Strategyturk Forumları
Günlük: Stellaris - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+---- Forum: Stellaris: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Stellaris - Uzay Gemisi Dizayn Etme (/konu-gunluk-stellaris-uzay-gemisi-dizayn-etme)



Stellaris - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Duman - 18-01-2016

Good news everyone!

Bu hafta sizlere uzay gemisi yaratma mekaniğinden bahsedeceğiz. Geçtiğimiz hafta bugünkü günlüğün savaş, barış, etki alanları ve hak iddialarıyla ilgili olacağını belirtmiştik ancak fazlasıyla yeterli ve bir o kadar da gizli sebeplerden ötürü o günlüğü erteleme kararı aldık. Şimdi gelin sizlere Stellaris'teki uzay gemilerinizi nasıl dizayn edebileceğinizden bahsedelim.


Eğer uzay gemilerinizin galaksinin derinliklerinde karşılaşabileceği her zorluğa göğüs germesini istiyorsanız o gemilerin üzerinde çeşitli geliştirmeler yapmak zorundasınız. Uzay gemisi yaratırken bir miktar para ödediğiniz gibi uzay gemilerinin kendilerine has bir bakım ücreti de mevcut. Bu üretim ücreti, bakım ücreti ve üretim süresi gibi etkenler geminizi oluşturan parçalara göre şekil alıyor. Aynı zamanda geminizi ilgilendiren birçok değer mevcut ve bu değerler de yine gemilerinizi oluşturan parçaların kalitesiyle ve türüyle belirleniyor. Teknolojide geliştirmeler yaparak veya geminize o alanda özellikleri bulunan bir lider ataması yaparak bu değerler üzerinde oynama yapabilmek mümkün.

Her uzay gemisi türünde farklı şeyler kullanabileceğiniz en az 1 bölüm mevcut. Örneğin Corvette gemileri değiştirilebilir sadece bir parçaya sahipken Battleship gemileri 3 değiştirilebilir parçaya sahipler. Her parçada bulunan slot türü parçadan parçaya değişiklikl gösterebilir. Bu parçalar kendi içlerinde kategorilere ayrılıyorlar (nerede kullanıldıklarına bağlı olarak) dolayısıyla uzay gemisinin altında kullanılabilen bir parçayı üstüne takamıyorsunuz.


Her bölge için destek kısımları olduğu gibi silah ekleme seçeneği de mevcut. Bu bölgeler küçük, orta ve büyük olmak üzere kendi içlerinde kategorilere ayrılıyor ve eklediğiniz parçaların boyutu çeşitli avantajlar ve dezavantajlara sebep oluyor. Örneğin büyük bir silah eklediğinizde düşmana daha büyük hasar verebiliyorsunuz ancak düşmanı vurma olasılığı azalabiliyor. Bazı bölgeleri hangar olarak kullanabiliyorsunuz - ki bunlardan ileriki geliştirici günlüklerinde çok daha ayrıntılı bir biçimde bahsedeceğiz.

Silah eklemeleri isminden de anlayacağınız üzere uzay geminize silah ekliyor. Bu silah devasa bir lazer ışını olabilir veya geminizi düşman roketlerinden koruyacak bir silah sistemi olabilir.

Donatı eklemeleri geminizin genel özelliklerini güçlendiren pasif eklentilerden oluşuyor, bu farklı bir çeşit kalkan olabilir veya geliştirilmiş bir enerji reaktörü olabilir. Reaktörler gemilerinizin çalışması için büyük önem taşırlar, nihayetinde uzay geminiz hareket ederken ve silahlarınız düşmana ateş ederken enerji harcarlar ve eğer geminizde geminizin ihtiyacını karşılayacak kadar reaktör bulunmuyorsa geminiz bir işe yaramayacaktır.

