Strategyturk Forumları
Fırça ve Tuval Üslubu #15: Whistler- "Old Battersea Bridge" - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Genel Forumlar (https://forum.strategyturk.com/forum-genel-forumlar)
+--- Forum: Kültür Forum (https://forum.strategyturk.com/forum-kultur-forum)
+--- Konu Başlığı: Fırça ve Tuval Üslubu #15: Whistler- "Old Battersea Bridge" (/konu-konu-dizisi-firca-ve-tuval-uslubu-15-whistler-old-battersea-bridge)



Fırça ve Tuval Üslubu #15: Whistler- "Old Battersea Bridge" - SchrödingersCat - 13-12-2020

images?q=tbn:ANd9GcQZIPlG_nD1qc-XOEwi3Nd...g&usqp=CAU

Belirgin Empresyonist hareketin en göz kamaştırıcı eserlerinden biridir. Londra'da kentsel rekonstrüksiyon sırasında inşa edilen bu köprü (şehrin güneyindeki eski Battersea Köprüsü) nehir kıyısı perspektifinden tasvir ediliyor ve yeni  Londra'nın gece atmosferinin durgunluğunu, güzelliğini ve ince önsezisini aktaran bir dizi gece manzara resimlerindendir. Whistler, Paris okulunun karakteristik merkezi olan yoğun sokak sahnelerinden tamamen farklı bir bağlamda bireysel ve farklı bir Empresyonist vurgu yapıyor.

1870'lerde yaratılan sayısız gravür, pastel ve tablo içeren Whistler's Nocturnes serisindeki beşincisi, Nocturne: Blue and Gold - Eski Battersea Köprüsü, Londra'nın Thames Nehri'nin gece manzarasını sunuyor. Battersea Köprüsü iskelesi, Chelsea Old Church kulesi ve uzaktan görülebilen yeni inşa edilmiş Albert Köprüsü ile resmin ön planında beliriyor.  Albert Köprüsü'nün ışıkları gökyüzünden bize arka planda göz kırpıyor. Köprünün ötesinde, havai fişekler gökyüzünde renkli benekler olarak görünür.  Bu resimleri oluşturmak için Whistler, akşamın erken saatlerinde nehir boyunca tekneyle seyahat etti ve giderken eskiz çizmiş ve bunu sürekli tekrarlamıştır.

Sanat eleştirmeni Frances Spalding, Whistler'ın Nocturnes'ini yaratmak için kullandığı yenilikçi tekniği şöyle anlatıyor.

"1870'lerin başlarında bir sistem ve formül geliştirdi. Renklerini önceden, kendi deyimiyle bir 'sos' olana kadar çok miktarda kullanarak karıştırırdı. Daha sonra, mavileri bastırmak ve arkasındaki karanlığı yoğunlaştırmak için genellikle kırmızı zeminle hazırlanan bir tuval ve boyanın akmasını önlemek için genellikle zemine boyayarak ve fırçanın uzun darbeleriyle çekilerek sıvı boyayı döküyordu.  bir taraftan diğerine, gökyüzünü, binaları ve nehri yaratır, gerektiğinde tonları ustaca değiştirir ve onları en üst düzeyde ustalıkla harmanlar. "