Strategyturk Forumları
Günlük: CK3 - Hanedanlar ve Haneler - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Crusader Kings III (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-iii)
+---- Forum: CK3: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck3-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: CK3 - Hanedanlar ve Haneler (/konu-gunluk-ck3-hanedanlar-ve-haneler)



CK3 - Hanedanlar ve Haneler - Duman - 31-10-2019

ck3banner.png

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta hanedanlardan ve hanelerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/ck3-dev-diary-1-dynasties-houses.1270519/ :Herkese merhabalar, Crusader Kings III için özellik tanıtımı yapacağımız ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Bu ilk günlük olacağı için dopdolu ve tanıtmaktan heyecan duyduğumuz bir konu seçmek istedik: Hanedanlar. Hanedanlar Crusader Kings'i Crusader Kings yapan unsurlardan birisi, oynadığınız karakterler kesintiye uğramaksızın hanedanınızın bir parçası olmak zorunda ve eğer hanedanınız sona ererse oyun da sona eriyor.

CK2'de hanedanları oldukça kısıtlı bir biçimde yansıtıyorduk. Karakteriniz bir hanedana mensuptu, aynı hanedandaki karakterlerle küçük bir ilişki bonusunuz vardı başka da pek bir şey yoktu. CK3'te hanedanların gücünü ve ortaçağdaki etkilerini gerçek anlamda yansıtma peşindeyiz. Oyuncuların hanelerine bağlılık hissetmelerini ve umursamalarını istiyoruz. Bunu başarabilmek için yaptığımız çeşitli şeyler söz konusu.

DD2.png

İlk olarak özellikle CK2 oyuncularının hoşuna gideceğini bildiğimiz şekilde hanedanın oyunda yansıtılma biçiminde değişikliklere gittik. Oyunda hanedanlar tek parça şeklinde değil, farklı hanelerin birleşiminden oluşuyor. Bu durum hanedanların artık tek bir isim, sembol ve kimliğe sahip olmadığı, her biri kendi ismine sahip, hanedana ihtişam kazandırmak adına birbiriyle iş birliği yapan küçük hanelerden oluştuğu anlamına geliyor.

Hane nedir?
Her hanedanın bir kurucu hanesi olacak, bu hane genellikle hanedan ismiyle aynı ismi taşıyacak. Oyun ilerledikçe kan olarak hane reisine uzaklaşan hane üyeleri aynı hanedana bağlı başka bir hane kurabilecekler. Bu şekilde hane kurulması durumunda haneyi kuran karakter yeni hanenin reisi olacak ve eski hanelerinin nüfuzundan kopmuş olacaklar.

Kendi hanenizi kurmanız için hatırı sayılır miktarda bir prestije sahip olmanız, hanedan reisinizin unvanlarında varis olmamanız ve tüm hanedan atalarınızın ölü olması gerekiyor (örneğin babanız hayattayken yeni hane kuramıyorsunuz) Bu haneler kendi isimlerine, sembollerine ve sözlerine sahip, bunlar genellikle kuruldukları yerden ve kurucu karakterden ilham alacak. Örneğin Jimena hanedanına mensup bir karakter Güney Fransa'da kendisine yeni bir hane kurarsa bu hanenin adı Toulouse-Jimenas olabilir.

DD1.png

Hanedan ve hane reisi ne işe yarar?
Her hanenin bir hane reisi var, bu hane reisi hane üyeleri üzerinde çeşitli güçlere sahip. Hane reisi her zaman gayrimeşru çocukları meşrulaştırabilir, hane üyelerini savaşa çağırabilir, doğru inanca dönmeleri için talepte bulunabilir (dönmezlerse ayrı hane kuruyorlar.) Hane reisi bu konumu elde ettikten sonra doğan tüm hane üyelerine karşı bir avantaja sahip, bu da onlara "Kanca" sağlıyor (kancalardan bir başka günlükte bahsedeceğiz.) Aynı zamanda hanelerinin üye sayısına göre bir prestij elde ediyorlar. Hane reisliği hane reisinin verasetini izliyor, bu da bir karakterinizde eğer hane reisi olduysanız veraset durumunda yeni karakterinizde bu unvanı koruyacağınız anlamına geliyor.

