Anno 1800 - Oyun Dünyası - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari) +--- Forum: ANNO Serisi (https://forum.strategyturk.com/forum-anno-serisi) +---- Forum: ANNO: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-anno-rehberler) +---- Konu Başlığı: Anno 1800 - Oyun Dünyası (/konu-anno-1800-oyun-dunyasi) |
Anno 1800 - Oyun Dünyası - Craetus - 27-12-2019 Oyun Dünyası
Anno 1800 dünyası, her biri belirli bir biyomda (iklim bölgesi) bulunan birkaç bölgeden oluşur. Şu anda oyunda üç farklı biyom var: Avrupa ılıman ormanı - iki bölgede mevcut: Eski Dünya ve Cape Trelawney Güney Amerika tropikal orman - bir bölgede mevcut: Yeni Dünya Polar karla kaplı tayga - bir bölgede mevcut: Arktik Her biyomun farklı tipte nüfusları, binaları, üretim zincirleri, mevcut yetiştirilebilir bitkileri ve kaynakları ile birlikte flora ve faunanın farklı görünümleri vardır. Bazı bitkiler ve kaynaklar tek bir iklime özgüdür ve bir oyuncunun imparatorluğunun düzenli gelişimi için bölgeler ve iklimler arasında üretilen malların taşınması gerekir. Bunu adalarınız arasında ticaret rotaları oluşturarak veya gemileri diğer bölgelere elle göndererek yapabilirsiniz. Her bölge, aralarında okyanus bulunan birkaç adadan oluşur. Bölgenin büyüklüğü, adaların düzeni, üretilebilirler, yetiştirilebilirler, kaynak dağılımı ve inşaat için mevcut alan, başlangıçta seçilen oyun ayarlarına dayanmaktadır. Dünya Haritası
Dünya Haritası tüm kilidi açılmış bölgeleri, aralarında seyahat eden gemileri ve mevcut tüm keşif gezilerini gösterir. Buradan bölgeler arasında geçiş yapabilir, küresel ticaret rotalarınızı izleyebilir, keşif gezilerine göz atabilir ve gemilerinizi bu bölgelere atılmaya gönderebilirsiniz. (Dünya Haritasına ulaşmak için ekranın sol altındaki minimap'in sol alt kısmındaki dünya ikonuna tıklayın.) (Tıklanıldığında daha önce keşfettiğiniz yerlerin listesi çıkacaktır. World Map'a basarak dünya haritasına erişebilirsiniz.) (Dünya haritası) Bölgeler
Eski Dünya
Eski Dünya, 19. yüzyıl Avrupa'sına dayanan, Anno 1800'deki ilk oynanabilir bölgedir. Her oyun, nüfusunuzun çoğunluğu için ikamet yeri olması gereken Eski Dünya'da başlar. Orada sanayileşmeye ve 19. yüzyılda icat edilen yeni teknolojilere dayanan büyük Avrupa şehirleri oluşturabilirsiniz. Her bölge gibi, Eski Dünya da değişen boyutlarla, üretilebilirlerle ve kaynaklarla çok sayıda el işi adadan oluşmaktadır. Adaların özellikleri ve düzeni, oyun oluşturulurken seçilen oyun ayarlarına bağlıdır. Kendinizin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra, bazı tarafsız tüccarlar ve korsanlar da Eski Dünya'da bulunabilir. Her biri oyuna ayrı bir özel ada yerleştirir ve o adalarda bulunurlar. Sir Archibald Blake her zaman Eski Dünya'da bulunurken, Madame Kahina, Eli Bleakworth ve Anne Harlow'un varlığı isteğe bağlıdır. Nüfus
Eski Dünya’da nüfus beş sınıfa bölünmüştür: • Çiftçi • İşçi • Zanaatkar • Mühendis • Yatırımcı Üretim
İlk iki nüfus sınıfı ihtiyaçlarını karşılamak için birçok mahsul ve hayvan çiftliğine ihtiyaç duyar, ancak daha yüksek nüfus sınıfları esas olarak sanayileşmeye, ağır sanayiye ve maden kaynaklarına bağlıdır. Eski Dünyada üretilebilen nihai ürünler: Çiftçilerin ürettiği:
