Warhammer II- Vampir Kontları Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Total War Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-forumlari) +--- Forum: Total War: Warhammer Üçlemesi (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-warhammer-uclemesi) +---- Forum: Warhammer: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-warhammer-rehberler) +---- Konu Başlığı: Warhammer II- Vampir Kontları Rehberi (/konu-warhammer-ii-vampir-kontlari-rehberi) |
Warhammer II- Vampir Kontları Rehberi - SchrödingersCat - 12-07-2020 Genel Bakış Vampir Kontları, oyuna kötü bir pozisyonda başlar; Eski Dünya haritasında en büyük iki ırk ülkesi arasında sıkışmış durumdalar: İmparatorluk ve Cüceler. Düşman bölgeleri her seferinde parça parça almak ve yozlaştırmak kullanabileceğiniz en iyi stratejidir. Vampirik Yolsuzluk, asayişi arttırdığı ve düşmanlarda yıpranmaya neden olduğu için sefer haritasında yararlı bir araçtır, ancak oluşturulması çok zaman alır. VK için uygun iklimler genelde insanların yaşadığı her iklimdir. VK hoş olmayan İklimler, Cüceler ve Greenskins (çoğunlukla doğu ve güney) gibi yakındaki diğer ırk uluslarını içerir. Erken oyunda Cüceleri yalnız bırakmak için iyi bir neden. VK için yaşanamayan İklimler, haritanın batısında bulunan Wood Elf krallıkları ve çok fazla Kaos Yolsuzluğu olan herhangi bir şekilde medenileştirilmemiş alanlarıdır. Yavaş ve Etkili İlerlemek Erken oyunda, çok hızlı bir şekilde genişlemek mantıksızdır; şehirler VK'lar için en büyük gelir kaynağı olsa da, erken oyundaki orduları zayıftır ve yeni ele geçirilen bölgeyi savunmak çok maliyetli olduğu için mümkün değildir. Yeni bölgeler talep edilmeden önce yeni şehirlerin, yeni orduların ve asayiş cezalarının maliyeti hesaba katılmalıdır. VK'ların ilk ana “görev dizisi” gittikçe daha fazla bölgeyi ele geçirmektir, ancak mevcut alanlarınızın gelişimi ve yönetimi çoğu zaman öncelikli olmalıdır. VK'lerin ele geçirilen kasabalarındaki asayişi stabil duruma getirmesi için zaman gerekir; yakındaki diğer ırkların hepsi vampirlere diplomatik bir eksiye sahip olduğundan, şehirleri daha yüksek asayiş cezalarına sahiptir. İşgal altındaki bir kasaba veya şehirde askeri bir varlık, huzursuzluk ve isyanları önleyecektir, ancak askeri mevcudiyet, asayişi yeşil duruma getirmeden önce o bölgeyi birkaç tur için işgal etmelidir ve asayiş bonusları vermeye başlamak için yeterince yüksek bir Vampir Yolsuzluğu olmalıdır. Orduda güçlü Vampir Yolsuzluğu özellikleri olan bir kahramana sahip olmak bunu hızlandırabilir. Yıkıntılar Vampir Kontları için son derece mantıklı diğer bir strateji, diğer ordular tarafından yerle bir edilmiş kasaba ve şehirlerin kontrolünü ele geçirmektir. Bunun muhtemel bir geri dönüşü olacaktır çünkü erken oyunda bir şehri veya kasabayı yok edecek kadar güçlü olan herhangi bir ordu muhtemelen düşmanınızdır ve şehrinizi kurduktan hemen sonra yeni yerleşiminizi yok etmeye geri dönecektir. Ya da çok uzak tanımadığınızı bir bölgede yıkıntılar aramaktır fakat bu ordularınızı yıpratacağı için önerilmez. İyi haber, VK'ların Ölü Kaldırma sayesinde terk edilmiş kasabaları oldukça ucuza devralabilmeleridir. Böyle bir ordu uzun süre yıpranmaya maruz kalarak haritada gezebilir. Daha sonra, ordunun lordu, terk edilen bir sitede yeni bir kasaba kurmanın maliyetini azaltarak bir dizi Zombiyi ve İskeleti çağırmak için Ölü Kaldırmayı kullanabilir. Böylelikle bir düşman yeni şehrinize geri dönüp saldırsa bile, diğer ırkların yaptığı kadar fazla yatırım kaybetmezsiniz. Vampirik Yozlaşma VK'lar yeni bir yerleşimi devraldığında, Vampirik Yozlaşma% 50 veya daha yüksek bir değere ulaşıncaya kadar asayiş cezasına çarptırılır. Bu yüzden ordularınızda Vampirik Yozlaşma veren uşaklar çağırmak işinize yarayacaktır. VK asayişi doğrudan bir bölgedeki Vampir Yolsuzluğu miktarıyla ilgilidir; Vampir Yolsuzluğu ne kadar yüksek olursa, asayiş bonusu o kadar yüksek olur. Vampir Yolsuzluğunun ikinci etkisi, ölümsüz olmayan herhangi bir orduda yıpranmaya neden olmaktır. (Vampir Yolsuzluğunun yıpranmasının etkilemediği