Strategyturk Forumları
Günlük: Stellaris - Kökenler Soru Cevap - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+---- Forum: Stellaris: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Stellaris - Kökenler Soru Cevap (/konu-gunluk-stellaris-kokenler-soru-cevap)



Stellaris - Kökenler Soru Cevap - altnkurt - 10-03-2020

diarystl.png
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu günlükte kökenlere dair sorular cevaplanıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-169-origins-q-a.1328482/ :01_ELÇİLİK_ÖNER

Farklı konularda sorular cevapladığımız soru cevap serilerimize devam ediyoruz. Geçen hafta 160. geliştirici günlüğünde bahsetmiş olduğum kökenler hakkındaki sorularınızı sormanızı istemiştik.

İşte başlıyoruz.

Kökenler Hakkında Genel Sorular

Yapay zeka imparatorlukların köken seçimleri ne kadar rastgele? Tamamen rastgele mi olacak yoksa bazılarını görme ihtimalimiz diğerlerinden yüksek mi? Eğer ikinciyse nasıl bir mantığa göre?
Seçim ağırlıkları değiştirilebilir. Varsayılan ağırlık değeri 100 fakat AI için kullanılabilen 2 ila 10 arasında değişen farklı değerler mevcut. Bu nedenle istatistiksel olarak 10'dan fazla AI ülkesine sahip olduğunuzda bu kökenlerden birkaçına sahip olmanız muhtemeldir. Kıyamet gibi bazı kökenler gelişmiş yapay zekalara hikayesel olarak uymayacağı için kapalı.

Birçoğu da sınırlı durumda. Yani galakside o kökenden hiç yoksa rastgele oluşma ihtimalleri oluyor.

Her kökenle alakalı farklı olaylar var mı?(Ve bir çok benzer soru daha)
Evet. Örnek olarak Galaktik Kapı büyük oranda hikaye bazlı bir köken. Dolayısıyla çok sayıda bununla alakalı olaya sahip. Diğer yandan Kırılmış Halka gibi bazıları yalnızca imparatorluğun başlangıç koşullarını değiştiriyor ve pek fazla özel olaya sahip değiller. (Özel başlangıç yazısı hariç)

Varsayılan imparatorlukların farklı kökenleri olacak mı? Kökenlere dönüşen devlet gelenekleri içinde yeni şeyler olacak mı?(Örneğin Xanid Hükümdarlığı'na ne olacak?)
Evet, varsayılan imparatorlukların kökenleri olacak. Çoğununki Zengin Birleşme fakat bazılarında farklı şeyler de var.

Kökene dönüşen devlet geleneklerine sahip olan imparatorlukların yeni devlet gelenekleri olacak. Örnek olarak Xanid Hükümdarlığı artık Corvée Sistemi ve Kıyasıya Politika devlet geleneklerine sahipken Lokken Mekanistleri Teknokrasi ve Meritokrasi devlet geleneklerine sahipler.

Eventler aracılığıyla kökenimizi değiştirebiliyor muyuz?
Hayır, bu zaman çizgisini değiştirerek uzay zamanın devamlılığını yok etme riskine sahip.

Başka yollarla elde edemeyeceğimiz birtakım özel teknolojileri almamıza olanak sağlayacak kökenler var mı? Örneğin Uyuyan İmparatorluklar'ın Çocuk kökeninde kendilerin has binaların teknolojilerini paylaşması gibi.
Şu anda kökenlere has teknolojilerimiz yok ama ileride olabilir.

Her kökenin kendine özel olayları olduğunu söylediniz gibi hatırlıyorum. Hala Kitlesel Yok Oluş, Yaşanabilir Gezegen Taraması ve Radikal Tarikat gibi özel başlangıç eventleri kalacak mı? Bunlar diyelim ki Kıyamet, Kalıntılar, Boşluk Gezginleri gibi kökenleri seçsek bile başımıza gelebilecek mi?
Bazı olay zincirleri mantıklı gelmemeleri sebebiyle bazı kökenler seçildiğinde yaşanmayacaklar.

