Felaket - korkusalan - 04-12-2020
Hikaye;
İnsanlık her şeyin hakimiydi demek isterdim ama öyle değildi.Aç gözlülüklerinin sonucunda İnsanlığın başına bir felaket geldi.Canlılar birden enerjiden beslenmeye ve beslendikçe güçlenmeye başladılar.Ancak bunu Günümüz Rusyasında başlayan bu tuhaf salgını İnsanlık önemsemeye başladığında dünya zaten yok olmuş ve geriye sadece küçük çaplı gruplar kalmıştı
Yerleşim düzeyleri(kademe) ;
1-yerleşim bölgesi(Gezgin grup): 3 adet bina inşa edilebilir.1 piksel boyutundadır
2-Köy (Gezgin grup):6 bina inşa edilebilir.9 piksel boyutundadır.2 köye sahip olan gezgin gruplar kabileye geçiş yapabilir
3-Kasaba (kabile) :Her 5 köyde bir Genişlemeye en müsait köyün boyutu 18 piksele çıkartılarak (genişleme yollarıyla) kurulur. Köyler dahil 54 piksel boyutundadır 36 bina inşa edilebilir.4 kasabaya sahip kabileler feodal sisteme geçiş yapabilir
4-Şehir(Feodal sistem):Haritada(s) sınırları belirtilmiş bir bölgenin tamamına sahip olunmalıdır. Bölgede ki piksel sayısının 3te 2si kadar bina inşa edilebilir
5-Siyasi bölge(Feodal sistem):En az 4 en fazla 9 şehirden oluşabilir.
6-Ülke(Feodal/Demokratik sistem):En az 9 şehir gereklidir . Bazı bölgelerde belirli topraklar alındığında ilk kurala uymadan da kurulabilir. Örneğin Bakü ve Nahcivan şehirleriyle bu felaketten sonra kurulmuş olan aradaki bölgede en az 3er kasabaya sahip olanlar Azerbaycan devletini kurabilir ya da Kırım şehri ve ona sınırı olan 1 adet şehir daha alındığında Kırım hanlığı kurulabilir. Feodal ülkeniz sistemde sürekli sizde kalır ancak demokrasiye geçtiğinizde halkınızı memnun etmeniz gereklidir yoksa ülkeyi kaybedebilirsiniz.
Genişleme yolları
Keşif: Kaşif binasından elde edilen kaşifler tarafından yapılır.Kaşif sayısı üst sınırı yerleşim düzeyinin 1 fazlasıdır.Örneğin 6.kademe olan ülke de Bir kaşif binasından maksimum 7 kaşif çıkar.
Toprak satın alma:Bazen devletler paraya ihtiyaçları olduğunda diğer devletlerle anlaşma yapıp toprak satın alabilir.Toprağın değeri kademeye göre belirlenir örneğin 1. kademe bir yerleşim maksimum 6 bakır olurken 2.düzey maksimum 600 bakır olur.(para birimleriyle ilgii ayrıntılı bilgi kaynak haritasındadır)
Himaye etme: Güçsüz devletlerin kendi isteğiyle başka devletlere genişleme dışındaki dışişlerini bırakmasıdır ancak başka devletlerin isyancıları desteklenirse ve isyan başarılı olursa o devletin himayesinde genişleme dahil dışişleri ona bağlı bir devlet oluşur.
