Imperator - Yunan Görev Ağaçları ve Tanrılaştırma - Duman - 09-03-2020
Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Yunan görev ağaçları ve Tanrılaştırma mekaniği tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/imperator-dev-diary-greek-missions-and-deification-3-9-2020.1352205/ :Not: Bu günlükte göreceğiniz olay görsellerinin bazıları Magna Graecia içerik paketinin bir parçası.
Herkese merhabalar,
Günlüğün ilk kısmında sözü Chopmist'e bırakacağım, kendisi size bazı yeni görev ağaçlarını tanıtacak, ardından ben Tanrılaştırma mekaniğine dair bilgiler vereceğim.
Bugün sizlere yeni yamanın son görev ağaçlarını tanıtıyor olacağız. Atina, Sparta ve Siraküza görevlerinden farklı olarak bu görevler 1.4 Archimedes yamasıyla herkese sunulacak.
Batı Akdeniz, Büyük Grekya, Yunanistan ve Karadeniz'deki Yunan devletleri bulundukları bölgeye göre kendilerine has, tarihsel çeşitli içerikler barındıran bir görev ağacına sahip olacak. Bu görev ağaçları büyük oranda dinamik, bazı görevler ve alınan bonuslar ülkenizin konumuna ve oynadığınız ülkenin kimliğine göre değişiklik gösteriyor, yani "Evden Uzakta" görev ağacında büyük oranda aynı şablona sahip olsalar da, çeşitli farklı görevlere sahip oluyorlar.
Gelin bu 4 görev ağacımızı ve bu görev ağaçlarıyla alakalı bazı olayları inceleyelim.
Pan-Helen Yönetimi
İlk olarak Yunanistan'da bulunan küçük devletler bu görev ağacına erişebilecek. Bu görev ağacının amacı tarihte ilk kez olmak üzere Yunan şehir devletlerini tek bir çatı altında birleştirmek.
Bu görev ağacı ülkenizin oligarşik bir cumhuriyet mi yoksa monarşi veya başka bir cumhuriyet türü mü olduğuna göre değişiklikler gösteriyor. Aşağıda oligarşik Argos'un görev ağacını görebiliyorsunuz:
Eğer bir oligarşi veya monarşiyseniz Yunanistan'da biraz daha "Spartavari" bir yol izliyor, önemli noktalara garnizonlar yerleştirip derebeylikler kurarak üstünlüğünüzü gösteriyorsunuz. Öte yandan demokratik bir cumhuriyet olmanız durumunda ittifaklar ve haraçgüzarlar üzerinden nüfuz yayıyorsunuz.
Bu görev ağacının nihai amacı ister diplomatik biçimde isterse kılıç zoruyla Yunanistan'da yeterli toprağa ve nüfuza sahip olmak, ardından kendinizi Yunanistan'ın hakimi ilan etmek. Bunu yapmanız durumunda derebeylikleriniz ilhak ediliyor (oligarşiyseniz) veya haraçgüzarlarınız derebeyliğe dönüşüyor (eğer demokrasiyseniz)
Veya dilerseniz Yunanistan'ın tarihsel bölgelerinin derebeylik statüsüyle kendi kendilerini yönetmelerini sağlayabilirsiniz. Bu derebeylikler başkent bölgenizdeki merkezi hükümete sadakat besliyorlar. Bu durum "her yeri ele geçirme" tarzından farklı bir oyun stiline sahip oyunculara da bir seçenek sunuyor.
Yönetim biçiminiz fark etmeksizin, bir süre sonra kendinizi Makedonlardan intikam alırken göreceksiniz. Bu bazı toprakları özgürleştirmekten komple Diadokhları Yunanistan'dan kovmaya kadar uzanabilir. Son olarak Aigeai'deki Argead sarayını yağmalamak suretiyle bu barbar krallara bir mesaj göndereceksiniz.
Sakin Deniz
Şimdi gelin Olbiya'nın gözünden Pontos Euxinos'a, yani Karadeniz'e bakalım.
Bulunduğunuz konuma ve görev ağacına başladığınızda sahip olduğunuz topraklara göre Karadeniz'deki 4 toprak fethetmekle görevlendirileceksiniz. Bu örnekte günümüzde Kırım ismiyle bilinen Chersonesus'un fethi isteniyor.
Genişlemenizin öncüsü rastgele belirlenmiş bir aile olacak, bu ailenin çıkarları sizle uyum gösterebileceği gibi tam tersi çakışabilir de. Örneğin ele geçirilmiş Helen ticaret limanında onlara arsa vermeniz bölgedeki kolonicileri kızdırırken, şehri derebeylik olarak serbest bırakmanız bu açgözlü ailenin öfkelenmesiyle sonuçlanabilir.
Karadeniz'de üstün bir konuma geldikten sonra korsanlarla başetmeniz gerekecek, dilerseniz onları donanmanıza katarak denizcilik ve paralı asker bonusları alabilir, dilerseniz daha düşmancıl bir yol izleyerek kalıcı bir vergi bonusu elde edip, onların başka bir yere gitmesini sağlayabilirsiniz.
Büyük Yunanistan
Bu görev ağacı İtalya'daki İtalyot devlerlerce kullanılabilecek, görev ağacının amacı İtalik barbarların hakimiyetine girmeden Büyük Grekya'nın birbiriyle didişen şehirlerini tek sancak altında toplamayı başarmak. Bir kez daha bulunduğunuz ülkeye göre farklı görevlerle karşılaşacaksınız, aşağıda Taras, daha çok bilinen Latince adıyla Tarentum şehrinin gözünden görev ağacı:
Yıllar boyunca birbirleriyle savaş yaşamış bu coğrafyanın halkları olarak İtalyot şehirlerini kendi sancağınız altında birleştirmeli, düşük Helen nüfusa sahip zayıf durumdaki şehirlerinizin gelişimini desteklemelisiniz.