Uyuyan İmparatorluklar'ın kökenleri var mı?
Evet, onlara özel has “Kadım Irk” adında bir kökenleri var.

Kökenler prekürsör olay zincirlerini etkiliyor mu?
Hayır.

FTL öncesi uygarlıklar uzaya çıktıklarında kökenleri neye göre belirlenecek?
Bu uzaya çıkışı kendilerinin keşfedip etmediği veya başkasının etkisi olup olmadığına bağlı.

Neden x imparatorluğu y kökenini alamıyor?
Bu kökenden kökene değişiyor. Büyük oranda olay bazlı olan kökenler için x imparatorluğunu dışlamak kodlama kaynaklı durumları kontrol etmek adına yapılmış olabilir. Diğer sebepler de mekanik veya denge kaynaklı.

Yazılımlar kötüye gittiğinde İribotlar'ın hikayesi için olan bonus bölüme bakın.

Makine imparatorlukları ve kovan zihin alt türleri devlet geleneklerinden kökenlere kayacaklar mı?
Hayır. Onlar devlet geleneği olarak kalacaklar.

Kıyamet dışındaki en zayıf köken hangisi? Veya en güçlüsü?
Bu oldukça öznel bir konu ama Hayat Tohumu ve Kırılmış Halka(Lithoid değilsen) derim. (Hayat Tohumu belli koşullar altında çok güçlü olabildiği gibi federasyon kökenleri de oldukça güçlü başlangıçlara sahip.)

Zengin Birleşme
upload_2020-2-13_9-41-43.png

Fazladan 4 nüfus oyunda fazladan bir bina yuvası anlamına geliyor. Bu yuva boş mu olacak yoksa önceden doldurulmuş mu olacak?
Eğer fazladan bina yuvası olursa bu genellikle boş olacak ama bazı kombinasyonlar ile yuvanın dolu olması da mümkün.(Örneğin kovan zihin ile başlıyan birinde o yuvanın Kovan Yerleşkesi binası ile doldurulması.)

Sadece Zengin Birleşme yerine bir veya iki "jenerik" köken dahil etmeyi düşündünüz mü? Neden "Savaşla Birleşme" kökeni yok?
Zengin Birleşme kesin olarak barışçıl bir birleşme anlamına gelmez. Eğer militarist veya otoriter milletlerini savaşla birleştirseniz de bu kökenin birleşme kısmına aykırı olmamış olur.

Zengin Birleşme tasarlarkenki asıl hedefimiz çeşitli imparatorluklar için "varsayılan" bir köken oluşturmaktı.

Mekanist - Senkretik Evrim
upload_2020-2-13_9-42-5.pngupload_2020-2-13_9-42-17.png

Güncellemeden sonra köle loncaları senkretik evrim ile uyumsuz mu olacak?
Senkretik evrim birçok devlet geleneğiyle uyumsuz olacak.

Hayat Tohumu - Post-Apokaliptik
upload_2020-2-13_9-42-32.pngupload_2020-2-13_9-42-41.png

Tarım Kültürü devlet geleneği Kıyamet Sonrası, Kalıntılar, Kırılmış Halka ve Boşluk Gezginleri kökenleriyle uyumlu olacak mı veya bunlarla tuhaf etkileşimlere girecek mi?
Tarım Kültürü bu kökenlerle uyumsuz olacak.

Hayat Tohumu nüfuslarında herhangi bir değişiklik olacak mı?(yararlı bir özellik gibi)
Hayır. Hayat Tohumu ve Kıyamet Sonrası zaten oyuncunun mücadele etmesi gereken devlet geleneklerinden. Ama Kıyamet kadar değil. Bu nedenle bir uyarı mesajı da yok zaten ama yine de oyundaki zorlayıcı unsurlardan.

