Strategyturk Forumları
HUMANKIND™ - Lucy OpenDev - İlk İzlenimleriniz - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari)
+--- Forum: HUMANKIND (https://forum.strategyturk.com/forum-humankind)
+--- Konu Başlığı: HUMANKIND™ - Lucy OpenDev - İlk İzlenimleriniz (/konu-humankind%E2%84%A2-lucy-opendev-ilk-izlenimleriniz)



HUMANKIND™ - Lucy OpenDev - İlk İzlenimleriniz - Selene - 18-12-2020

humankind.png

Humankind'ın oynanışa açılan alfa versiyonu HUMANKIND™ - Lucy OpenDev hakkındaki ilk izlenimlerinizi bu konuda paylaşabilirsiniz.



HUMANKIND™ - Lucy OpenDev - İlk İzlenimleriniz - Selene - 18-12-2020

Henüz 20 tur oynadım. Oyun oldukça hoşuma gitti oynadığım kadarıyla ister istemez oyunu Civilization ile karşılaştırmak istiyor insan ve oyunu oynadığım kısımda (Kabile ve antik çağın bir kısmı) Humankind Civ6'ya kıyasla çok daha iyi işlemiş gibi geldi. Arazi açısında Civ6'nın Humankind ile yarışma şansı bile olduğunu düşünmüyorum, yükselti farkları oldukça hoşuma giden bir konu oldu. Savaş mekaniklerini çok deneme şansım olmadı ama bir geyiğe saldırdığımdan anlayabildiğim kadarıyla savaş konusunda ES2'ye yakın gibi duruyor, savaşlar tur bazlı anladığım kadarıyla ama savaş konusunda bir yapay zekaya savaş açıp denedikten sonra daha fazla yorum yaparım. Amplitude daha önceki oyunlarında kullandığı fidsi mantığını devam ettirdiği için Endless Space veya Endless Legends oynamış olanlara oyun tanıdık hissettiriyor kendisini.


HUMANKIND™ - Lucy OpenDev - İlk İzlenimleriniz - yafeshan - 04-01-2021

Lucy opendev versiyonunu en yuksek zorlukta 2 defa bitirdim. Oynanisi harika. Tanitim videolarindaki gibi devasa sehirler kurabiliyoruz. Ilk basta tribal seviyede basliyor ve avci toplayici toplum gibi hayvan avlayip yiyecek buluyoruz. Ilk yerleşimleri bu sayede kuruyoruz ama herhangi bir bina yapilmiyor. Cag yildizi aliyoruzbu arada, yeterli seviyeye gelince cag atlaniyor ve ilk medeniyetimizi seciyoruz.

Her medeniyetin bir ozelligi baskin,kimi bilim uretimine bonus veriyor kimi askere vb. Ilk yapılacak is districtlerle sehit alanını genisketip kaynakları arttirmak. Uretim ve tarla districtleri yapiyoruz, ozellikle uretim districti cok etkili. Cevredeki nehir orman dag tas vs district ve bina bonuslarina etki ediyor. Oyun bölgelere ayrilmis ve her bolgeye bir sehir kurulabiliyor. Bir district yapmak istendiginde oyun size en yuksek bonus veren yeri gösteriyor. Binalar yaoiyoruz asker basiyoruz. Erkenden parayla asker/bina alma ozelligi de aciliyor. Yeni sehirler kurmak icin influence gerekiyor ve her yeni bolgeye yerlesmek icin influence gideri artiyor.

Ilk wonder din kurulumunda aciliyor. Bundan sonrakilerde Wonder kapma olayi influence miktarina bağlanmış, belli bir influence miktarina cikinca wonder ekranindan daha once baskasi tarafindan claim edilmemis wonder secilebiliyor. O wonderi insa etme hakkini influence ike aliyoruz ve ne zaman istersek yapiyoruz. Wonder insasi başlayınca tum sehirler katki saglayabiliyor.

Her kaynaga ozel districtleri ve binalar var. Sonraki caga gecmek icin cag yildizi kazanmak gerekiyor ki bu da belli limitlere ulasmak ile kazanikiyor. Ornegin 10 tane district yapmak, 10 birimdusman askeri oldurmek, 5 teknoloji vs.

Civ gibi bunda da en onemli kaybak uretim, urerim bonusu olan medeniyetler bariz ustun, her medeniyetin kendine ozel districti var ve uretim medeniyetleri cok yuksek bonus ile one gecebiliyor. Burada onemli bir denge sorunu var.

Savaslar sira tabanli ama saldiran taraf ilk baslama avantajiyla çok üstün başlıyor. Savunan tarafin iyi arazi bonuslarina yoksa daha ilk turda asker kaybetmek, dengeli savasta bile oldukça mumkun. Askerler hem hareket edip sonrasinda hem de saldiri yapiyor. Manevra ve arazi iyi kullanilmasi gerekiyor. Bazi asker tipleri dengesiz güçlü, ayar gerekiyor. Yapay zeka da cok sacma oynayabiliyor. Sehir kusatip almak cok kolay. Sehirlerde cok bir defans yok, maksimum seviyede binasi duvari olsa bile iyi bir ordu tek turda alabiliyor.

Devami gelecek.

Sehir kusatmalarinda bir kac tur bekleyip kusatma araci uretilebiliyor ama defansta ordu yoksa gerek de yok cunku sehir askerleri cok zayif.

Oyunda hun-mogol medeniyetleri vb bir kac secenekte dengesiz mekanikler vardi ama o kadar sikayetten sonra bunlar düzeltilir sanirim. Oyunu aylar oncesinden betaya acilmasinin sebebi zaten eksikleri belirlemek.

Beta devasa bir haritada oynandi. Oyun cok hizli ilerlemesine ve sadece 4 cag ile sınırlı olmasina ragmen koca harita ele gecirilebiliyor. Hem taktiksel oynanis mekanigi hemde oyun ilerleyisi cok iyi kurulmus.

Bi kac bina ve asker farki disinda farkli medeniyetlerin oynanisi arasinda fark gorunmuyor. Bunun yaninda secilen ozelliklerle birbirinden cok farkli kaynak bonuslarina sahip olabiliyorsunuz.

Sehirler ve harita genel olarak cok guzel gorunuyor. Tum mekanikler kolay anlasilir dizayn edilmis. Bu sirketin oyunlarina hic bakmamis ama civ oynamis oyuncular cok rahat adapte olabilir.
Oyun bittiginde bir anket sunuluyor ve oyun deneyiminiz hakkinda sorular soruluyor.