Vasallama(Feodal sistem):Savaşla ve ya barışla yapılabilir.Savaş sonunda güçsüz devlet zorla vasallanmış ise Dışişleri genişleme dışında savaşı kazanan devlete verilir ve kaynaklarının yarısı her tur galip devlete giderken orduları tamamen galip devlet tarafından kontrol edilir.Güçsüz devlet isteyerek güçlü devletin vasalı olmuşsa ordularına ve genişleme haklarına dokunulmaz sadece turluk gelirin 10da 4ü güçlü devlete verg olarak verilir
Binalar: Binaların inşaat süresi seviyesinin 2 katının 1 eksiğidir
1-)Oduncu kampı;İnşaat edilebilmesi için en az 1 ormanlık alan pikseli gereklidir
1.seviye;
Yapım ücreti:5 odun
Turluk üretim:1 odun/1 işçi
İşçi sınırı:1
2 .seviye;
Yükseltme ücreti:10 odun
Turluk üretim:4 odun/ 1 işçi
İşçi sınırı:2
3.seviye;
Yükseltme ücreti:20 odun
Turluk üretim:8 odun / 1 işçi
İşçi sınırı:4
4.seviye;
Yükseltme ücreti:40 odun
Turluk üretim:16 odun / 1 işçi
İşçi sınırı:8
5.seviye;
Yükseltme ücreti:60 odun
Turluk üretim:24 odun / 1 işçi
İşçi sınırı:12
6.seviye;
Yükseltme ücreti:80 odun
Turluk üretim :48 odun / 1 işçi
İşçi sınırı:10
2-)Maden ocağı;Tarım alanına inşaat edilirse taş üretir.Maden bölgelerine inşaat edilirse ilgili madenleri üretir
1.seviye;
Yapım ücreti;5 odun
Turluk üretim: 1 maden/ 1 işçi
İşçi sınırı 1
2.seviye;
Yapım ücreti;10 odun, 4 taş
Turluk üretim: 2 maden / 1 işçi
İşçi sınırı;2
3.seviye;
Yapım ücreti;20 odun 6 taş
Turluk üretim;4 maden / 1 işçi
İşçi sınırı;4
4.seviye;
Yapım ücreti;20 odun 20 taş
Turluk üretim;8 maden / 1 işçi
İşçi sınırı; 12 işçi
5.seviye;
Yapım ücreti;10 odun 50 taş
Turluk üretim;24 maden / 1 işçi
İşçi sınırı: 10 işçi
6.seviye;
Yapım ücreti;10 odun 100 taş
Turluk üretim; 36 maden / 1 işçi
İşçi sınırı;10 işçi
3-Silah atölyesi;Askerleri üretmek için gerekli silahları üretir.
Turluk gider;2 demir
1.seviye;
Yapım ücreti; 10 odun, 10 taş, 5 demir.
Turluk üretim; 1 silah( kılıç,kılıç-kalkan , ok-yay, mızrak seçeneklerinden biri seçilmelidir)/1 işçi
İşçi sınırı;2
2.seviye;
Yapım ücreti; 20 odun, 20 taş, 10 demir,
Turluk üretim;4 silah/1 işçi
İşçi sınırı;4
3.seviye
Yapım ücreti;36 odun 36 taş 25 demir
Turluk üretim;8 silah / 1 işçi
İşçi sınırı ; 8
4.seviye;
Yapım ücreti ; 50 odun 50 taş 30 demir
Turluk üretim;16 silah / 1 işçi
İşçi sınırı 12
5.seviye;
Yapım ücreti;60 odun 60 taş 40 demir
Turluk üretim 24 silah / 1 işçi
İşçi sınırı;10
6.seviye;
Yapım ücreti;80 odun 80 taş 70 demir
Turluk üretim;48 silah /1 işçi
İşçi sınırı;10
4-)Tarla;
Yapım ücreti;10 bakır/1 bina alanı
Turluk Üretim; 4 yiyecek* bina alanı sayısı*işçi sayısı (Örneğin 4 piksellik 2 işçili bir tarlada turluk 32
İşçi sınırı;1(her 4 bina alanında bir işçi sayısı 1 artar)
5-)Ev;Her ev 4 kişiliktir.Ancak sadece 2 kişi yerleşir kalan 2 kişilik kısım nüfus artışı içindir.
İnşaat ücreti;20 bakır
Turluk gelir; 10 bakır, Nüfusu 10 turda 1 kişi arttırır
Turluk gider;Kişi başına 1 yiyecek
6-)Ahır;Yiyecek karşılığında at üretir.Atlı birimler at olmadan üretilemez
Üretim;
At; 5 turda üretilir.Turluk gideri 1 yiyecek.
Hafif zırhlı At;6 turda üretilir.Turluk gideri 1 yiyecek 1 demir
Ağır zırhlı At;6 turda üretilir.Turluk gideri 1 yiyecek 2 demir
Süvari Atı;10 turda üretilir.Turluk gideri 4 yiyecek
Hafif zırhlı süvari Atı;12 turda üretilir.Turluk gideri 6 yiyecek 1 demir
Ağır zırhlı süvari Atı; 14 turda üretilir.Turluk gideri 6 yiyecek 4 demir.