Kalıntılar - Kırılmış Halka
upload_2020-2-13_9-43-7.pngupload_2020-2-13_9-43-13.png

Kalıntılar veya Kırılmış Halka kökenleri burada yaşayan nüfuslara kalıntı dünya veya halka dünyada yaşayabilme özellikleri sağlayacak mı?
Şu anda ikisinin de içinde yaşayan türler kendilerine has gezegenlerde yaşayabilme özelliklerini koruyorlar.

Ringworld kökeni megayapı sayılıyor mu ve bu sebepten megayapı teknolojisinin gelme şansını arttırır mı?
Evet.

Olaylar veya anomaliler aracılığıyla halkanın diğer bölümlerini daha erken bir süreçte tamir etmenin bir yolu var mı yoksa mega mühendislik teknolojisini beklememiz mi gerekecek?
Diğer bölümleri tamir etmek etmek için mega mühendislik teknolojisi gerekli.

Sadece 3 bölümü onarabileceğimiz kesin mi?
Bunu değiştirmek için bir planımız yok.

Kırılmış Halka kökeni herhangi bir olumsuzluk getirecek mi?
Mineral kazanımı bu köken için büyük bir sorun olabilmekte. Ayrıca Gizemli Jeneratör  her bölgeden yalnız bir tane destekleyeceği için çok da özel olmayan bir başlangıç dünyası oluyor.

Nasıl mineral elde edilecek? Lithoidler bu kökeni seçebiliyor mu? Eğer evetse mineral yedikleri için bununla ilgili düzenlemeler olacak mı?
Lithoidler bu kökeni seçebilir ama onlar için kolay bir tercih olmayacaktır.  Özellikle halka dünyalar tarım alanına sahipken mineral için bir alternatifi yok. Bu imparatorluklar nüfuslarını beslemek için marketi kullanacaklardır.

Halka dünya kökeninde bölgelerdeki işler nasıl çalışıyor? Normal halka dünyalar gibi bir bölge tamamlandığında anında 20’den fazla iş alanı olacak mı?
Normal halka dünyalarda bölgeler nasılsa burada da aynı şekilde işlev görürler.

Boşluk Gezginleri
upload_2020-2-13_9-43-29.png

Oyun başında 3 habitatın hepsi kolonileşmiş mi başlayacak?
Evet, 3 habitatın hepsi kolonileşmiş.

Boşluk Gezginleri kökeninin habitat inşa etmek için Etki Puanı indirimi olacak mı? Eğer yoksa gezegenlerde yaşayanlarla yarışmakta sorun yaşayacaklar mı?
Habitatlar için herhangi bir indirim bulunmuyor ama başka bonuslara sahipler.

Boşluk Gezginleri habitatları dışındayken üretim bonuslarını kaybediyorlar mı?
Evet, aynı zamanda nüfus büyümesinde ciddi bir azalma oluyor.

Boşluk gezgini özelliği ile yaşanabilirlik özelliği ile aynı özellikte mi? Yani nüfusun iklim tercihini değiştirirsek Boşluk Gezgini özelliğini de kaybeder mi?
Boşluk gezgini özelliği iklim tercihlerinden ayrıdır. Eğer nüfusunuzun iklim tercihini çöl ayarlarsanız onlar artık çölü tercih edecek fakat hala boşluk gezginleri olacaklar. Ve çöl gezegeninde bundan dolayı dezavantajlara maruz kalacaklardır.

Boşluk gezginlerinin açılış yazısında 3 yıldızlı sistemden bahsediliyor. Bu imparatorluk tasarlarken yaptığımız seçimi (Güneş sistemini seçmek gibi) yok mu sayıyor? Ayrıyeten buna benzer yok saymalara sebep olan kökenler var mı?
Evet. Kıyamet ve Kırılmış Halka da imparatorluk tasarlarken yaptığınız yıldız sistemi seçimini yok sayıyor.

Çocuk
upload_2020-2-13_9-43-41.png

Çocuk kökeninin özel vasal türü ile ilgili daha çok detay öğrenebilir miyiz?(ve benzeri sorular...)
Çocuk kökenindeki imparatorluklar genişleyebilir ve entegre edilemez. Efendisinin savaşına katılır ve sınırlı diplomasiye izni vardır.

