Age of Empires 2 - Kara Birimleri Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Microsoft Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-microsoft-forumlari) +--- Forum: Age of Empires II (https://forum.strategyturk.com/forum-age-of-empires-ii) +---- Forum: AoE2: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-aoe2-rehberler) +---- Konu Başlığı: Age of Empires 2 - Kara Birimleri Rehberi (/konu-age-of-empires-2-kara-birimleri-rehberi) |
Age of Empires 2 - Kara Birimleri Rehberi - Attila the Hun - 30-06-2020 Age of Empires II - Kara Birimleri Rehberi Militia Oyunda eğitilebilen ilk askeri birimdir. Dark Age'de erişilebilen tek askeri birimdir. Militia, Dark Age'den sonra etkisiz kalır. Çağ: Dark Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 60 Yiyecek 20 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Scout Cavalry, Spearmen, Köylü Kime Karşı Zayıf: Neredeyse Her Şey Man-at-Arms Militia'nın yükseltmesidir. Feudal Age'deki çoğu birime karşı avantajlı olması, Man-at-Arms'ı rakibin ekonomisini bozmakta etkili yapar. Çağ: Feudal Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 60 Yiyecek 20 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Scout Cavalry, Eagle Scout, Spearmen, Köylü Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion Long Swordsman Man-at-Arms'ın yükseltmesidir. Long Swordsman ortalama güçtedir ve Knight ile Cavalry Archer dışındaki tüm Castle age birimlerini birebir çarpışmada yenebilir. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 60 Yiyecek 20 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Camel Rider, Eagle Warrior, Binalar, Light Cavalry, Pikemen Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion, Jaguar Warrior, Boyar, Conquistador, Janissary, Slinger, Teutonic Knight Two-Handed Swordsman Long Swordsman'in yükseltmesidir. Militia sınıfındaki diğer birimlerden özelliklerindeki değişimler dışında fazla bir farkı yoktur. Two-Handed Swordsman fazla kullanılmaz çünkü Two-Handed Swordsman yükseltmesi erişilebilir olduğunda daha üstün olan Champion yükseltmesi de açılır. Persler Two-Handed Swordsman üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 60 Yiyecek 20 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Halberdier, Camel Rider, Eagle Warrior, Binalar, Light Cavalry Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion, Cataphract, Jaguar Warrior, Boyar, Hand Cannoneer, Conquistador, Janissary, Slinger, Teutonic Knight Champion Two-Handed Swordsman'in yükseltmesidir. Bulgarlar, Etiyopya, Hunlar, Kimerler, Malaylar, Maya, Persler ve Tatarlar Champion üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 60 Yiyecek 20 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Halberdier, Camel Rider, Eagle Warrior, Binalar, Light Cavalry, Huskarl, Ram Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion, Cataphract, Jaguar Warrior, Boyar, Hand Cannoneer, Conquistador, Janissary, Slinger, Teutonic Knight Spearman Erken süvari birimlerine karşı iyi bir birimdir ama onun dışında neredeyse her birime karşı kaybeder. Çağ: Feudal Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 35 Yiyecek 25 Odun Kime Karşı Güçlü: Süvari Kime Karşı Zayıf: Okçu, Piyade Pikeman Spearman'ın yükseltmesidir. Süvarilere karşı çok iyidir ama diğer birimlere karşı zayıftır. Türkler Pikeman üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 35 Yiyecek 25 Odun Kime Karşı Güçlü: Süvari Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion, Cataphract, Janissary, Piyade, Slinger Halberdier Pikeman'ın yükseltmesidir. Süvarilere ve fillere karşı çok etkilidir ancak diğer birimlere karşı zayıftır. Aztek, Berberiler, İtalyanlar, Mali, Moğollar, Sarazenler, Türkler ve Vikingler Halberdier üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Barracks Maliyet: 35 Yiyecek 25 Odun Kime Karşı Güçlü: Süvari Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion, Hand Cannoneer, Janissary, Monk, Piyade, Slingers Archer Saldırı, can ve zırh konusunda vasat olsa da bu eksiğini erken dönem düşman piyadelerine karşı etkili olan menzilli saldırısıyla