7-)Kaşif Binası;
Yapım ücreti;10 odun 15 taş
Kaşif sınırı;7
Kaşif ücreti:1 bakır/tur
Birlikler
Piyade(1d5);kılıç gereklidir.(3 can)
Üretim ücreti:10 bakır
Turluk ücret;5 bakır
Mızraklı piyade(1d6);Mızrak gerekli(3 can)
Üretim ücreti;15 bakır
Turluk ücret;10 bakır
Okçu(1d7);Ok yay gerekli(2 can)
Üretim ücreti;20 bakır
Turluk ücret;5 bakır
Kalkanlı piyade(1d10);Kılıç-kallan gereklidir(10 can)
Üretim ücreti;25 bakır
Turluk ücret;10 bakır
Kaşif(1d2);(2 can)
Gözcü(1d3);paralı asker.At gereklidir(20 can)
Üretim ücreti;-
Turluk ücret;20 bakır
Atlı(1d4);Hafif zırhlı at ve kılıç gereklidir.(15 can)
Üretim ücreti;10 bakır
Turluk ücret;5 bakır
Ağır zırhlı (1d8);Ağır zırhlı at ve kılıç gereklidir(25 can)
Üretim ücreti;20 bakır
Turluk ücret;15 bakır
Süvari(1d18);Süvari atı ve mızrak gereklidir(15 can)
Üretim ücreti;14 bakır
Turluk ücret;20 bakır
Fırtına süvarisi(1d20);Hafif zırhlı süvari atı ve mızrak gereklidir.(5 can)
Üretim ücreti;2 bakır
Turluk ücret;1 bakır
Ağır süvari(1d30);Ağır zırhlı süvari atı ve mızrak gereklidir(30 can)
Üretim ücreti;15 bakır
Turluk ücret;10 bakır
Katılım formu
Devlet ismi:
Devlet bayrağı;
Devlet rengi(RGB kodu olarak):
Devlet konumu-Oyundaki güncel siyasi haritada işaretlenmiş devlet konumu(1 piksel)- :
Haritalar
Siyasi harita(oyun haritası)
Kaynak haritası
Nüfus-ekonomi haritası
E=Başlangıç parası (Bakır)
N=Başlangıç nüfusu
Kurallar;
1-)savaşlar zar atılarak yapılır.saldırgan taraf ilk zarı atar hasar puanı karşı tarafın can puanından çıkartılır.
2-)hile yapmadan adil bir şekilde oynanmalıdır.
3-)her oyuncu turluk gelirini kendisi hesaplar.
4-)Yapabildiğiniz kadar role play yapınız.
5-)Her tur 1 hafta sürer.
6-)Tur boyunca hamle yapılmalıdır.Yapılmazsa o turun hamleleri yanar.
7-)Geçerli bir sebepten dolayı katılamayanlar oyun yönetimine durumu özelden açıkladıkları takdirde 6 tur boyunca hamleleri birikir
8-)Diplomatik alan bir devletin 10piksel çevresidir.Aynı şehirde bulunan 2 devletin diplomatik alanı çakışıyorsa yani aralarındaki mesafe 20 pikselden az ise bu iki devlet birbirleriyle iletişim kurabilir.Ancak 2 devlet farklı şehirlerde ise bu iki devletin arasında 40 piksel ve ya daha az mesafe olduğu takdirde bu iki devlet iletişim kurabilir.Bu iki şarttan en az biri sağlanmıyorsa devlet başka bir devletle her hangi bir iletişim kuramaz.En az biri sağlanıyorsa 2 devletin kaşiflerinin karşılaşması durumunda iletişim başlar
Felaket - SoberII - 04-12-2020
Harita oluşturulması gerektiğini düşünüyorum sağlıklı oyun için, detaylar açıklandığında katılmak isterim.
Felaket - altnkurt - 04-12-2020
Bence de görsel bi arayüz olsa oyun hakkında daha sıcak yaklaşabilirim. Böyle çok fazla yazı oluyor. Kendi yaptığım oyunda da ben bu hataya düşmüştüm.
Felaket - korkusalan - 05-12-2020
(04-12-2020, 19:48)SoberII : Harita oluşturulması gerektiğini düşünüyorum sağlıklı oyun için, detaylar açıklandığında katılmak isterim.
(04-12-2020, 20:10)altnkurt : Bence de görsel bi arayüz olsa oyun hakkında daha sıcak yaklaşabilirim. Böyle çok fazla yazı oluyor. Kendi yaptığım oyunda da ben bu hataya düşmüştüm. Haritayı bilgisayara geçer geçmez ekleyeceğim.Hemde 1 değil 3 harita;Oyun sırasında kullanılacak siyasi harita,kaynak haritası ve nüfus-ekonomi haritası.Ama harita biraz büyük olduğundan 3 kişi az kalır.
