CK3 - Beceri Rehberi - Attila the Hun - 14-11-2020
Crusader Kings III - Beceri Rehberi
Crusader Kings III'teki her karakter; kökeni, eğitimi, seviyesi ve özelliklerinin yanı sıra becerileriyle de tanımlanır. Bir karakterin Diplomasi, Askeriye, İdare, Entrika, Öğrenim ve Dövüş becerileri ne kadar yüksekse; bu becerilerin gerektiği durumlarda o kadar iyi performans gösterir.
Değer Eşikleri
Bu değer eşikleri becerilerin sayısal değerleri kadar önemli olmasa da, bazı olaylarda sonucun iyi ya da kötü olduğuna karar vermek için hesaba katılırlar. Örnek vermek gerekirse, "mükemmel" diplomasi yeteneğine sahip bir karakter komşularıyla daha iyi ilişkiler kurabilir iken "kötü" askeriye becerisine sahip bir hükümdar ordu yönetmese iyi olur. Dövüş becerisi, beş ana değere ek olarak ikincil bir değerdir ve karakterin savaşma becerisini temsil eder.
Değer Eşikleri | Derece |
0-4 | Berbat |
5-8 | Kötü |
9-12 | Ortalama |
13-16 | İyi |
17+ | Mükemmel |
Beceriler
- Diplomasi
Diplomatik karakterler diğer karakterleri daha kolay etkileyebilir, manipüle edebilir ve ikna edebilir. Bu değer, diğer karakterlerin hükümdarınıza olan görüşünü doğrudan yansıtır. Diplomasi beceriniz ne kadar yüksekse, görüş bonusu da o kadar yüksek olur. Diplomasi planları da yüksek bir değerle daha başarılı olur (etkileme planı, arkadaş edinme planı vb.).
- Askeriye
Askeriye becerisi, bir karakterin ordusunu bir komutan olarak ne kadar iyi yönettiğini belirler. Ayrıca, yüksek bir askeriye becerisi milis boyutunu ve milis takviye oranını da arttırır.
- İdare
Yüksek idare becerisine sahip karakterler mülklerinden daha fazla vergi alırlar, bu da aylık kazancı doğrudan etkiler. Her 5 idare puanı için mülk limiti 1 artar. Yani, mülk limitinin aşılmasından ötürü vasalların görüşlerinin ve mülk efektifliğin düşmesi gibi durumlarla uğraşmak zorunda kalmazsınız.
- Entrika
Entrika konusunda becerikli olan karakterler, düşmancıl planları uygulamada ve başkalarını sinsi taktiklerle manipüle etmede daha başarılıdır. Buna ek olarak, yüksek entrika becerisine sahip karakerler başkalarının planlarına karşı kendini daha iyi savunabilir ve başkalarının planlarını açığa çıkarma ihtimalleri daha yüksektir. Diğer karakterleri hapsetme ihtimalleri de daha yüksektir.
- Öğrenim
Öğrenim becerisi karakterin ne kadar bilgili olduğunu gösterir. Bu değer ne kadar yüksekse, aylık dindarlık bonusu da o kadar yüksektir. Bir hükümdarın öğrenim becerisi, ülkesinde yeniliklerin ne kadar hızlı geliştiğini de belirler. Yüksek öğrenim becerisi taht otoritesini arttırmak için gereken prestij maliyetini azaltır.
- Dövüş
Bu değer, karakterin dövüşürken nasıl performans gösterdiğini belirler. Değer ne kadar yüksekse, karakterin muharebeden sağ çıkma ve iyi performans sergileme ihtimali de o kadar yüksektir.
Beceri | Etkiler |
Diplomasi
|
- 8'in üstündeki her seviye için +1 halk görüşü, 8'in altındaki her seviye için -1 halk görüşü
- Seviye başına +%1 aylık prestij (0 seviyesinde -8 ile başlar)
- Belirli karakter etkileşimlerinden gelen görüş kazanımını belirler
- Diplomasi planlarının efektifliğini belirler
|
Askeriye
|
- Seviye başına +%2 milis boyutu
- Seviye başına +%2 milis takviyesi oranı
- +1 Avantaj
|
İdare
|
- 8'in üstündeki her seviye için +%2 mülk vergisi, 8'in altındaki her seviye için -%2 mülk vergisi
- Her 5 seviye için +1 mülk limiti
|
Entrika
|
- Seviye başına +%1 plan açığa çıkarma ihtimali
- Seviye başına +1 düşmancıl plan başarı ihtimali
- Entrika planlarının efektifliğini belirler
- Hapsetme başarı ihtimalini belirler
|
Öğrenim
|
- Seviye başına aylık +0,1 dindarlık
- Seviye başına -%1 mezhep değiştirme maliyeti
- Kültür önderi ise +%2 kültürel hayranlık bonusu
- Taht otoritesini yükseltmek için gereken prestij maliyetini belirler
- Mezhep değiştirme talebi başarı ihtimalini belirler
|
Dövüş
|
- Düellodaki efektifliği belirler
- Şövalyeler için seviye başına +10 dayanıklılık
- Şövalyeler için seviye başına +100 hasar
|
|