kapatır. Çağ: Feudal Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 25 Odun 45 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade, Köylü Kime Karşı Zayıf: Skirmisher, Scout Cavalry, Eagle Scout Crossbowman Archer'ın yükseltmesidir. Piyadeye ve köylülere karşı etkili olsa da süvariye, Skirmisher'a ve kuşatma silahlarına karşı zorlanır. Bulgarlar ve İspanyollar Crossbowman üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 25 Odun 45 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade, Köylü Kime Karşı Zayıf: Skirmisher, Scorpion, Mangonel, Battering Ram, Süvari, Huskarl, Eagle Warrior, Rattan Archer Arbalester Crossbowman'ın yükseltmesidir. Berberiler, Bulgarlar, Burma, Keltler, Kumanlar, Franklar, Gotlar, Hunlar, Hintler, Litvanya, Persler, Slavlar, İspanyollar, Tatarlar, Tötonlar ve Türkler Arbalester üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 25 Odun 45 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade, Köylü Kime Karşı Zayıf: Skirmisher, Scorpion, Mangonel, Süvari, Huskarl, Eagle Warrior, Rattan Archer, Woad Raider Skirmisher Skirmisher Archer dışında hiçbir birime karşı güçlü değildir ve piyadeler ile süvarilere neredeyse hiç hasar veremez. Yine de okçulara karşı saldırı bonusu onu okçu kullanan rakiplere karşı etkili kılabilir. Çağ: Feudal Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 25 Yiyecek 35 Odun Kime Karşı Güçlü: Okçu Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler, Kuşatma Birimleri Elite Skirmisher Skirmisher'ın yükseltmesidir. Okçulara karşı Skirmisher'dan daha fazla bonusa sahiptir ve Cavalry Archer'a karşı bonus alır. Türkler Elite Skirmisher üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 35 Yiyecek 35 Odun Kime Karşı Güçlü: Okçu Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler, Kuşatma Birimleri Cavalry Archer Yüksek hızı ve menzilli saldırısı Cavalry Archer'ı mükemmel bir taciz ve vur-kaç birimi yapar. Aztek, İnka ve Maya Cavalry Archer üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 40 Odun 60 Altın Kime Karşı Güçlü: Yavaş ve Menzilsiz Birimler Kime Karşı Zayıf: Kamayuk, Genoese Crossbowman, Huskarl, Skirmisher, Eagle Warrior, Mangonel, Scorpion, Develi Birimler, Rattan Archer Heavy Cavalry Archer Cavalry Archer'ın yükseltmesidir. Heavy Cavalry Archer kullanmak pahalıdır çünkü büyük sayılarda etkilidir. Aztek, İnka, İtalyanlar, Malaylar, Maya, Portekiz, Tötonlar, Vikingler Heavy Cavalry Archer üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 40 Odun 60 Altın Kime Karşı Güçlü: Yavaş ve Menzilsiz Birimler Kime Karşı Zayıf: Kamayuk, Genoese Crossbowman, Huskarl, Mameluk, Camel Rider, Skirmisher, Eagle Warrior, Onager, Scorpion, Camel Archer, Rattan Archer Hand Cannoneer Hand Cannoneer'ın üretilebilmesi için Chemistry teknolojisinin araştırılması gerekir. Saldırısı güçlüdür ancak canı azdır ve isabetliliği düşüktür. Aztek, Britonlar, Bulgarlar, Burma, Keltler, Kumanlar, Çin, Etiyopya, Hunlar, İnka, Macarlar, Malaylar, Maya, Moğollar, Slavlar, Vietnam ve Vikingler Hand Cannoneer üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Archery Range Maliyet: 45 Yiyecek 50 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade Kime Karşı Zayıf: Skirmisher, Scorpion, Onager, Heavy Cavalry, Huskarl, Condottieri Scout Cavalry Amerika uygarlıkları dışındakiler oyuna bir Scout Cavalry ile başlar. Saldırısı zayıftır ama Feudal Age'deki Köylü ve Okçulara karşı hızlı ve etkilidir. Aztek, İnka ve Maya Scout Cavalry üretemez. Çağ: Feudal Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 80 Yiyecek Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Köylü, Kuşatma Silahları, Okçu, Monk Kime Karşı Zayıf: Piyade, Süvari Light Cavalry Scout Cavalry'nin yükseltmesidir. Dönüşüme direnci olan ve düşman kuşatma silahlarıyla okçularını yok etmek için kullanılan bir birimdir. Aztek, İnka, Maya ve Tötonlar Light Cavalry üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 80 Yiyecek Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Köylü, Kuşatma Silahları, Okçu, Monk Kime Karşı Zayıf: Piyade, Süvari