İnşaa etmekte olduğunuz uzay gemisi türüne göre kullanmanızın şart olduğu belli başlı parçalar var. Örneğin geminizin FTL seyahati için bir bölge ayırmanız gerekecek, bazı gemileriniz warp oluşturacak bir parçaya sahip olurken bazı gemiler uzayda bir wormhole oluşturacak aletlere sahip olacaklar. Ancak tek bir filo içerisinde sadece aynı seyahat türüne sahip gemiler bulunabilir. Bunların yanı sıra gemilerinizin hızlandırıcısını da değiştirebilirsiniz - ki bu direkt olarak geminin hızına ve düşman saldırılarından kaçış şansına etki eder. Askeri uzaygemilerinde aynı zamanda savaş bilgisayarı seçeneğini de kullanabilirsiniz, savaş bilgisayarı seçeneği geminizin diğer uzaygemileriyle girdiği savaşlarda neye göre ve nasıl hareket edeceğini belirler. Farklı savaş bilgisayarları teknolojilerle kullanılabilir hale getirilebilir. Yukarıda anlattıklarımızın dışında daha bir çok parça mevcut ancak şuana kadar anlattıklarımız size sistemin nasıl işlediğini özetler nitelikte.

Her oynadığı oyunda oturup titiz bir şekilde kullandığı uzay gemilerini modifiye etmek istemeyenler için (ki biliyoruz ki sayınız bir hayli fazla) yeni gemi tasarımları ortaya çıkartan bir butonumuz mevcut. Yeni bir teknoloji açtığınızda bilgisayar tarafından bu buton aracılığıyla hangi parçaları kullanmanızın uygun olduğu belirleniyor ve size uygun bir gemi tasarımı yapılıyor. Bu gemi tasarımı karşınızda bulacağınız yapayzekanın kendi gemisini tasarlarken verdiği karar biçimine bir hayli benzemekle birlikte tam olarak eşit değil.

Oyunun orta ve geç dönemlerinde aynı dizayn yerini kullanarak askeri defans binalarınızı da modifiye edebilir, hiçbir düşman kuvvetinin defansınızdan kaçmamasından emin olabilirsiniz.


Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlerle uzay gemisi savaşlarından bahsedeceğiz.



RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Justicar - 19-01-2016

Bu özellik oyunda çeşitliliği sağlıycak ki sanırım bundan sonraki bütün oyunlarda kullanılacak bir özellik sanırım bkz:HOİ4 gemi uçak tasarımları. Eu4'de mesela standart her şey gerçi tarihle de alakalı olabilir ama kullanılan ekipmanlar vs. seçilebilirdi. Şimdi Stellarisin mpleri gerçekten çeşitli olucak. Tasarladığın gemiler oyuna baya etki edicek gibi. Hoşuma gitti baya. Bir daha ki günlüğü çok merak ediyorum. Savaşlar nasıl olucak acaba? Mesela eu4'te aynı bölgeye ordular girdi mi savaşıyorlar. Burada bölgeler de yok savaşlar nasıl olucak? Bu oyunu acayip bekliyorum bakalım.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Duman - 19-01-2016

Aynı gezegenin etrafındaki düşman uzay gemileri savaşa girecek muhtemelen.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Duman - 22-01-2016

Artık sitede okunabilir.

http://www.strategyturk.com/stellariste-uzay-gemisi-dizayni


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Reoberg - 22-01-2016

Bunun mp si olsa çok yavaş ilerlemezmi gemi yapıcak herkes arkadan bir ton şey .D


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Justicar - 22-01-2016

(22-01-2016, 21:26)Reoberg : Bunun mp si olsa çok yavaş ilerlemezmi gemi yapıcak herkes arkadan bir ton şey .D

Bunun varya mpsi çok iyi olucak bence. Çok çeşitli olucak çünkü. Yaptığın gemi tasarımı vs. çok farklı olucak ve önemli olucak. Tabi dediklerimin hiç biride olmayabilir ayr.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - SHD - 21-02-2016

Muhtemelen mpde oyuncular random şekilde dağılacağı için belki birbirimizi dahi görmemiz çok uzun sürebilir.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 17 - Uzay Gemisi Dizayn Etme - altnkurt - 26-04-2018

(22-01-2016, 22:25)Justicar : Bunun varya mpsi çok iyi olucak bence.

Mp kur bi ara.


Stellaris - Uzay Gemisi Dizayn Etme - Sezar - 26-04-2018

Yorumun yuzunden yeni gunluk geldi zannettim Altin.


RE: Stellaris - Uzay Gemisi Dizayn Etme - altnkurt - 26-04-2018

Yeni günlük geldi zaten @Sezar'cım.LİNK