Strategyturk Forumları
Rehber: Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari)
+--- Forum: Firaxis Forum (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forum)
+---- Forum: Sid Meier's Civilization III (https://forum.strategyturk.com/forum-sid-meier-s-civilization-iii)
+---- Konu Başlığı: Rehber: Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi (/konu-rehber-civilization-iii-uygarlik-ozellikleri-rehberi)



Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi - Attila the Hun - 29-06-2020

header.jpg?t=1569013660

Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi

Agricultural
  • Agricultural özelliğine sahip uygarlıklar şehir karesinde +1 yiyecek bonusu alırlar. Bu, çoğunlukla despotluk cezasından etkilenir. Bir nehir ya da tatlı su kaynağının yanına kurulan kasabalar, şehirler ve metropoller despotluk cezasına rağmen +1 yiyecek alır.
  • Ayrıca, sulanmış tüm çöl kareleri fazladan +1 yiyecek alır.
  • Tüm zirai binaların üretim maliyeti yarıya düşer. Zirai binalar Aqueduct, Solar Plants ve Recycling Center'dır.
  • Agricultural özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Pottery teknolojisiyle başlar. Eğer bir uygarlık hem Expansionist hem de Agricultural özelliklerine sahipse Masonry teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Agricultural özelliğine sahiptir:
  • Aztek
  • Keltler
  • Hollanda
  • İnka
  • İrokua
  • Maya
  • Sümer

Commercial
  • Yolsuzluk %25 düşer.
  • Şehirler fazladan +2, metropoller fazladan +3 commerce üretir.
  • Commercial özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Alphabet teknolojisi ile başlar. Eğer bir uygarlık hem Commercial hem de Seafaring özelliklerine sahipse Pottery teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Commercial özelliğine sahiptir:
  • İngiltere
  • Fransa
  • Yunanlar
  • Hintler
  • İrokua
  • Roma
  • Kore
  • Hitit

Expansionist
  • Uygarlıklar bir Scout birimi ile oyuna başlar ve Scout birimi yapabilir. (Explorer biriminin erken bir versiyonu)
  • Yerli köyleri ziyaret edildiklerinde hiçbir zaman barbar birimleri çıkarmaz ve her zaman güvenlidir. Ayrıca, oyuncuyu çoğu zorluk seviyesinde daha sık bonus antik teknolojilerle ödüllendirirler. 
  • Expansionist özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Pottery teknolojisi ile başlar. Eğer bir uygarlık hem Expansionist hem de Agricultural özelliklerine sahipse Masonry teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Expansionist özelliğine sahiptir:
  • Amerika
  • Rusya
  • Zulu
  • Arabistan
  • Moğolistan
  • Hitit
  • İnka
  • Portekiz

Industrious
  • İşçiler %50 daha hızlı çalışır.
  • Metropolisler şehir meydanında fazladan bir kalkan verir.
  • Industrious özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Masonry teknolojisi ile başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Industrious özelliğine sahiptir:
  • Amerika
  • Çin
  • Mısır
  • Fransa
  • Persler
  • Kartaca
  • Osmanlı
  • Maya

Militaristic
  • Kara birimleri için iki kat daha fazla terfi şansı.
  • Tüm askeri binaların üretim maliyeti yarıya düşer.
  • Militaristic özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Warrior Code teknolojisiyle başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Militaristic özelliğine sahiptir:
  • Aztek
  • Çin
  • Almanya
  • Japonya
  • Roma
  • Zulu
  • Moğolistan
  • Vikingler

Religious
  • Religious özelliğine sahip uygarlıklar uzun süren anarşi periyotları yaşamazlar. Yeni hükümetlerini seçmeden önce en fazla 2 tur boyunca anarşi yaşarlar.
  • Tüm dini binaların üretim maliyeti yarıya düşer. Dini binalar Temple ve Cathedral'dir.
  • Religious özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Ceremonial Bruial teknolojisiyle başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Religious özelliğine sahiptir:
  • Babil
  • Mısır
  • Hintler
  • Japonya
  • Arabistan
  • Keltler
  • İspanya

Scientific
  • Scientific özelliğine sahip uygarlıklar her çağın başında bonus bir teknoloji alır. Bunlar çoğunlukla Monotheism, Nationalism ve Rocketry'dir.
  • Çoğu uygarlık için bir teknolojiyi ilk keşfeden olmak %3 ihtimalle bir Great Scientific Leader çıkarmalarını sağlar. Bu ihtimal Scientific özelliğine sahip uygarlıklar için %5'tir.
  • Tüm bilimsel binaların üretim maliyeti yarıya düşer.
  • Scientific özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Bronze Working teknolojisiyle başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Religious özelliğine sahiptir:
  • Babil
  • Almanya
  • Yunanlar
  • Persler
  • Rusya
  • Kore
  • Osmanlı
  • Bizans
  • Sümer

Seafaring
  • Tüm donanma birimleri +1 fazladan hareket puanına sahip olur.
  • Güvenli olmayan bölgede turunu bitiren donanma birimlerinin kaybedilmeme şansı %50 yerine %75'tir.
  • Tüm denizcilik binalarının üretim maliyeti yarıya düşer. Denizcilik binaları Harbor, Commercial Dock, Coastal Fortress ve Offshore Platform'dur.
  • Seafaring özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Alphabet teknolojisiyle başlar. Eğer bir uygarlık hem Commercial hem de Seafaring özelliklerine sahipse Pottery teknolojisine de sahip olarak başlar.
Aşağıdaki uygarlıklar Seafaring özelliğine sahiptir:
  • Kartaca
  • Bizans
  • Hollanda
  • Portekiz
  • İngiltere
  • İspanya
  • Vikingler