Strategyturk Forumları
Age of Empires 2: Definitive Edition - Manastır ve Din Rehberi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Microsoft Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-microsoft-forumlari)
+--- Forum: Age of Empires II (https://forum.strategyturk.com/forum-age-of-empires-ii)
+---- Forum: AoE2: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-aoe2-rehberler)
+---- Konu Başlığı: Age of Empires 2: Definitive Edition - Manastır ve Din Rehberi (/konu-age-of-empires-2-definitive-edition-manastir-ve-din-rehberi)



Age of Empires 2: Definitive Edition - Manastır ve Din Rehberi - irfandurmus - 14-01-2020

     Din denince hemen heyecanlanmayın :smile: Oyunumuzda Paradox yada Total War tarzı bir din mekaniği bulunmamakta. Yani oyunda hiç bir devlet İslam, Hristiyan yada bunun gibi bilinen dinlerden değil. Biz kimin hangi dinden olduğunu bilsek te yapımcılar bunu dillendirmeyip evrensel olarak ele almışlar. Yani bir öğreti var buna bağlı manastırlar ve keşişler var hatta haritada dağılmış şekilde kutsal emanetler var. Şimdi oyunda bunların ne olduğuna bakalım.
     Öncelikle bu iş için tek bir bina var ve bunun adı Manastır (Monastery). Yalnızca 3. çağa yani Kale çağına geçince inşa edilebiliyor. Keşiş(Monk) isimli birim üretilebiliyor. (İspanyollarda misyoner isimli bir birim daha mevcut) Oyunda manastırlar ve ilgili birimler ile direk savaşamasak ta destek görevlerde bulunarak ordumuzu güçlendirebiliriz.

cQMl0h.pngManastırımız 175 odun inşa maliyetine sahip.

1ordHs.jpg
Fotoğrafta görüldüğü üzere her bölgenin farklı mimari şekli var. 


qSW1uq.jpgKeşiş (Monk)Yine bu binadan tek bir birim üretilebiliyor. Keşiş vasıtasıyla yaralanan işçilerimizi ve askerlerimizi iyileştirebilir, kutsal emanetleri toplayabilir ve düşman birimlerini kendi safımıza çekebiliriz. İyileştirme yaralı askerin yanında olmasıyla otomatikmen yapılabiliyor. Kutsal emanetleri toplamak içinse keşişi kutsal emanetin üzerine sağ klik vasıtasıyla gönderiyoruz ve keşiş emaneti aldığında tekrardan keşişi manastıra sağ klik yapıyoruz. Bu durumda keşiş elindeki kutsal emaneti (relic) manastıra bırakıyor ve bu bize saniye başı belli bir altın getirisi sağlıyor. Son olarak çevirme işlemi dediğimiz işlem için keşişi düşman askerine sağ klik yapıyoruz ve keşişimiz düşman askerine doğru büyü/dua/konuşma/cennet vaadi  :xd: vs. yöntemiyle belli bir saniye süresi içerisinde kendi safımıza çekiyor. Bu çevirme işlemi sırasında düşman keşişimizi öldürebilir yada biz keşişi hareket ettirerek bu işleyişe son verebiliriz. İmana gelen  :xd: düşman askeri ölene yada tekrar düşman keşişler tarafından çevrilene kadar bizim askerimizdir. Unutulmaması gereken çevirme işlemi yapıldıktan sonra keşişlerdeki mana benzeri bir puan sıfıra düşer. Bu tekrar %100 olduğunda bir düşman askeri daha dönüştürebiliriz. Ben kısaca buna mana diyorum. %100 mana yoksa çevirme yapılamaz. Bu arada keşişlerimizin mancınık birimlerini ve diğer keşişler ile binaları ve dahi gemileri çevirebildiğini de hatırlatalım. (100 altın üretim bedeli)

YoWWp5.jpgMisyoner (Missionary): Sadece İspanyollar tarafından üretilebilir. Keşiş ile aynı işlevi görür aynı gelişmelerden faydalanır ve aynı fiyata üretilebilir. Artı yönü eşek ile hızlı hareket edebilir. Eksi yönü ise kutsal emanet taşıyamazlar.


MANASTIR GELİŞMELERİ:

O3yfvN.jpg
Kurtarma (Redemption): 3. çağda alınabilen bu gelişim ile keşişler kuşatma üniteleri ile binaları çevirebilme kabiliyetine kavuşur. Bina derken kale, kule, şehir merkezi, dünya harikası, sur falan sanmayın. Savunma merkezleri dışında kalan ev, market, kışla vs. çevrilebilir. Gelişim bedeli 475 altındır.

0O2mL3.png
Kefaret (Atonement): Düşmana ait keşiş ve misyonerlerin dönüştürülmesini sağlar. Normal düşman askerleri gibi sağ klik ile komut vererek çevirebiliriz. Gelişme bedeli 325 altındır.

0S4r9V.jpg
Bitkisel İlaç (Herbal Medicine): Binalara konuşlanan birimler 6 kıt hızlı iyileşir. Gelişim bedeli 350 altındır.

7smyOn.jpg
Sapıklık/Aykırı Düşünce (Heresy): Düşman keşişler tarafından çevrilmeye çalışılan birimler düşman tarafına geçmek yerine ölür. Çevrilmeye çalışılan binalarda çevrilmek yerine yıkılır. Yani convert denilen dönüştürülme işlemine maruz kalanlar düşmana yar olmaz. :smile:  Gelişim bedeli 1000 altındır.

Qavdne.jpg
Kutsallık (Sanctity): Keşiş ve Misyonerlerimizin can değerini %50 yükseltir. Gelişim bedeli 120 altındır.

FTnsra.jpg
Şevk (Fervor): Keşiş ve Misyonerlerimiz %15 hızlı hareket ederler. Gelişim bedeli 140 altındır.

jJ0fEI.jpg
İnanç(Faith): Birimlerimiz düşman keşiş ve misyonerleri tarafından %50 daha zor dönüştürülürler. Gelişim bedeli 750 yemek+1000 altındır.

wTnIPo.jpg
Aydınlanma (Illumination): Keşiş yada misyonerler düşman birimini dönüştürdüklerinde manalarını %50 daha hızlı geri kazanırlar. Gelişim bedeli 120 altındır.

I6UoTb.jpg
Kalıp Baskı(Block Printing):Keşiş ve misyonerlerin görüş ve düşman çevirme menzili +3 artar. Gelişmesi 200 altındır.

Brkrgu.jpg
Teokrasi (Theocracy): Aynı hedefi çeviren bir grup keşiş yada misyonerden sadece bir tanesinin manası sıfıra iner. Gelişim bedeli 200 altındır. 



a6WuVo.jpg
Not: Resimdeki keşiş görünüşü dışında normal keşiştir, sadece Amerika uygarlıkları tarafından keşiş üretildiğinde bu şekilde görünmektedir.