tek ordular Vampir Kontları, Vampir Kıyısı ve Bretonya Vampir Lordlarıdır). Belirli birimler ayrıca Vampirik Yolsuzluğun (daha güçlü Greenskin birimleri gibi) neden olduğu yıpranmaya karşı bağışıklık kazanabilir. Hazine Yönetimi Genel Durum Vampir Kontları (VC'ler) Kara Büyü stoklarından yararlanır (bundan böyle "para" olarak bahsedilecektir). Erken oyunda hafif bir avantajları var, çünkü orduları zombiler ve iskeletler gibi ucuz çöp birliklerden oluştuğu için büyük projeler ve harcamalar için para biriktirebilir durumdalar. Kazanç VK'lar kazançlarının çoğu şehirlerinden gelir yeşilderililer ve Norsca gibi diğer ırk uluslarının aksine, şehirlere baskın ve yağmalamadan herhangi bir özel fayda elde edemezler (ancak kahramanlar yeterince sık yaparlarsa yağma konusunda "uzmanlaşabilirler", toplanan para miktarına bonuslar kazanabilirler). Araştırmalarda Lahmian ağacı VC'lara ekonomik olarak bir dizi avantaj sağlar ekonomik yeterlilik için erken oyunda Lahmian ağacına odaklanılabilir. VK'lar uzun bir ekonomik oyun oynar; yüksek sabit bir gelire sahip olmak için biraz araştırma ve uzmanlık gerekir. Bu gelirin çoğu, bahsedildiği gibi binalar ve ordu birliklerinizin bakım maliyetlerindeki düşüşlere dayanmaktadır. Tüm araştırma ağaçlarının sonunda belirli ordu birimleri için bakım maliyeti azaltma bonusu vardır ve oyunun başlarında ve oyun ortasında yapılması gereken son derece değerli araştırmalardır.Bunlar Arkhan ağacı altında bulunan "Master of the Putrid Horde" and "Defiler of the Ancient Barrows" araştırmalarıdır. Bunlar sırasıyla zombilere ve iskelet birimlerine bakım maliyetini sıfıra indirir. Harcamalar
Diplomatik İlişkiler Genel Durum Vampir Kontları (VK), onları çevreleyen diğer ırklar ile uzun ve kanlı bir geçmişe sahiptir; geçmişte, en büyük iki komşunuz olan İmparatorluk ve Cücelere karşı saldırgan tutumları oyuna başladığınızda da devam edecek. Bu yüzden çevrenizdeki uluslarının çoğunun vampirlere Diplomatik olarak eksileri var, başlangıç ilişkinizi Bretonya Krallığı ile -15. Cüceler ile -50 arasında değişen bir cezaya sokar. Ve diğer çoğu franksiyonla -30. Vampir Kont olarak oynayan ilk göreviniz Templehof fraksiyonunu yok etmek; Templehof'un yalnızca bir yerleşim yeri kalıncaya kadar bu politikayı sürdürmenizi tavsiye ederim. Bu yerleşime saldırın, ancak daha sonra onları tamamen yok etmek yerine Vassal'ınız olarak Templehof'u alın. Genellikle Templehof sizden bağımsız bir şekilde İmparatorluk bölgesini ele geçirecektir. Bu şekilde Templehof 1) size her turda para şeklinde haraç verecek, 2) aranızda ve daha agresif İmparatorluk Eyaletleri arasında bir tampon görevi görecek ve 3) sonunda istikrarlı bir ticaret ortağı haline gelecektir. Benzer bir politika, oynamayı seçtiğinize bağlı olarak, Von Carstein veya Mannfred tarafından yönetilen ana Vampir franksiyon grubu ile de benimsenebilir. Düşmanımın Düşmanı Bir VK oyuncusunun en başından kiminle (eğer varsa) müttefik olacağı ve kimi uzun vadeli düşman olarak tutacağı arasından seçim yapması akıllıca olacaktır. Bu, VK'ların herhangi bir zamanda savaştığı savaşların miktarını ve dolayısıyla savaştıkları cephelerin sayısını kontrol etmeye yardımcı olur. Seçtiğiniz müttefiklerinizin size diplomatik tutumu kötü olsa bile, bu sonuçta hafifletilebilir ve üstesinden gelinebilir. VK'ların müttefikleriyle diplomatik ilişkiler kurmanın en güvenli yolu onlara para şeklinde hediyeler sunmaktır. Belki de müttefikler ile diplomatik ilişkiler kurmanın en hızlı yolu, kahramanlarınızı müttefiklerinin düşmanlarına saldırmak ve taciz etmek için göndermektir, çünkü bu her turda yapılabilir. Bu amaçla, düşman yerleşiminden "Teknoloji Çalmak" için Necromancer'ları kullanmanızı öneririm, çünkü bu sizin ayrıca araştırma hızınıza da bir avantaj sağlayacaktır. Kaos istilası Savaşlar Vampir Kontların silahları kara sanatlar, kurnazlık ve terördür. Oyunun başlarında, bir Vampir Kont ordusu, kazanma şansı elde etmek için muhtemelen diğer herhangi bir ordunun iki katı kadar düşük kalite birliğe sahip olmak zorunda kalacaktır. Genel Taktikler
|