Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari) +--- Forum: Command & Conquer Serisi (https://forum.strategyturk.com/forum-command-conquer-serisi) +---- Forum: C&C: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-c-c-rehberler) +---- Konu Başlığı: Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi (/konu-command-conquer-tiberian-sun-gdi-birim-rehberi) |
Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi - Attila the Hun - 22-12-2020 Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi Piyadeler Light Infantry Rol: Temel piyade Maliyet: $120 Eğitildiği Bina: Barracks Light Infantry, oyundaki en ucuz ve en harcanabilir birimdir. Bir Barracks olduğu sürece kısa sürede kolaylıkla yüksek sayılarda eğitilebilir. Bu özellikleri onları çok oyunculu oyunlarda harika keşif ve erken saldırı birimleri yapar. Bunun dışında, hafif piyade birimlerinin kullanım alanı sınırlıdır, diğer piyade birimlerinin sahip olduğu ateş gücünden ve yeteneklerden yoksunlardır. Disc Thrower Rol: Destek piyadesi Maliyet: $200 Eğitildiği Bina: Barracks Efektifliğine rağmen, Nod'daki karşılığı olan Rocket Infantry'nin aksine hava araçlarına saldıramaz. Öldüğü zaman ufak bir patlamaya sebep olur. Bir arada duran birkaç Disc Thrower'ın ölümü çoğunlukla tüm grubu yok edecek zincirleme bir patlamaya yol açar. Bunların dışında, Disc Thrower'lar harika çok amaçlı birimlerdir. Hem piyadelere hem de araçlara yüksek hasar verebilirler. Yüksek maliyetlerinden dolayı, harcanabilir piyadeleri ve araçları desteklemeleri daha iyi olur. Bir grup Disc Thrower ile birkaç Medic hem savunmada hem de saldırıda iyidir. Disc Thrower'lar neredeyse karadaki tüm hedeflere karşı etkiliyken Medic'ler de sağlıklarını sabit tutar. Bu kombinasyon anti-piyade toplarına ve hava saldırılarına karşı savunmasızdır. Engineer Rol: Destek piyadesi Maliyet: $500 Eğitildiği Bina: Barracks Engineer'lar düşman binalarını ele geçirmek için kullanılabilir. Köprüleri ve kendi binalarını da tamir edebilirler. Engineer'ların zırhı iyi olsa da silahsız oldukları için onları savunmak için başka birimlerden yararlanmak gerekir. Medic Rol: Destek piyadesi Maliyet: $600 Eğitildiği Bina: Barracks Bir dost birimi hedef alarak sağlığının çoğunu yenileyebilir. İyileştirme yeteneği hayli kısa menzillidir ve çoğunlukla bir birimi savaşın ortasında hayatta tutacak kadar hızlı değildir. Bu sebeple Medic piyadeleri genelde savaş sonrasında iyileştirmek için kullanılır. Medic kendi sağlığını yarısında kadar yenileyebilir. Medic'in özel yeteneği "Guard"dır. Bir Medic belirli bir alanı korumakla görevlendirildiğinde, Medic'in menziline gelen her yaralı asker, Medic'in kendisine doğru hareket etmesine sebep olur. Bu yetenek, Medic'e çift tıklanarak gerçekleştirilebilir. Jump Jet Infantry Rol: Hava piyadesi Maliyet: $600 Eğitildiği Bina: Barracks Jump Jet Infantry, her uçuşundan sonra veya süzüldüğü esnada bir hedefi yok etmesinin ardından yere inmeye çalışır. Kendini havadan gelen tehditlerden koruyamayan tüm kara birimlerine veya piyadelerine karşı etkilidir. Hava araçlarına ateş edebilir. Araçlar Harvester Rol: Kaynak toplayıcı Maliyet: $1400 Eğitildiği Bina: War Factory Wolverine Rol: Anti-piyade keşif aracı Maliyet: $500 Eğitildiği Bina: War Factory Wolverine nispeten hızlı bir birimdir ve Veinhole'lar tarafından etkilenmez, bu yüzden ideal bir keşif birimidir. Çoğu piyadeye karşı etkilidir ama ince zırhından dolayı anti-araç piyadelerine karşı daha az etkilidir. Minigunları hafif araçları yok edebilir fakat tanklar ve Cyborg'lar gibi zırhlı birimlere karşı çok daha etkisiz kalır. Hava araçlarına karşı savunmasızdır. Titan Rol: Ana muharebe aracı Maliyet: $800 Eğitildiği Bina: