Anno 1800 - Üretim Penceresi Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari) +--- Forum: ANNO Serisi (https://forum.strategyturk.com/forum-anno-serisi) +---- Forum: ANNO: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-anno-rehberler) +---- Konu Başlığı: Anno 1800 - Üretim Penceresi Rehberi (/konu-anno-1800-uretim-penceresi-rehberi) |
Anno 1800 - Üretim Penceresi Rehberi - Sezar - 26-01-2021 Bu rehberde bence oyuncular tarafından pek bilinmeyen ve kullanılmayan üretim penceresini tanıtacağım. Az çok anno 1800 oynayanlar bilir ki, nüfusun ihtiyaçlarından biri tükendi mi bir nevi kısır döngüye girersiniz. İhtiyacınız eksik olduğundan bir anda ilgili popülasyon azalır ve ilgili popülasyon azaldığı içinde o ihtiyacın üretim tesisini kursanız bile yeterince dolmaz ve ihtiyacın giderilmesi zaman alır. İşte böyle durumlarda ihtiyaç maddesi tamamen bitmeden önceden öneml alınması gerekir. Tam tersi de geçerli. Bir maddeyi ihtiyaçtan az üretebildiğiniz gibi fazla da üretebilirsiniz. Bu durumda da bir süre sonra depo dolacağından yine zarar edersiniz. İşte bu durumlar için "Üretim Penceresi" arayüzünü kullanmak çok kolaylık oluyor. Ne kadar nüfusa ne kadar ihtiyaç maddesi üretmesi gerektiğini gösteren çeşitli siteler, excel dosyaları hatta telefon aplıkasyonları mevcut olsa da kendim böyle kaşıntı oynamayı sevmediğimden hiç kullanmadım, yine de "adamlar yapmış abi" demeniz için linklerini bırakacağım. Üretim penceresine kısayol olarak
CTRL + Q
ile ulaşabilirsiniz.
Oyunda oynadığınız vaktin önemli bir kısmı aslında üretim penceresine bakmak ile geçmeli. Hesaplayan adamlar için ne kadar nüfus ile ne kadar ihtiyaç emtiası gerekir diye hesaplamak için aşağıdaki linkleri bırakıyorum. Ayrıca üretim tabi dışında diğer tablara da göz atarsanız popülasyon, ekonomi hakkında önemli bilgiler veriyor.
Anno 1800 - Üretim Penceresi Rehberi - yafeshan - 26-01-2021 Sadece ihtiyaclar degil tüm uretim burdan izlenebilir. Production sekmesi uretim hizina gore bir deger verip, ihtiyaca gire bunun durumunu gosterir. Ayni şekilde insa malzemeleri de bu sekilde izlenebilir. Insa malzemeleri aslinda ihtiyac sayilmadigi icin kendisini değil, islenen ham urunu izlemek daha onemli. Oyunun ortalarinda ozellikle maden ve odun kullanımını izlemek onem kazaniyor. Production disinda storage sekmesi stoklarin artis- azalış durumunu gosteriyor. Adalar arasi urun tasima icin bu sekme onem kazaniyor. |