Hussar Light Cavalry'nin yükseltmesidir. Hızlıdır ve gayet iyi bir menzilli zırha sahiptir. Aztek, Britonlar, Çin, Franklar, İnka, Japonlar, Malaylar, Mali, Maya, Portekiz, Tötonlar, Vikingler ve Vietnam Hussar üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 80 Yiyecek Kime Karşı Güçlü: Okçu, Kuşatma Silahları, Monk Kime Karşı Zayıf: Piyade, Süvari Knight Knight'ın piyade, okçu, kuşatma silahları ve daha güçsüz süvarileri katletme gücüyle Castle Age'de hiçbir birim boy ölçüşemez. Yine de Monk'a, Camel Rider'a ya da Pikeman'a karşı güçsüzdür. Aztek, İnka, Maya ve Hintler Knight üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 60 Yiyecek 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade, Okçu, Köylü, Kuşatma Silahları, Cavalry Archers, Light Cavalry Kime Karşı Zayıf: Boyar, Pikeman, Kamayuk, Berserk, Genoese Crossbowman, Teutonic Knight, Mameluk, Camel Rider, Monk, War Elephant Cavalier Knight'ın yükseltmesidir. Knight'a göre saldırısı ve canı %20 daha fazladır. Aztek, İnka, Maya, Hintler ve Sarazenler Cavalier üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 60 Yiyecek 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade, Okçu, Köylü, Kuşatma Silahları, Cavalry Archers, Light Cavalry Kime Karşı Zayıf: Boyar, Pikeman, Kamayuk, Berserk, Genoese Crossbowman, Teutonic Knight, Mameluk, Camel Rider, Monk, War Elephant Paladin Cavalier'ın yükseltmesidir. Paladin güçlü ve esnektir. Oyundaki en güçlü ve en efektif birimlerden biridir. Bizans, Keltler, Kumanlar, Franklar, Hunlar, Litvanya, Macarlar, Persler, İspanyollar ve Tötonlar dışındaki uygarlıklar Paladin üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 60 Yiyecek 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Piyade, Okçu, Köylü, Kuşatma Silahları, Cavalry Archers, Light Cavalry Kime Karşı Zayıf: Boyar, Pikeman, Kamayuk, Berserk, Genoese Crossbowman, Teutonic Knight, Mameluk, Camel Rider, Monk, War Elephant Camel Rider Camel Rider süvarilere karşı bonus saldırıya sahiptir. Spearman sınıfının hızlı bir alternatifi olarak kullanılabilir. Berberiler, Bizans, Çin, Kumanlar, Etiyopya, Hintler, Mali, Moğollar, Persler, Sarazenler, Tatarlar ve Türkler dışındaki uygarlıklar Camel Rider üretemez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 55 Yiyecek 60 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Kuşatma Silahları, Cavalry Archer, Süvari Kime Karşı Zayıf: Piyade, Okçu, Cataphract, Savunma Binaları Heavy Camel Rider Camel Rider'ın yükseltmesidir. Süvarilere larşı çok etkilidir ve Imperial Age süvarilerini birebir çarpışmada rahatça yenebilir. Camel Rider'a erişebilen uygarlıklardan Kumanlar Heavy Camel Rider üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Stable Maliyet: 55 Yiyecek 60 Altın Kime Karşı Güçlü: Skirmisher, Kuşatma Silahları, Cavalry Archer, Süvari Kime Karşı Zayıf: Piyade, Okçu, Cataphract Battering Ram Binalara karşı devasa bir saldırı bonusu alır ve okçulara karşı çok dayanıklıdır. 4 birime kadar taşıyabilir. Taşıdığı birimler hızını yükseltir. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Siege Age Maliyet: 160 Odun 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Trebuchet Kime Karşı Zayıf: Mangudai, Mangonel, Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı) Capped Ram Battering Ram'in yükseltmesidir. Metal başlığı onu binalara karşı daha etkili kılar. Ayrıca etrafındaki birimlere ve binalara alan hasarı verir. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 160 Odun 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Trebuchet Kime Karşı Zayıf: Mangudai, Mangonel, Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı) Siege Ram Capped Ram'in yükseltmesidir. Alan hasarı çapı ve zırhı Capped Ram'den daha fazladır. 6 birim taşıyabilir. Berberiler, Britonlar, Burma, Franklar, Gotlar, Hintler, İtalyanlar, Japonlar, Kore, Litvanya, Macarlar, Malaylar, Mali, Portekiz, Tötonlar ve Vietnam Siege Ram üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 160 Odun 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Trebuchet Kime Karşı Zayıf: Mangudai, Mangonel, Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı) Mangonel Çoğunlukla büyük gruplar hâlindeki düşmanlara karşı kullanılır. Yüksek saldırı değeri ve alan hasarı onu okçulara ve yavaş hareket eden birimlere karşı etkili kılar. