Total War: Elysium - Temmuz 2020 Yaması - Duman - 26-07-2020
Total War: ELYSIUM için Temmuz yaması çıktı. Bu yamayla oyuna ilk yeni General olarak Dong Zhuo ekleniyor.
https://www.totalwar.com/blog/total-war-elysium-july-major-update/ :Yama Özeti- Dong Zhuo eklendi.
- Yeni kartlar eklendi.
- Başarım sistemi eklendi.
- Eğitim modu artık tercihe bağlı.
Yeni İçerik
Dong Zhuo artık oyun içerisinde Amethyst ile satın alınabiliyor.
Bu yamayla birlikte oyuna her Çağ için bir adet olmak üzere 4 yeni kart ekleniyor.
Artık Başarım sistemiyle oyun içi kaynaklar ve (zaman içerisinde) çeşitli ödüller kazanılabiliyor.
Eğitim Modu Değişiklikleri- Eğitim modu artık tamamen tercihe bağlı.
- Oyuncular eğitim modunu tamamlama sonrası kaynak elde ediyorlar, ancak tüm oyuncular oyuna Cao Cao destesiyle başladığı için eğitim modunu tamamlamak şart değil.
- Eğitim modunda artık çıkıp girilebiliyor, 5 maçı da tek seferde tamamlamanıza gerek yok.
Kart Değişiklikleri
ELYSIUM'da kartların oyuncunun yeteneğini test etmesi ve bir risk/ödül dengesi taşıması gerekiyor, bazı kartlar ödül sunsalar da risk taşıma hususunda yetersiz kalıyordu.
Caltrops
Caltrops kartı tamamen değişti. Artık 2 Supply maliyetli Eventler düşman Süvarisini ortadan kaldırıyor.
Tasarım Notu: Eski Caltrops fazla komplikeydi ve Süvarilerin saldırmasını engellemektense saldırmalarını cezalandırdığı için karşısında oynamak kötü hissettiriyordu. Aynı zamanda özellikle uzun süren oyunlarda yeterince etkili de değildi. Structure kartlarının sahada uzun süre durması aynı zamanda Rezervleri daha etkisiz hale getiriyordu. Bu yeni tasarım sonrası kart daha basit olmakla birlikte aynı amacı taşımayı sürdürüyor. Aynı zamanda yüksek bir kullanım oranına sahip etkili kartlardan olan Warmongers'a karşı artık daha etkili.
Drowned in Flames
Eskiden: 3 maliyetle düşman hattına 1 hasar ver ve kart çek.
Şimdi: 2 maliyetle düşman hattına 1 hasar ver.
Tasarım Notu: Kart çektiği versiyonda bu kart Rezervlerinizi açığa çıkartmanızı fazla güvenli hale getiriyordu, aynı zamanda Out of Position kartıyla fazla benzeşiyordu.
Faering
Eskiden: Manoeuvre: Elinizdeki Gemilerin maliyeti 1 azdır.
Şimdi: Herald ve Manoeuvre: Elinizdeki Gemilerin maliyeti bu tur 1 azdır.
Tasarım Notu: Bu değişiklik gelecekte Ship odaklı Viking destelerini mümkün kılabilir, bunun yanı sıra özellikle Guthrum destelerinde bu kart artık daha etkili olacaktır.
Forlorn Hope
Eskiden: Shattered: Diğer tüm müttefiklerin Shattered etkisini aktifleştir.
Şimdi: Shattered: Bu hattaki diğer tüm müttefiklerin Shattered etkilerini aktifleştir.
Tasarım Notu: Bu bir bakıma kartın daha net olması açısından yapılan bir değişiklik, oyuncuların büyük bir kısmı kartın zaten bu şekilde işlediğini düşünüyordu (ve işlemediğini görünce şaşırıyorlardı). Artık Forlorn Hope daha kolaylıkla engellenebilir bir kart olmakla birlikte, Warmongers gibi negatif Shattered etkisine sahip kartlarla birlikte oynaması daha kolay.
Hit and Run (Guthrum)
Eskiden: Dost birliğe Shield ver. Daybreak esnasında ele geri döner.
