Strategyturk Forumları
Günlük: Stellaris: Konsol Sürümü - Yıldız Üsleri ve Savaş Değişiklikleri - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+---- Forum: Stellaris: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Stellaris: Konsol Sürümü - Yıldız Üsleri ve Savaş Değişiklikleri (/konu-gunluk-stellaris-konsol-surumu-yildiz-usleri-ve-savas-degisiklikleri)



Stellaris: Konsol Sürümü - Yıldız Üsleri ve Savaş Değişiklikleri - Selene - 21-06-2020

diarystl.png

Stellaris Konsol Sürümü geliştirici günlüğünde yıldız üssü ve savaş sistemi değişikleri konu alınmış

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/stellaris-console-edition-dev-diary-1-war-and-starbase-rework.1379552/ :Merhaba Stellaris Konsol Sürümü oyuncuları!

Ben AC, Stellaris ve Stellaris Konsol Sürümü için topluluk yöneticisiyim. Konsol oyuncularına unutulmadıklarını söyleyerek başlamak istiyorum. Bizim tarafımızın şubattan beri Federations'ın çıkışı dolayısıyla sessiz olduğunun farkındayız.

Bunu dediğimize göre.
Konsol Sürümü'ne yakın gelecekte gelecek olan yeni ve heycan verici şeyler dolayısıyla Konsol Sürümü odaklı yeni gelecek içeriklerle ilgili bilgi sağlamak istiyoruz. İlk kez Covid-19 sebebiyle bir gecikme beklemiyoruz ama hatırlatmalıyım ki bu hepimiz için zorlayıcı bir zaman ve herkes evden çalıştığı için işlem daha zor ve zaman tüketici oldu.

Bu geliştirici günlükleri bilgisayar sürümünden seçili günlüklerin tekrarları. Bir çoğunuzun bildiği gibi Konsol Sürümü bilgisayar sürümünün konsollarda çalışacak şekilde Port edilmiş hali. Ama Konsol Sürümü çıkışındaki hallerini daha doğru gösterebilmek için yeni ekrean görüntüleriyle güncellendiler. Bilgisayar sürümünü oynamışlar bunların çoğunu biliyor olacak ama sadece konsolda oynayanlar için tamamen yeni olacaklar.(Parlak ve potansiyel olarak son hali olamyan oynanış ve UI ekran görüntüleriyle birlikte)

Lütfen aşağıdaki resimlerin final sürümnü yansıtmayabileceğini hatırlayalım.

Sınır Değişiklikleri
Eski sınır sistemi gelişgüzeldi ve sıklıkla mantıksızdı mesala daha önce hiç bulunmadığınız veya erişemediğiniz sistemlere sahip olabiliyordunuz. Bazı güzel özellikleri olmasına rağmen gelecek diğer özellikler(ilerki GG daha fazla bilgi) için değiştirilmesi gerekiyor. Sistem sahipliği artık ileride bahsedeceğimiz bazı istisnai durumlar harici yıldız üssünün sahibi olacak. Sınırlar artık sistem sahipliği sebebi olmaktan ziyade sistem sahipliği sınırları belirleyecek.

Yıldız Üsleri
Yıldız üsleri sistemlerin yıldızlarının yörüngesindeki istasyonlardır, her sistemde bir yıldız üssü olabilir. Yıldız üsleri yeni teknolojiler açıldıkça geliştirilebilirler ve özelleştirilebilirler. Yıldız üslerinin bina ve modül alanları vardır. Yıldız üssü binaları gezegen binalarından farklılar. Binalar ve modüller genelde yıldız üslerini özelleştirmek için birlikte çalışırlar. Ayrıca yıldız üsleri Konsol Sürümü 2.2'de gemi inşa etmenin tek yolu.

Yıldız üsleri artık sistem sahipliğini belirledikleri için 2.2 güncellemesinde ilkellere saldırmak için önce sistemi araştırıp yıldız üssü kurmanız gerekmekte. Yıldız üssü inşa etmek etki puanı harcadığı için ilkellere saldırmak ve gezegenleri kolonileştirmek için gereken etki puanı gereksinimini kaldırdık.

Görsel


Yıldız Üsü İnşası
Koloni sınırlarının oyundan gitmesiyle imparatorluklar artık sadece ana sistemlerinin kontrolüyle ve bu yıldızın etrafında yörüngede olan bir yıldız üssü ile oyuna başlıyor. Bir imparatorluk ana sisteminin dışına yayılabilmek için daha önce araştırdığı(survey) bir sisteme Outpost kurmalıdır. Outpost, temel yıldız üssü seviyesidir, üzerine herhangi bir bina veya modül inşa edilemez ancak maksimum yıldız üssü kapasitesini etkilemez. Outpost inşa etmenin maliyeti yeni outpostun ulaşmak için geçilmesi gereken sistem bakımından şimdki sınırlarınızdan ne kadar uzakta olduğuna bağlıdır. Doğru bir hat üzerinde genişlemek genelde bi kaç sistem atlayarak genişlemekten ucuzdur.