Felaket - korkusalan - 05-12-2020
Devlet ismi: Türkeli
Devlet bayrağı;
Devlet rengi(RGB kodu olarak): 146 1 1
Devlet konumu:
Güncel Harita;
@altnkurt @SoberII haritaları ekledim.Katılacaksanız yukarıdaki formu örnek alarak doldurabilirsiniz.
Felaket - SoberII - 03-01-2021
Devlet ismi: Herkül Cemiyeti
Devlet bayrağı:
Devlet rengi(RGB kodu olarak): 25/95/251
Devlet konumu-Oyundaki güncel siyasi haritada işaretlenmiş devlet konumu(1 piksel)- Hikaye:Yunan mitolojisine göre Herakles'in, Roma inanışına göre Herkül''ün on iki görevinden birinin Geryon'un sürüsünü Eurystheus'a getirmesi gerektiği, bu yolculuğunda o dönem bilinen dünyanın sonu olarak gözüken ve devamında Eflatun tarafından Atlantis'in bulunduğu düşünülen Gibraltar ve Tanca, bu dönemlerde eski bir kült inanışı yeniden canlandırmaya karar veren Neo-Roma/Hellen'ler tarafından kurulmuş bir organizasyonun merkezlerini oluşturacaklardır. Gibraltar'ı başkent belleyen bu devletin seçilmiş diktatörü "Caesar" Flavinius Orion, eninde sonunda Akdeniz'i tek bayrağın altında gerek diplomatik gerekse askeri yollarla toplamayı ve tarihin sayfalarına adını yazdırmayı amaçlamaktadır.
Felaket - korkusalan - 04-01-2021
(03-01-2021, 22:16)SoberII : Devlet ismi: Herkül Cemiyeti
Devlet bayrağı:
Devlet rengi(RGB kodu olarak): 21/185/255
Devlet konumu-Oyundaki güncel siyasi haritada işaretlenmiş devlet konumu(1 piksel)-
Hikaye:Yunan mitolojisine göre Herakles'in, Roma inanışına göre Herkül''ün on iki görevinden birinin Geryon'un sürüsünü Eurystheus'a getirmesi gerektiği, bu yolculuğunda o dönem bilinen dünyanın sonu olarak gözüken ve devamında Eflatun tarafından Atlantis'in bulunduğu düşünülen Gibraltar ve Tanca, bu dönemlerde eski bir kült inanışı yeniden canlandırmaya karar veren Neo-Roma/Hellen'ler tarafından kurulmuş bir organizasyonun merkezlerini oluşturacaklardır. Gibraltar'ı başkent belleyen bu devletin seçilmiş diktatörü "Caesar" Flavinius Orion, eninde sonunda Akdeniz'i tek bayrağın altında gerek diplomatik gerekse askeri yollarla toplamayı ve tarihin sayfalarına adını yazdırmayı amaçlamaktadır. O açık mavi yer 1 pikselden fazla.Paintin kalem ayarından sonra kalınlığı en küçüğe alıp boyutu 1e çekersen 1 piksel işaretleyebilirsin.Ayrıca benim Türkelini işaretlediğim haritayı hızlıresimden indirip oraya işaretlersen daha düzenli olur
Felaket - SoberII - 05-01-2021
(04-01-2021, 16:09)korkusalan : (03-01-2021, 22:16)SoberII : Devlet ismi: Herkül Cemiyeti
Devlet bayrağı:
Devlet rengi(RGB kodu olarak): 21/185/255
Devlet konumu-Oyundaki güncel siyasi haritada işaretlenmiş devlet konumu(1 piksel)-
Hikaye:Yunan mitolojisine göre Herakles'in, Roma inanışına göre Herkül''ün on iki görevinden birinin Geryon'un sürüsünü Eurystheus'a getirmesi gerektiği, bu yolculuğunda o dönem bilinen dünyanın sonu olarak gözüken ve devamında Eflatun tarafından Atlantis'in bulunduğu düşünülen Gibraltar ve Tanca, bu dönemlerde eski bir kült inanışı yeniden canlandırmaya karar veren Neo-Roma/Hellen'ler tarafından kurulmuş bir organizasyonun merkezlerini oluşturacaklardır. Gibraltar'ı başkent belleyen bu devletin seçilmiş diktatörü "Caesar" Flavinius Orion, eninde sonunda Akdeniz'i tek bayrağın altında gerek diplomatik gerekse askeri yollarla toplamayı ve tarihin sayfalarına adını yazdırmayı amaçlamaktadır. O açık mavi yer 1 pikselden fazla.Paintin kalem ayarından sonra kalınlığı en küçüğe alıp boyutu 1e çekersen 1 piksel işaretleyebilirsin.Ayrıca benim Türkelini işaretlediğim haritayı hızlıresimden indirip oraya işaretlersen daha düzenli olur Düzenledim renk koduyla beraber ama çok küçük gözüktüğünü düşünüyorum, sıkıntım oyunla değil haritada görebilir misin ondan endişelendim.