Kereste Balık Schnapps İş Elbisesi İşçilerin ürettiği: Tuğla Sosis Ekmek Yelken Çelik Kiriş Sabun Top Bira Zanaatkarların ürettiği: Pencere Konserve Yemek Dikiş Makinesi Kürk Manto Mühendislerin ürettiği: Betonarme Gözlük Gelişmiş Silahlar Bisiklet Buhar Motoru Cep Saati Ampul Yatırımcıların ürettiği: Şampanya Mücevher Gramofon Buhar Arabaları Yeni Dünya
Yeni Dünya, 19. yüzyıl Güney Amerika'sına dayanan, Anno 1800'deki ikinci oynanabilir bölgedir. Bu bölge, ilk Zanaatkarlar şehirlerinize taşınır taşınmaz keşif seferini tamamladıktan sonra açılabilir. Yeni Dünya'nın temel rolü, Eski Dünya nüfusu için gerekli kaynaklarla destek vermektir. Her bölge gibi, Yeni Dünya da değişen boyutlarla, üretilebilirlerle ve kaynaklarla çok sayıda el işi adadan oluşmaktadır. Adaların özellikleri ve düzeni, oyun oluşturulurken seçilen oyun ayarlarına bağlıdır. Kendinizin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra tarafsız tüccar Isabel Sarmento ve korsan Jean La Fortune da bu bölgede bulunabilir. Ayrı özel adalar yerleştirilirler. Nüfus
Yeni Dünya’da nüfus iki sınıfa ayrılmıştır: • Jornaleros • Obreros Üretim
Yeni Dünya nüfusunun hemen hemen tüm ihtiyaçları, mahsul ve hayvan çiftliklerinde üretilen mallara odaklanmaktadır. Bazı kaynaklar Yeni Dünya'da kullanılmamaktadır, ancak bunları Zanaatkarlar , Mühendisler ve Yatırımcılar tarafından kullanılan ileri mallara dönüştürmek için Avrupa bölgelerine taşınabilir. Yeni Dünyada üretilebilen nihai ürünler: Jornalerosların ürettiği:
Kereste Kızarmış Muz Rom Yelken Panço Obrerosların ürettiği: Tuğla Tortilla Kahve Melon Şapka Sigara Çikolata Cape Trelawney
Cape Trelawney, Sunken Treasures DLC’si ile mevcut olan, Anno 1800'ün üçüncü oynanabilir bölgesi. Eski Dünya ile aynı iklime sahip olduğu ve 19. yüzyıl Avrupa'sına dayandığı için Eski Dünya'ya çok benzer. Yeni eklenen bölge büyük, orta veya küçük adaların da bulunduğu devasa bir kıta adasına da ev sahipliği yapmaktadır. Bu yeni bölge, 700 Zanaatkar nüfusuna ulaşıp Batık Hazineler Seferi(Sunken Treasures Expedition)'ni tamamladıktan sonra kullanılabilir hale gelir. Kendin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra, tarafsız bir tüccar Old Nate de Cape Trelawney'de bulunuyor. Ayrı bir özel adaya yerleşir ve yeni özelliklere erişim sağlar: Craft sistemi ve Dalış Çan Gemisi. Arktik
Arktik, Anno 1800'ün dördüncü oynanabilir bölgesidir ve 19. yüzyılın ünlü kutup keşiflerinden esinlenmiştir. İçeriğinin kilidi, Passage DLC'sine sahipseniz, Mühendis nüfus sınıfına ulaştıktan sonra bölgenin kendisine erişim açılır. Arktiklerin ana rolü, Eski Dünya'yı, Gazdan elektrik üretme avantajı, Zeplin inşa etme teknolojisi ve ek olarak daha etkili bir Altın Cevheri ve Kürk kaynağı olarak desteklemektir. Arktikte farklı büyüklüklerle, üretilebilirlerle ve kaynaklarla az sayıda el işi adadan oluşmaktadır. Adaların özellikleri ve düzeni, oyun oluşturulurken seçilen oyun ayarlarına bağlıdır. Eski Dünya'nın ve hatta Yeni Dünya'nın aksine, düzendeki varyasyon miktarı azdır. Adaların şekilleri ve çeşitliliği her zaman aynıdır ve farklı bir seed sayısı sadece büyük adaların yönünü ve küçük adaların yerini değiştirir. Kendinizin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra, yerel Inuit kabileleri başlangıçtan itibaren kendi önceden belirlenmiş yerlerine yerleştirilirler. Genişlemeyecekler, ancak sizinle ticaret yapmaya hazırlar. Özel Mekanikler