Geliştirme ve Kapasite
Her imparatorluk ne kadar yıldız üssü destekleyebileceğini gösteren bir yıldız üssü kapasitesine sahip olacaktır. Yıldız üslerinin ise 5 seviyesi vardır:

Outpost: Sadece bir sisteme sahip olmak için inşa edilen basit bir outpost. Enerji masrafı yoktur, yıldız üssü kapasitesine dahil değildir ve bina veya modül desteklemez. Sağ taraftaki listede veya galaksi haritasında yer almazlar çünkü Starport’a yükseltmek dışında yapılacak bir şey yoktur.

Starport: İlk yükseltme, oyunun başında inşa edilebilir. 2 modül ve 1 bina destekler.

Starhold: İkinci yükseltme, teknoloji ile açılır. 4 modül ve 2 bina destekler.

Star Fortress: Üçüncü yükseltme, teknoloji ile açılır. 6 modül ve 3 bina destekler.

Citadel: Son yükseltme, teknoloji ile açılır. 6 modül ve 4 bina destekler.

Bunlar, seviyesi fark etmeksizin, Outpost olmadığı sürece, 1 yıldız üssü kapasitesi kullanır ve listede, haritada görülebilir. Genel olarak, tasarım amacımız yıldız üslerinin büyük çoğunluğunun hiçbir zaman idare etmek zorunda kalmayacağınız outpostlar olması ve birkaç tane, imparatorluğunuz için oldukça önemli olan yükseltilmiş, güçlü yıldız üsleri bulunmasıdır. Yıldız üssü kapasitesinin üzerine çıkmak enerji masraflarını oldukça arttıracaktır. Bu kapasite, teknolojiler, traditionlar ve birkaç farklı yoldan arttırılabilir. Ayrıca, nüfusunuz da küçük miktarda kapasite sağlayabilir. Herhangi bir sebeple kapasiteyi aşarsanız, yükseltilmiş yıldız üslerini tekrar Outpost yapabilirsiniz. Yıldız üslerini yıkıp o sistemlerin kontrolünü bırakmak da mümkündür, sistemde herhangi bir kolonize edilmiş gezegen olmaması kaydıyla.

Görsel


Tersaneler ve Gemi İnşası
Yıldız üsleri, sistem/gezegen savunması ve askeri gemi inşasında tamamen Spaceport’un yerine geçiyor. Spaceportlar hala mevcut ama ayrı bir istasyon olmak yerine artık yıldız üslerinin bir parçası. Askeri gemiler inşa etmek için en az bir tersane modülü olan bir yıldız üssü gerekiyor. Yıldız üsleri tamir, yükseltme, gemileri park etme ve toplama görevlerini de spaceportlar/gezegenlerden devralıyor.

Görsel


Modüller ve Binalar
Outpost olmayan tüm yıldız üsleri, modülleri ve binaları destekler. Bunlardan bazıları oyunun başında inşa edilebilirken bazıları teknoloji ile açılır. Bazıları sadece belirli sistemlerde inşa edilebilir, örneğin karadelik araştırma laboratuvarı sadece karadelik içeren sistemlerde inşa edilebilir.

Modüller, yıldız üslerinin temel, dış bileşenleridir ve ana görevini belirler. Ticaret toplama menzilini arttırmak için Trading Hubs, naval capacity için Anchorages, gemi inşası için Tersane ve yıldız üssünün savaşma gücünü geliştiren savunma modülleri gibi birçok modül vardır. Normal modül limiti dışında hangi türden kaç tane üretebileceğiniz hakkında herhangi bir sınırlandırma yoktur. Yani, sadece tersanelere odaklanan ve aynı anda 6 tane gemi inşa edebilen yıldız üslerine sahip olabilirsiniz. Modüller ayrıca yıldız üslerinin görüntüsünü de değiştirecektir, böylece tersaneye odaklı olanlar, savunma odaklı olanlardan farklı gözükecektir.

Binalar, yıldı üzlerinib içindeki yapılardır ve modülleri geliştirmek, yıldız üssü veya tüm sisteme bonus sağlama gibi özellikleri vardır.