İlişki iyileştirip kötüleştirebilir, hakaret edebilir, savaş açabilir, hak iddia edebilir, ticaret yapabilir, ticari pakt kurabilir, araştırma anlaşması yapabilir.

Bağımsızlık garantisi edemezler, federasyon kuramaz veya katılamazlar (ancak efendileri uyanır ve bu sebeple birliktelikleri sona ermezse) veya kendi sınırlarını kontrol edemezler.

Ayrıca diğer imparatorlukları efendilerinin sevgi dolu ailesine katmak için özel bir savaş sebebine sahiptirler.

upload_2020-2-13_11-17-23.png

Eğer Çocuk kökenini seçmiş çok sayıda imparatorluk varsa aynı Uyuyan İmparatorluğun vasalı olabilirler mi?
Evet, Çocuk imparatorluklar genelde materyalist ve spiritualist etiğe sahip Uyuyan İmparatorluklar'ın vasalları olacaklardır.

Çocuk kökeni diğer imparatorluklar ile ilişkileri nasıl etkileyecek?
Bu çoğunlukla belirli birtakım diplomatik eylemleri gerçekleştirememekten ibaret.

Uyuan İmparatorluk ve Çocuk arasındaki diplomasi normalden ne kadar farklı olacak?
Efendinizin size olan ilişkisi yüksektir ve zaman zaman işlerinize karışabilirler.

Çocuk kökeni federasyonlara veya galaktik topluluğa katılımı nasıl etkileyecek?
Daha önce belirtildiği gibi Çocuk imparatorluklar federasyonlara vasal oldukları sürece katılamazlar ancak galaktik topluluğun üyesi olmakta özgürdürler.

(Çocuk olayları hakkında birçok soru.)
Çocuk imparatorluklar Uyuyan İmparatorluklar ile oldukça sık (ve eşsiz) etkileşimlere sahiptir. Efendiniz sizden normal bir imparatorluktan istediklerinden daha fazla talepte bulunacak, aynı zamanda size daha sık yardımcı olacaktır. Başınızı çok fazla belaya sokarsanız müdahale edebilirler - neticede en sevdikleri evcil hayvanlarısınız.

Çocuk imparatorluk olmak sürdürmek için uğraşılacak veya kaybedilebilecek bir vasıf mı? Eğer öyleyse ne tür hareketler veya olaylar buna yol açabilir? Çocuk imparatorluk vasfını bir şekilde kaybedersek bunun yararları/zararları nelerdir?
Diğer vasallar gibi kendinizi baskıcı efendilerinizden kurtarıp özgür olabilirsiniz. Böylece size bir hayli düşkün olan bir Uyuyan İmparatorluğun yükünü sırtınızdan atabilirsiniz.

Galaktik Kapı
upload_2020-2-13_9-43-54.png

Bu kapı benzersiz bir sisteme mi yol açıyor yoksa standart bir kapı mı?
Bu tamamen sıradan bir kapı, bu nedenle uzayda rastgele bir konuma çıkacaktır. Tek fark herkesten önce uzak bölgelere erişim potansiyeli. İyi de olabilir kötü de.

Kapı teknolojisi olmadan etkinleştirebilecekmiyiz?(örneğin kapı ile ilgili bir anomali projesi ile)
Mantıklı ama hayır. Onun yerine kapı teknolojisi bu kökendeki köken olay zinciri ile bağlantılı.

Hayat Ağacı
upload_2020-2-13_9-44-4.png

Fidan ekme tam olarak nasıl çalışıyor? Yeni kolonileştirilmiş veya fethedilen gezegenlerde aynı faydaları olan başka bir Hayat Ağacı elde edebilirmiyiz?
Hayat Ağacı'yla başlayan kovanların kullandığı koloni gemileri normallerinden biraz daha pahalıdır ancak bu koloni gemileri kolonileştirdiği diğer dünyalara bir fidan yerleştirecektir. Fidanlar ağacın kendisi kadar güçlü değildir.

upload_2020-2-13_9-44-18.pngupload_2020-2-13_9-44-24.png

Kovan dünyalarında terreform yapabilecek miyiz?
Evet. Ağaç kovanın bir parçası sayılır.