War Factory Titan'ın menzili muhteşemdir. İsabetlidir ve yükseğe konumlandırılan topu sayesinde harika bir baskı uygular. Titan, çoğu aracın aksine duvarların veya bir uçurumun kenarlarının üzerinden ateş edebilir. Titan, tüm kara hedeflerine büyük hasar veren çok isabetli bir 120 mm'lik topa sahiptir. Büyükçe bir grup Titan'lar, çoğu aracı ve piyadeyi anında yok edebilir. Her arazide sabit hızda yol alabilir. Çok amaçlı bir kara birimi olarak en iyi ve en güvenilir savaş araçlarının arasındadır. Amphibious APC Rol: Piyade taşıma aracı Maliyet: $800 Eğitildiği Bina: War Factory Bu birim silahsız olsa da, hem karada hem de suda 5 piyade taşıyabildiği için orduda önemli bir unsurdur. Hover MLRS Rol: Keşif ve destek birimi Maliyet: $900 Eğitildiği Bina: War Factory Bir defada yalnızca birkaç roket ateşleyebilse de, bu roketler genelde Nod Harpy'leri için ölümcüldür. Bu roketler hedefi şaşırtıcı derecede uzun bir mesafede takip edebilir. Bu salvolarla zayıflatılan Nod hava araçlarının işi, daha hafif roket birimleriyle bitirilebilir. Maksimum efektiflik için Hover MLRS'leri Titan'lar, Wolverine'ler ve Mammoth'lar ile bir araya getirebilirsiniz. Mobile Sensor Array Rol: Destek birimi Maliyet: $950 Eğitildiği Bina: War Factory Mobile Sensor Array'in asıl görevi, yer altındaki birimler ile kamufle olmuş birimleri ve de yaklaşan düşman birimlerini tespit etmektir. Kullanılması için konuşlandırılması gerekmektedir. Mobile Construction Vehicle Rol: Üs inşası Maliyet: $2500 Eğitildiği Bina: War Factory MCV ağır zırhlıdır ama aşırı yavaştır. Fakat bu eskikliği Orca Carryall kullanılarak giderilebilir. Tamamen silahsız ve aşırı pahalı olduğu için, hedef noktasına giderken dost birimlerin ona eşlik etmesi gerekir. Disruptor Rol: Gelişmiş anti-zırhlı birimi Maliyet: $1300 Eğitildiği Bina: War Factory Disruptor epey ağır zırhlıdır. Işını bir sıradaki tüm birimlere hasar verir. Mavi Tiberium tarlalarını patlatabilir, Disruptor'lar tarafından korunan bir mavi Tiberium tarlası ürkütücü bir manzaradır. Fakat Disruptor'ın ateş hızı yavaştır ve menzili kısadır, ayrıca hava araçlarına karşı tamamen savunmasızdır. Bir Banshee hatta bir Harpy, Disruptor'ın zırhını deler geçer. Mammoth Mark II Rol: Süper ağır savaş aracı Maliyet: $3000 Eğitildiği Bina: War Factory Mammoth'ın raylı topları kara kuvvetleri için fazlasıyla ölümcüldür ve birkaç birimi delip geçebilir. Fakat arazi tarafından engellenebilir ve ateş hızı yavaştır. Mammoth aşırı yavaş olduğu için topçulara karşı zayıftır. $3000 olduğundan dolayı oyundaki en pahalı birimdir. Bu yüzden bir Mammoth kaybetmek size pahalıya patlar. Bunun için her zaman başka bir birimin ona eşlik ettiğinden emin olunmalıdır. Hava Araçları Orca Fighter Rol: Avcı uçağı Maliyet: $1000 Eğitildiği Bina: Helipad Tek bir Orca Fighter, çoğu kara aracını yok etmek için yeterli değildir. Füzeleri piyadelere karşı neredeyse etkisizdir. Binaları yok etmek için fazla sayıda Orca Fighter gereklidir. Bu yüzden Orca Bomber'ın gölgesinde kalır. Ayrıca oyunda "avcı uçağı" olarak geçmesine rağmen hava araçlarına saldıramaz. Orca Bomber Rol: Bombardıman uçağı Maliyet: $1600 Eğitildiği Bina: Helipad Orca Bomber'ın bombaları çok kuvvetlidir. Patlama alanındaki herhangi bir hafif zırhlı hedefin hayatta kalması pek mümkün değildir. Bombaları taktiksel köprüleri yok etmek ve yeryüzü şekillerini değiştirmek için de kullanılır. Orca Fighter'ın aksine halı bombardımanı için tasarlanmıştır. Orca Carryall Rol: Taşıma uçağı Maliyet: $750 Eğitildiği Bina: Helipad Carryall oyundaki her kara birimini taşıyabilir. Carryall piyadeleri doğrudan taşıyamaz, birlikler APC'ye bindirildikten sonra APC de Carryall'a bindirilmelidir. |