Savunmalar
Oyunun şu anki halindeki en büyük problemlerden biri askeri istasyonların yeterince ateş gücüne sahip olmamasıdır. Etkileyici dayanıklılıkları ve kalkanlarıyla bile, en fazla birkaç düzine silaha sahip olan istasyonlar, tüm bir donanmanın ateş gücüne yetişemiyorlar. Diğer bir sorun da aynı sistemde birkaç tane savunma istasyonu inşa edebilmek, yani, tek başına hiçbir istasyonun yeterince güçlü olmadığı için bunlardan birkaç tane bulunmayan sistemlerin oldukça savunmasız olma durumu. Bu nedenle, tüm sistem savunmasını tek bir istasyona değil de yıldız üssü mekaniğine dahil etmeye karar verdik. Yıldız üslerinde temel teçhizat ve yardımcı tesisler bulunur ve toplam silah sayısı yıldız üssü seviyesine göre değişir. Bunlar otomatik olarak teknolojik gelişmelere göre güncellenir, yani, yıldız üsşeriniz tachyon lancelere basit red laser ve deflectorlar ile karşılık vermeyecektir.

Ek olarak, yıldız üsleri kendilerini korumak için savunma platformları inşa edebilirler. İnşa edilen bu platformlar yıldız üssünün etrafında bir “donanma” oluşturacaklardır ve kendi silahlarıyla yıldız ülerini desteklerken, donanmalara karşı yeterli olacak ateş gücünü sağlayacaklardır. Yıldız üssünün destekleyebileceği platform sayısı yıldız üssü büyüklüğü, modüller/binalar, teknoloji, policy gibi birçok şeye göre değişir. Genel olarak amacımız, eğer yatırım yaparsanız, yıldız üssü savunmalarının, şu ankinin aksine, tüm oyun boyunca donanmalarla boy ölçüşebilmesidir.

Son olarak, birkaç farklı nedenden ötürü(savaş sonrası durmadan Spaceport inşa etmek gibi sıkıcı şeyler) yıldız üsleri tamamen yok edilemiyorlar. Ancak, etkisiz hale getirilebilir, hatta düşmanlar tarafından ele geçirilebilir.

Görsel


Savaş Hedefi Değişiklikleri
Bir yönden Konsol Sürümü'deki şimdiki sistem oyuncuyu kısıtlamayan bir sistemdi çünkü herhangi bir devlete herhangi bir gezegeni almak için savaş açabiliyordunuz, bu gezegen galaksinin sizin kontrol ettiğiniz kısmının tam zıttı bölgesinde dahi olsa bunu yapabiliyordunuz ve barış antlaşmasında bir askeriniz bile o gezegene adımını atmamış bile olsa o gezegeni talep edip alabiliyordunuz. Diğer taraftan savaş hedefleri öncelikli olarak gezegenlerden ibaret olduğu için barış sonrası sınırlarınızın neye benzeyeceği üzerindeki kontrolünüz kısıtlı oluyordu ve sırf "asıl istediğiniz" gezegeni almak uğruna arada kalan bazı farklı sistemleri de ele geçirmeniz gerekebiliyordu. Bir savaştaki savaş lideri olarak değil de savaştaki bir müttefik güç olarak savaştan nelerin alınacağı üzerinde etkinizin fazla kısıtlı olması ve genel olarak savaşların "ya hep ya hiç" tarzında olması bu savaş hedefleri sisteminin diğer sıkıntılı yönlerindendi.

Yukarıda da bahsettiğimiz üzere sınırların işleyişinde bazı değişiklikler yapıyoruz ve artık sistem kontrolü gezegenlerin kontrolüyle ayrışıyor dolayısıyla artık içerisinde bir gezegen olmasa dahi bir sistemi fethedebiliyorsunuz. Bu durum hem sınırdaki birkaç sistemi etkileyen savaşlar yapıalbilmesini hem de düzinelerce sistemlerin el değiştirdiği devasa savaşların yapılabilmesini olası kılan yeni bir savaş hedefi mekaniği oluşturmamızı gerekli kılıyordu ve bunu yapabilmek için savaş hedeflerini ve barış antlaşmalarını baştan ele alıp oyuna hak iddiaları konsepti ekledik.

Hak İddiaları
Oyun içerisindeki hak iddiaları, ele geçirmek istediğiniz bölgeleri ifade ediyor. Bir sistemde hak iddia etmenin etki puanı maliyeti var ve ne kadar pahalı olacağı sınırlarınızdan ne kadar uzak olduğuyla, o sistemde neler olduğuyla gibi etmenlerle ölçülüyor. Teknoloji/tradition gibi etmenlerle bu maliyet düşürülebiliyor. Bir sistemde bir kaç kere hak iddiasında bulunabiliyıorsunuz bu özellikle müttefiğiniz ve sizin ortak bir ilgisi olan sistemler içn kullanışlı.

Savaş Sebepleri ve Savaş Hedefleri
2.2 güncellemesinde savaş açabilmek için bir savaş sebebinne ihtiyacınız var. Oyundaki en basit savaş sebebi hak iddiası savaş sebebi, bir başka imparatorluğun sisteminde hak iddiasında bulunmak.

