Strategyturk Forumları
Imperator: Rome - Bina Rehberi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Imperator: Rome (https://forum.strategyturk.com/forum-imperator-rome)
+---- Forum: Imperator: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-imperator-rehberler)
+---- Konu Başlığı: Imperator: Rome - Bina Rehberi (/konu-imperator-rome-bina-rehberi)



Imperator: Rome - Bina Rehberi - altnkurt - 28-12-2019

IMPERATOR: ROME
Bina Rehberi

Bu rehberde Imperator Rome'daki binaları ve verdiği bonusları inceleyeceğiz.


Binalar her yerleşim ve şehire ayrı ayrı inşa edilir. İnşa edildiği yerdeki nüfusun verimliliğini arttırır.

Bir şehre dikebileceğiniz bina sayısı oradaki nüfusla orantılıdır. Yerleşimler şehre yükseltildiğinde fazladan 2 bina yeri alırlar. Metropole yükseltildiğinde bu fazladan 2 bina yeri 4'e çıkar. Şehirler ve metropoller her 10 nüfus için de başka bir bina yeri alırlar. Fakat yerleşimlerin tek bir bina yeri olabilir ve arttırılamaz.

Başkentlerde 1 seviye kale bulunur. Bunun dışındaki tüm binalar istenildiği zaman yıkılabilir.

Askeri Binalar

BinaEtkileriŞehir/Yerleşim
50px-Building_military.pngTalim Kampı24px-Manpower.png +%10 Yerel İnsan GücüŞehir
50px-Building_fortress.pngKale+1 Kale SeviyesiŞehir/Yerleşim
50px-Building_barracks.pngKışla24px-Population_capacity.png +%25 Nüfus Kapasitesi
24px-Manpower_1.png +%20 Yerel İnsan Gücü
24px-Pop_happy.png +%20 Yerel Özgür Kişi Mutluluğu
24px-Freemen_ratio.png +%15 İdeal Yerel Özgür Kişi Oranı
Yerleşim
50px-Building_foundry.pngDökümhane24px-Local_start_experience.png +%5 Başlangıç Tecrübesi
24px-Local_population_output.png +%1 Nüfus Üretimi
Şehir

Ekonomi/İdari Binalar

BinaEtkileriŞehir/Yerleşim
50px-Building_market.pngPazar Yeri24px-Commerce_modifier.png +%25 Ticaret DeğeriŞehir
50px-Building_town_hall.pngVergi Dairesi24px-Tax_modifier.png +%10 Yerel VergiŞehir
50px-Building_court.pngMahkeme24px-Monthly_state_loyalty.png +0.02 Toprak Eyalet SadakatiŞehir
50px-Building_academy.pngAkademi24px-Local_start_experience_1.png +%7.50 Araştırma Puanları
24px-Research_points_modifier.png +0.50 Nüfus Yükseltme Hızı
Şehir

Nüfus Binaları

BinaEtkileriŞehir/Yerleşim
50px-Building_granary.pngAmbar24px-Global_food_capacity.png +200 Eyalet Gıda KapasitesiŞehir
50px-Building_library.pngKütüphane24px-Pop_citizen.png +%3 Yerel Vatandaş Mutluluğu
24px-Citizen_ratio.png +%6 İdeal Yerel Vatandaş Oranı
Şehir
50px-Building_forum.pngForum24px-Pop_freemen.png +%3 Yerel Özgür Kişi Mutluluğu
24px-Freemen_ratio_1.png +%6 İdeal Yerel Özgür Kişi Oranı
Şehir
50px-Building_mill.pngDeğirmen24px-Slave_output.png +%3 Yerel Köle Üretimi
24px-Pop_slaves.png +%3 Yerel Köle Mutluluğu
24px-Slave_ratio.png +%6 İdeal Yerel Köle Oranı
Şehir
50px-Building_theater.pngTiyatro24px-Pop_happy_1.png +%3 Birincil Kültür Mutluluğu
24px-Assimilation_speed.png +1.00 Nüfus Asimilasyon Hızı
Şehir
50px-Building_temple.pngTapınak24px-State_religion.png +%3 Ülkenin Dini Mutluluğu
24px-Conversion_speed.png +1.00 Nüfus Din Değiştirme Hızı
Şehir
50px-Building_aquaduct.pngSu Kemeri24px-Population_capacity_1.png +4 Nüfus KapasitesiŞehir

