Strategyturk Forumları
Günlük: Stellaris - Uzay Gemisi Savaşları - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+---- Forum: Stellaris: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Stellaris - Uzay Gemisi Savaşları (/konu-gunluk-stellaris-uzay-gemisi-savaslari)



Stellaris - Uzay Gemisi Savaşları - Duman - 25-01-2016

Good news everyone.

Bugünün geliştirici günlüğünde sizlere uzay gemisi savaşlarından ve bu savaşlarda etkili olan unsurlardan bahsedeceğiz. 

Stellaris'te geminize koyabileceğiniz farklı türde silahlar mevcut. Bütün bu silahlar enerji silahları, kinetik silahlar, roketler, nokta atıcıları ve strike-craftlardan oluşan ayrı gruplar altında toplanabilir. Bu silahların etkileri ve özellikleri kendi aralarında değişkenlik gösterir, bir örnekle açıklamak gerekirse enerji silahlarından biri lazer silahlar, lazer silahlar ışınları kullanıyorlar ve düşmanın zırhına orta seviye hasar uyguluyorlar. Mass Driver ve Autocannon silahları kinetik silahlar ve yüksek seviye hasar verdikleri gibi yüksek seviye de hıza sahipler ancak zırh delemiyorlar. Bu özellikleri kinetik silahları kalkanlara ve zırhsız uzay gemilerine karşı ciddi seviyede avantajlı kılarken zırhlı bir gemiyle karşılaştıklarında büyük sorun yaşayacaklar. Roketler uzay boşluğunda bir yerden bir yere gönderilen nükleer başlıklar olarak düşünülebilir, menzilleri çok yüksektir ancak nokta atıcıları tarafından henüz hedefine ulaşmadan patlatılma riski mevcuttur. Oyun içerisinde bu silahların dışında geniş bir silah yelpazesi var ancak bu paragraf size sistemi özetlemiştir.

Strike-craftlar diğer silahlardan daha farklı yapıdalar. Strike-craft silahına sahip geminizde nispeten daha küçük gemiler geminizi düşmana saldırı yapmak üzere terkediyor. Cruiser ve Battleshiplerde silah slotu olarak bazen Hangar görebilirsiniz, bu hangarlara strike-craft yerleştirme imkanınız mevcut. Şimdilik 2 tür strike-craftımız mevcut bunlardan birisi fighter diğeri ise bomber. Fighter gemileri düşmanın küçük gemilerine odaklanırken bomber gemiler düşmanın ana gemisini hedef alır. Nokta atıcı silahlar size gelmekte olan roketleri tespit edebilir ve onları indirebilir. Nokta atıcı silahlar aynı zamanda düşman gemilerine de saldırabilirler ancak bunun için düşman gemisinin size bir hayli yakın olması gerekir ve genel olarak bu silahlar diğer silahlardan çok daha az hasar verirler.


Uzay geminizin defansını güçlendirmek için dayanıklılık gücünü geminize zırh ve kalkan parçaları ekleyerek yükseltebilirsiniz. Zırh parçaları geminizin aldığı hasarı azaltır ve savaş esnasında kullanılamaz hale gelemezler, öte yandan kalkanlar ise fazladan can görevi taşır ve savaş esnasında fazla hasar almanız durumunda devredışı kalabilirler. Bu kalkanlar savaş sonrası otomatik olarak onarılır, eğer belli teknolojilere sahipseniz kalkanlarınızı savaş esnasında da onarmaya çalışabilirsiniz. Hem kalkanlar hem de zırhlar düşmanın zırh ve kalkan delici silahlarına karşı dayanıksızdır.

Uzay geminize eklediğiniz farklı parçalar savaş içerisinde farklı unsurları etkileyebilir. Uzay geminizin gövde boyutu direkt olarak canını temsil etmektedir, evasion değeri uzay geminizin düşman saldırılarından kaçabilme oranını belirler. Uzay geminizin başına bir Amiral atayarak uzay geminizin bütün özelliklerini belli bir oranda arttırabilirsiniz. Uzay gemilerinin özellikleri başına atanmış liderin hem kendi özelliklerinden hem de yetenek seviyelerinden direkt olarak etkilenirler. Ancak şunu aklınızda tutmalısınız ki bu özellikler her zaman olumlu yönde olmayabilir, her zaman iyi ve doğru amirali uzay geminizin başına getirirseniz %20 saldırı gücü ve %10 evasion gibi çeşitli bonuslar elde edebilirsiniz.