Öte yandan hanedan reisleri hane reisine nazaran daha güçlü bir konum. Sadece kendi haneleri değil, tüm hanedan üzerinde bazı güçlere sahipler. Hanedan reisi her zaman en güçlü hanenin reisi oluyor, eski hanedan reisinin ölümü üzerine bu liderlik yenileniyor. Hane reisinin yapabildiği şeylerin dışında hanedan reisleri aynı zamanda verasetten mahrum edip, veraseti tekrar sağlayabiliyor, hanedan üyelerini reddedip affedebiliyor (ciddi bir ilişki etkisine sahip), hanedan üyelerince sahip olunan unvanlarda hak iddiası kazanabiliyor ve hanedan üyelerinin birbirleriyle olan savaşlarını sona erdirebiliyor. Tüm bu güçler sadece hane için değil, tüm hanedan için geçerli. Hanedan reisi aynı zamanda hanedanın tüm üyelerinden prestij elde ediyor. Hanedan reisi olmak çok güçlü bir konum olmakla birlikte, bu güçlerinizi nasıl harcayacağınıza dikkat etmeniz gerek keza hepsi Şöhret puanına maloluyor.

Şöhret puanı nedir?
Şöhret puanı hanedan tarafından biriktiriliyor ve çeşitli hususlarda kullanılabiliyor. İlk olarak bir hanedan tarafından kazanılan tüm şöhret puanları o hanedanın İhtişam seviyesine katkıda bulunuyor. İhtişam seviyesi hanedanın dışarıdan nasıl görüldüğünü ifade ediyor ve örneğin doğduğunuzda sahip olduğunuz prestij, bu haneden biriyle evlendiğinizde kazandığınız prestij, hükümdarınızın elde edebileceği uzun hükümdarlık ilişki bonusunun limiti gibi hususlarda etkili oluyor. Yüksek ihtişam seviyesine sahip olmanız özellikle sizden aşağıda olan hanedanlarla daha kolay evlilik yapabilmenizi sağlıyor. Şöhret puanını harcamanız ihtişam seviyenizin düşmesine sebep olmuyor. Hanedanınızın ihtişam seviyesi ne kadar yüksekse sembolünüz o kadar görkemli görünüyor. Köylü hanedanları oyuna negatif ihtişam seviyesiyle başlıyorlar, bu da onlarla evlilik yapmanız durumunda prestij kaybedeceğiniz anlamına geliyor.

Şöhret puanınızı harcayabileceğiniz iki kategori var, bunlardan birincisi hanedan etkileşimleri (hak iddiası almak, verasetten men etmek vesaire), ikincisi ise Hanedan Miraslarını açmak.

Şöhret elde şekli pratikte çok sık rastlanan ancak CK2'de o kadar da pratik olmayan bir oynanışı öngörüyor: hanedanınızı olabildiğince yaymak. Hanedanınızın bir başka üyesinin altında vasal konumunda olmayan, sizin hanedanınızdan gelen her hükümdar için şöhret puanı elde ediyorsunuz. Bu puanın kademesi ilgili hükümdarın unvanının kademesine göre değişiklik gösteriyor, yani yeğeninizin bir yerde kral olması dük olmasına nazaran daha değerli. Bu şekilde evlilikler kurarak hanenizi diğer diyarlarda yaymanız şöhret puanı kazanmanızda çok önemli bir role sahip. Hanedanınız yayıldıkça daha güçlü bir hal alıyor. Örneğin İngiltere Kralı olarak oynuyorsanız vasalınız bir unvana sahip olan kardeşiniz size şöhret kazandırmaz, ancak bir kuzeniniz Kutsal Roma İmparatorluğunda dük olduysa bundan puan elde ediyorsunuz. Aynı zamanda handanınızdan gelen kişileri güçlü hükümdarlarla evlendirmeniz durumunda oradaki nüfuzunuz neticesinde şöhret puanı kazanabiliyorsunuz. Tüm bu mekanik çerçevesinde oyundaki ittifaka ihtiyacınız olmasa evlilkleri ince bir şekilde planlamanız gerekiyor.

Hanedan Mirasları nedir?
Crusader Kings serisinin oynanışı gelgitli bir doğaya sahip. Bir karakterinizde dünyanın imparatoru olup, bir sonraki karakterinizde kendinizi Norfolk Kontu olarak bulabilirsiniz. Hanedan Mirasları bu noktada devreye girip hanedanınızdaki başarıların nerede ne konumda olursanız olun meyvesini elde etmenizi sağlıyor. Şöhret puanı harcayarak hanedanınızın dünyada nasıl bilineceğini şekillendirebiliyorsunuz. Seçebileceğiniz çok sayıda farklı miras var, bunlar Kardeşlik, Hilekarlık, Kan gibi kategorilere ayrılmış durumda. Bu sistemle hanedanları birbirinden farklılaştırabiliyoruz, örneğin Selçuklular savaşçıdır, Abbasiler kanun koyucudur, Habsburglar diplomattır (tabii bir de kendi hanedanlarından kişilerle evleniyorlar) gibi. Her mirasın ilerlenebilecek 5 kademesi mevcut, bu kademelerde ilerledikçe daha fazla şöhret puanı harcamanız gerekiyor.