"Hayat Ağacı" Lithoid Kovan ile nasıl çalışır? Sadece normal ağaç mı yoksa Lithoid bir ağaç mı?
Normal bir hayat ağacı oluşur.

Diğer imparatorluklar hayat ağacı ile nasıl bir etkileşim içerisinde olacaklar? Eğer onlar içinde ağaç olan bir gezegeni fethederlerse ne olur? Özellikle diğer Hayat Ağacı kökeni seçmiş imparatorluklar?
Ağaç bombardıman sırasında yok edilmezse de gezegen el değiştirdiğinde yok olacaktır. Diğer hayat ağacı imparatorlukları kendi ağaçlarına sahip olmak isteyeceklerdir.

Hayat Ağacı kovanlar için müthiş bonuslar veriyor; gerçekçi olursak eğer ana gezegeninini kaybedersen tost olursun. Kovan olarak sadece bir yığın bedava bonus mu alıyoruz yoksa bu gizli bir dezavantaj mı?
Koloni gemilerinin daha pahalı olması zaten bir dezavantaj. Ayrıca hayat ağacı fidanı bulunmayan gezegenlerden de dezavantaj alırsınız. İşgal ettiğiniz gezegenler buna bir örnek gösterilebilir.

Devlerin Omuzları Üstünde
upload_2020-2-13_9-44-35.png

Bu kökenle alakalı olayların farklı sonuçları olacak mı? Yani "Devlerin Omuzları Üstünde" kökeni hep benzer olaylarla mı biter yoksa rastgele sonuçlar içeren bir olay zinciri mi oluşturur?
Evet, başlangıçtaki farklılıklar küçükken ileri bölümlerde daha fazla potansiyel farklılıklar olacaktır. Bununla beraber tüm sonuçlar aynı tema içinde döner.(Köken hikayesi)

Felaket Doğuşu
upload_2020-2-13_9-44-46.png

Hala normal koloni gemilerine de sahipler mi?
Evet.

Peki megaşirket devlet geleneğiyle gelen sivil koloni gemisi gibi başka özel koloni gemileri de var mı?
Evet.

Kaynak Pekiştirmesi:
upload_2020-2-13_9-44-56.png

Makine dünyanın herhangi bir dezavantajı var mı? Kaynak Pekiştirmesi başlangıç sistemimizdeki gezegen ve asteroid kaynaklarını kaldıracak mı? Tanıtım metni bunu gösteriyor gibi.
Başlangıç sisteminiz tamamen (Yıldızlar hariç) Makine dünyayı oluşturmak için kullanıldığından bu tarz kaynaklardan tamamen yoksundur.

Ortak Cephe - Hegamonya
upload_2020-2-13_9-45-12.pngupload_2020-2-13_9-45-19.png

Federasyon ve hegamonyalar için isim ve portre seçebiliyor muyuz?
Hayır, bunlar rastgele belirlenir.

Ortak Cephe kökeninde (belki gelecekte çıkacak başka bir köken ile) ticaret federasyonu gibi farklı federasyon türleri seçebilecek miyiz?
Şu anda böyle bir seçenek yok ancak federasyon türünüzü oyunun ilerleyen safhalarında kendiniz değiştirebilirsiniz.

Ortak cephe kökeninde anında federasyon türünü değiştirebilir miyiz?
Sadece federasyon üyelerinin kabul ettiği durumlarda.

Ortak cephe ve Hegamonya için komşu federasyon üyeleri tamamen etkin ve fonksiyonel imparatorluklar mı? Eğer öyleyse oyuncu onların genişlemelerini ayarlayacak araçlara sahip mi?
Onlar tamamen standart şekilde çalışan yapay zeka imparatorluklarıdır ve onların genişlemesini yönlendirmek için direkt bir araç bulunmamaktadır.