Bölge birkaç benzersiz mekaniğe ev sahipliği yapıyor: Derin Madenler ve Bozulmamış Avcılık Altın Madenleri ve Av Kabinlerine Kuzey Kutbu'nda "Derin Altın Madenleri" ve "Ana Av Kabinleri" denir ve özellikle verimlidir. Ana Av Kabinleri, Kürkleri Eski Dünyadaki emsallerinden 4 kat daha verimli üretebilir. Derin Altın Madeni, Altın Cevherini Yeni Dünyadaki emsallerinden 2.5 kat daha verimli üretebilir. Isıtmalı Yapılar, Soğutucu Kafaları Arktik’deki konutların ve çalışma yerlerinin özel Isıtıcı tesisiyle ısıtılması gerekir. Bunun nedeni, Arktik nüfusunun Lüks İhtiyacı'nın yerine Isı ihtiyacının yerini almasıdır. Bu sıcaklığın sağlanmaması, öldürücü “Arktik Grip” salgınını artıracaktır. Bu bölgedeki nüfusun bir mutluluk derecesi, üretim binalarındaki çalışma koşullarını değiştirme yeteneği veya isyan etme arzusu da yoktur. Buraya gelmeyi seçen cesur bireyler zaten ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlar ve dondurucu soğuktan kurtulmak için yeterince mutlular. Bir gün izin almanın, hoşnutsuzluğun veya isyan etmenin kendi yerleşimlerinin sonu olduğunun ve donarak öleceklerinin farkındalar ve bunun bilinci ile hareket ederler. Buzul Adaları Bölgenin kuzeyinde dört eşsiz ada vardır. Bu adalar verimsiz ve okyanustan dik bir şekilde yükseliyor, bu da üzerinde gelişmeyi zorlaştırıyor. Sömürgecilerinizin varlıklarını sürdürebilmeleri için gereken hiçbir şey orada yetişmez, orada yaşayan bir canlı yoktur ve hatta Deniz Ticaret Bölgesi'nde ticaret yapabilmek için kıyı şeridi yoktur. İşlevsel bir yerleşim kurmak için - belki de Gazı Elektriğe dönüştürebilmek için - her şey Zeplin tarafından ithal edilmeli ve yükseklik bariyerini aşmak için özel bir Gökyüzü Ticaret Dükkanı inşa edilmeli ve bu sayede ada tedarik edilmelidir. Faithful’un Kaderi Lady Faithful'ın ve Sir John Faithful'ın kayıp seferini ve HMS Hades ve HMS Styx’in mürettebatını bulma arayışını içeren bir hikaye içeriyor. Bu, Sir John Franklin ile HMS Erebus ve HMS Terror mürettebatının gerçek dünyadaki kayıp seferinin bir oyunudur. Hikaye, oyuncunun bir Arktik yerleşiminin inşası ve ilk zeplin inşası boyunca ilerleyecektir. Nüfus
Arktik’de nüfus iki sınıfa ayrılmıştır.
• Kaşifler • Teknisyenler Üretim
Arktik nüfusun hemen hemen tüm ihtiyaçları, hem konfor hem de donanım için bölgeye özgü hayvansal ürünlerin sömürülmesine dayanmaktadır. Bunların hiçbiri başka yerlerdeki nüfuslarınız için yararlı değildir, ancak bölgenin Gaz Madenleri şeklinde benzersiz bir kaynağı vardır ve burası Zeplinlerin inşa edildiği yerdir. Bölge ayrıca Altın Madeni ve Kürkleri , bunları kullanmasa bile daha verimli üretebilir. Bu kaynaklar oyuncunun mevcut imparatorluğunu desteklemek veya geliştirmek için Eski Dünya'ya geri gönderilebilir. Arktik'te üretilebilen nihai ürünler: Kaşiflerin ürettiği:
Kereste
Kurutulmuş Et
Uyku Tulumları
Yağ Lambası
Teknisyenlerin ürettiği:
Parka
Kızak
|