Savaş başladığı andan itibaren elinizde savaşı etkileyecek seçenek sayısı bir hayli kısıtlı. Dolayısıyla kazanamayacağınız bir savaşa girmemeniz mantıklı bir hareket olacaktır. Savaş içerisinde "Emergency FTL Jump" seçeneği ile gemilerinize acil bir şekilde geri çekilme emri verebilirsiniz. Bu butona tıkladığınızda uzay gemileriniz en yakın yıldız sistemine zıplama gerçekleştirmeye çalışacaktır. Ancak bu kaçış denemesi esnasında gemileriniz düşman gemilerine yaptıkları saldırıyı keserler ve manevra almaya çalışırlar dolayısıyla bu saatten sonra eğer savaşı kazanma olasılığınız varsa onu da kaybettiniz demektir yapabileceğiniz tek şey kaçmaktır. Sahip olduğunuz gemi türlerine göre bu gemilerin muharebeden her zaman kaçması veya her zaman muharebeye girmesini ayarlayabilirsiniz. Evasive komutu verilmiş olan gemiler savaşlardan kaçarlar ve eğer aynı yıldız sistemine bir düşman gemisi girerse ve siz bunu tespit ederseniz otomatik olarak bu yıldız sisteminden çıkarlar. Sivil gemiler otomatik olarak bu komutla başlarlar. Agressive komutu verilmiş gemiler kendisiyle aynı yıldız sistemine girmiş bir diğer gemiyi tespit ettiği an ona saldırı düzenler, passive komutu verilmiş gemiler isminden de anlayacağınız gibi sadece düşman gemisi, uzay geminizin silahlarının menziline girdiği zaman savaşmaya başlar.


Savaşı bizzat yönetemeyeceksiniz ama savaştaki gemilerin savaşta nasıl davranacağını önceden belirleyebileceksiniz. Geminizi dizayn ederken gemide hangi tür saldırı bilgisayarı kullanılacağını ayarlayabilirsiniz. Bu bilgisayarlar gemilerinizi aşırı saldırgan bir yapıda da yönetebilir, aşırı defansif bir duruş da sergileyebilir. Oyunun başlangıcında sadece varsayılan bilgisayar bulunur ancak oyun içerisinde hem farklı teknolojilerle birlikte hem de ters mühendislik ile farklı bilgisayar türleri elde edilebilir.

Uzay gemileriniz aynı anda birden fazla düşman uzay gemileriyle savaşa girebilir. Aynı yerde karşılaşmış olan 3 düşman imparatorluk birbiriyle savaşmaya başlayabilir. Galakside gerçekleşen savaşları takip edebilmeniz özel bir savaş görünümüne sahibiz, bu savaş görünümünde sizin ve dostunuzun gemileri ekranın sol tarafında görünürken tüm düşman gemileri ekranın sağ tarafında listelenir. Savaş görünümü şuanda tekrardan yapılma aşamasında dolayısıyla bu arayüzü size ileriki geliştirici günlüklerinde gösterebileceğiz. 

Savaş bittikten sonra yokedilmiş gemilerden arta kalanları incelemek isteyebilirsiniz, eğer yokedilen siz olmadıysanız belki de yokettiğiniz gemilerin kalıntılarından bir şeyler elde edebilirsiniz.


Ne yazık ki ne Picard Maneuver ne de Crazy Ivan oyun içerisinde mevcut değil, ancak gelecekte ne olacağını kim bilebilir?



RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 18 - Uzay Gemisi Savaşları - Trubac - 25-01-2016

Gemi türlerini doğru dürüst anlattılar mı da savaşlarını anlatıyorlar.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 18 - Uzay Gemisi Savaşları - Justicar - 25-01-2016

Oyunun çıkışı ile ilgili forumlarda dedikodu falan var mı ?


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 18 - Uzay Gemisi Savaşları - Duman - 25-01-2016

Bence 2016 yaz mevsiminde HOI4, 2017 yaz mevsiminde Stellaris çıkacak.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 18 - Uzay Gemisi Savaşları - Justicar - 25-01-2016

(25-01-2016, 18:08)Duman : Bence 2016 yaz mevsiminde HOI4, 2017 yaz mevsiminde Stellaris çıkacak.

eee bi şubattı gidiyodu en son.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 18 - Uzay Gemisi Savaşları - Duman - 25-01-2016

Steam'e sızdığında Şubat 2016 yazıyordu ama daha betası açılmamış bir oyunun Şubatta çıkma olasılığı bence yok.


RE: Stellaris Geliştirici Günlüğü 18 - Uzay Gemisi Savaşları - Trubac - 25-01-2016

Stellaris 2017 yazında çıkmaz ama daha birkaç ayı var gibi görünüyor.