Federasyon Kurma geleneği artık o gelenek grubunda başlangıç etkisi olarak mı başlıyor yoksa oyuna bedavadan 2 tane gelenek açık olarak mı başlıyoruz?
Eğer bu kökenlerden birini seçerseniz Diplomasi gelenek ağacı ve Federasyon geleneği açık olarak yani 2 tane bedava gelenek ile başlayacaksınız.

Araştırma, Askeri, Ticari gibi öbür federasyon türlerinin kendi kökenleri olacak mı? Olmayacaksa mod yardımıyla eklenebilir mi?
Diğer federasyon türlerinin kendi kökenleri olmayacak ama mod yardımıyla kolayca yapılabilir.

Kökenden gelen üyeler oyundaki yapay zeka sayısını arttıracak mı?
Evet, bu kökenden gelen yapay zekalar kurulum sırasında belirtilen yapay zeka sayısının üzerine eklenir.

Hegamonya kökeni otoriter etik gerektirir mi?
Hayır. Gestalt olan veya diplomaside kısıtlamalara sahip zenofoblar dışındaki tüm imparatorluklarca seçebilir. Bu kökenin anlatmak istediği şey Hegamonya'nın uzun bir süredir var olduğu ve imparatorluğunuzun geçmişte otoriter bir yapıda olmuş olabileceği.

(Zenofoblar federasyon başlangıcı olan kökenleri seçemiyorlar çünkü diğer imparatorluklar asıl ülkeyle benzer etiklere sahip oluyorlar. Bunun sonucunda oluşacak olan zenofoblardan oluşan bir koalisyon eğlendirici olduğu kadar can sıkıcı bir şekilde de istikrarsız.)

Eğer megaşirketler federasyon kökenini seçerse ticaret liginde mi başlıyacak?
Hayır.

Hegamon olan ülkenin daha küçük üyeler tarafından erkenden devrilmemesi için birtakım avantajları olacak mı?
Özel olarak bir avantajları yok ancak başlangıç yasaları Hegamonya liderine minyonlarına liderlik etmesi için fazladan diplomatik ağırlık gibi bazı avantajlar sağlıyor.

Kıyamet
upload_2020-2-13_9-45-32.png

Rastgele oluşan bir yapay zekanın kökeni Kıyamet olabilir mi?
Eğer hiçbir oyuncu kıyamet kökenini seçmediyse rastgele oluşmuş bir yapay zeka imparatorluğu kıyamet kökenini seçebilir. Ama sadace bir tanesi.

Kıyamet kökenine ilham veren filmler veya romanlar var mı?
Evet, Patlayan gezegenler ile ilgili bir hikaye olabilir.(#neverforgetalderaan). Ama en büyük etki dünya ve ikliminin şu anki durumu.

Ana dünyanın patlaması için gerekli olan süreyi değiştirebilmemiz için bir ayar var mı?
Hayır, öyle bir planımız yok.

Kıyamet için 64 yıl nihai rakam mı?
Hayır. Daha rastgele olacak şekilde değiştirildi. Ve daha kısa yani en kısa zamanda gök cismini terketmek en iyisi.

Ana gezegenimizdeki nüfusu koloni gezegene tahliye etmek için bir mekanik olacak mı?
Nüfus taşıma ve göç.

Yıkılmış dünyanın kalıntılarıyla ilgili özel bir planınız var mı?
Arkasında bir miktar kaynak bırakıyor.

Fanatik egaliter seçmiş imparatorluklar Kıyamet kökenini seçtiklerinde yok olmaya mahkum mudur?(Nüfuslarını taşıyamadıkları için.)
Hemen hemen.