Felaket - korkusalan - 06-01-2021
Gördüm.2 kişi daha gelsede başlasak
Felaket - SoberII - 06-01-2021
(06-01-2021, 17:14)korkusalan : Gördüm.2 kişi daha gelsede başlasak Reklamını vs. yapalım forumda yasak değilse?
Felaket - korkusalan - 07-01-2021
(06-01-2021, 23:49)SoberII : (06-01-2021, 17:14)korkusalan : Gördüm.2 kişi daha gelsede başlasak Reklamını vs. yapalım forumda yasak değilse? Yasak olup olmadığını bilmiyorum.Ama özel mesajla davet etmek yasak değildir...
Felaket - korkusalan - 19-04-2021
Alımlar devam etmektedir.
Felaket - korkusalan - 25-04-2021
Alımlar devam etmektedir
Felaket - Yasin Ahmet - 02-05-2021
Noktalar fazla küçük, tüm bir bölgeyi boyamalı şekilde yaparsan bence daha güzel ve kolay olur. Farklı planlarım olduğu için katılamayacağım ancak önerimi söyleyeyim dedim, iyi oyunlar dilerim.
Felaket - korkusalan - 03-05-2021
(02-05-2021, 18:40)Yasin Ahmet : Noktalar fazla küçük, tüm bir bölgeyi boyamalı şekilde yaparsan bence daha güzel ve kolay olur. Merak etme.Onu bende düşündüm.Ancak keşif binası ve kaşiflerden dolayı öyle yapmak oyunu aşırı kolay hale getirirdi.Düşünsene 1 tur içinde orta doğuyu aldığını.
Ayrıca yaptığım testlerde doğru teknikle 20.turda bölgeleri alacak hale geliyor ülkeler.Yani şu an tek sıkıntı oynayacak kişiler
Felaket - SoberII - 03-05-2021
Bence piksel piksel işaretlemek çok zor özellikle de piksel sınırlarının ve her bir toprağın kaç piksel olduğunun belli olmadığı düşünülürse
Belirli sınırlar olsa daha rahat olurdu, belki daha fazla ayrıntılı harita varsa onu kullanabilirsin
Felaket - korkusalan - 03-05-2021
(03-05-2021, 19:25)SoberII : Bence piksel piksel işaretlemek çok zor özellikle de piksel sınırlarının ve her bir toprağın kaç piksel olduğunun belli olmadığı düşünülürse
Belirli sınırlar olsa daha rahat olurdu, belki daha fazla ayrıntılı harita varsa onu kullanabilirsin Onu bende düşündüm ama hiç bir haritada bölgeler eşit toprağa sahip değil 3 piksellik adayada 1 genişleme gidecek sahra çölüne de böyle olunca da yapmak istemedim.Ayrıca elimde piksel genişlemeye göre ayarlanmış 800den fazla event var
Felaket - SoberII - 03-05-2021
(03-05-2021, 21:34)korkusalan : (03-05-2021, 19:25)SoberII : Bence piksel piksel işaretlemek çok zor özellikle de piksel sınırlarının ve her bir toprağın kaç piksel olduğunun belli olmadığı düşünülürse
Belirli sınırlar olsa daha rahat olurdu, belki daha fazla ayrıntılı harita varsa onu kullanabilirsin Onu bende düşündüm ama hiç bir haritada bölgeler eşit toprağa sahip değil 3 piksellik adayada 1 genişleme gidecek sahra çölüne de böyle olunca da yapmak istemedim.Ayrıca elimde piksel genişlemeye göre ayarlanmış 800den fazla event var Peki her bölgeye kaç piksel düştüğünü bilmemizi sağlayacak bir sistem var mı? Sınır taşması falan sıkıntı olmasın?
Felaket - korkusalan - 04-05-2021
Oyuncular genişledikleri piksel sayısı kadar mevcut piksellerine ekleyecekler.Bu sayede öğreneceğiz.Bölgelere gelince şu an da yok.Sınır taşması derken?
Felaket - Takeda Akane - 23-08-2021
Yeni oyunumuz bumu Atakan Bey?
|