Şehrinizin tarihine ve kimler tarafından kurulduğuna göre ülkeniz için alacağınız kalıcı odakta bazı özel seçeneklere sahip olacaksınız.
Kökeniniz olan şehirle ilişkiler kurabilir, bu esnada onlarla ittifak dahi elde edebilirsiniz.
İlk amacınız İtalyot Birliğini kurmak, bu eski federasyonu daha güçlü bir şekilde canlandırmak. Aynı zamanda sahip olduğunuz güce ve Yunan olmayan komşu devletlerden hissettikleri tehdit seviyesine göre diğer İtalyot şehirleri size bağlanmak isteyebilirler.
Eğer zorlu günler geçiriyorsanız her zaman diğer Yunan devletlerinden yardım talep edebilirsiniz, bu İtalyotların Yunanistan'dan yardım taleplerini yansıtmayı amaçlıyor.
Evden Uzakta
Son olarak Galya ve Hispanya'daki Massalya kolonileri için bir görev ağacımız var. Massalya kolonileri kadim Fokaya kolonilerini birleştirip eski düşmanları Kartaca'nın genişlemesine mani olmaya çalışabilir. Aşağıda Massalya'nın gözünden görev ağacını görüyorsunuz.
Bu görev ağacındaki taglar Karadeniz kolonileriyle benzer durumda (uzun bir kıyıda izole durumda) oldukları için bazı ortak fırsatlara sahipler, bunların yanı sıra çok sayıda kendilerine has içerikleri mevcut. Tıpkı Sakin Deniz görev ağacı gibi bu genişleme tek bir ailenin etrafında gerçekleşecek.
Korsika'daki kaybedilmiş Fokaya kolonisi olan Alalya'yı geri almanız Massalyalı kardeşlerinizi memnun edecek ve ülke genelinde asimilasyon ile mutluluk bonusu kazanacaksınız. Ek olarak bu görev Alalya muharebesi sonrası kaçan Alalyalılar tarafından kurulan Eleya şehri tarafından da alınabilir durumda.
Massalya kolonilerinin liderliğini elde edip, ticaretinizi güvence altına aldıktan sonra Fokaya Birliğini kurabilirsiniz.
Son olarak dilerseniz İyonya'daki Fokaya'nın kalıntılarını ele geçirip şehri tekrardan kurabilirsiniz.
Ek olarak karşınızda yeni Yunanistan haritası, buradaki Eleteya, Delfi, Amfissa, Oreos, Opus, Dime, Pellene, Tegeya ve Hermiyone devletleri yeni eklendi.
Hükümdar Tanrılaştırma
Birkaç günlük önce İskender gibi ölü karakterleri oyuna eklememizin başka bir sebebi olabileceğinden bahsetmiştim. Oyunun başlangıç tarihinde Mısır'da varolan İskender kültü gibi hususları oyuna yansıtmak adına, bu şekilde tanrılaştırılmış karakterleri panteona eklenebilir hale getirdik:
Farklı ülkeler çeşitli şartları yerine getirmeleri durumunda daha önceden belirlenmiş bu gibi karakterleri panteonlarına dahil edebilecek. Bu karakterler ana tanrının bir alternatif versiyonu şeklinde ve onların bonusları veriyorlar. Bunlara ek olarak kendilerine has Kutsal Bölgelere sahip olup, aşağıda görebileceğiniz gibi özel bonuslar verebiliyorlar.
Bu sistemle Monoteist dinlerde tanrılar yerine peygamberlere ve dini figürlere sahibiz:
Yukarıda sıradan Kehanet etkisinin yanı sıra, tüm peygamberlerin veya tanrılaştırılmış hükümdarların ek bir etkiye sahip olduğunu görebiliyorsunuz. Musevilik oyuna her biri kendi bonuslarına sahip belli peygamberlerle başlıyor, bunu dengelemek adına Museviliğin kehanet süresini uzattık. Monoteist dinler farklı dinden tanrıları bu şekilde panteonlarına dahil edemiyorlar.
Magna Graecia içerik paketine sahip olanlar, doğru yönetim biçimine sahip olmaları durumunda (teokratik olmayan cumhuriyetler dışında) çeşitli şartları yerine getirerek geçmişteki ve mevcut hükümdarlarını tanrılaştırabilecekler. Bu süreç bir miktar politik nüfuza malolacak.
Bu şekilde tanrılaştırmak, seçtiğiniz tanrının bonuslarını tanrılaştırdığınız kişiye aktaracak, bunun üzerinden kendi kutsal bölgelerini yaratabileceksiniz. Her temel tanrı, tanrılaştırılmış bir karaktere aktarılan özel bir bonusa sahip.
Ek olarak Magna Graecia içerik paketine sahip olanlar için İmparatorluk Kültü yönetim biçimi panteonunuzun tamamen tanrılaştırılmış hükümdarlardan oluşturulmasını şart kılıyor. Bu durum bu yönetim biçimini elde etmeyi biraz daha zor hale getiriyor keza benzer her karakter başına yeni bir hükümdarı tanrılaştırmanın politik nüfuz maliyeti artıyor.
Önümüzdeki hafta görüşmek üzere, son olarak küçük bir ipucu:
|