Şimdi: Dost birliğe +1 Atak ver. Daybreak esnasında ele geri döner.
Tasarım Notu: Kapalı beta öncesinde Hit and Run kartı +1 Atak veriyordu, o zamanlar ismiyle de daha uyumluydu. Daha sonralaır farklı archetypeları denemek için Shield özelliği ekledik, ancak bu durum bu karta karşı oynamanın keyifsiz hale gelmesiyle sonuçlandı.
Lay Down Arms
Eskiden: Düşman hattındaki tüm Unit ve Structure kartlarına -1/-1 ver.
Şimdi: Düşman hattındaki tüm Unit ve Structure kartlarına -2 Attack ver.
Tasarım Notu: Lay Down Arms genellikle -1 Health vermesi için kullanılıyordu, böylelikle 1 cana sahip birimler öldürülebiliyor veya diğer kartlarla birlikte daha güçlü kartlar alt edilebiliyordu. Drowned in Flames kartı gibi bu kart da yapacağınız her destede kendisine yer bulabilen bir karttı. -2 Attack temasına daha uyumlu olmanın yanı sıra, oyunda istenilen etkiyi yaratacaktır.
Regime Change
Eskiden: Tüm Unit ve Structure kartlarına 1 Health'e düşecekleri şekilde hasar ver.
Şimdi: Tüm Unit ve Structure kartlarını 1 Health'e düşür.
Tasarım Notu: Bu tutarlılık ve gelecekteki kartlarla uyum yönünden yapılmış bir değişiklik, hasar yerine debuff şeklinde çalışması artık Raid ile birlikte kullanılamayacağı ve kartlarınızın üzerinde Heal kullanamayacağınız anlamına geliyor.
Sappers
Eskiden: Maliyet (3)
Şimdi: Maliyet (4)
Tasarım Notu: Sappers neredeyse bir eksiye sahip olmayan, güçlü ancak koşulsal kartlardan birisi. Maliyetini yükseltmek onu daha etkisiz hale getirecek.
Torch Bearer
Eskiden: Herhangi bir şey öldüğünde rastgele bir düşmana 1 hasar ver.
Şimdi: Bir müttefik öldüğünde rastgele bir düşmana 1 hasar ver.
Tasarım Notu: Bu kartı da kapalı beta öncesi haline geri çevirdik, Medieval destelerinde açık ara en iyi 2 maliyetli kart olma özelliğini taşıyordu.
Volley of Arrows
Eskiden: Maliyet (6). Splash. Bir Unit veya Structure kartına 4 hasar ver.
Şimdi: Maliyet (4). Splash. Herhangi bir hedefe 2 hasar ver.
Tasarım Notu: 6 maliyette Diverted Troops ile aynı alan için yarışıyordu, sahip olduğu hedef kısıtlaması da kimi zaman sinir bozucu olabiliyordu. Lay Down Arms'ın artık sadece Attack değerini etkilemesiyle birlikte Medieval dönemi için daha düşük maliyetle AoE kartı ekleyebilir hale geldik.
Diğer Değişiklikler- Fire Ship ve Old Guard gibi özel ataklar artık normal ataklarla aynı kurala tabi tutuluyor. Bu durum kart eğer Stun yemişse veya atak değeri sıfıra düşürülmüşse özel atak yapamayacağı anlamına geliyor, aynı şekilde Camouflage ve Unbreakable özelliğine sahip düşmanlara saldırmıyorlar, arka hattan Flanking düşmanları hedef almıyorlar.
- Event ve Herald kartları tek yaptıkları hasar vermek olduğunda artık Unbreakable kartları hedef alamıyor.
- Oyunda level sistemi Başarım mekaniği ile birlikte daha büyük ödüllere alan açmak üzere yeniden tasarlandı.
- Mağazadaki Generaller artık kendileriyle ilişkili kartları gösteriyorlar (Marie Antoinette Revolutionary Mob kartını gösteriyor)
- Rezerv ekranında geliştirmelerde bulunuldu.
- Turun başlangıcında veya sonunda saldıran kartlar artık farklı bir ikona sahip.
- Çeşitli yapay zeka değişiklikleri ve hata giderimleri.
|