DD3.png

Bu geliştirici günlüğünde bu kategorilerden birini ele alalım, "Kan" (aynı zamanda benim favorim.) Bu kategori ailenizde pozitif özellikler toplamayı sevenler için ideal. İlk başta elde ettiğiniz yenilik karakterlerinizdeki genetik özelliklerin (bunlardan da gelecekte bahsedeceğiz) doğum esnasında aktarılması, belirmesi veya desteklenmesi gibi ihtimalleri arttırıyor. Sonlarda ise bazı negatif özelliklerin ortaya çıkma ihtimalini azaltan hususlar var (dolayısıyla daha 'riskli' evlilikler yapabilir hale geliyorsunuz), bunun yanı sıra ailenizde sıkça rastlanacak genetik bir özellik belirliyorsunuz (güzel, zeki, güçlü... ve hatta dev veya cüce. Ne kadar uğraşsam da 'Habsburg çenesi' özelliğini oyuna ekletemedim.) Son olarak bu kısmı tamamladığınızda ailenizin ortalama ömrü uzuyor (bu aynı zamanda doğurganlık yaşını da ileriye alıyor.)

Mirasları açmak bir anda olan bir iş değil, tek bir kategoriyi bile tamamlamak için çok fazla uğraşmanız ve zaman harcamanız gerekecek. Miraslar hanedan reisi tarafından açılıyor, dolayısıyla hanedanınızın kontrolünün sizde olduğundan emin olmalısınız.

Bu haftalık bu kadar, hanedan miraslarının daha fazla sürprizini kaçırmak istemiyoruz ancak oldukça ilginç seçenekler sunan, hanedanınıza şekil vermenizi mümkün kılan unsurlar mevcut. Önümüzdeki hafta sizlere haritadan bahsediyor olacağız. Takipte kalın.



CK2 - Hanedanlar ve Haneler - Attila the Hun - 31-10-2019

Başlıkta yanlışlıkla CK2 yazılmış. @Duman


CK3 - Hanedanlar ve Haneler - Craetus - 31-10-2019

Açıkçası ilk duyurulduğunda pek sevinmemiştim ancak yenilikleri okudukça beklentimi arttırıyorlar.


CK3 - Hanedanlar ve Haneler - Henri - 31-10-2019

Bayağı hoş duruyor. Hala daha çok umutlu değilim bu oyundan (Paradox'un politikaları ve de yeni neslin ilk oyunu olmasından ötürü) ama şu ana kadar gördüğüm şeyler beni heyecanlandırmayı başardı.


CK3 - Hanedanlar ve Haneler - Justicar - 31-10-2019

CK3'ün laneti sanırım öncesinde CK2 gibi sağlam oyun olması. CK3 hakkında okuduğum her bilgiyi CK2 ile karşılaştırmadan edemiyorum. Gelişen ve yenilenen özellikler var. Örneğin Hanedan olayının geliştirilmesi güzel duruyor. Çünkü oyun direk karakter ve hanedanlar üzerinden yürüyor.

Ancak ikinci kısım biraz gerdi beni. CK2 de random'a çok alıştık ve bu gerçeğe çok yakın bir sistemdi. Örneğin doğacak çocuğumuzu zeki veya güçlü gibi özelliklere sahip olmasını istersek yapacağımız evliliği bu şekilde seçerdik. Doğacak beş, altı erkek çocukta bile özelliği yakalayamama ihtimalimiz olurdu. Gerçekçi düşündüğümüzde de annesi veya babası çok zeki diye çocuk da zeki olmak zorunda değil. Ancak yeni gelen miras sistemi tipik paradox'un bonus stackleme sistemine benziyor.

CK2'yi sevme nedenlerimden birisi tipik paradox oyunlarından farklı bir yapıda olmasıydı. Açıkçası korkum CK3 ile diğer oyunlara olabildiğince benzetmeye çalışmaları.


CK3 - Hanedanlar ve Haneler - TurkJedi - 07-11-2019

Legacy olayı çok sakat olmuş, oyunu gerçekçilikten uzaklaştırabilir. Gen aktarma olayı yerine yapay zekanın aile içi evlenmesini vb. sağlasa daha makul olur.


CK3 - Hanedanlar ve Haneler - MelaRossa - 08-11-2019

Açıkçası gerçekten de fazla yararı olmamasına rağmen role play ayağına hanedanımı mümkün olduğunca yaymaya çalışan, devamlı soyağaçlarını inceleyip mümkün olduğu kadar fazla aileden gelin almaya çalışıp illa ailem tüm asil ailelerin kanını taşıyacak kafasında olan ve tüm üyelere bir şekilde toprak verip koruyqn gözeten birisi olarak söylemeliyim ki tam benlik günlük olmuş :)

Yalnız bence ailenin birkaç temel çatı özelliği bulunmakla beraber farklı kolları farklı özelliklere yoğunlaştırabilse daha güzel olurdu sanki