Kayıp Koloni
upload_2020-2-13_9-45-42.png

Bizi diğer imparatorluğa bir şekilde bağlayacak bir olay veya diplomatik etki olacak mı? Ana oyunda İnsan Milletleri Topluluğu ve Birleşmiş Milletler'in biri zenofob diğeri zenofil olduğundan dolayı aynı gezegenden ortaya çıkmış aynı ırk olmalarına rağmen genelde birbirlerinden nefret etmelerinden rahatsız olmuşumdur.
Şu anda oyunda bulunanlar haricinde yeni diplomatik etki olmayacak. Kökeniniz benzer bir gezegense bile eğer etikleriniz uyuşmuyorsa hala sürtüşmeler yaşanabilir.

İnsan Milletleri Topluluğu ve Birleşmiş Milletler, Kayıp koloni kökenini kullanıyor mu? Birbirlerini keşfederlerse özel olaylar yaşanacak mı?
İnsan Milletleri Topluluğu kayıp koloni kökenini kullanıyor ve şimdi BM ile karşıladığınızda benzersiz bir ilk karşılaşma mesajı alacaksınız.

Diğer Kökenler
Federasyon eklentisinden sonra daha fazla köken ekleme planınız var mı? L Cluster'da başlama gibi farklı tür kökenler olacak mı? Psişik kökenle ilgili bir planınız var mı? Megaşirketlerle ilgili özel kökenler eklemeyi düşünyor musunuz?
Gelecekte daha fazla köken eklemeyi düşünüyoruz fakat bunun hakkında yorum yapmak için henüz çok erken.

İptal etmek zorunda kaldığınız havalı fikirleriniz var mıydı? Bir sebepten dolayı reddedilen kökenleri bizimle paylaşır mısınız?
Çok var. Kökenler düzinelerce fikirden oluşan listelerle başladı.

Çıkarmak zorunda kaldıklarımızdan bazıları şunlar:

Üçüncü Denemedeki Şans: İmparatorluğunuzun başarısız olan ilk iki koloni girişimi mevcut. Başlangıçtaki iki garanti gezegen bu başarısız girişimlerden kalan halihazırda inşa edilmiş bölgelere sahip olacaktır.

Fratricide: Zenofob olmalısınız ama pasifist olmayabilirsiniz. Başlangıç sisteminiz bir Mezar dünyası içerir. Aynı yıldız sistemini paylaştığınız başka bir canlı türüyle on yıllarca süren çatışmalarınızdan onlar sağ çıkamamış gibi görünüyor.

Kaçak Köleler: Bir köle gemisinin kaptanı elindeki yükle birlikte bir kaza geçirmiştir. En yakındaki gezegene inen gemide sadece seçtiğiniz tür yerine galakside diğer türlerin karışımından oluşan bir populasyonla oyuna başlarsınız.

Ayrıca Bubbles hayranları için Uzay Amipleri içeren bir Felaket Doğuşu kökeni önermiştik.

Modlama
Bir kökeni seçmek için bir devlet geleneği gerekliliği ekleyebilir miyiz? Veya tam tersi?
Evet.

Kökenler diğer oyun dosyalarıyla ne kadar iç içe? Yani diğer dosyalarda bir çakışma meydana getirmeden köken modları yapmak ne kadar kolay olacak?
Kökenlerle alakalı her şey ayrı dosyalarda tutuluyor ve bulunması oldukça kolay. Bununla birlikte uzay gemilerinde olduğu gibi bazı diğer dosyalarla da çakışan yerleri mevcut. Köken türlerinin diğer dosyalara "kanamasından" söz etmiyoruz tabi ki burada. Karmaşık değil fakat kompleks bir yapıda. Tek bir kökenin farklı dosyalarda bir düzine satıra bağlı olması çok da nadir bir durum değil.

Kökenler oldukça karmaşık hale getirilebilir. Böylece oyundaki diğer unsurlarla çakışma veya çakışmamak için sonsuz sayıda alternatife sahiptir. (Ciddi olarak bakarsak modcular dosyalarda çakışma olmaksızın çok sayıda mod yapabilir. Başlangıç efektleri belki biraz daha karmaşık gelebilir ama onun da üstesinden geleceklerini düşünüyoruz.)

