalıdır. Şehirlerinizin inşa edebileceği district sayısını belirten oran (3*X)+1 pop = X+1 District Yani;
District ile ilgili bazı bilinmesi gerekenler
Oyundaki bütün districtler standart hızda temel olarak aynı (54) üretim bedeline sahiptir (aqueduct, dam, government plaza ve spaceport hariç) teknoloji ve kültür araştırmaları yaptıkça bu değer artar. Tüm teknoloji ve kültür ağacını araştırdığınızda bu değer %900 oranında artar. District üretim bedeli siz üretmeye başladığınız anda sabitlenir ve artış göstermez. Siz üretimi durdurup başka şeyler üretseniz bile kaldığınız yerden devam ettiğinizde aynı üretim bedeli ile devam edersiniz. Belirli bir district tipinde çok az sayıda üretim yaptıysanız ve üretim sayısı açısından diğer oyuncuların çok gerisindeyseniz üretim bedelinde %25 indirim alırsınız. Holy Site, Campus, Harbor, Commercial Hub, Entertainment Complex, Theater Square, Industrial Zone ve Aerodrome specialty district olarak geçer. Bu districtler keşfettiğiniz district tipi ve ürettiğiniz district tipi oranınıza göre %40 üretim bedeli indirimi alır. Bu indirimi alabilmeniz için; A: Teknoloji ve kültür ağacı üzerinde keşfettiğiniz distirct sayısı B: Ürettiğiniz ve binalarını tamamladığınız district sayısı C: Üretmeyi düşündüğünüz sıradaki district tipine ait sahip olduğunuz district sayısı Eğer B>=A ve B/A>C ise %40 üretim bonusu kazanırsınız. Örneğin Holy Site, Goverment Plaza, Campus ve Commercial Hub araştırmalarını yaptınız. 2 Campus 2 Holy Site ve 1 Goverment Plaza inşa ettiniz diyelim. Üreteceğiniz Commercial Hub B(5)>=A(4) ve B(5)/A(4)>C(0) olduğu için %40 daha ucuza mal olucaktır. Yani teknoloji ve kültür ağacında bazı araştırmaları pas geçmek size üretim bonusu sağlayabilir. Seçtiğiniz medeniyete göre bir araştırma planı yapmalısınız aşağıdaki link size bu konuda yardımcı olabilir https://forum.strategyturk.com/konu-civilization-vi-eureka-ve-inspiration-rehberi Oyunda üretebileceğiniz çevresel bonuslara sahip districtler Kurmak istediğiniz bazı districtler çevresel faktörlerden bonuslar kazanır. Bu tarz bonuslara sahip specialty districtler aşağıda listelendirilmiştir
Districtlerin sahip olduğu çevresel faktörlere genel bakış ![]() Civilization VI - District Kurma Rehberi - Rzenma - 07-06-2020 Komşuluk bonusu ile alakalı başka bir görsel ![]() |