Başka savaş sebepleri de var mesela her zaman kullanılabilen Humilation ayriyetten Subjugation, Tributary ve bazı tradition ve ascension perkler açııldıktan sonra kullanılabilen savaş sebepleri de var.

Bazı imparatorlukların(Fanatical Purifier, Devouring Swarm ve [sansür] gibi) komşularını tamamen istedikleri zaman fethetmelerini sağlayan bir savaş sebebine erişimleri var ama aynı şekilde onları tehdit olarak gören imparatorluklar tarafından fethedilme riskine sahipler.

Savaş Yorgunluğu ve Barış Müzakereleri
Savaşlar basit bir sınır problemiyle alakalı da olabilir, galaksi genelinde kontrol değişimi üzerine yapılan devasa savaşlar da. Bunun için oyundaki savaş skoru sisteminin bu farklılığı kaldıramayacağını düşündük ve 2.2 yamasıyla birlikte oyundaki savaş skoru sistemini kaldırdık. Bunun yerine oyunda savaş yorgunluğu sistemimiz olacak. Savaştaki tarafların 0 ila 100 arasında değişen bir savaş yorgunluğu seviyesi olacak, bir tarafın gezegenleri işgal edildiğinde veya yıldızüsleri ele geçirildiğinde savaş yorgunluğunun arttığını göreceksiniz. Uzay ve kara muharebelerindeki yenilgiler bu savaş yorgunluğu %100'e varabilecek. Bu olduğunda status quo antlaşması imzalayabileceksiniz (daha çok bilgi aşağıda). Savaş yorgunluğunun birikme hızı o ülkenin etikleri, traditionları ve teknolojilerinin yanı sıra hak iddia edilen gezegenlerin ele geçirilişine bakacak.

2.2 yaması sonrasında artık bir savaşın bitmesinin 3 yolu var. İki taraftan biri teslim olabilir veya müzakere yoluyla status quo bir şekilde savaş bitebilir. Bir imparatorluk teslim olduğunda bunun sebebi genellikle savaş alanında tamamen yenilmiş olmaları veya savaş hedefleri doğrultusunda o hedef için uğraşmanın o hedefi ele geçirmekle edinilecek güce değmeyecek olduğunu düşünmesinden kaynaklanabilir.

Teslim olunduğunda kazanan tarafın savaş hedefleri yürürlüğe giriyor. Bir ülkeyi ancak ve ancak tamamen yenmeniz durumunda teslim olmaya zorlayabiliyorsunuz ve bir imparatorluk hiçbir zaman düşmanın askeri olarak ele geçiremeyeceği bir bölgeyi düşmana teslim etmeyi kabul etmiyor.

Status Quo ise zaferin iki taraf için de olası görünmediği durumlara deniyor, bu durumda iki taraf da düşmanlıkları bırakıp önündekilere bakarak barış imzalıyor, status quo'da tüm işgal edilen sistemler en güçlü hak iddiasına sahip düşmana bırakılıyor. Birden farklı hak iddiası seviyesine sahip olmamızın sebebi bu, eğer hem siz hem de dostunuz bir bölgede hak iddia ediyorsanız, oradaki hak iddianızı güçlendirerek barış müzakerelerinde ön plana çıkmaya çalışabilirsiniz. Eğer her iki taraf da eşit hak iddiası seviyesine sahipse daha önce hak iddiası oluşturmuş kişi bölgeyi alıyor. Daha önce de belirttiğimiz gibi, %100 savaş yorgunluğuna sahip bir tarafın status quo barış antlaşmasını reddetmesi mümkün değil.

Yıldız Üsleri ve Sistem İşgali
2.2 yamasında bir sistemin işgal edilmiş olması için o sistemdeki yıldızüslerinin ve gezegenlerin işgalci kontrolünde olması gerekiyor. Bir sistemin kontrolünü ele aldığınızda o sistemdeki tüm madencilik ve araştırma istasyonlarının da kontrolünü ele alacak. Benzer bir şekilde işgal edilen tersaneler işgalci için çalışacaklar bu tersane içeren sistemleri koruması oldukça önemli yapıyor. Ele geçirilen düşman savunmaları onları yapanlara karşı kullanılabiliyor ve böylece işgal ettiğiniz bölgeleri kontrol altında tutmayı kolaylaştırıyor.

Umarım bu geliştirici günlüğünden memnun olmuşsunuzdur ve bunlardan daha fazlası gelecekte de olacak, beklemede kalın.

Bu haftalık bu kadar. Haftaya 2.2 yamasındaki gezegenlerle ilgili değişiklikler hakkında konuşacağız