Yerleşim Binaları

BinaEtkileriŞehir/YerleşimGerekenler
50px-Building_slave_estate.pngKöle Arazisi24px-Population_capacity_2.png +%25 Nüfus Kapasitesi
24px-Monthly_food.png +%50 Aylık Yerel Gıda Etkisi
24px-Slave_output_1.png +%40 Yerel Köle Üretimi
Yerleşim-
50px-Building_mine.pngMaden24px-Population_capacity_2.png +%25 Nüfus Kapasitesi
24px-Goods_from_slaves.png -5 Yerel Fazlalık İçin Gereken Köle
Yerleşim28px-Goods_stone.png,28px-Goods_base_metals.png,28px-Goods_iron.png,28px-Goods_precious_metals.png,28px-Goods_marble.png
50px-Building_farm_estate.pngTarım Yerleşimi24px-Population_capacity_4.png +%25 Nüfus Kapasitesi
24px-Goods_from_slaves.png -5 Yerel Fazlalık İçin Gereken Köle
24px-Monthly_food_1.png +%50 Aylık Yerel Gıda Etkisi
Yerleşim28px-Goods_fish.png,28px-Goods_grain.png,28px-Goods_cattle.png,28px-Goods_vegetables.png
50px-Building_tribal_settlement.pngKabile Yerleşimi24px-Population_capacity_4.png +%25 Nüfus Kapasitesi
24px-Tribesmen_output.png +%40 Yerel Kabile Üyesi Üretimi
24px-Tribesmen_happiness.png +%25 Yerel Kabile Üyesi Mutluluğu
Yerleşim-
50px-Building_local_forum.pngEyalet Temsilciliği24px-Local_migration_speed.png +%75 Nüfus Göç Hızı
24px-Assimilation_speed_1.png +0.20 Nüfus Asimilasyon Hızı
Yerleşim-

Not: Strategyturk Türkçe Yaması ile uyumludur.


Imperator: Rome - Bina Rehberi - Elensar - 25-05-2020

Roma eyalati için hangisi önerirsin ? Akademiyi yaptım.


Imperator: Rome - Bina Rehberi - altnkurt - 25-05-2020

Yerleşimlerde tarım alanları veya maden dikebiliyorsan onlardan dikmelisin. Kışla ve köle arazisi ülkenin durumuna bağlı.

Şehirlerde yabancı din ve kültür durumuna göre tiyatro ve tapınak yapılabilir.

Araştırmaya özelleştirdiğin şehirlerde bikaç akademi yapıp gerisine kütüphane spamlamalısınız. Nüfus kapasitesi isteniyorsa su kemeri yapılabilir, şehrin hızlı nüfus kasması isteniyorsa ambar yapılabilir.

Vergi ve ticaret binaları genellikle değmiyor. Ama forum yapıp vergiye veya insangücüne özelleştirebilirsin aynı şekilde şehirleri.


Imperator: Rome - Bina Rehberi - Elensar - 25-05-2020

Nüfus taşımak mantıklı mı sence? Mesela bir eyalette tarla yapıcam ama nüfus yetersiz olduğu için dikemiyorum.


Imperator: Rome - Bina Rehberi - altnkurt - 25-05-2020

Popları ne kadar taşısan da oyundaki dinamik sistem onları yine göç ve yükselme mekanikleriyle kendi dengesine doğru itiyor. Manuel yapmanın uzun dönem bi faydası yok. Kısa dönemde uğraşılabilir.


Imperator: Rome - Bina Rehberi - dark prens - 25-08-2020

Bu oyunda çok fazla temel oynanınışı etkileyen etken var. Örneğin Nüfus Kapasitesi, Aylık Yerel Gıda Etkisi, Yerel Köle Üretimi, Nüfus Kapasitesi
Yerel Fazlalık İçin Gereken Kölle, Aylık Yerel Gıda Etkisi, Yerel Kabile Üyesi Mutluluğu , İdeal Yerel Köle Oranı, gibi ve bunun gibi başka etkenler kafamı çok karıştırıyor. Neye ya da nelere dikkat etmem gerektiğini anlayamıyorum. Örneğin ideal yerel köle oranı ne demek? Neye etki ediyor?


Imperator: Rome - Bina Rehberi - altnkurt - 25-08-2020

ideal xxx oranı o şehirdeki nüfusların ideal orana varana kadar yükselip düşmesiyle oluşacak nihai denge. O orandan çok köle varsa yükselip diğer sınıflara geçecek, daha az köle varsa diğer nüfuslar köleye düşücek gibi düşün. Temel mantık bi yerde köle oranı kasıp köle bonusları veren binalar kaynaklar ile bonus stacklamak. Diğer nüfuslar için de bu geçerli.