Modcuların bakış açısından bakarsak, kökenlerin yapıp da devlet geleneklerinin yapamayacağı şeyler var mı? Veya tam tersi?
Kökenler imparatorlukların başlangıç sistemi olarak kullandığı sistemi düzenleyebilirken devlet gelenekleri bunu yapamaz.

Yeni bir imparatorluk tasarlarken önce yönetim ve devlet geleneğini mi seçiyoruz yoksa kökeni mi? Bazı kökenler belirli yönetim biçimleriyle sınırlandıysa bunlar kodlarla düzenlenebilir şekilde mi?
İmparatorluk tasarlama ekranında kökenler yönetim ve etik seçimlerinden önce geliyor. Uyumsuz bir etik, devlet geleneği ya da yönetim seçmek tasarladığınız imparatorluğu geçersiz kılar. Oynanabilir ve olası kısıtlamaları istediğiniz gibi modlayabilirsiniz.

Bir yapay zeka imparatorluğu tasarlanırken önce kökenini mi seçiyor yoksa devlet geleneklerini mi? (yapay zekanın tercih önceliklerini buna göre dengeleyebilmem için bunu bilmem önemli)
Önce etik sonra köken ve ardından devlet gelenekleri.

Bonus!
Kökenlerde şu ana kadar karşılaştığınız en tuhaf hata nedir?
Erken geliştirme aşamalarındayken galakside bazı şeylerin garip ilerlediğini farkettim. Bu yüzden neler olduğunu görebilmek amacıyla Gözlemci moduna geçtim. Sizi İribotların hikayesiyle tanıştırmama izin verin.

İribot Deneyi tamamen normal bir makina imparatorluğuydu. İçgözlem, OTA güncellemeleri ve Birincil Bağlantı Küpüyle İribotlar çöl gezegeninde verimli bir şekilde yaşıyorlardı.

upload_2020-2-13_9-45-52.png

Trajik bir şekilde Kayıp Koloni kökenine sahip olarak (herhangi bir kısıtlanma uygulanmadan önce) asıl yurtlarını kaybetmişlerdi.

Peki asıl yurtları neredeydi?

Galaksinin diğer ucundaki Chibblar sistemindeki Clanck gezegeninde.

upload_2020-2-13_9-46-1.png

Karanlık bir sırra ev sahipliği yapan bir dünya.

Ve atmosfer yok.

upload_2020-2-13_9-46-13.png

Clanck herhangi bir yaşama ev sahipliği yapmayan ve hiçbir bina barındırmayan çorak bir gezegendi. Bildiğiniz gibi makinaların iklim tercihi yoktur. Bunun için oyunun yazılımı onlara Kayıp Koloni senaryosu dahilinde, var olmayan iklim tercihleriyle uyumlu bir şekilde iklimsiz bir gezegen buldu.

Ancak bir atmosfere sahip olmamak gibi küçük bir sorun İribotlar'ın megaşirket oluşturmasını engellemedi. Otoriter, Zenofob ve Pasifist etiklere sahip bir Medya Holdingi kurdular.

Ayrıca onlar Doğurganlık bonusuna sahip bir başkan tarafından yönetiliyorlardı. Çorak bir gezegende. Robot olarak.

upload_2020-2-13_9-46-25.png

Oh, bunun yanında onlar makine bilincine sahip olmadan ve droid teknolojisini de kullanmadan...

upload_2020-2-13_9-46-31.png

Kelimenin tam anlamıyla akılsız bir medya holdingiydi.

Önümüzdeki Hafta
Gelecek hafta, teknolojiden sorumlu Moah sizinle 2.6 "Verne" güncellemesindeki performans geliştirmeleri ile ilgili bir geliştirici günlüğü paylaşacak.



Stellaris - Kökenler Soru Cevap - PCOyun - 10-03-2020

Eline sağlık.