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 160 Odun 135 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Köylü, Okçu, Scorpion, Battering Ram, Trebuchet, Savunma Düzenindeki Birimler Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve diğer süvariler), Mangudai, Woad Raider, Condottieri, Eagle Warrior Onager Mangonel'in yükseltmesidir. Mangonel'den daha güçlüdür ve ağaçları yıkabilir. Hunlar ve Türkler Onager üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 160 Odun 135 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Köylü, Okçu, Scorpion, Battering Ram, Trebuchet, Savunma Düzenindeki Birimler Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve diğer süvariler), Mangudai, Woad Raider, Condottieri, Eagle Warrior, Bombard Cannon Siege Onager Onager'ın yükseltmesidir. Aztek, Bulgarlar, Keltler, Kumanlar, Etiyopya, Kore, Mali, Moğollar, Sarazenler, Slavlar ve Tötonlar dışındaki uygarlıklar Siege Onager üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 160 Odun 135 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Köylü, Okçu, Scorpion, Battering Ram, Trebuchet, Savunma Düzenindeki Birimler Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve diğer süvariler), Mangudai, Woad Raider, Condottieri, Eagle Warrior, Bombard Cannon Scorpion Düz bir çizgideki düşman birimlerine hasar verir. Mangonel sınıfının aksine dost birimlere hasar vermez. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 75 Odun 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Köylü, Yavaş Hareket Eden Birimler, Okçu Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve diğer süvariler), Mangudai, Mangonel, Eagle Warrior, Woad Raider, Huskarl, Çok Uzun Menzilli Birimler Heavy Scorpion Scorpion'ın yükseltmesidir. Aztek, Bizans, Kumanlar, Hunlar, Hintler, İtalyanlar, Kore, Litvanya, Mali, Portekiz, Sarazenler, İspanyollar ve Vietnam Heavy Scorpion üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 75 Odun 75 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Köylü, Yavaş Hareket Eden Birimler, Okçu Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve diğer süvariler), Mangudai, Mangonel, Eagle Warrior, Woad Raider, Huskarl, Çok Uzun Menzilli Birimler Bombard Cannon Bombard Cannon'ın üretilebilmesi için Chemistry araştırmasının araştırılması gerekir. Binalara ve kuşatma silahlarına karşı çok etkilidir. Yakın dövüşçü birimlere, özellikle de Knight'a karşı zayıftır. Aztek, Britonlar, Bulgarlar, Keltler, Çin, Kumanlar, Hunlar, İnka, Japonlar, Kimerler, Macarlar, Maya, Moğollar, Slavlar, Tatarlar ve Vikingler Bombard Cannon üretemez. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 225 Odun 225 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Sıkışık Düzendeki Birimler, Yavaş Hareket Eden Birimler, Scorpion, Okçular, Mangonel, Trebuchet Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve Condottierri) Siege Tower Siege Tower piyadeleri surların diğer tarafına taşır. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Siege Workshop Maliyet: 200 Odun 160 Altın Kime Karşı Güçlü: Hiçbir Şey Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve Eagle Warrior) Petard Petard çoğu kuşatma silahından daha hızlı hareket eder. Duvarlara, yapılara ve kuşatma silahlarına yıkıcı hasar verir. Çağ: Castle Age Üretim Binası: Castle Maliyet: 65 Yiyecek 20 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Kuşatma Silahları Kime Karşı Zayıf: Okçu, Scorpion, Cavalry Archer, Mangudai, Magyar Huszar, Castle, Kuleler Trebuchet En uzun taban menziliyle en güçlü kuşatma birimidir. Binaları uzak mesafeden yok etme gücü benzersizdir. Çağ: Imperial Age Üretim Binası: Castle Maliyet: 200 Odun 200 Altın Kime Karşı Güçlü: Binalar, Sıkışık Düzendeki Birimler Kime Karşı Zayıf: Yakın Dövüşçü Birimler (özellikle de Macar Huszar'ı ve Eagle Warrior), Bombard Cannon, Onager |